Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Violența TV se vede și în prima știre. Cine „excelează” la „tragedii” și „carnagii”

TV

„Carnagiu pe șosea”, „sfârșit cumplit”, „detalii șocante”, „și-a masacrat familia”. Acesta este genul de subiecte pe care televiziunile, generaliste sau de știri, le aleg tot mai des pentru a-și începe programele de știri. Este vorba despre prima știre dintr-un jurnal, cea care ar trebui să reflecte agenda zilei. 

O monitorizare CNA pe parcursul unei săptămâni (5 - 11 octombrie) arată ce fel de știri au ales reprezentanții televiziunilor pentru a-și începe programele informative. România TV a fost televiziunea de știri care și-a început cele mai multe buletine cu o informație tragică sau violentă.

La televiziuni generaliste, Pro TV a „excelat” în violențe. În săptămâna monitorizată, Știrile Pro TV și-au început zilnic unul dintre programele de știri cu o tragedie. 

Și televiziunea concurentă Antena 1 a fost aproape: șapte dintre programele monitorizate într-o săptămână au început cu o știre violentă.

Consiliul Național al Audiovizualului a monitorizat în perioada 5-11 octombrie 2015 jurnalele de știri ale următoarelor posturi de televiziune Antena 1, Pro TV, TVR 1, Kanal TV, Prima TV, Antena 3, B1 TV, Realitatea, România TV și Digi 24.

„În continuare prima ştire este despre violenţă. Ar trebui să fiţi mai cumpătaţi în difuzarea de ştiri violente”, le-a spus Valentin Jucan, membru CNA, reprezentanților televiziunilor prezenți la ședința CNA.

Paginademedia.ro a prezentat câteva exemple de știri cu care televiziunile și-au deschis jurnalele în perioada monitorizată.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Cna corupt.
    Ce zice Constitutia?
    • Like 0


Îți recomandăm

Cristian Păun - ASE

„Magistrații sunt puși să valideze constituțional o măsură care e împotriva lor. (…) E un conflict de interese evident, care nu știu cum se poate rezolva.” Foto: Facebook Cristian Păun

Citește mai mult

Educatie-

Vă scriu dintre bănci încă pline de firimituri, foi mototolite și carioci fără capac. E liniște acum, copiii sunt la ora de sport, dar am în urechi încă agitația lor de dimineață, cu ghiozdane care se trântesc și întrebări puse pe fugă: „Domnu’, azi citim din poveste?”, „Domnu’, mi s-a rupt creionul, pot să iau altul?”

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult