Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Black Friday la eMAG. 4 milioane de produse și reduceri de 300 de milioane lei. Alex Niculescu: „Recepționăm zilnic peste 220 de tiruri și 20 de containere”. În cât timp vor fi livrate comenzile

emag -

Pentru cea de-a zecea ediție a Black Friday la eMAG, cel mai mare magazin online din România a crescut considerabil numărul produselor care vor putea fi achiziționate la prețuri reduse. Astfel, pe 13 noiembrie, data la care are loc evenimentul în acest an, vor fi disponibile 4 milioane de produse față de 3,5 milioane câte au fost disponibile în oferta de Black Friday în 2019. Alex Niculescu, vicepreședinte operațional eMAG, spune că 70% dintre comenzi vor ieși din depozite către livrare în primele 5 zile de la comandă, urmând ca până pe 27 noiembrie să fie onorate peste 99% dintre comenzi. Oferta de anul acesta este susținută și de peste 9000 selleri din eMAG Marketplace.

„Pentru ca prețurile să fie cele mai reduse comparativ cu toată ofertă existentă în retail, colaborăm cu furnizorii noștri de la care cumpărăm produse pe parcursul anului, iar în baza acestor colaborări, reușim să obținem bonusuri. Cu aceste bonusuri și cu alte discounturi pe care pe le activăm, reușim să aducem prețurile la minimul posibil, în această zi.(...) Pregătim reduceri în valoare de 300 de milioane de lei și ne așteptăm la vânzări de 585 de milioane de lei”, spune Alex Niculescu.

Acesta a precizat că pentru ediția Black Friday 2020, clienții eMAG vor avea la dispoziție și metode flexibile de plată, de la cardurile de credit cu până la 40 de rate fără dobândă, la soluții de finanțare prin eCREDIT, cu o dobândă promoțională de 18%.   

Anul trecut, vânzările eMAG de Black Friday au însumat aproape 500 de milioane de lei, site-ul a întregistrat 10,8 milioane de vizite, iar în primul minut al evenimentului s-au înregistrat peste 10.000 de comenzi.

Acest prim minut este vânat de cei care vor să se asigure că vor reuși să-și cumpere produsele pe care și le doresc, dar, la fel ca în fiecare an, ora exactă la care eMAG va da startul reducerilor rămâne necunoscută. Reprezentatul eMAG îi sfătuiește pe cei care vor să nu rateze startul să își instaleze aplicația, să-și configureze datele în cont și să-și activeze notificările.

În oferta de Black Friday de la eMAG se vor regăsi televizoare, telefoane, laptopuri, articole de îmbrăcăminte, încălțăminte și articole sportive, electrocasnice, accesorii pentru casă și grădină, produse de îngrijire personală pentru adulți si copii, mobilă, jucării și anvelope.

„Primim într-o zi comenzi cât într-o lună”

Pregătirile pentru ediția din acest an a Black Friday la eMAG au început încă de acum câteva luni. În prezent, în depozitele care însumează peste 170.000 de metri pătrați, se lucrează într-un ritm intens la recepționarea mărfii. În plus, eMAG a suplimentat numărul angajaților atât în depozit, cât și în departamentul de customer care.

„Marfa se recepționează și vom avea aproximativ 4 milioane de articole în stoc, față de 3,5 milioane anul trecut. Lucrăm într-un ritm intens. Recepționăm pe zi peste 220 de tiruri și 20 de containere de marfă. (...) Sunt deja peste 1.500 de angajați în depozitele noastre care să expedieze marfa rapid. Imediat după 13 noiembrie vom lucra în două schimburi, zi și noapte, 7 zile din 7, astfel încât să putem livra cât mai rapid. Primim într-o zi comenzi cât într-o lună. Și pentru a le putea livra într-un termen rezonabil, trebuie să lucrăm într-un ritm accelerat. Am crescut numărul angajaților, ne-am dotat și cu mijloace logistice, dar avem și procese accelerate. Am crescut, de asemenea, cu 40% numărul angajaților în customer care pentru a asigura sprijin clienților”, a precizat Niculescu.

eMAG a lansat anul acesta serviciul Genius, care aduce transport gratuit și alte beneficii pentru abonați, la care s-au abonat până acum aproximativ 50.000 de clienți.

Acesta a menționat că termenul maxim de livrare a comenzilor de Black Friday este 27 noiembrie, având în vedere că motivul devansării datei tradiționale a acestui eveniment este tocmai plasarea comenzilor înainte de Sfântul Andrei, zi care marchează începutul sărbătorilor de iarnă. 

Pentru anul acesta, Niculescu estimează că un sfert dintre comenzile făcute de Black Friday vor fi livrate prin intermediul rețelei eMAG easybox, care a ajuns la 850 de unități în principalele orașe din țară. Anul trecut, aproximativ 14% din comenzi au fost livrate prin acest sistem care nu implică contact cu o altă persoană.

Cea mai mare provocare: protejarea sănătății angajaților

Organizarea evenimentului de Black Friday de anul acesta se face în condiții speciale pentru că, încă din primăvară, au fost luate mai multe măsuri menite să protejeze sănătatea angajaților și să asigure continuitatea business-ului.

Astfel, personalul de birou lucrează de acasă, iar personalul din depozit și cel din rețeaua de livrare a fost suplimentat cu aproximativ 1.000 de persoane. Pentru asigurarea distanțării sociale în depozite, angajații au fost împărțiți și lucrează în două ture, iar spațiile de lucru au fost delimitate astfel încât aceleași echipe să lucreze, să călătorească și să ia masa în același timp, pentru a limita astfel interacțiunile între angajați. De asemenea, curierii sunt dotați cu măști și cu mănuși, și s-a implementat un sistem de confirmare a comenzilor prin intermediul unui cod transmis prin SMS, astfel încât să se evite trecerea de hârtii și pixuri dintr-o mână în alta.

„Efortul este foarte mare, dar, având în vedere situația, a fost nevoie să facem aceste investiții. Iar pe lângă costuri, scade și productivitatea, dar nu îți permiți să nu le implementezi, pentru că altfel nu poți opera în condiții normale pentru angajații tăi. Iar pentru noi asta a fost prioritatea: sănătatea angajaților care trebuie să continue să vină la lucru, și apoi continuitatea business-ului”, explică Niculescu.

„Comerțul online a crescut cu 30-40%. Ne așteptăm ca plata cu cardul online să ajungă la 55%”

Piața de e-commerce din România a depășit anul trecut 4,3 miliarde de euro, potrivit Asociației Române a Magazinelor Online, cu 20% mai mult decât în 2018. Această rată de creștere va fi cel mai probabil depășită în 2020, în condițiile în care restricțiile impuse de pandemia de COVID-19 au mutat multe dintre cumpărături în online și chiar au schimbat comportamentul în ceea ce privește modul de a face plata.

Tendința este confirmată de reprezentatul eMAG, care spune că anul acesta s-a constatat o creștere a comerțului online de 30-40%, care se va menține probabil până la sfârșitul anului. Evoluția a fost determinată atât de contextul social, cât și de introducerea unor noi categorii de produse și servicii de către eMAG. 

„Ziua de Black Friday devine și un accelerator al tendințelor pe care le vedem deja create. Anul acesta am înregistrat o creștere considerabilă a plăților cu cardul online, la plasarea comenzilor. Ne așteptăm ca anul acesta rata să crească la 55%, față de anul trecut când era de 42%. Este o creștere pe care o vedem posibilă, uitându-ne la ce s-a întâmplat în perioada aprilie-mai, în care am atins aceste niveluri. Tocmai deoarece clienții au înțeles recomandările autorităților de a evita plata cu cash”, spune Niculescu.

În ciuda creșterii comerțului online de la an la an, românii au rămas încă sceptici în ceea ce privește plata cu cardul. Astfel, în 2019 aproximativ 80% din comenzile online erau achitate cash la livrare, potrivit statisticilor.  

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • În anii trecuți, șmecheria era simplă și nerușinată: la 23, 59 h se mărea în computer prețul produsului cu 40-50-70 %, iar la 00, 01 se aplica, la această mărire, reducerea mult trâmbițată. Iar produsele real ieftinite erau, de regulă, cele neperformante, vechi, cu defecte ascunse.... adică gioarsele. Altfel: mai poftiți pe la noi! Iar „rinocerii”... atât așteaptă. Curat vorba lui Pintilie
    „ „ Nu spui nimic... Și lasă-i să moară proști”.
    • Like 3
  • Sincer, nu-i vad rostul acestui articol, dupa ce il citesti nu ramai cu o informatie folositoare. Practic este o reclama la eMag inainte de BlackFriday. Nu vreau sa par hater dar : Cat ti-a dat eMag-ul sa le faci reclama??? :)
    • Like 2
  • Nume check icon
    Dobanda de 18%. Un mizilic, aproape gratis. Si dupa aceea ne plangem ca nu avem ce pune pe masa pentru ca ne cumparam lucruri de care nu avem nevoie sau nu ne permitem.
    • Like 2


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult