Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Bucureștiul începe să respire

Mașini parcate pe trotuar

Capitala României primește, la trei decenii de la căderea comunismului, șansa de a-și curăța plămânii și a începe să respire.

Dincolo de comentariile panicate ale cetățenilor care merg des cu autoturismele personale în zona centrală a orașului, de supărarea angajaților instituțiilor de stat care-și văd amenințat statutul de supra-locuitori ai Bucureștiului (venind cu mașina la serviciu și parcând oriunde) de îngrijorările îndreptățite ale riveranilor, totul începe de aici - de la o strategie menită să pună ordine în haosul din zonele cele mai aglomerate ale Bucureștiului și să elibereze trotuarele de mașini.

Ne place sau nu, se întâmplă în cele mai multe orașe din România, unde nu poți parca gratuit și fără consecințe oriunde și oricând- pe stradă, pe trecerea de pietoni, pe pistele de bicicliști, pe trotuar, la intrarea în parc. Sibiul are de mai bine de un deceniu un sistem coerent de parcări, municipiul Cluj-Napoca la fel, îndepărtatul Botoșani este cu mult mai civilizat din acest punct de vedere față de capitală. Parchezi în zonele centrale, plătești o taxă pe oră.

Despre orașele de pe continent este de prisos să aducem vorba, există comunități în care autoturismele au fost cu totul eliminate din inelele centrale, iar spațiile pietonale și pistele de biciclete se extind de la un an la altul, spre bucuria localnicilor.

În general, recâștigarea orașelor de către oameni în defavoarea mașinilor se întâmplă prin câteva măsuri simple - restrângerea locurilor în care este permisă parcarea și un sistem de taxare cu tarife care să descurajeze șoferii să vină să-și rezolve treburile cu mașina personală.

Adversarii sistemului care intră din 15 august în vigoare găsesc inadmisibilă plata pentru parcare la oră, atâta vreme cât Primăria nu a amenajat zeci de mii, sute de mii, milioane de locuri de parcare. O așteptare nerealistă, pentru că bunul simț și logica ne fac să ne dăm seama că este imposibil ca o administrație - oricare ar fi ea- să țină pasul cu numărul de mașini dintr-un oraș. Există familii care dețin două-trei autoturisme, iar unul dintre membri utilizează și mașina de serviciu pe care o parchează noaptea în fața blocului. Există cetățeni care dețin două autoturisme - din care unul este mai vechi de 10-15 ani și este abandonat pe spațiul public, iar asta se întâmplă pentru că abandonul vehiculului nu costă.

Nicio primărie nu va fi capabilă, nicăieri în lume, să construiască la nesfârșit parcări subterane și supraterane, parcări în spic tăind din trotuare și lăsându-le pietonilor 40 de centimetri, scoțând banda de urgență și de autobuze din uz pe marile bulevarde pentru a o transforma în loc de lăsat mașinile personale.

Adevărul se vede și de jos, de la nivelul solului, dar și de sus, de la balcon sau din dronă. Se vede când faci slalom printre mașinile aruncate pe trotuare, se trăiește și când ești într-un mijloc de transport care rămâne blocat, pentru că un individ sau o individă și-a lăsat automobilul pe avarii pe linia de tramvai sau în mijlocul intersecției. 

Bucureștiul s-a degradat încet, s-a transformat într-o parcare infinită în tăcerea tuturor. O parcare unde copiii, bunicii, persoanele cu dizabilități, pietonii și bicicliștii, mamele cu copii în cărucioare trăiesc, de decenii bune, un coșmar- sunt pur și simplu agresați de autoturisme peste tot. Despre aerul extrem de murdar și poluarea fonică- toate cu efecte foarte grave asupra calității vieții și sănătății cetățenilor - am mai scris. 

Pe de altă parte, experiența ne învață că atâta vreme cât staționarea sau lăsarea mașinilor pe orice loc public, de la trotuare la marginea străzilor, este nesancționată și netaxată, orice parcare cu bani - fie că e administrată de primărie, fie că este particulară - va fi goală. 

Exemple sunt peste tot, poate cel mai nou este parcarea subterană de pe bulevardul Decebal, amenajată de primăria Sectorului 3. Deși este deocamdată gratuită, zace neutilizată, iar proprietarii bolizilor veniți la terase urcă în continuare tancurile pe trotuare sau le țin pe banda destinată mijloacelor de transport în comun. Mult anunțata și televizata campanie de verificare a averilor persoanelor fizice de către ANAF ar putea începe oricând de la bolizii urcați pe trotuare în București și marile orașe - dar acesta este un alt subiect de dezbătut.

Nicușor Dan, primarul general, a explicat (citat de Hotnews) că marea reformă a locurilor de parcare din capitală începe cu angajații Primăriei. Instituția nu va mai avea niciun loc rezervat/ blocat/ amenajat pentru niciun salariat. „Aplicarea regulamentului de parcare începe cu Primăria. Niciun angajat al primăriei (nici eu) nu va mai avea loc rezervat pe străzile din jur. Începând de marți, toate locurile de parcare din jurul primăriei vor avea statut de parcări albastre și vor putea fi folosite, prin plata cu ora sau cu abonament, de oricine dorește”.

„Din 15 august vom continua, stradă cu stradă, în toată zona centrală a Capitalei. Eliberăm trotuarele de mașini și montăm stâlpișori, creăm noi locuri de parcare. Nu mai închidem ochii la cei care își lasă mașina pe trotuar, blochează străzi sau stații de autobuz sau parchează fără să plătească”, a scris pe Facebook și viceprimarul Stelian Bujduveanu.

Câteva despre noul regulament pentru parcarea în zonele centrale ale Bucureștiului, în vigoare din 16 august:

- amenda pentru oprirea și staționarea neregulamentară variază între 290 de lei și 725 de lei, plus două-trei puncte de penalizare;

- riveranii vor avea posibilitatea să obțină permis de parcare, la un preț de 100 de lei/ lună, care oferă posibilitatea de a parca în apropiere de domiciliu, însă fără rezervarea unui loc anume;

- șoferii pot achita taxa de parcare în numerar, la angajații parcărilor municipale, prin SMS sau prin aplicația „Parking Bucuresti”;

- taxele de parcare sunt după cum urmează: zona zero 10 lei/ ora, zona unu 5 lei/ oră, zona 2 - 2,5 lei pe oră. Foarte important de știut- tariful pentru zona 0 și pentru zona 1 se aplică pentru primele 2 ore, după acestea, începând cu a treia oră, tariful se dublează.

Zona zero, unde taxa de parcare pentru primele două ore va fi de 10 lei și dublu începând cu ora a treia include Piața Universității și este delimitată de următorul perimetru: Piața Rosetti, strada Tudor Arghezi, strada Dimitrie Gerota, strada J.L. Calderon, strada. CA Rosetti, bulevardul Nicolae Bălcescu, strada Ion Câmpineanu, Calea Victoriei, Splaiul Independenței, strada Halelor, Piața Unirii, bulevardul Unirii, bulevardul Mircea Vodă, strada Matei Basarab, bulevardul Hristo Botev.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • ceb check icon
    Imi pare rau ca nu pot atasa poze si filmulete facute de mine la Londra si la Paris, unde ati fi putut vedea ca zonele centrale sunt libere de masini parcate pe trotuare sau langa acestea, parcarile publice foarte rare si foarte scumpe. Toata lumea utilizeaza fie mijloacele de transport in comun (foarte bine puse la punct) fie biciclete electrice inchiriate, fie taxiuri. Nimeni nu se plange ca nu poate ajunge cu masina personala pana la scara institutiei unde are treaba.
    Am un prieten in Olanda care mi-a spus ca in Amsterdam, chiria anuala pentru locul de parcare rezidential costa 15.000 eur!!. Mai scump decat masina!!
    Am citit comment-uri cum ca nu ar exista alternativa si ca nu s-au creat locuri de parcare suficiente. Gresit! Alternativa e transportul in comun, in care Primaria ar trebui sa investeasca masiv pentru a-l aduce la un standard comparabil cu cel din vest si nu in parcari. Evident, dupa un plan general de mobilitate bine gandit.
    • Like 0
  • Cea mai buna decizie. Felicitari PRIMARULUI. Pentru hateri de mai jos ii sfatuiesc sa ia un carucior si sa incerce sa parcurga 2-3 km cu el. Sa intelega despre ce este vorba.
    • Like 7
    • @ ControlTheNarrative
      Empatizăm toți cu cei care se luptă cu un handicap locomotor, dar care e ideea pe care o susțineți, că nu e clară? Sigur că e cumplit de greu să mergi în cărucior pe distanțe mari, dar ce vreți să spuneți? Că ar trebui să moară și capra vecinului, adică a celor fără handicap? Dacă cineva în cărucior nu poate merge cu mașina din motive fizice, trebuie să nu mai putem nici noi ceilalți, din motive administrative? Sper că nu asta vroiați să spuneți.
      • Like 2
    • @ Dan Cojocaru
      nu-ți doresc ca din senin să te trăznească de mîine-ieri să ai o amputație de picior sau o pareză, ca să înțelegi mai bine ce a scris tipul , ai să vezi atunci f bine ce nu mai poți face din nesimțirea și proasta educație a vecinului cu capre .
      • Like 0
    • @ Dan Cojocaru
      Ce voiam eu sa zic este ca spatiul public este intretinut din cotizatiile tuturor. Si cei cu masina si cei fara - si mame si tati si oameni fara copii, Problema este ca sunt sufocat de masini, nu mai pot circula pe trotuar ca e blocat de masini si asa mai departe. In timpul asta multe parcari subterane sunt goale ca ... e cu plata. Ce zic eu este ca daca ai masina nu esti mai egal decat ceilalti. Dreptul de a avea o masina nu trebuie sa duca la imposibilitatea mea de a merge pe trotuar..
      • Like 0
    • @ ControlTheNarrative
      Aveți dreptate. Nu trebuie să fie sufocat trotuarul de mașini, în niciun caz. Dar spuneam că primăria e interesată doar să ia niște bani de la șoferi, fără a crea alte locuri de parcare. Mai speră ea, primăria, că prin faptul că le mai pune bețe în roate șoferilor (adică taxe și amenzi) să se reducă în mod natural aglomerația în centru. E ca și când cineva ar pune taxă pe mersul pe DN1 în week-end, sperând astfel să se reducă blocajul în trafic pe drumul spre Valea Prahovei, dar fără a oferi în plus ceva benefic oamenilor (drum expres cu 2 benzi pe sens etc) ci doar prin îngreunarea vieții lor. Iar asta NU e în regulă.
      • Like 3
  • Eu înțeleg așa: de ce să fie Primăria Generală prietena cetățenilor? Mai bine să fie dușmanca lor. Prietenia cu cetățenii ar fi însemnat mai multe locuri de parcare, chiar cu plată, nu doar plata pur și simplu a parcării în centru, pe aceleași locuri existente. Una este amenda pentru parcarea neregulamentară (inclusiv pe trecerile de pietoni, liniile de tramvai sau în intersecție etc etc) și alta este taxarea în general a parcării în centru, fie ea și regulamentară. Eu cred că nu e vorba de a degaja centrul capitalei, e vorba doar de a mai stoarce niște bani de pe cetățeni. Și văd că mulți aplaudă ca focile această măsură. Sigur, e logic că pe măsură ce mașinile devin tot mai numeroase și orașele tot mai aglomerate, a parca oricum și oriunde ai chef nu mai poate fi ceva floare la ureche, gratis, sau nereglementat. Dar mai întâi să facă Primăria ceva pentru cetățeni, adică mai multe locuri de parcare, apoi, de acord, trebuie introdusă și o plată pentru parcarea în locurile special amenajate. Dar nu să lași aceleași capacități de parcare, pe care să le taxezi de acum încolo. E un bir absurd pe capul oamenilor. Citesc în articol și mă crucesc: ...”recâștigarea orașelor de către oameni în defavoarea mașinilor”... Asta e doar hatereală idioată, fără nicio noimă. Mașinile nu au o individualitate proprie iar noi nu suntem în război cu ele. Dimpotrivă, mașinile noastre sunt la dispoziția noastră și ne ajută în scopurile noastre. Că de aia au apărut. Deci nu e ca un război SF între oameni și roboți, așa cum pune problema autorul articolului, cu mintea înfierbântată. Cică în alte țări se merge mult cu bicicleta. Treaba lor! Eu recunosc că nu le prea am deloc cu mersul pe jos. Accept orice de genul: metrou, autobuz, troleu, tramvai sau mașina personală (cel mai bine), dar oricum NU bicicleta. Nu mai am nici vârsta, nici condiția fizică, nici sănătatea și nici cheful să mai merg cu bicicleta, așa cum o făceam în copilărie și așa cum ar vrea acum ecologisto-marxiștii să ne vadă pe toți. Și cred că mulți sunt de aceeași părere cu mine. Și cum oare să mergi cu bicicleta pe ploaie sau ninsoare, chiar dacă ai un fizic de atlet și nicio afecțiune cronică? Și cum să-mi iau baxurile de apă plată, cartofii și toate celelate cumpărături grele sau voluminoase de la supermarketul de la marginea orașului? Chiar ne-am tâmpit cu toții? Politicienii care merg cu bicicleta o fac pentru imagine, iar cumpărăturile menționate mai sus le fac alții pentru ei, adică concret spus, servitorii lor, că doar nu credeți că ei mișcă vreun pai în casa lor. De asemenea toate treburile sâcâitoare pe la diverse instituții (taxe și impozite, furnizori de utilități, notariate, evidența populației etc etc) le fac în măsura posibilului tot alții pentru ei, adică țuțării lor. În aceste condiții, sigur că, într-o zi cu vreme bună, politicienii mai pot să facă un pic de joc de imagine și să se dea cu bicicleta vreun kilometru, cu găzrile de corp în apropiere, dar nu atât de aproape cât să apară în film. Halal ecologie. Și oricum eu cred că nu ar trebui condamnat mersul cu mașina, ci doar mersul cu mașina pentru absolut orice treabă, care ar mai putea fi rezolvată și altfel. Deci e rezonabilă doar REDUCEREA drumurilor cu mașina și nu încercarea de a renunța total la mașină. Plus încurajarea mersului electric în orașe, atât pentru transportul în comun, cât și pentru transportul personal. Iar cu anularea locurilor de parcare rezervate instituțiilor ăsta e doar un populism grețos, care va încurca lucrurile teribil, fără să rezolve nimic în schimb. Stați numai să vedeți. Pun pariu că se va reveni rapid și fără tam-tam, că e jenant față de presă și populație.
    • Like 2
    • @ Dan Cojocaru
      Adevărul adevărat este că suntem o turmă care se repede dintr-o extremă în cealaltă, în funcție de „trend”. Am ascultat la radio toate comunicatele despre „noul sistem de parcare în București”, am citit cât am putut de multe în presa scrisă, nu știu dacă intenționat sau nu, dar s-a creat mare confuzie. Și dacă autoritățile nu sunt capabile nici măcar să spună limpede ce au în plan să facă, mă tem că pe teren, în realitatea cu care noi trăim (ei, nu, ei sunt în stratosferă) situația va fi mai rea ca înainte. Vă dau exemplu doar precizarea cu riveranii: „riveranii vor avea posibilitatea să obțină permis de parcare, la un preț de 100 de lei/ lună, care oferă posibilitatea de a parca în apropiere de domiciliu, însă fără rezervarea unui loc anume”. Cu alte cuvinte cine are mașină și locuiește în centru, va trebui să scoată de mâine 1200 lei/an, mort-copt ? Căci fără rezervarea unui loc anume, înseamnă că acei riverani parchează ca și până acum, mica-mare diferență că primăria le-a trântit așa, din pix, un impozit suplimentar pe mașină de 1200 de lei/an, nu-i așa ?
      • Like 1
    • @ Dan Cojocaru
      Domnule Cojocaru, bicicleta este expresia civilizației in orașele lumii. Cu cât vezi mai multe biciclete, cu atât trebuie sa fii convins că te afli mai aproape de civilizațiile educate. Dacă vă este mai la îndemână să înțelegeți, un oraș sufocat, cum este umila noastră capitală, este așișderea scrisului dumneavoastră. Aglomerat, încâlcit, mediocru, cu izul nostalgic al vremurilor când vi se cuvenea totul. Doar ați fost odrasla partidului. Nu vă osteniti să-mi răspundeți, cu lungi foiletoane obosite. Deprindeti fraza scurtă, surprindeți esența lucrurilor in cuvinte puține și potrivite. S-ar putea să aveți ultimele orgasme, chiar dacă sunt întârziate si fără finalizare.
      • Like 0
  • Niv check icon
    Culoarea albastra nu exista in legislația privind circulația pe drumurile publice. Toți angajații Primăriei generale care încalcă legile trebuie destituiți / suspendați de Prefectura și deferiți justiției.
    • Like 0
  • Aad check icon
    Foarte... de acord cu amenzile, cu sistemul de plata a parcarii în general. însa chestia cu 2-3 puncte penalizare nu mi se pare corecta, constitutionala. Pai nu faci o încalcare a regulilor de circulatie rutiera, este o chestie administrativa, locala.
    • Like 1
  • Salut inițiativa primăriei. Bucurestiul trebuie aerisit si as dori sa contribui prin comentariul meu la solutia parcarilor din Bucuresti. In prezent locuiesc in Karlsruhe, un oras din sudul Germaniei cu mai putin de 300000 de rezidenti dar al carui centru abunda de parcari publice si private subterane contra cost. Sunt peste 20 de astfel de parcari, parte din ele gestionate de primarie, parte de catre privati. In Germania parcarile de la subsolul cladirilor au devenit o afacere extrem de rentabila. Este adevarat ca investitia initiala este importanta iar recuperarea sa face pe termen mediu si lung, dar aceste parcari nu vor pleca nicăieri, sunt menite sa dăinuiasca peste generatii.Am asistat in ultimii anii la o adevărată efervescenta a santierelor din centrul orasului Karlsruhe , santiere la subsolul cladirilor, inclusiv celor vechi , pentru a fi realizate parcări subterane pe mai multe niveluri.Foarte multe din clădirile din centrul Bucureștiului ar putea găzdui astfel de parcări subterane. Primaria ar putea construi deasemenea zeci de parcari sub marile intersectii si sub arterele rutiere. Sub Piata Unirii s-ar putea realiza o imensa parcare subterana precum cea din Stuttgart.
    • Like 1
  • andrei andrei check icon
    Nu înțeleg răspunsurile in care se cer mai multe locuri de parcare. Ce e primăria? Distribuitor? Vrei mașina? Gândește-te și dacă ai unde sa o parchezi. Nu e responsabilitatea mea sau a cetățenilor sau a primarului sa îți găsească ție loc de parcare că vrei mașina și vrei sa o parchezi la 100m de unde ai nevoie sa mergi.

    E ca și cum îmi iau avion și după incep sa zbier că un balcanic desculț (ca toți bucureștenii adică) că vai, primăria să îmi asigure loc de parcare pentru avion că altfel îl las pe avarie in centru până zbor iar.

    Cretinismul asta tipic sudului balcanizat al româniei e atât de înrădăcinat in mentalitatea de troglodid bucureștean că i se pare normala de acum.
    • Like 2
    • @ andrei
      Din cum pui problema înțeleg că n-ai mașină (și ți-e necaz) dar vorbești și despre avion. Cred că pentru tine mașina și avionul sunt același lucru: la fel de greu de cumpărat și la fel de imoral de utilizat :-) :-)
      Până una-alta zic și eu ca tine: ce e Primăria să-ți ofere ție, biciclist, piste de biciclete? Ți-ai cumpărat bicicletă, la revedere! Treaba ta pe unde mergi cu ea și unde o lași. Și ce e Primăria să-ți ofere ție, pieton, trotuare și străzi asfaltate, curate și îngrijite? Cine te pune să mergi pe jos? Nu stai tu mai bine acasă? În general, primăria nu trebuie să-ți ofere nimic (mai ales dacă sunt primari Nicușor, Clotilde, sau alții ca ei). Trebuie doar să încaseze taxe. Dacă acum nu ești afectat, nu te bucura, într-un fel sau altul îți va veni și ție rândul.
      • Like 4
    • @ Dan Cojocaru
      andrei andrei check icon
      In primul rand e clar că ești un frustrat care lucra la șmechereala la stat sub PSD și acum are probleme sa fure că înainte.

      In al doilea rând. Compari mere cu pere. Mersul pe jos nu e un moft. Pe când mașina și parcatul mașinii fix unde vrei sa mergi e un moft uriaș.
      Daca ai bani de mașină ai bani sa o parchezi unde trebuie. Nu te-a pus nimeni să îți cumperi mașină.

      In al treilea rând. Nu trăiesc în ghena de gunoi a României, București.
      • Like 0
    • @ andrei
      Nici eu nu trăiesc în București, dar acesta n-ar trebui să fie o ghenă de gunoi, așa cum e acum. N-a avut noroc de primari competenți niciodată.
      Deci netrăind în București nu am de ce să fiu frustrat de măsurile idioate ale lui Nicușor, dar chiar dacă nu sunt afectat direct, totuși mă deranjează proasta administrație oriunde o văd și mă exprim ca atare. Nu știu de unde ai scos-o pe aia cu furatul, probabil ești obișnuit să gândești în clișee simpliste oferite de propaganda USR-istă, sau chiar să nu gândești deloc. Nu mai zic de bunul simț.
      Nu e un moft NICI mersul pe jos dar NICI mersul cu mașina. Eu am mai zis că nu prea le am cu mersul pe jos, din multiple motive: vârstă, condiție fizică, practicalitate, dar, recunosc și chef și lene pur și simplu. În copilărie sau tinerețe am mers cu bicicleta sau pe jos absolut peste tot, dar acum aș vrea să fiu scutit de asta. Știu că mersul pe jos ajută sănătatea, dar vreau să-mi fac eu programul după cum consider, nu să ajung să fiu obligat să merg pe jos.
      Sunt și eu împotriva parcatului aiurea, exact unde are șoferul cocalar treabă, când ar fi putut să o lase un pic mai încolo și regulamentar. Asta ține de nesimțire. Dar primăria trebuie să plece de la nevoile reale și de bun simț ale oamenilor, care includ necesitatea unui loc de parcare și gratis, nu numai cu plată. Fiindcă oamenii au nevoie de mașini, asta nu reprezintă un moft. Oamenii au de cărat cumpărături / obiecte grele, trebuie să ajungă repede în multele locuri unde au treabă (viața modernă are un ritm infernal din care nu prea poți să ieși), au de mers și în afara orarului de funcționare a transportului în comun etc etc. Dar curentul acesta anti-mașini se încadrează în linia ideologiei voastre ecologisto-progresiste, cu care nu sunt de acord absolut deloc.
      • Like 4
    • @ andrei
      Salut . Incerc sa fiu cat mai politicos , desi nu meritati acest lucru . Sunt bucurestean la a 3a generatie , nu sunt descult , nu sunt troglodit , am masina & loc de parcare insa circul ENORM pe jos sau cu metroul . Pentru informarea dvs . , Bucurestiul este distrus in general NU de nativi ci in special de tot felul de ipochimeni veniti si pripasiti de aiurea , cei care vad Bucurestiul meu ca pe un rezervor de bani , il urasc , nu-l respecta , il storc si dupa caz , se pripasesc sau dupa ce-si fac suma , o sterg , aiurea sau in grotele de unde s-au itit ... Apropos , troglodit si nu ,, troglodid ,, si mai usor cu ura si frustrarile , ca imbatranesc si ucid mai devreme decat este sorocul ... Semnez , Mitica ot Bucuresci ...
      • Like 2
    • @ Luigi Cosma
      Deși nu trăiesc în București, am rămas cu o nostalgie puternică față de capitala noastră, din timpul facultății, adică acum 1000 de ani :-) :-) Deci mă bucur când văd oameni care au drag față de acesta. Spunea Andrei Pleșu odată că marea problemă a Bucureștiului a fost că nu a avut niciodată primari care să iubească cu adevărat acest oraș. Și, aș adăuga eu, în asentimentul Dvs, nici mulți locuitori care să-l iubească, mai ales dacă sunt de adopție. Pe câți nu i-am auzit plângându-se de el și înjurându-l, că aglomerație, că mizerie, că nepăsarea unora față de ceilalți etc etc. Dar puțini sunt cei care chiar îl simt și îl înțeleg așa cum merită, cu tot parfumul său din vremuri trecute sau dimpotrivă, cu toate oportunitățile din prezent și șansele de viitor. Pe mine nu mă deranjează exclusivismul uneori manifest al bucureștenilor get-beget și pe care îl înțeleg, ci asta îmi întărește nostalgia din tinerețe. Am vrut și atunci și aș mai vrea și acum să trăiesc în București (deși e din ce în ce mai improbabil) iar eu unul aș aprecia la justa valoare acest lucru.
      • Like 2
  • Niv check icon
    Lecturați atent hcgmb 124/2008. S-a aprobat si așa numita Strategie de parcare pe teritoriul municipiului București, care la anexa 3 are o propunere de Regulament. Propunerea de Regulament nu este Regulament pt că nu s-au respectat L24/2000, L52/2003 și art 16 alin (1) din Constituție. Cu acest fals ca temei legal s-a emis hcgmb 517/2019 care nu respecta nici macar zona inelului central propusă în Strategie, fiind întinsă în partea de Nord a orașului. S-a introdus discriminarea între riverani în funcție de zona domiciliului. Congestia din centrul orașului nu se rezolva prin taxe de parcare. Primăria generală și cele de sector au acordat autorizații de construcții în zone protejate pe o infrastructură rutieră de secolul 19 pt clădiri prea mari. Multe instituții ale statului care lucrează cu cetățenii au sedii in centru și trebuie relocate spre periferia sectoarelor. Primăria generală face cheltuieli discriminatorii cu subvenții la transportul in comun și încălzire și apă caldă. Primăria generală nu primește cota legală de la buget. Așa că își caută surse din parcare. Utilizarea unui temei legal fals care este afișat pe toate plăcile galbene din zonele transformate abuziv din loc de oprire și staționare in parcaj prin linii albastre care nici macar nu exista in actele normative superioare privind circulația este sancționat de art 320 CP.
    • Like 0
  • Mihai check icon
    Se tot fac comparații cu alte orașe dar se uită că acele orașe au creat condiții până la limita resurselor pe când la noi nici vorbă de așa ceva, nici vorba de eficiență. Așa că mai bine nu facem nimic concret și doar taxăm ca să dispară problema. Că oamenii nu își pot rezolva eficient o problemă și pierd timpul lor personal pentru asta nu contează. Eu oricum am luat decizia să nu mai folosesc mașina iar timpul pierdut îl recuperez din timpul de lucru care evident va duce la scăderea încasărilor din taxe pe muncă plus restrângerea altor cheltuieli. Am de rezolvat ceva, concediu fără plată de acum, fără stres și alergătură. În plus lumea ar face bine să părăsească astfel de orașe unde efectiv nu se vrea. Când încep să le scadă încasările și prețurile la imobiliare vor sări ca arși doar că va fi prea târziu…
    • Like 0
    • @ Mihai
      Eu cred situatia ideala in care sa parcam toti oricand si oriunde reprezinta doar calitatea noastra de soferi. Atunci cand suntem pietoni, parinti sau pur si simplu locuitori ai orasului, lucrurile nu mai sunt la fel. Taxarea nu este o masura in sine, ea urmareste tocmai recastigarea orasului in care traim, de la noi, soferii.
      • Like 1
    • @ bobe.razvan@gmail.com
      Mihai check icon
      Comentariu scris cu avânt tipic USRist dar fără conținut, fără soluții doar sloganuri. Ai fi avut succes pe vremea tovarășului că și atunci se serveau sloganuri și nu se făcea nimic în afară de a se minții la bilanț. Ca să nu mai zic că 90% din bani se vor duce pe salarii, nu pe altceva. Mai degrabă își iau șmecherii orașul și păcălesc naivii că le dau ceva, adică blana ursului din pădure.
      • Like 4
    • @ Mihai
      Vad ca m-am adresat unui mare om politic. Daca as fi stiut asta, m-as fi abtinut din trei motive: uraste concurenta, nu spune mare lucru si, cel mai grav, nu intelege nimic. Salutare, tovarase.
      • Like 2
    • @ bobe.razvan@gmail.com
      Mihai check icon
      Te-ai adresat unuia care simte aburelile postacilor.
      • Like 2
    • @ Mihai
      Toata lumea conspira impotriva ta. Si toti fac parte din organizatii oculte care iti doresc, nu-i asa, raul. Dar tu, calit in atatea batalii in fata televizorului, ii demasti pe toti: useristi, postaci, unguri, spioni americani si rusi deopotriva, sabotori si altii. Daca nu te-a descoperit inca Antena 3, ar fi bine sa o faca.
      • Like 1
    • @ bobe.razvan@gmail.com
      Mihai check icon
      Nu prea le ai cu predicțiile fiindcă nu mă uit mai deloc la TV cu mici excepții când vine vorba de sporturi la nivel ridicat gen tenis. Apropos de ruși cam în stilul lor e comentariul tău. Biroul politic a decis că mâncarea e rea așa că se va da mai puțină la populație. Nu ne străduim să facem ceva să producem mai mult pentru că e penurie că nu ne pasă. Așa că nu facem nimic. Iar agitatorii mulțumesc partidului că are grijă de ei și le dă ceva. Ești penibil de ridicol tovarășe neomarxist.
      • Like 1
    • @ Mihai
      Deci ai identificat un USR-ist, comunist, rusofon si neomarxist care sustine taxa pe parcare in centrul capitalei. Furtuna perfecta din capul tau ma face sa decid sa iti dau dreptate in orice spui. Iti urez sanatate.
      • Like 0
  • Dacă Nicușor chiar vrea să elibereze centrul Bucureștiului de mașini primul pas ar fi să elibereze parcările instituțiilor publice din acest centru ( foarte multe) de mașinile propriilor salariați care nu plătesc aceste parcări de parcă ar fi moștenite de la părinți în frunte cu Primăria capitalei. Nu mi se pare normal ca eu cetățean să fiu chemat din provincie sau din alt sector la ghișeul unei instituții din centru și sa pierd timp meu și acum banii pe o parcare ocupată de salariatul respectivei instituții. Ca sa nu sară haterii țin să precizez ca prim ministrul Olandei merge la serviciu cu bicicleta. Cum ar fi ca salariații guvernului să plătească parcarea ? Nu mai vorbesc de instituții de mâna a 3 a care au câte 10 parcări toate ocupate de propriile mașini și care afișează în geam free parking pass-urile cu nonșalanță. Vreți sa reduceți aglomerația de mașini în centru ? Ok nu mai acordați pass-uri gratuite pentru instituții, sa vina salariații la serviciu cu metroul, bicicleta sau trotineta. Exemplul personal da întotdeauna rezultate mai bune decât deciziile pentru ceilalți dar nu pentru ai noștri. Altfel e doar o japca pe bani pentru muritorii rând.
    • Like 4


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult