Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șase ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Vreau din România: Cum a crescut interesul consumatorilor pentru produse locale și ce fac retailerii pentru a încuraja producătorii români

Kaufland

Cu siguranță, pandemia a influențat comportamentul consumatorilor și, în mare măsură, și obiceiurile de consum. Studii de piață recente arată că produsele locale sunt la mare căutare, comparativ cu anii trecuți.

Consumatorul identifică eticheta „produs local” cu gustul natural, prospețime și cu acasă. Aceste atribute le asigură alimentelor locale popularitatea în rândul clienților, mai ales într-un context în care sănătatea a redevenit o prioritate.

În plus, să cumperi produse românești nu e doar o chestiune de gust, ci susține zona de sustenabilitate. Consumul de produse autohtone și achiziția de la producători locali contribuie la reducerea amprentei de carbon, prin distanțe scurte de aprovizionare și, cel mai important, încurajează dezvoltarea economiei românești. 

În baza acestor argumente, Kaufland a relansat marca proprie „Vreau din România”, cu o nouă identitate vizuală. Vreau din România este un brand cu produse 100% românești, dedicat conceptului de „buy local”. Acesta a evoluat de-a lungul timpului, inclusiv la nivel de sortimentație, ca răspuns la cererea consumatorilor.

Procesul de rebranding a fost sprijinit de o campanie de comunicare 360, care a mobilizat o serie de resurse de ordin strategic, creativ și chiar artistic. Mai exact, noua identitate se inspiră din tradiție, gustul de acasă, copilărie, origini și are la bază un motiv central – Floarea Vieții, pictat cu măiestrie de artista Monica Ghițescu. La nivel simbolistic, Floarea Vieții este expresia vitalității, a energiei, a nemuririi.

Kaufland a comunicat noua identitate vizuală cu o campanie integrată, sub umbrela „Ce vreau din România?”, care invită consumatorii la un dialog despre tradiții și autenticitate. Campania a debutat în ianuarie și a fost vizibilă pe toate canalele importante: TV, radio, OOH, online, pe social media și în magazinele Kaufland din toată țara.

Lansată acum 4 ani, „Vreau din România” oferă o varietate de produse dedicate celor care vor să savureze din plin gustul tradițional românesc și să se bucure de rețete care au trecut testul timpului. Primit foarte bine de consumatori, sortimentul a crescut treptat și și-a dublat numărul de produse. Printre cele 150 disponibile în prezent, se numără de la alimente de bază, precum făină, mălai, arpacaș, până la brânzeturi și lactate, peste 90 de tipuri de carne proaspătă și mezeluri, conserve din legume, dulciuri, produse de panificație și răcoritoare (apă, sucuri și siropuri de fructe).

Rețetele sunt autentice, tradiționale și conțin ingrediente de cea mai bună calitate, periodic monitorizată, purtând garanția calității mărcilor proprii Kaufland. Produsele sunt disponibile numai în magazinele Kaufland din România.

Kaufland este cel mai mare susținător al agricultorilor și fermierilor locali, calibrându-și permanent strategia pentru a rămâne aproape de aceștia. Pe lângă investițiile în programele și campaniile dedicate acestora, compania crește numărul colaboratorilor români de la an la an. Din totalul de 2.900 de parteneri și furnizori, 2.400 sunt români. Mai mult, din fiecare leu încasat de Kaufland România, 67 de bani merg la producătorii locali.

Kaufland are o reţea care a ajuns la 152 de hipermarketuri în România. Desemnată pentru al patrulea an consecutiv – Cea mai sustenabilă companie din România, Kaufland încurajează și susține activ producătorii locali.

Descoperă întregul sortiment în magazinele Kaufland și pe site: kaufland.ro/vreau-din-românia.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Produsele românești sunt în general mai proaste decât cele germane din aceeași gamă de preț. Dar da, produsele românești sub marca proprie a Kauflandului chiar au un standard de calitate mai ridicat decât suratele lor românești independente din aceeași gamă de preț. Chiar și așa, există o serie de produse germane care sunt unice, nu se fabrică deloc la noi și, prin urmare, nu există produse românești echivalente. Sper să fie importate în continuare. Plus brandul de țară, ca să zic așa: oricând vezi pe eticheta unui produs că este fabricat în Germania, deja îți inspiră mult mai multă încredere și îți oferă o mai mare garanție a calității.
    • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult