Pentru cea de-a zecea ediție a Black Friday la eMAG, cel mai mare magazin online din România a crescut considerabil numărul produselor care vor putea fi achiziționate la prețuri reduse. Astfel, pe 13 noiembrie, data la care are loc evenimentul în acest an, vor fi disponibile 4 milioane de produse față de 3,5 milioane câte au fost disponibile în oferta de Black Friday în 2019. Alex Niculescu, vicepreședinte operațional eMAG, spune că 70% dintre comenzi vor ieși din depozite către livrare în primele 5 zile de la comandă, urmând ca până pe 27 noiembrie să fie onorate peste 99% dintre comenzi. Oferta de anul acesta este susținută și de peste 9000 selleri din eMAG Marketplace.
„Pentru ca prețurile să fie cele mai reduse comparativ cu toată ofertă existentă în retail, colaborăm cu furnizorii noștri de la care cumpărăm produse pe parcursul anului, iar în baza acestor colaborări, reușim să obținem bonusuri. Cu aceste bonusuri și cu alte discounturi pe care pe le activăm, reușim să aducem prețurile la minimul posibil, în această zi.(...) Pregătim reduceri în valoare de 300 de milioane de lei și ne așteptăm la vânzări de 585 de milioane de lei”, spune Alex Niculescu.
Acesta a precizat că pentru ediția Black Friday 2020, clienții eMAG vor avea la dispoziție și metode flexibile de plată, de la cardurile de credit cu până la 40 de rate fără dobândă, la soluții de finanțare prin eCREDIT, cu o dobândă promoțională de 18%.
Anul trecut, vânzările eMAG de Black Friday au însumat aproape 500 de milioane de lei, site-ul a întregistrat 10,8 milioane de vizite, iar în primul minut al evenimentului s-au înregistrat peste 10.000 de comenzi.
Acest prim minut este vânat de cei care vor să se asigure că vor reuși să-și cumpere produsele pe care și le doresc, dar, la fel ca în fiecare an, ora exactă la care eMAG va da startul reducerilor rămâne necunoscută. Reprezentatul eMAG îi sfătuiește pe cei care vor să nu rateze startul să își instaleze aplicația, să-și configureze datele în cont și să-și activeze notificările.
În oferta de Black Friday de la eMAG se vor regăsi televizoare, telefoane, laptopuri, articole de îmbrăcăminte, încălțăminte și articole sportive, electrocasnice, accesorii pentru casă și grădină, produse de îngrijire personală pentru adulți si copii, mobilă, jucării și anvelope.
„Primim într-o zi comenzi cât într-o lună”
Pregătirile pentru ediția din acest an a Black Friday la eMAG au început încă de acum câteva luni. În prezent, în depozitele care însumează peste 170.000 de metri pătrați, se lucrează într-un ritm intens la recepționarea mărfii. În plus, eMAG a suplimentat numărul angajaților atât în depozit, cât și în departamentul de customer care.
„Marfa se recepționează și vom avea aproximativ 4 milioane de articole în stoc, față de 3,5 milioane anul trecut. Lucrăm într-un ritm intens. Recepționăm pe zi peste 220 de tiruri și 20 de containere de marfă. (...) Sunt deja peste 1.500 de angajați în depozitele noastre care să expedieze marfa rapid. Imediat după 13 noiembrie vom lucra în două schimburi, zi și noapte, 7 zile din 7, astfel încât să putem livra cât mai rapid. Primim într-o zi comenzi cât într-o lună. Și pentru a le putea livra într-un termen rezonabil, trebuie să lucrăm într-un ritm accelerat. Am crescut numărul angajaților, ne-am dotat și cu mijloace logistice, dar avem și procese accelerate. Am crescut, de asemenea, cu 40% numărul angajaților în customer care pentru a asigura sprijin clienților”, a precizat Niculescu.
eMAG a lansat anul acesta serviciul Genius, care aduce transport gratuit și alte beneficii pentru abonați, la care s-au abonat până acum aproximativ 50.000 de clienți.
Acesta a menționat că termenul maxim de livrare a comenzilor de Black Friday este 27 noiembrie, având în vedere că motivul devansării datei tradiționale a acestui eveniment este tocmai plasarea comenzilor înainte de Sfântul Andrei, zi care marchează începutul sărbătorilor de iarnă.
Pentru anul acesta, Niculescu estimează că un sfert dintre comenzile făcute de Black Friday vor fi livrate prin intermediul rețelei eMAG easybox, care a ajuns la 850 de unități în principalele orașe din țară. Anul trecut, aproximativ 14% din comenzi au fost livrate prin acest sistem care nu implică contact cu o altă persoană.
Cea mai mare provocare: protejarea sănătății angajaților
Organizarea evenimentului de Black Friday de anul acesta se face în condiții speciale pentru că, încă din primăvară, au fost luate mai multe măsuri menite să protejeze sănătatea angajaților și să asigure continuitatea business-ului.
Astfel, personalul de birou lucrează de acasă, iar personalul din depozit și cel din rețeaua de livrare a fost suplimentat cu aproximativ 1.000 de persoane. Pentru asigurarea distanțării sociale în depozite, angajații au fost împărțiți și lucrează în două ture, iar spațiile de lucru au fost delimitate astfel încât aceleași echipe să lucreze, să călătorească și să ia masa în același timp, pentru a limita astfel interacțiunile între angajați. De asemenea, curierii sunt dotați cu măști și cu mănuși, și s-a implementat un sistem de confirmare a comenzilor prin intermediul unui cod transmis prin SMS, astfel încât să se evite trecerea de hârtii și pixuri dintr-o mână în alta.
„Efortul este foarte mare, dar, având în vedere situația, a fost nevoie să facem aceste investiții. Iar pe lângă costuri, scade și productivitatea, dar nu îți permiți să nu le implementezi, pentru că altfel nu poți opera în condiții normale pentru angajații tăi. Iar pentru noi asta a fost prioritatea: sănătatea angajaților care trebuie să continue să vină la lucru, și apoi continuitatea business-ului”, explică Niculescu.
„Comerțul online a crescut cu 30-40%. Ne așteptăm ca plata cu cardul online să ajungă la 55%”
Piața de e-commerce din România a depășit anul trecut 4,3 miliarde de euro, potrivit Asociației Române a Magazinelor Online, cu 20% mai mult decât în 2018. Această rată de creștere va fi cel mai probabil depășită în 2020, în condițiile în care restricțiile impuse de pandemia de COVID-19 au mutat multe dintre cumpărături în online și chiar au schimbat comportamentul în ceea ce privește modul de a face plata.
Tendința este confirmată de reprezentatul eMAG, care spune că anul acesta s-a constatat o creștere a comerțului online de 30-40%, care se va menține probabil până la sfârșitul anului. Evoluția a fost determinată atât de contextul social, cât și de introducerea unor noi categorii de produse și servicii de către eMAG.
„Ziua de Black Friday devine și un accelerator al tendințelor pe care le vedem deja create. Anul acesta am înregistrat o creștere considerabilă a plăților cu cardul online, la plasarea comenzilor. Ne așteptăm ca anul acesta rata să crească la 55%, față de anul trecut când era de 42%. Este o creștere pe care o vedem posibilă, uitându-ne la ce s-a întâmplat în perioada aprilie-mai, în care am atins aceste niveluri. Tocmai deoarece clienții au înțeles recomandările autorităților de a evita plata cu cash”, spune Niculescu.
În ciuda creșterii comerțului online de la an la an, românii au rămas încă sceptici în ceea ce privește plata cu cardul. Astfel, în 2019 aproximativ 80% din comenzile online erau achitate cash la livrare, potrivit statisticilor.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
„ „ Nu spui nimic... Și lasă-i să moară proști”.