Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Cât de mult a pierdut Yahoo pentru că s-a vândut prea târziu

Verizon Communications, cel mai mare operator de telefonie mobilă din SUA, va achiziționa divizia operațională a Yahoo, pentru 4,83 miliarde de dolari, au anunțat luni cele două companii. Tranzacția pune capăt unei istorii de 21 de ani a Yahoo ca o companie independentă, potrivit money.cnn.com.

Verizon intenționează să combine operaţiunile Yahoo cu cele ale AOL, pe care le-a cumpărat anul trecut cu 4,4 miliarde de dolari. 

Achiziția, care ar urma să se finalizeze în 2017, exclude însă lichiditățile Yahoo, un portofoliu de licențe precum și participațiile pe care grupul le deține la grupul chinez Alibaba și Yahoo Japan.

„Yahoo este o companie care a schimbat lumea și va continua să facă același lucru prin unirea sa cu Verizon și AOL", a declarat directorul general al  Yahoo, Marissa Mayer, într-un comunicat de presă.

„Achiziția Yahoo va pune Verizon într-o poziție extrem de competitivă și va contribui la accelerarea fluxului de venituri din publicitatea digitală ", a spus Lowell McAdam, CEO Verizon.

Bloomberg scrie că puține tranzacții la asemenea nivel au iscat așa multe comentarii privind momentul vânzării. Pentru un gigant IT evaluat la un moment dat de investitori la 115 miliarde de dolari, vânzarea diviziei de operațiuni a Yahoo pentru 4,83 miliarde de dolari este una chiar de neașteptat. Evaluarea Yahoo la 115 miliarde de dolari, la începutul anilor 2000, pare acum ridicolă. Co-fondatorul Jerry Yang a refuzat în 2008 oferta de 44,4 miliarde de dolari din partea Microsoft, despre care a spus că este una inadecvată. Investitorii au fost furioși, iar acum se dovedește că au avut dreptate, potrivit qz.com care titrează „Mai bine să vinzi prea devreme decât prea târziu. Întrebați Yahoo”. 

Groupon este un alt exemplu notoriu al fondatorilor care au supraestimat valoarea viitoare a unei companii. Compania a respins o ofertă de preluare de 6 miliarde de dolari de la Google în 2010, după ce un audit intern a spus conducerii sale „suntem cea mai bună companie din lume" , după cum a declarat pentru Wall Street Journal CEO-ul gigantului, Andrew Mason. După un IPO – ofertă publică de acțiuni – în 2011, capitalizarea de piață a companiei a fost estimată la 2,2 miliarde de dolari

Sunt mai greu de găsit exemple de companii care au vândut prea devreme, pentru că nu vom ști niciodată cum s-ar fi descurcat dacă n-ar fi vândut. PayPal a fost vândut către eBay pentru 1,2 miliarde de dolari în 2002. Având în vedere problemele ulterioare ale Ebay și istoricul conducerii de atunci a PayPal - care a inclus antreprenorii Peter Thiel și Elon Musk -, este posibil ca afacerea de plăți online să fi crescut mai repede ca o companie independentă.

Yahoo a fost înființată în 1994, într-o rulotă, de doi absolvenți de la Stanford și alături de AOL a fost unul dintre pionierii internetului. 

Declinul Yahoo a început în urmă cu opt ani, pentru că nu a mai reușit să țină pasul cu rivalii săi, precum Google și Facebook, în ce privește atragerea de consumatori și de bani din publicitate.

Din graficul de mai jos se vede scăderea capitalizării de piață a Yahoo în ultimii ani:

(Foto captura businessinsider.com)

În 2012 Marissa Mayer a fost adusă de la Google ca CEO al Yahoo, dar nu a reușit să oprească scăderea veniturilor și profiturilor companiei.

În urmă cu doi ani, CEO-ul AOL Tim Armstrong a propus o fuziune cu Yahoo, dar Mayer nu a fost de acord. Acum, Armstrong, care a vândut AOL către Verizon pentru 4,4 miliarde dolari anul trecut, își vede împlinită dorința, scrie Business Insider.

Un document Yahoo arată că Mayer va primi 54,9 milioane de dolari, atunci când va părăsi compania. Cu toate acestea, într-o scrisoare către angajații Yahoo, dată publicității luni, Mayer precizează că intenționează să rămână la Yahoo / AOL.

(Marissa Mayer/Foto Guliver/Getty Images)

Săptămâna trecută Yahoo a raportat o creștere cu 5% a veniturilor,  la 1,31 miliarde de dolari, în al doilea trimestru, față de aceeași perioadă a anului anterior, și comparativ cu venituri de 1,08 miliarde de dolari preconizate de analiști. Pierderile companiei au crescut la 440 milioane dolari în aceeași perioadă.

Yahoo, care s-a confruntat cu o scădere a veniturilor companiei în ultimii opt ani, a anunțat luni că vinde către Verizon divizia de internet, care include servicii de e-mail și de știri, finanțe, site-uri de sport și instrumente de publicitate. Aceasta include brand-uri emblematice precum Yahoo Mail, Fantasy Sport și Flickr.

Verizon, cu sediul la New York, intenționează să mențină brandul Yahoo, potrivit Wall Street Journal, care citează surse apropiate tranzacției. 

Gigantul IT Yahoo are aproximativ 11.000 de angajați la nivel mondial. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult