Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Marketplace de idei: Salamandra Kids a închis 3 din 4 magazine fizice după ce online-ul a ajuns să genereze 70% din vânzări. Lucian Coșofreț: „De Black Friday, poți să vinzi în trei zile cât în trei luni”

salamandra

Salamandra este un business de familie cu o vechime de aproape 25 de ani, dar care din 2003 s-a axat numai pe comercializarea de jucării. Ceea ce s-a dovedit o alegere inspirată, pentru că nișa a crescut de la an la an, iar în 2018 Salamandra Kids avea în Iași 4 magazine fizice. Din 2016, compania a încheiat un parteneriat cu eMAG Marketplace pentru extinderea vânzărilor în online.

Astăzi, Salamandra Kids și-a restrâns prezența fizică la un singur magazin, în condițiile în care 70% din vânzări vin din online. Lucian Coșofreț, proprietarul business-ului, estimează o cifră de afaceri de peste 1 milion de lei pentru acest an, comparabilă cu cea din 2019, în ciuda închiderii magazinului fizic timp de două luni, în timpul stării de urgență în contextul pandemiei. Și asta pentru că vânzările online din perioada martie – mai au crescut cu 30% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Lucian Coșofreț a intrat în afaceri încă din 1995, comercializând mai întâi îmbrăcăminte și încălțăminte de damă sub brandul Salamandra. Apoi s-a extins și în zona articolelor vestimentare dedicate copiilor și a jucăriilor. În 2008, avea 9 magazine și 70 de angajați. Criza financiară a adus însă multe „suferințe” și l-a forțat să își restructureze activitatea. În 2013 a hotărât să se concentreze numai pe segmentul jucăriilor. 

„Am luat această decizie pentru că eram o companie mică, iar concurența tot mai mare odată cu intrarea pe piață a brandurilor mari de îmbrăcăminte și încălțăminte. Și am făcut o alegere bună pentru că această nișă a tot crescut și tot crește în fiecare an. Asta și pentru că este un business greu pe care nu-l fac mulți. E o afacere care necesită spații de depozitate, logistică, mașini. E foarte diferit față de business-ul cu îmbrăcăminte. Sunt volume foarte mari și e mai multă muncă”, spune Coșofreț.

„Pandemia ne-a prins cu un singur magazin fizic”

În 2018, Salamandra Kids avea 4 magazine fizice în Iași. În 2019 a rămas cu două, iar la începutul acestui an cu unul singur.

„Pandemia ne-a prins cu un singur magazin fizic și parteneriatul cu eMAG. Motivul închiderii celuilalt magazin nu a avut legătură cu pandemia, ci cu faptul că am decis să ne concentrăm mai mult pe online. Pentru că am văzut că are potențial și vinde. Și am avut și rezultate. În 2018 am obținut locul întâi pentru cel mai bun cont, din 16.000 de firme, iar în 2019 pentru firmă exemplară. Nu am avut comenzi anulate, nu am avut retururi, niciun incident, am ținut sănătatea contului pe verde. Și asta ne-a dat curaj. Ne-am fi mutat numai pe online, dar e bine să avem și un magazin fizic. Nu aș vrea să dispară brandul ăsta din piață. Cred că dacă facem un sondaj, 8 din 10 oameni din Iași știu de brandul nostru”, explică antreprenorul.

Coșofreț spune că nu este niciun secret pentru a ajunge la această performanță. E suficient să fii serios, să răspunzi la toate comenzile și întrebările clienților, și să respecți regulile. „Acum am o echipă de 12 persoane care se ocupă de vânzările prin eMag. Și așa cum știu eu regulile, le știu și ei. Când apare ceva în eMag Academy, oprim tot și citim. Acesta este secretul. Citim și respectăm”.

70% din vânzări vin din online. Valoarea medie a bonului e de 130 de lei

În 2019, cifra de afaceri a Salamandra Kids a fost de peste un milion de lei, iar pentru anul acestea estimările se învârt în jurul aceleași valori. Vânzările prin eMAG Marketplace generează 70% din vânzările totale, iar valoarea bonului este 130 lei, dublu față de magazinul fizic, amplasat într-un centru comercial, în care lucrează 5 angajați.

„Lunile cele mai bune sunt noiembrie și decembrie, până pe 20-22, când vânzările curg. Noi ne pregătim pentru perioada asta începând din luna iunie. În cele trei zile din weekendul de Black Friday poți să vinzi cât în trei luni, iar în decembrie se triplează volumul față de o lună obișnuită”, spune Coșofreț. În perioada de Paște și cea de 1 iunie, se înregistrează, de asemenea creșteri față de lunile normale.

Salamandra Kids importă jucării din aproape toată lumea. În România nu prea sunt producători, iar cei care sunt au doar câteva modele și nu pot asigura varietatea cerută pe această piață.

„Gama de jucării este foarte mare. Tot ce există în lumea adulților se replică în jucării, iar noi acoperim toate categoriile în proporție de 90-95%. Fetele preferă păpușile, seturile de machiaj, bucătăriile și jocurile de construcție, iar băieții mașinuțele, roboții și pistoalele sau puștile. Avem jucării de la 0 la 7-8 ani, pentru că după această vârstă, copiilor nu prea le mai plac jucăriile și merg către gadgeturi”, spune antreprenorul. 

„Comerțul nu o să moară niciodată. Dacă ești serios, poți genera vânzări pe orice nișă”

În prezent, în eMAG sunt listate aproape 1.300 de tipuri de jucării, iar disponibile 800. Sunt luni în care transportul este oferit gratuit indiferent de valoarea bonului, ofertă făcută în special în perioadele cu vânzări mari pentru că, spune Coșofreț, e bine să vii cu astfel avantaje tocmai atunci când există cerere, nu când nu sunt clienți.

Pentru viitorul apropiat, antreprenorul și-a propus să crească gama de produse și stocurile pentru că piața jucăriilor este pe un trend ascendent și consideră că încă mai este loc de creștere.

„Loc de business a fost și va fi în domeniul ăsta. Comerțul nu o să moară niciodată. Care cei vor să înceapă o astfel de afacere trebuie să dea dovadă de seriozitate și să fie pregătiți pentru multă muncă. Dacă ești serios, poți genera vânzări pe orice nișă. Și să aibă grijă pentru client. Indiferent de natura problemei care poate apărea, la sfârșit clientul trebuie să fie 100% mulțumit. Chiar dacă pierzi acum, câștigi pe viitor”, spune Coșofreț.   

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Silvia Demeter

Acel grajd avea să capete, în doi ani, o nouă funcțiune - living, dining și bucătărie în ceea ce avea să devină, prin măiestria arhitectei, reședința de vară a Prințului Charles. Totul cu un mesaj – păstrarea tradiției, salvarea patrimoniului arhitectural din zonele rurale ale României. Foto opiniatimisoarei.ro

Citește mai mult

Testare Covid-19

„Toată lumea așteaptă ca rezultatul să fie pozitiv sau negativ. În biologia moleculară, rezultatul este detectabil/ nedetectabil. Negativ sau pozitiv se pot asocia altor tipuri de teste, dar nu acestor tipuri de teste”, explică dr. Andreea Alexandru, director medical, divizia de laboratoare Regina Maria.

Citește mai mult

Navigând împreună spre viitor

„M-a luat așa, ca pe șah, m-a aranjat, deci eu nu gândeam în perioada aia. De fapt, când primești vestea asta, tu... ești pur și simplu... te oprești în timp și ai în față un hău și nu știi unde să pornești”. Aceasta este mărturia Lilianei, a cărei poveste impresionantă vă invit să o descoperiți.

Citește mai mult