Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Vreau din România: Cum a crescut interesul consumatorilor pentru produse locale și ce fac retailerii pentru a încuraja producătorii români

Kaufland

Cu siguranță, pandemia a influențat comportamentul consumatorilor și, în mare măsură, și obiceiurile de consum. Studii de piață recente arată că produsele locale sunt la mare căutare, comparativ cu anii trecuți.

Consumatorul identifică eticheta „produs local” cu gustul natural, prospețime și cu acasă. Aceste atribute le asigură alimentelor locale popularitatea în rândul clienților, mai ales într-un context în care sănătatea a redevenit o prioritate.

În plus, să cumperi produse românești nu e doar o chestiune de gust, ci susține zona de sustenabilitate. Consumul de produse autohtone și achiziția de la producători locali contribuie la reducerea amprentei de carbon, prin distanțe scurte de aprovizionare și, cel mai important, încurajează dezvoltarea economiei românești. 

În baza acestor argumente, Kaufland a relansat marca proprie „Vreau din România”, cu o nouă identitate vizuală. Vreau din România este un brand cu produse 100% românești, dedicat conceptului de „buy local”. Acesta a evoluat de-a lungul timpului, inclusiv la nivel de sortimentație, ca răspuns la cererea consumatorilor.

Procesul de rebranding a fost sprijinit de o campanie de comunicare 360, care a mobilizat o serie de resurse de ordin strategic, creativ și chiar artistic. Mai exact, noua identitate se inspiră din tradiție, gustul de acasă, copilărie, origini și are la bază un motiv central – Floarea Vieții, pictat cu măiestrie de artista Monica Ghițescu. La nivel simbolistic, Floarea Vieții este expresia vitalității, a energiei, a nemuririi.

Kaufland a comunicat noua identitate vizuală cu o campanie integrată, sub umbrela „Ce vreau din România?”, care invită consumatorii la un dialog despre tradiții și autenticitate. Campania a debutat în ianuarie și a fost vizibilă pe toate canalele importante: TV, radio, OOH, online, pe social media și în magazinele Kaufland din toată țara.

Lansată acum 4 ani, „Vreau din România” oferă o varietate de produse dedicate celor care vor să savureze din plin gustul tradițional românesc și să se bucure de rețete care au trecut testul timpului. Primit foarte bine de consumatori, sortimentul a crescut treptat și și-a dublat numărul de produse. Printre cele 150 disponibile în prezent, se numără de la alimente de bază, precum făină, mălai, arpacaș, până la brânzeturi și lactate, peste 90 de tipuri de carne proaspătă și mezeluri, conserve din legume, dulciuri, produse de panificație și răcoritoare (apă, sucuri și siropuri de fructe).

Rețetele sunt autentice, tradiționale și conțin ingrediente de cea mai bună calitate, periodic monitorizată, purtând garanția calității mărcilor proprii Kaufland. Produsele sunt disponibile numai în magazinele Kaufland din România.

Kaufland este cel mai mare susținător al agricultorilor și fermierilor locali, calibrându-și permanent strategia pentru a rămâne aproape de aceștia. Pe lângă investițiile în programele și campaniile dedicate acestora, compania crește numărul colaboratorilor români de la an la an. Din totalul de 2.900 de parteneri și furnizori, 2.400 sunt români. Mai mult, din fiecare leu încasat de Kaufland România, 67 de bani merg la producătorii locali.

Kaufland are o reţea care a ajuns la 152 de hipermarketuri în România. Desemnată pentru al patrulea an consecutiv – Cea mai sustenabilă companie din România, Kaufland încurajează și susține activ producătorii locali.

Descoperă întregul sortiment în magazinele Kaufland și pe site: kaufland.ro/vreau-din-românia.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Produsele românești sunt în general mai proaste decât cele germane din aceeași gamă de preț. Dar da, produsele românești sub marca proprie a Kauflandului chiar au un standard de calitate mai ridicat decât suratele lor românești independente din aceeași gamă de preț. Chiar și așa, există o serie de produse germane care sunt unice, nu se fabrică deloc la noi și, prin urmare, nu există produse românești echivalente. Sper să fie importate în continuare. Plus brandul de țară, ca să zic așa: oricând vezi pe eticheta unui produs că este fabricat în Germania, deja îți inspiră mult mai multă încredere și îți oferă o mai mare garanție a calității.
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult