Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Cât de mult a pierdut Yahoo pentru că s-a vândut prea târziu

Verizon Communications, cel mai mare operator de telefonie mobilă din SUA, va achiziționa divizia operațională a Yahoo, pentru 4,83 miliarde de dolari, au anunțat luni cele două companii. Tranzacția pune capăt unei istorii de 21 de ani a Yahoo ca o companie independentă, potrivit money.cnn.com.

Verizon intenționează să combine operaţiunile Yahoo cu cele ale AOL, pe care le-a cumpărat anul trecut cu 4,4 miliarde de dolari. 

Achiziția, care ar urma să se finalizeze în 2017, exclude însă lichiditățile Yahoo, un portofoliu de licențe precum și participațiile pe care grupul le deține la grupul chinez Alibaba și Yahoo Japan.

„Yahoo este o companie care a schimbat lumea și va continua să facă același lucru prin unirea sa cu Verizon și AOL", a declarat directorul general al  Yahoo, Marissa Mayer, într-un comunicat de presă.

„Achiziția Yahoo va pune Verizon într-o poziție extrem de competitivă și va contribui la accelerarea fluxului de venituri din publicitatea digitală ", a spus Lowell McAdam, CEO Verizon.

Bloomberg scrie că puține tranzacții la asemenea nivel au iscat așa multe comentarii privind momentul vânzării. Pentru un gigant IT evaluat la un moment dat de investitori la 115 miliarde de dolari, vânzarea diviziei de operațiuni a Yahoo pentru 4,83 miliarde de dolari este una chiar de neașteptat. Evaluarea Yahoo la 115 miliarde de dolari, la începutul anilor 2000, pare acum ridicolă. Co-fondatorul Jerry Yang a refuzat în 2008 oferta de 44,4 miliarde de dolari din partea Microsoft, despre care a spus că este una inadecvată. Investitorii au fost furioși, iar acum se dovedește că au avut dreptate, potrivit qz.com care titrează „Mai bine să vinzi prea devreme decât prea târziu. Întrebați Yahoo”. 

Groupon este un alt exemplu notoriu al fondatorilor care au supraestimat valoarea viitoare a unei companii. Compania a respins o ofertă de preluare de 6 miliarde de dolari de la Google în 2010, după ce un audit intern a spus conducerii sale „suntem cea mai bună companie din lume" , după cum a declarat pentru Wall Street Journal CEO-ul gigantului, Andrew Mason. După un IPO – ofertă publică de acțiuni – în 2011, capitalizarea de piață a companiei a fost estimată la 2,2 miliarde de dolari

Sunt mai greu de găsit exemple de companii care au vândut prea devreme, pentru că nu vom ști niciodată cum s-ar fi descurcat dacă n-ar fi vândut. PayPal a fost vândut către eBay pentru 1,2 miliarde de dolari în 2002. Având în vedere problemele ulterioare ale Ebay și istoricul conducerii de atunci a PayPal - care a inclus antreprenorii Peter Thiel și Elon Musk -, este posibil ca afacerea de plăți online să fi crescut mai repede ca o companie independentă.

Yahoo a fost înființată în 1994, într-o rulotă, de doi absolvenți de la Stanford și alături de AOL a fost unul dintre pionierii internetului. 

Declinul Yahoo a început în urmă cu opt ani, pentru că nu a mai reușit să țină pasul cu rivalii săi, precum Google și Facebook, în ce privește atragerea de consumatori și de bani din publicitate.

Din graficul de mai jos se vede scăderea capitalizării de piață a Yahoo în ultimii ani:

(Foto captura businessinsider.com)

În 2012 Marissa Mayer a fost adusă de la Google ca CEO al Yahoo, dar nu a reușit să oprească scăderea veniturilor și profiturilor companiei.

În urmă cu doi ani, CEO-ul AOL Tim Armstrong a propus o fuziune cu Yahoo, dar Mayer nu a fost de acord. Acum, Armstrong, care a vândut AOL către Verizon pentru 4,4 miliarde dolari anul trecut, își vede împlinită dorința, scrie Business Insider.

Un document Yahoo arată că Mayer va primi 54,9 milioane de dolari, atunci când va părăsi compania. Cu toate acestea, într-o scrisoare către angajații Yahoo, dată publicității luni, Mayer precizează că intenționează să rămână la Yahoo / AOL.

(Marissa Mayer/Foto Guliver/Getty Images)

Săptămâna trecută Yahoo a raportat o creștere cu 5% a veniturilor,  la 1,31 miliarde de dolari, în al doilea trimestru, față de aceeași perioadă a anului anterior, și comparativ cu venituri de 1,08 miliarde de dolari preconizate de analiști. Pierderile companiei au crescut la 440 milioane dolari în aceeași perioadă.

Yahoo, care s-a confruntat cu o scădere a veniturilor companiei în ultimii opt ani, a anunțat luni că vinde către Verizon divizia de internet, care include servicii de e-mail și de știri, finanțe, site-uri de sport și instrumente de publicitate. Aceasta include brand-uri emblematice precum Yahoo Mail, Fantasy Sport și Flickr.

Verizon, cu sediul la New York, intenționează să mențină brandul Yahoo, potrivit Wall Street Journal, care citează surse apropiate tranzacției. 

Gigantul IT Yahoo are aproximativ 11.000 de angajați la nivel mondial. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult