În ultimii ani, abonamentele medicale au devenit un beneficiu obișnuit, mai ales pentru angajații companiilor mari, nemaifiind percepute drept ceva exclusivist, așa cum se întâmpla acum 27 de ani. La apariția lor pe piața din România, abonamentele medicale erau rezervate în principal expaților, însă în prezent sunt solicitate deseori de către angajați. Odată cu pandemia, interesul pentru abonamentele medicale a crescut și s-a extins tot mai mult și în companiile mai mici, numărul angajatorilor ce oferă beneficii medicale majorându-se de câteva ori în ultimii patru ani.
„În companiile mari, discuția este despre ce facem în plus pentru angajați, despre cum îmbunătățim pachetele medicale, despre ce servicii aducem în plus, astfel încât să acopere cât mai bine nevoile angajaților. Însă mă bucur că, de vreo patru ani, mai mult de când cu pandemia, observăm aceste discuții și acest interes și din partea companiilor mai mici. Numărul companiilor de tip IMM ce oferă beneficii medicale s-a triplat în ultimii 3 ani și înțeleg mult mai bine acum importanța abonamentelor medicale”, a declarat Andreea Minuță, director executiv Divizia Abonamente în cadrul Rețelei de sănătate Regina Maria, invitata jurnalistului Claudiu Pândaru la podcastul Business Sănătos.
Abonamentul medical este un instrument unic de prevenție, oferind acces la servicii medicale fără a fi nevoie de o problemă medicală specifică. În funcție de bugetul disponibil, abonamentele medicale variază în complexitate, incluzând medicina muncii, consultații, analize, ecografii și investigații RMN și CT, până la servicii de psihoterapie și stomatologie.
Andreea Minuță a subliniat importanța adaptării abonamentelor la nevoile fiecărei companii. Echipa dedicată de experți de la Regina Maria oferă consultanță companiilor în alegerea pachetelor medicale potrivite angajaților.
Pentru unii angajați, controlul de medicina muncii, inclus în abonamentul medical de bază, este singura vizită la medic dintr-un an, fiind util în descoperirea din timp a unor afecțiuni medicale ce pot pune viața în pericol. Iar astfel de cazuri nu sunt puține, spune Andreea Minuță.
„Au fost foarte multe astfel de situații. În momentul în care te sună cineva și îți zice: Te-am sunat să-ți mulțumesc, pentru că de la controlul de Medicina muncii un medic a observat că ceva este în neregulă și mi-a recomandat să mă duc să fac o investigație mai complexă. Medicina muncii este cumva baza prevenției (...). De multe ori, pentru mulți angajați, medicina muncii poate să fie singurul control din an la care ajung și atunci e foarte important să fie făcut cu mare atenție. Medicii de medicina muncii sunt medici generaliști, care observă dacă sunt anumite lucruri în neregulă. În urma unui control de medicina muncii, acestei paciente i-a fost recomandat să meargă la un medic specialist, a descoperit o problemă mai gravă de sănătate, dar a descoperit-o la timp și a putut interveni, i-a fost salvată viața. Țin minte că a fost acum șase-șapte ani, iar pentru asta am zis că merită în fiecare zi să continuăm ceea ce facem, să ducem aceste servicii și aceste abonamente medicale la cât mai mulți pacienți”, a spus Andreea Minuță, invitata podcastului Business Sănătos. Ea a explicat că există și beneficii financiare pentru cei ce au un abonament medical - cu cât afecțiunea este descoperită mai din timp, cu atât costurile sunt mai mici.
150.000 de abonamente cu cel puțin trei ședințe de psihoterapie
În ultimii trei-patru ani, discuțiile despre abonamente medicale au evoluat într-o direcție holistică, mai spune Andreea Minuță, acestea incluzând acum și servicii de psihoterapie și stomatologie. „Avem peste 150.000 de abonamente care oferă cel puțin trei ședințe de psihoterapie. Iar mai nou, următorul trend este ca abonamentul medical să fie completat cu serviciile de stomatologie, să vorbim într-adevăr de o abordare holistică”, spune Minuță, care a dezvăluit că Regina Maria are din acest an și o divizie de stomatologie, direcție în care își propune să continue educația populației, pentru că „avem mult de muncă”.
Conform unui studiu, 77% dintre respondenții unui sondaj consideră că nu au nevoie să meargă la stomatolog decât atunci când apare durerea. „Nu există educatie și prevenție pe partea de stomatologie, iar asta este oportunitatea pe care o avem, de a continua eforturile noastre și în direcția aceasta. Având un portofoliu variat, cu peste 11.500 de companii, adresabilitatea este atât de mare”, a spus Andreea Minuță la podcastul Business Sănătos.
Rețeaua de sănătate Regina Maria gestionează peste 830.000 de abonamente medicale, dintr-o piață estimată de două milioane de abonați.
Urmăriți discuția dintre jurnalistul Claudiu Pândaru și Andreea Minuță, director executiv Divizia Abonamente în cadrul Rețelei de sănătate Regina Maria, în podcastul „Business Sănătos”, atașat acestui articol.
Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria este o organizație preocupată să susțină sănătatea oamenilor, a organizațiilor și a societății.
Descoperă gama de abonamente Partener, creată special pentru companiile mici și mijlocii și ajută-ți angajații să economisească accesând servicii medicale premium #peabonament.
Proiect susținut de Rețeaua de sănătate REGINA MARIA – partener principal de obiceiuri sănătoase. Un demers educativ, menit să stimuleze mintea și corpul pacientului modern.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.