Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Simona Halep, primul influencer cooptat într-o campanie fără precedent. Influencerii, soluție evidentă recunoscută de guvern pentru încurajarea vaccinării populației

simona halep - ro vaccinare

Simona Halep este ambasadoare în campania pentru vaccinarea populației desfășurată de Ministerul Sănătății. În limbajul de marketing cu care lucrez zi de zi, ea este primul influencer cooptat într-o campanie fără precedent. Credibilitatea și notorietatea ei o fac o alegerea perfectă.

Cu toții ne amintim când Andreea Esca a acordat un interviu despre experiența de pacienți cu Covid pe care au avut-o ea, soțul și fiul ei. A fost un moment de cotitură pentru mulți care încă se întrebau dacă nu cumva stăm în izolare și oprim economia degeaba, contrazicând medicii și numind Covid „o banală gripă”. Oamenii pe care îi admirăm și îi urmărim ne influențează alegerile, este un fapt.

După cum funcționează majoritatea campaniilor cu influenceri pe care le-am derulat, peste 900 deja, nu e suficientă o persoană, oricare ar fi ea, pentru a ajunge la toate segmentele de populație, de vârste diferite, nivel de educație diferit, din medii diferite etc. Cu atât mai mult când vorbim de un produs ca un vaccin, o campanie cu obiective uriașe, vorbim de milioane de persoane din toate categoriile demografice. 

Vom asista cu siguranță la o dezvoltare a acestui demers. Preconizez că vor fi implicați zeci de artiști, atleți, personalități din toate domeniile. Deja primarul Emil Boc a declarat că va folosi mai multe persoane publice și reprezentanți ai mai multor categorii profesionale pentru o campanie de informare și de promovare a vaccinurilor. O să spuneți că e prea devreme, dar presimt că în curând termenul de influencer va fi rostit chiar de primarii și miniștrii României. Iată o victorie de care aș fi foarte mândru: o recunoaștere a faptului că social media a schimbat profund sistemul de valori din societate și a urcat nume noi pe un piedestal, nume ale unor persoane care strâng în jurul lor comunități. 

Când avem nevoie să ne informăm mai mult ca niciodată și ne uităm spre persoanele în care avem cea mai mare încredere, influencerii au un rol crucial. Asta s-a văzut și s-a simțit și când a început criza, iar mulți dintre ei au încurajat donațiile pentru personalul medical și pentru persoanele vulnerabile, când au susținut afacerile locale sau au creat conținut util sau pentru relaxarea publicului, conținut fără de care izolarea și panica ar fi fost mult mai greu de gestionat.

Obiective de reach și conversie, cu influenceri diferiți și diverși, activi pe toate canalele social media. Ca să fiu sincer, m-aș bucura să ajut guvernul să își facă strategia și să avem la finalul acestei campanii atât o populație vaccinată și protejată de acest virus perfid, cât și un studiu de caz de mare anvergură, să vedem cum au fost percepute mesajele de populație.

Dacă 2020 a fost anul Covid, 2021 va fi al influencerilor. Nu e prima oară când chiar guvernul apelează la influenceri: strângerea de donații pentru Cumințenia Pământului este un alt exemplu notabil. Dar anul acesta miza este sănătatea populației, iar un eșec nu poate fi luat în calcul. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Deoarece va laudati ca este romanca deci a voastra poate o veti copta sa faca reclama la EUGENIA produs 100% romanesc....cu sloganul : "cu bucata mea de Eugenie am spart Grand-Slamul...cat si dintii cumparatorilor" ! ( mor efectiv de ras )
    • Like 1
  • check icon
    In Botosani ii roaga pe preoti.
    • Like 0
  • Delia MC Delia MC check icon
    Dacă vreți să ajutați, sugerez să vă implicați personal. Nu poate cineva aștepta să devină influencer. Și nici nu ne putem baza că vor fi destui s-o facă. Esca a luat găleți întregi de lături.

    Manipularea online a ajuns la o asemenea amploare și perversitate încât e nevoie de orice aport, cât de mic. De exemplu, mai jos, pe Republica, sunt articole efectiv sufocate de gică contra antivaxxeri.
    Se merge pe următoarea tactică: dacă răspund mai întâi cei mai agresivi, vocali și radicalizați, ideea postată se amplifică prin ură și agresivitate ca un bulgăre de zăpadă pe o pantă. Adevărul nu mai are loc iar încercările de a da o explicație logică se soldează cu jigniri, insulte, puneri la colț. Cum lumea nu vrea asta, cei mai mulți de bună credință ori nu se mai bagă ori renunță (în contrast cu jurnaliștii de meserie care nu se prea sinchisesc de hateri, au pielea tăbăcită). Puterea turmei. În încercări din astea am fost deseori insultată: useristă ori penelistă împuțită, plătită de oculta, etc. Ideea e, cu cât mai mulți combat dezinformarea, cu atât mai multe șanse sunt ca bulgărele să se oprească și mai mulți să devină conștienți de manipulare.

    Iar importanța e crucială: nu mai vorbim de antivaxxeri care stau comod sub umbrela acoperirii vaccinale a celorlalți. E vorba de a ieși din: lockdown, scădere economică, toate relele pe care le-a adus pandemia. E vorba de revenirea la normalitate.
    • Like 0
  • Parerist check icon
    Punem pariu ca la primul meci pierdut apare un hater cu o replica rostogolita de alti analfabeti de genul "PAI DAIA A PERDUT PT K SA VAGCINAT"...?
    • Like 1


Îți recomandăm

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult

 Mândra Chic

Povestea Mândra Chic începe cu un moment aparent banal, dar care a schimbat totul. Alina Zară își amintește scena de acum mai bine de 15 ani: mătușa Cornelia răsfoia un număr al revistei Vogue, unde a văzut „o rochie de dantelă de Miuccia Prada” ...

Citește mai mult

Foto CTP

130 de milioane de accesări, atât fac pe net postările care zic ce bine i-ar fi fost României dacă Ceaușescu ar fi rămas președinte după `89. Blocuri de locuințe fără număr, autostrăzi, hidrocentrale, fabrici de avioane și televizoare românești, metrouri la Cluj, Timișoara și Iași, țară suverană. Nenumărați tineri iau de bune toate astea.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon telefon mobil -

Atunci când achiziționăm anumite bunuri prin intermediul firmei, este important să înțelegem beneficiile fiscale potențiale, dar și limitele legale. Trebuie subliniat de la început că nu orice cheltuială poate fi justificată pe o societate comercială; Codul Fiscal prevede că achizițiile trebuie să fie direct legate de desfășurarea activității și de domeniul de activitate al firmei. foto: Maria Kraynova / imageBROKER / Profimedia

Citește mai mult