Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

55% dintre părinți vor ca școala să înceapă față în față, 31% în sistem hibrid, iar 14% exclusiv online. Sondaj al Ministerului Educației

Băiat cu ghiozdan în spate

Foto: Guliver Getty Images

Un sondaj dat publicității luni de Ministerul Educației și Cercetării arată că majoritatea părinților, 55%, își doresc ca școala să înceapă față în față, aproape o treime (31%) în sistem hibrid, iar 14% exclusiv online. 

Cele mai mari temeri ale părinților sunt legate îmbolnăvirea elevilor din cauza nerespectării regulilor de igienă de către cei mici, de faptul că școala nu poate realiza distanțarea fizică, dar și de posibilitatea ca unii părinți să își trimită copiii la cursuri, deși pot prezenta simptome.

Astfel, peste 60% dintre părinți se tem că elevii nu pot respecta distanța și normele de igienă, 48% că școala nu va putea crea distanța necesară între copii, iar 42% că părinții nu vor avea o atitudine responsabilă. 

Părinții preferă desfășurarea anumitor materii în aer liber, atunci când este posibil, cu scopul de a menține distanțarea fizică. O altă măsură adecvată din punctul de vedere al părinților este cea de formare a unor grupuri distincte de elevi și limitarea interacțiunii cu alte grupuri, limitând astfel posibilitatea de răspândire a COVID-19.

Părinții se simt mai încrezători să își trimită copiii la școală în condițiile în care unitățile de învățământ comunică transparent și eficient cu părinții și aplică cu strictețe reguli clare de igienizare și abordare a cazurilor de îmbolnăvire, arată sondajul realizat în perioada 26 iulie – 3 august 2020, de către MKOR Consulting în parteneriat cu Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, pe un eșantion de 1.067 de respondenți.

În situația în care se va opta pentru organizarea cursurilor mixte, prin alternarea cursurilor față-în-față cu cele la distanță, mai mult de 9 din 10 părinți sunt de părere că anumite materii trebuie predate prioritar în timpul orelor față-în-față.

Matematica (94%) și limba română (92%) sunt materiile pentru care optează aproape toți părinții elevilor din clasele primare, pentru a fi predate în cadrul cursurilor față-în-față. Poziția a treia în topul priorităților părinților este ocupată de limbile străine (64%), în timp ce la polul opus se află dezvoltarea personală (25%) și educația fizică (17%). La gimnaziu, 96% dintre părinți cred că matematica ar trebui predată față în față, 88% că limba română ar trebui predată față în față, iar 59% că limbile străine ar trebui predate în același mod.

La fel ca în cazul celorlalți părinți, majoritatea părinților elevilor de liceu sunt de părere că limba română (88%), matematica(78%) și

limbile străine (51%) trebuie predate prioritar în timpul cursurilor față-în-față. Limba română devine însă cea mai importantămaterie pentru predarea față-în-față.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Parerist check icon
    55% dintre părinți vor scoala fizica, iar 60% dintre părinți cred ca nu se pot respecta regulile de igiena. Eu de aici deduc ca la vreo 33% (15% minim) dintre părinți li se rupe de respectarea regulilor de igiena.
    • Like 1
  • Chiar mă întreb de ce atâtea proteste și reclamații din partea Comitetului Național al Părinților și a Consiliului național al Elevilor referitor la siguranța Covid în școli, Toată vara am văzut copilași duși de părinții lor la mare, în înghesuiala aceea infernală, cu distanțare max. 0,5 metri, fără mască. Toată vara am văzut la mare și la munte, în stațiuni, adolescenți țupăind fără mască în aceeași înghesuială, pe banii și cu aprobarea părinților. Ba chiar unul din părinții elevilor de la Vaslui infectați cu Covid era foarte supărat pe DSP că a stricat vacanța copiilor. Plus grupurile mari de adolescenți, fără mască, fără distanțare de pe străzi, de prin parcuri. Și în tot acest răstimp Consiliul Național al Părinților a dormit liniștit. Iar când a fost anunțată începerea școlii nu am auzit ca aceste Consilii Naționale (?)- al Părinților și al Elevilor să-și fi anunțat intenția de a ajuta cu adevărat la menținerea distanțării în școală și în afara ai, măcar la poarta școlii, unde știm cu toții ce fel de distanțare este. Și atunci pot să cred în logica acestui protest? Să ni se dea și să ni se facă, asta poate spune oricine, dar dacă vor schimbare să înceapă cu ei înșiși.
    • Like 2


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult