Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

89 de echipe de elevi de liceu și gimnaziu au recreat în lumea Minecraft cetatea Alba

89 de echipe de elevi de liceu și gimnaziu au recreat în lumea Minecraft cetatea Alba Carolina și situl arheologic din Alba Iulia, în cadrul concursului Minecraft pentru Educație. Copiii au avut de reprodus cât mai fidel zidurile exterioare ale cetății folosind algoritmi pentru structurile care se repetă și au trebuit să își arate calitățile de programare cu blocuri sau în JavaScript, utilizând MakeCode. Totodată ei au încercat să își imagineze o clădire din viitor, din anul 2118. 

„Am văzut o emulație în concurs. Toate proiectele mi s-au părut formidabile, am avut norocul să văd 89 de proiecte, toate formidabile. Și dacă aș fi putut le-aș fi premiat pe toate, pentru că am putut să simt, prin felul în care și le-au prezentat, că elevii au muncit, că au fost entuziasmați. Pe lângă programare, cred că au învățat câteva elemente din istorie, au învățat elemente de arhitectură, au învățat ceva despre România și și-au exersat creativitatea și viziunea”, a spus Gabi Barna, președintele Fundației EOS care a organizat, cu sprijinul Microsoft România, concursul Minecraft pentru Educație.

Copiii învață în joacă lucruri serioase

Considerat de către copii irezistibil, iar de către părinți o pierdere de vreme, jocul Minecraft a început să fie utilizat la nivel internațional, în varianta sa educațională, pentru predarea noțiunilor de programare, dar și de matematică, de fizică sau de chimie. Fundația EOS a început din acest an să îi învețe pe profesorii români de informatică să folosească Minecraft drept resursă educațională și să reușească astfel să le predea, în joacă, lucruri serioase elevilor lor. Acreditate de Ministerul Educației, cursurile se desfășoară în cadrul programului Alt Viitor, finanțat de Microsoft România.

Elevi la Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din Râmnicu Vâlcea, Nathaniel Drăgușin și Radu Calomfirescu au aflat despre concursul Minecraft pentru Educație de la profesoara lor care a urmat cursurile de Minecraft pentru Educație organizate de Fundația EOS. S-au înscris și au câștigat categoria destinată elevilor claselor a XI-a și a XII-a.

Au învățat să programeze în Java pentru concurs

„M-am înscris din nostalgie, am jucat mult Minecraft în clasele V-VIII, dar din liceu nu am mai jucat. Eu și colegul meu ne cunoșteam unul altuia punctele tari, așa că eu m-am ocupat mai mult de programare, iar el, fiind mai creativ, de design”, spune Nathaniel, care își dorește un viitor în computer science. Au lucrat la proiectul lor vreme de trei săptămâni, între trei și șase ore pe zi. „Am avut opțiunea să programăm folosind blocuri sau Java. Am ales clar Java un program pe care nu îl știam, tocmai pentru a putea să îl învățăm”, spune Nathaniel.

Concursul a avut patru categorii - pentru elevii claselor a V-a și a VI-a, pentru cei ai claselor a VII-a și a VIII-a, pentru cei ai claselor a IX-a și a X-a și pentru elevii din ultimele clase de liceu. 

„Ne-am chinuit cinci zile și de abia în ultima zi am reușit. Nu ne-am dat bătuți, pentru că am vrut să câștigăm”

Bogdan Radeș și Bogdan Ichim, de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Petroșani, unde au pus și bazele unui club de robotică, au câștigat categoria destinată claselor a IX-a și a X-a. 

Ca să reușească să reproducă cetatea au studiat-o pe Google Street View și au învățat Java - un limbaj de programare în care nu mai lucraseră până atunci.

Premiul pentru elevii claselor a VII-a și a VIII-a a fost obținut de Radu Morar și Cătălin Lazăr, de la Școala Gimnazială „Constantin Brâncuși”, din Cluj, în timp ce cei mai tineri câștigători au fost Alexandru Călin și Roberto Dumitrescu, de la Colegiul Național „Nicolae Titulescu” din Slatina.

„Cel mai greu ne-a fost să facem zidurile, ne-am chinuit cinci zile și de abia în ultima zi am reușit. Nu ne-am dat bătuți, pentru că am vrut să câștigăm”, povestește Roberto.

Prima ediție a Concursului Minecraft pentru Educație a fost lansată la finalul lunii octombrie, iar elevii au avut la dispoziție o lună să își realizeze proiectele. „Deja ne gândim la tema pentru următoarea ediție, unde cred că vom avea mai mulți participanți”, spune Gabi Barna.

O țară mai bună se construiește plecând de la un sistem de educație performant. Introducerea programării în procesul educațional deschide oportunități către joburi căutate și bine plătite și, mai mult decât atât, dezvoltă acele abilități care construiesc adulți ce pot face față unor provocări diverse: gândirea critică, rezolvarea unor probleme complexe și creativitatea. Platforma Republica vă prezintă oamenii care își doresc să schimbe felul în care învață copiii noștri. Susținem programul Alt Viitor, în care Microsoft România investește 1 milion de dolari. Este un proiect în care sunt implicate ONG-uri, 4500 de profesori și voluntari, o inițiativă care va sprijini dezvoltarea de competențe digitale pentru peste 11.000 de elevi. Îi veți cunoaște aici, le veți afla poveștile și veți vedea modul în care acești oameni pun umărul la construcția unui viitor mai bun pentru România.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Foarte tare, felicitari!
    • Like 0


Îți recomandăm

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult

 Mândra Chic

Povestea Mândra Chic începe cu un moment aparent banal, dar care a schimbat totul. Alina Zară își amintește scena de acum mai bine de 15 ani: mătușa Cornelia răsfoia un număr al revistei Vogue, unde a văzut „o rochie de dantelă de Miuccia Prada” ...

Citește mai mult

Foto CTP

130 de milioane de accesări, atât fac pe net postările care zic ce bine i-ar fi fost României dacă Ceaușescu ar fi rămas președinte după `89. Blocuri de locuințe fără număr, autostrăzi, hidrocentrale, fabrici de avioane și televizoare românești, metrouri la Cluj, Timișoara și Iași, țară suverană. Nenumărați tineri iau de bune toate astea.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon telefon mobil -

Atunci când achiziționăm anumite bunuri prin intermediul firmei, este important să înțelegem beneficiile fiscale potențiale, dar și limitele legale. Trebuie subliniat de la început că nu orice cheltuială poate fi justificată pe o societate comercială; Codul Fiscal prevede că achizițiile trebuie să fie direct legate de desfășurarea activității și de domeniul de activitate al firmei. foto: Maria Kraynova / imageBROKER / Profimedia

Citește mai mult