Foto - Inquam Photos/ Octav Ganea
Un recent incident de la o școală de top din București ne repune în prim-plan chestiunea educației sexuale în unitățile de învățământ. Mai întâi, faptele brute. La final de noiembrie, s-a desfășurat săptămâna Școala Altfel în unitatea respectivă. Doamna profesoară de biologie, membră a Asociației Secular-Umaniste din România (ASUR), propune părinților un catalog de ateliere ținute de această asociație, contra cost (35 elevi/elev). Părinții votează pe grupul de whatsapp și sunt alese trei ateliere, printre care și unul numit „Despre adolescență, sex, schimbări și sentimente”, care avea următoarea descriere: „Cum ți se maturizează corpul la adolescență? Ce sentimente noi îți apar? Cum poți să le faci față?”
Se ține atelierul la două clase (a cincea, respectiv a șasea), după care, seara, grupul de WhatsApp se inflamează. Mai mulți părinți spun că cei mici le-au povestit uimiți și traumatizați (citat) despre conținutul prezentării. Părinții se plâng de faptul că a existat o comunicare defectuoasă și nu și-au imaginat că se vor aborda conținuturi inadecvate, pe alocuri într-un limbaj foarte frust. Feedback-ul mai multor copii, despre eveniment, e că a fost „prost”, „trist” sau „traumatizant”. Dar sunt și părinți cărora li s-a părut util și care afirmă că cei mici au învățat și lucruri interesante despre ovul, spermatozoid, conceperea unui copil.
Din mărturiile unui părinte, aflăm că:
„La atelier au fost abordate subiecte precum: masturbarea (prezentată ca fiind ceva absolut normal și benefic sănătății fizice și psihice), vizionarea de filme porno (prezentată de asemenea ca fiind ceva absolut normal), relațiile sexuale, sperma, creșterea sfârcurilor, penisul în erecție. Au fost folosite afirmații precum “băieților este normal să li se scoale de 7 ori pe zi și de 7 ori pe noapte “, sau “când e sculat, iese spermă, când este flasc, iese urina”, sau “știți câte găuri sunt între picioarele fetelor?”. Le-au fost desenate pe tablă organe sexuale feminine și marcat cu precizie locul în care se poate obține satisfacție maximă în timpul masturbării. Au fost întrebați dacă au prieteni homosexuali sau care fac parte din comunitatea LGBT. Deoarece răspunsul lor a fost “Nu”, discuția nu a mai continuat, deși a fost vizibilă nemulțumirea pe fața d-nei trainer.
În timpul acestor discuții, unele fete pur și simplu își acopereau urechile cu mâinile nedorind să mai audă, altele își găseau ocupație în a se juca pe telefon pe sub bancă.
Atmosfera generală era una extrem de agitată, plină de exclamații ale copiilor care redau rușinea, dezgustul, șocul pentru cele pe care le auzeau (fapt confirmat de înregistrările audio existente).”
De reținut că același părinte citat mai sus afirmă că, inițial, nu și-a pus problema că activitatea ar putea fi nepotrivită, deoarece era propusă de un cadru didactic și recomandată de școală. Mai trebuie spus că în clasă era vacarm, iar doamna trainer i-a atenționat pe copii de mai multe ori să nu mai facă gălăgie, culminând chiar cu avertismentul că va ieși din clasă. Cel mai adesea, doamna își pierdea auditorii când oferea detalii pe care elevii le considerau jenante față de sexul opus. În special, fetele erau ostile vocal când s-a vorbit de „găuri” (nu înțeleg de ce nu s-a zis măcar orificii), de ciclu și de clitoris, o „crescătură cât un bob de mazăre”. Unul din colegi le-a întrebat pe fete dacă nu s-au uitat niciodată la organul lor.
Acestea sunt, așadar, faptele brute. Judecând la rece, toată lumea a fost o victimă. Mai întâi copiii, pentru că au ascultat o informație nepotrivită, livrată în mod nepotrivit. În primul rând, se dovedește că nu poți face educație sexuală la grămadă, nediferențiat pe sexe, deoarece elevii se rușinează unii în fața altora. Ba chiar se dovedește că nu se poate face în colectiv, ci, fiind un aspect intim, e bine să se facă în familie, de către un adult în care copilul are încredere. În al doilea rând, elevii taxează lipsa de autoritate a adultului. Dacă un profesor sau un trainer nu poate ține clasa, totul este dus în zona bășcăliei (e adevărat că și conținutul abordat contribuie la pierderea autorității). Chiar dacă expunerea fusese pe alocuri interesantă și de bun-simț, undeva doamna i-a pierdut. (De pildă, a ales să spună „a se scula” în loc de „a se ridica”. De asemenea, în mod cert valorile sale nu s-au suprapus peste cele ale unor elevi). Copiii au mai fost victime și deoarece categoriile bine-rău au fost răsturnate. A reieșit că este încurajată masturbarea (s-a spus că este „o super mega plăcere”) și vizionarea de filme pentru adulți. Da, sexul este plăcere (circumscrisă moral, social, cultural), dar există un timp pentru toate. Iar copiii așteaptă probabil altceva de la noi, adulții, decât să le descriem cum „intră dânsa-ntr-nsa”, ca să-l citez pe unul din miniștrii învățământului. Și, mai ales, copiii așteaptă autenticitate de la noi și simt când suntem nesinceri. Nu este posibil să prezinți un subiect ca sexualitatea, în mod perfect neutru, blanc. Oricât ai pretinde că te axezi pe anatomie, pe fiziologic, boli venerice și altele asemenea, mesajul nu poate fi pur științific, ci e transmițător de valori, pentru că sexul nu poate fi decuplat de implicații emoționale, sentimentale, sociale. Asta trebuie din capul locului recunoscut de politicienii și oengiștii care militează pentru educația sexuală. Să ne asumăm faptul că acel conținut nu poate fi neutru etic și că valorile predate pot să contravină valorilor familiei. Care familie poate protesta, poate ieși spre presă, poate acționa în judecată. Este o cutie a Pandorei nesfârșită. Iar cum în ziua de azi mai toți copiii au smartphone, ne-am putea aștepta la alte și alte lecții-circ, cu gafe ale vorbitorului și haos în sala de clasă. Plus nou motiv de bullying.
Victime sunt și acei părinți care simt că școala și-a trădat menirea și le fură ideologic copiii. Sunt părinți care transmit un set de valori, iar apoi acesta este contestat și zădărnicit de internet, anturaj și, mai nou, de școală. Tocmai de aceea părinții în cauză nu s-au arătat mefienți în fața descrierii atelierului, ba l-au mai și plătit: ei sunt absolvenții unui sistem de învățământ care nu a contravenit valorilor familiale, nu s-a plasat în opoziție sau ostilitate cu familia. Sunt oamenii de bună credință care au efectiv încredere în școală, fără să știe că ea este sub asalt ideologic de niște ani buni (agresiv din 2016).
Și, în ultimul rând, victime au fost organizatorii înșiși – gazdele și trainerul invitat. S-au străduit să pună la punct o logistică a evenimentului, au încercat să capteze atenția, au sperat că fac ceva bun și util. În schimb, s-au ales cu atacuri la persoană, reclamații oficiale și cu o furtună pe rețelele de socializare (de pe whatsapp, informația s-a rostogolit pe Facebook). Dar ce nu trebuie să uite acești oameni, părinți ei înșiși, este că unui copil i se datorează maximul respect (maxima reverentia puero debetur). Iar de copil, miracol a cărui existență nu ni se poate datora doar nouă, trebuie să ne apropiem cu băgare de seamă. Nu știm ce sădim în el, cum rodește în el o vorbă pe care noi o credem aruncată, sau un gest mic. De asemenea, organizatorii trebuie să înțeleagă că, în spatele unui scientism de vitrină, întotdeauna e vorba de valori. ASUR este o asociație militant ateistă, care folosește știința ca paravan pentru resetarea valorilor. În mod cert, și celelalte ateliere propuse de ei au o încărcătură ideologică, fie că vorbesc de virusuri, vaccinuri, schimbare climatică sau cosmos (celelalte subiecte aflate în oferta înaintată școlilor). Cu atelierele lor de educație sexuală pot face extrem de mult rău, dacă elevii rețin că sexul este doar plăcere și, atâta vreme cât te protejezi, nu există consecințe neplăcute. Nu. Pentru ca sexul să rămână și plăcut, și moral și benefic, trebuie să știm un pic mai multe decât să folosim un prezervativ. Trauma unui act sexual perceput ca eșec, îndoiala că poți fi folosit (ca o altă mărgică pe ață), teama că nu ești atractiv, că alții au o viață sexuală mai bogată, teama de îmbătrânire, de trădare, sentimentul de abandon, lipsa de încredere în sine, complexul de inferioritate sau de superioritate, narcisismul, disfuncțiile sexuale, pornografia ca dependență și tendință asocială, amânarea indefinit a căsătoriei, iată tot atâtea probleme care apar, mai ales dacă îl considerăm pe celălalt (sau suntem considerați) doar „partener sexual”. Sau „organ sexual”, ori jucărie umană sexuală, redusă la o perspectivă utilitaristă. Copilul ajunge astfel într-un conflict cu el însuși, deoarece un astfel de discurs decuplează sexualitatea omului de ființa sa morală, de conștiința lui. Or omul este un întreg, nu doar epidermă și organe. Pentru maladiile asociate sexului, mai potrivit e un curs adaptat de medicină generală. În schimb, ni se propune o optică dezangajantă, iar un ins astfel educat cu greu se va mai angaja, la maturitate, într-o relație serioasă și constantă. În logica acestor reducții biologiste, pseudoștiințifice, o iubire ca cea shakespeariană, din „Romeo și Julieta”, devine de neînțeles. Ne vor spune că ei nu o interzic. Dar adevărul este că o fac imposibilă pentru omul fasonat de ei, al reducționismului acesta materialist. Omul redus la funcția unor organe nu poate înțelege Shakespeare. Nu poate înțelege iubirea bunicilor săi, nu se poate înțelege nici măcar pe el însuși. Totul este modificat: perspectiva asupra moralei, asupra societății, asupra angajamentului. Se predică un egoism epicureic, iar autocenzura și responsabilitatea sunt suspendate. Mai mulți specialiști (pediatri, psihologi, neurologi) ne avertizează și asupra potențialului adictiv al pornografiei, al riscului de depresie, însingurare, presiune de trecere la faptă și frustrarea obsesivă în lipsa unei relații romantice. A se vedea, din literatura pe subiect, Claude Larchet (tradus la noi cu „Captivi în internet”, 2018), Michel Desmurget, Victor Strasburger. Numeroase surse ne pun la îndemână statistici, cercetări medicale despre riscul de a transforma sexul într-o obsesie (tulburarea sexuală compulsivă). O educație fără dimensiune morală crește acest risc. Astfel definite efectele, vedem că se face o anti-educație.
În plus, la această vârstă o astfel de discuție liberă și colectivă poate duce la un bovarism sexual. Copiii sau adolescenții ajung să se compare și să se simtă în inferioritate, dacă știu mai puține despre sex sau dacă nu și-au început viața intimă. Într-un mediu nepotrivit și având mai puțină tărie de caracter, pot pierde ani de formare și armonioasă dezvoltare, investindu-se nu în studiu, nu în sport sau în vreun hobby simpatic, ci în visări bovarice, în scenarii, bârfe și fantazări sterile, ca și în întrebarea „eu de ce nu? /de ce nimeni nu se uită la mine? ”. Din păcate, există foarte multe fete și mulți băieți care, pentru că nu au un prieten(ă) în liceu, ajung să considere că este ceva în neregulă cu ei. Încep să viseze cu ochii deschiși, își pierd bucuria, curiozitatea, sprinteneala, devin depresivi și se refugiază în telefon. Randamentul lor școlar scade, stima de sine, la fel. Iar apoi totul riscă să meargă din rău în mai rău. Pentru că, de fapt, nu educația sexuală e disciplina care să îi învețe cum să se valorizeze ca persoane, care să îi îndemne la răbdare, la abstinență până la maturizare emoțională și atingerea unui scop. Unde pierd unele fetițe, pe drum, bucuria și prospețimea în fața vieții? În ce punct nu mai sunt interesate de pictură, de animăluțe, de cântat, de șotii, de ambiție, de povești, de succesul lor? Când devin ele obsedate să placă și nimic mai mult? În ce punct își pierd unii băieți încrederea în ei înșiși (poate cel mai dezastruos lucru pentru un bărbat)? Când își pierd curajul? Școala trebuie să îi trimită pe copiii aceștia la marile cărți și marile filme, la biografiile din care ei să învețe curajul, onoarea, loialitatea, tăria emoțională. Ceea ce te face atractiv, în cel mai înalt grad, este caracterul frumos, puterea morală și încrederea în sine. (Când ți-e teamă de părerea celuilalt, asta se simte, antrenând respingerea. Teama dispare doar atunci când nu mai cauți cu tot dinadinsul plăcerea sau fericirea, ci cauți sa trăiești curajos, disciplinat, frumos și moral, răspândind binele în jur). Iar în multe situații, și singurătatea poate fi transformată într-o viață plină de sens și de noblețe.
În concluzie, dragi promotori ai educației sexuale și traineri pe acest subiect, de oriunde ați fi, să știți că părinții aceia care vă contestă nu au ceva personal cu dumneavoastră. Copiii lor au, poate, aceeași vârstă cu copiii dvs. Vor trăi împreună, vor construi societatea asta împreună, mai departe. Poate se vor și îndrăgosti unii de alții. Ghemul acesta de emoții, implicații și sentimente are la bază mai mult decât funcția unor organe sexuale. Lăsați familiile să decidă cum vor face din ei oameni, cum le vor întări caracterul și cum îi vor feri de renunțare și descurajare. Peste atâta gingășie și vulnerabilitate nu se poate călca în nepăsare.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Și valorile, în mod cert, diferă de la familie la familie.
Unde predă Dna Rucsandra Cioc? Pe internet găsesc informații contradictorii.
De fapt ora descrisă în articol a fost ce trebuie și cum trebuie. În statul laic (secular) membru al UE România, în mileniul al treilea al erei noastre, în anul 2023, asemenea conținuturi sunt absolut normale pentru materia numită educație sexuală.
Da, la ora de educație sexuală trebuie să se învețe despre organele genitale, că doar nu la ora de organe de mașini!
La ora de educație sexuală trebuie să se învețe despre masturbare, că doar nu la ora de lucru manual!
Și da, masturbarea este normală și biologic necesară, dovadă că este prezentă la atâtea alte viețuitoare, nu doar la om!
La fel și formele de sexualitate alternativă LGBTIQA+ sunt normale, există în natură la toate viețuitoarele și, tocmai de aceea, trebuie să fie incluse în conținuturile predate la orele de educație sexuală.
De asemenea, educația sexuală normală este la grămadă, nu pe sexe, fiindcă și sexul e posibil să fie tot la grămadă, nu pe sexe! Educația sexuală trebuie să fie incluzivă, aceeași pentru toți și să cuprindă toate aspectele adecvate vârstei.
Ce înseamnă adecvat vârstei? Înseamnă că educația sexuală trebuie să se facă etapizat, conform "Standardelor pentru educația sexuală în Europa", document elaborat de Biroul Regional pentru Europa al OMS. În Germania, țară europeană normală, educația sexuală a copiilor începe încă de la grădiniță, de la vârsta de 4 ani. Sigur că la 4 ani copiii de grădiniță nu vor învăța să facă sex, însă vor învăța despre nuditate, despre ce se cuvine și ce nu etc. Iar rezultatul vizibil este scăderea cazurilor de abuz asupra copiilor, fiindcă un copil educat sexual cum trebuie este mult mai greu de prostit de către pedofili.
E aberant a spune că ora descrisă în articol nu ar fi adecvată la clasele a V-a și a VI-a. La 12 ani deja copiii nu mai sunt copii, ci adolescenți, adică exact vârsta la care li se întâmplă schimbările corporale, fizice și psihice specifice maturizării, schimbări care sunt categoric legate de sexualitate.
Cel mai bine este ca tinerii să studieze toate aceste schimbări și consecințele acestira înainte de a apărea, dar în etern înapoiata Românie e ok și după, chiar și părinții ar trebui să facă obligatoriu ore de educație sexuală pe principiile "Niciodată nu e prea târziu" și "Mai bine mai târziu decât niciodată".
De asemenea, există studii științifice care arată că în zilele noastre maturizarea biologică are loc mai devreme decât acum câteva decenii sau secole.
Este suficient să ne gândim la celebrul caz-făcătură de la CEDO, unde presupusa "victimă" - pe care presa vremii o numea "eleva porno" - făcea sex de la 10 ani, nu cu un singur partener masculin, ci cu mai mulți, nu o singură dată, ci în reperate rânduri și e clar că de bună voie, din moment ce multe partide de sex aveau loc chiar acasă la presupusa "victimă", iar ea, "victima violului", era cea care stătea deasupra, cum bine au argumentat toți judecătorii din România, deopotrivă bărbați și femei, care au judecat cazul!
Ba mai mult: presupusa victimă de la CEDO a rămas și însărcinată și chiar a ajuns să i se facă și un avort, că așa au decis părinții ei! Maică-sa nu observa că se îmbrăca sumar și intenționat nu purta chiloți, ca să se dea la bărbați. Maică-sa a 9bservat, în schimb, că de la o vreme nu mai folosea absorbante feminine, deci presupusa "victimă" nu era o fetiță micuță și naivă care se juca și ea cu "dânsa într-ânsa" și nu știa ce face. Nu, ea la 10 ani deja avea menstruație, deci atenție, nu mai era copil, ci femeie cu nevoi sexuale! Și precis nu e singura în țara asta!
Prin urmare, românilor nu ar trebui să le fie rușine pentru conținutul unor asemenea ore de educație sexuală, ci pentru faptul că România este pe primul loc în UE la mame minore cu vârste din ce în ce mai mici, urmare a lipsei educației sexuale în școli!
În concluzie, exact la asemenea vârste zise fragede este foarte adecvat și indicat conținutul descris în articol! Victima de la CEDO de fapt bu este o victimă a violului, nici a actului sexual cu un minor, ci este în primul rând o victimă a concepțiilor retrograde ale părinților ei si în special o victimă a lipsei educației sexuale în școli în România postdecembristă.
România capitalist-postdecembristă nu numai că nu a progresat prea mult, ci în destule privințe a devenit și este chiar și mai înapoiată decât România deviaționist-ceaușistă, fiindcă imediat după decembrie 89 a început în mod programat și programatic pe de-o parte ascensiunea legionaro-fascismului retrograd și fundamentalist și pe de altă parte răspândirea agendei pocăiților retrograzi și fundamentaliști din America imperialistă, ambele folosindu-se una de alta și de îndobitocirea poporului prin religie!
Prin urmare, ora de educație sexuală descrisă în articol a fost și este ce trebuie și cum trebuie. Reacțiile la conținuturi, atât ale unora dintre copii, cât și ulterior ale unora dintre părinți, ele nu sunt ce trebuie și cum trebuie, fiind tipice pentru etern înapoiata Românie postdecembristă și fiind rezultatul lipsei educației sexuale în școli și al îndobitocirii poporului prin religie.
Asemebea reacții nefirești la educație sexuală nu există în Germania și alte țări europene normale decât cel mult în cazuri izolate, la pocaiți și/sau la fundamentaliștii islamici, de regulă la persoane cu Migrationshintergrund, care au facut școală în țara de origine înapoiată și nu au beneficiat de educația germană modernă și corect-științifică.
Germanii normali sunt în general oaneni destupați la minte, moderni, permisivi, incluzivi etc. Dar la ei s-a introdus educație sexuală în școli încă din 1947, în fosta RDG! E adevărat că nu ca materie de sine stătătoare, la început, ci în cadrul orelor de biologie, dar se făcea! Iar în RFG asemenea conținuturi au fost introduse în școală din 1969.
De asemenea, în Germania erau reviste pentru copii și tineret, cum ar fi "Bravo" în Germania de Vest, respectiv "Junge Welt" și "Neues Leben" în RDG, care tratau tot felul de teme, inclusiv educație sexuală. În fista RDG, în "Neues Leben", care era o revistă a FDJ ( Freie Demokratische Jugend, adică UTC-ul est-german!), exista rubrica "Prof. Dr. Borrmann antwortet", care era ca "Dr. Sommer" din "Bravo" în fosta RFG, deci un fel de poșta redacției în care copiii și tinerii puneau întrebări si primeau răspunsuri specializate pe teme legate de sexualitate! Zielgruppe pentru asemenea reviste erau copii, mai bine zis adolescenți, de la 12 ani în sus! Comparativ, în România deviaționist-ceaușistă nu găseai asemenea conținuturi în "Cutezătorii", "Start spre viitor" sau "Scînteia tinetetului" sau la Radio Vacanța!
În RDG aveau și ștranduri FKK (Freikörperkultur) oficiale, unde toată familia făcea plajă și baie fără textile, părinți, copii, bunici etc., fiindcă la ei copiii învățau încă de la grădiniță că nuditatea este ceva normal! Iar educația sexuală în școală transmitea conținuturi moderne, pe care azi le-am considera europene, gen protecție anti bts și anti sarcini nedorite, educație pro avort în cazul în care "nedorita" se întâmpla totuși, educație care punea accentul pe a fi util societății socialiste, fapt pentru care trebuie să înveți și să te pregătești profesional, să dai Statului tot ce e mai bun în tine, nu să torni un plod și să îți întrerupi studiile ca să îl crești: plodul avortat poate fi avut și mai târziu! În RDG avortul nu numai că era permis, ci era gratuit, iar consilierea însemna de regulă recomandarea lui!
De asenenea, tinerii est-germani învățau la școală că scopul căsătoriei este conviețuirea și nu procreerea și că homosexualitatea nu este anormală, ci un mod de viață alternativ. În RDG începând cu 1985, odată cu un congres în Leipzig, s-a inaugurat seria de manifestări științifice gen congrese, conferințe, sesiuni de comunicări științifice etc. dedicate homosexualității, iar în 1987 "Visite", o emisiune despre sănătate de la televiziunea de stat est-germană aborda și răspândea teza corectă și demonstrată științific că homosexualitatea este înnăscută!
Din 1947, respectiv 1969, de când RDG și respectiv RFG au introdus asemenea conținuturi în școală și până acum, în anul 2023 al erei noastre, au trecut decenii!!! Este o rușine pentru România că nici măcar după atâtea decenii, mai bine de o jumătate de secol, nu este în stare să rezolve o problemă pe care iată, germanii au început să o rezolve încă din socialism! Din păcate, România și la asta este, ca de obicei, tot prima din coadă în UE!
1. Obiceiurile etniei erau și înainte, în ceaușism. Pe vremea mea, care am făcut școala generală în anii 80, pot să spun că din rândurile etniei vedeai în școală fete numai până prin clasa a IV-a, de la clasa a V-a în sus erau numai băieți. Explicația era și este exact asta: cel mai târziu până în clasa a IV-a, fetele se măritau, dar asta se întâmpla de bună voie, fiindcă așa erau educate de mici să creadă că acea casătorie e scopul vieții sau cel mai important lucru în viață, deci pentru ele era o rușine să nu le ia nimeni și să trebuiască să se ducă în continuare "ca proastele" la școală. Și, cu toate acestea, atunci România nu era pe primul loc în Europa la așa ceva ca azi!
2. Etnia romă este prezentă în toate statele membre ale UE, fiind într-adevăr mai numeroasă în Europa Centrală și de Est. Deci există nu numai în România, așa că situația ar trebui să fie la fel de gravă și în Bulgaria, și în țările fostei Iugoslavii, și în Ungaria etc., însă nicăieri nu e așa rău ca la noi.
3. Atât în România, cât și în celelalte state membre ale UE, etnia romă este minoritară, de ex. la noi în România oficial nu depășește 3% din populație, iar neoficial, chiar presupunând adevărate afirmațiile cum că unii nu și-ar declara etnia la recensământ, tot nu cred că etnia romă ar depăși 5% din populația României. Deci e exclus ca etnia romă să fie cea care să țină statisticile sus! Precis că tot majoritatea românească face asta!
4. Cazurile care umplu statisticile sunt cele cunoscute, raportate, mediatizate etc. În cazul etniei rome, deși căsatoriile între minori sunt o tradiție, ele sunt la limita legalității, niciun birou de stare civilă nu le recunoaște și nu le înregistrează niciunde în UE, deci nici la noi în România, iar de când cu baroneasa Emma Nicholson, tendința este ca aceste căsătorii, chiar dacă există, să fie ascunse, de ex. mascate în petreceri gen zi de naștere/onomastică sau petreceri tematice, în care protagonista e chipurile "prințesă", deci nu e mireasă!
5. În cazul etniei rome, este vorba de cele mai multe ori de căsătorii dorite, iar sarcinile și nașterile care rezultă din asemenea căsătorii sunt de asemenea dorite, ele sunt cu știrea și aprobarea părinților, care de cele mai multe ori chiar ei au fost cei care pus la cale căsătoriile în cauză. Prin urmare, nimeni nu depune plângere la poliție, nimeni nu introduce acțiune în instanță pentru viol sau ceva, deci cazurile nu sunt raportate nicăieri, ele nu ajung în statistici. Asta mai degrabă se întâmplă cu cazuri din rândurile majorității românești, cum a fost și celebrul caz-făcătură de la CEDO pe care l-am menționat.
În cazul respectiv precizez că este vorba despre cauza M.G.C. împotriva României, un caz tipic de minoră cu dezvoltare fizică precoce, cu nevoi firești, care, tocmai de aceea, s-a apucat de agățat bărbați și, la fel de firesc, a făcut sex cu ei de bună voie, până când, din lipsa educației sexuale cum trebuie, a ajuns la sarcina nedorită, mai bine zis până au aflat părinții ei de sarcina nedorită. Fiind vorba de părinți din România, cu concepții retrograde, care în mod eronat consideră că sexul ar fi ceva rău, îl interzic și îl pedepsesc, minora precis s-a temut că își ia o mamă de bătaie soră cu moartea de la părinți și, ca să scape de asta, a făcut-o pe fecioara Maria și a inventat povestea cu violul, care cică ar fi ținut mai multe luni de zile, în repetate rânduri, de multe ori la ea acasă, fără să intre nimeni prin efracție, de multe ori ea fiind cea care stătea deasupra! Părinții au decis avortul, părinții au făcut proces pentru viol, părinții au mediatizat cazul care ne-a făcut țara de râsul lumii! Din câte am înțeles, cazul M.G.C. din Hunedoara nu era de etnie romă! Asemenea cazuri sunt cele care umflă statisticile europene și fac România de rușine în UE și în lume!
Cât despre tinerii care ajung depresivi fiindcă nu au un partener sexual, și acesta este tot un rezultat al concepțiilor retrograde din România: numai la noi majoritatea părinților consideră inacceptabil ca minorii să facă sex și interzic categoric acest lucru. În Germania și alte țări europene normale, e la ordinea zilei ca fiul sau fiica să vină acasă cu prietenul sau prietena, să se ducă în cameră și să facă acolo ce vor, inclusiv sex, minorii să rămână peste noapte împreună etc., iar părinții nu intră peste ei în cameră, nu se amestecă unde nu e treaba lor și consideră că asta - adică sexul la copii - este ceva normal de la o anumită vârstă, în funcție de biologia fiecăruia. Această mentalitate modernă și sănătoasă era acolo încă din socialism, de pe vremea fostei RDG, în timp ce la noi în etern înapoiata Românie, chiar și acum, după mai bine de trei decenii de capitalism postdecembrist și la 16 ani de la aderarea României la UE, există foarte puțini părinți moderni și cu gândure occidentală care să înțeleagă nevoile sexuale ale minorilor.
Ba mai rău, părinții români rămân tot încuiați, înapoiați, retrograzi etc. și în afara României, ei nu se destupă la minte nici măcar sub influențele pozitive din țările europene normale. Un exemplu concret în acest sens este cel de asemenea foarte mediatizat al minorului român din Franța care, la 14 ani, a ajuns să aibă o relație cu profa lui de meditație de aproape 40 de ani. Toate bune și frumoase până au aflat părinții lui, români încuiați și retrograzi, care, în loc să îi mulțumească pentru că plodului i s-au îmbunătățit performanțele școlare, au acuzat-o pe biata femeie că le-ar fi corupt și violat plodul! Și, deși i-au interzis să se mai vadă cu ea, el a fugit de acasă și ghici unde s-a dus? La ea, dovadă că puștiul a avut relația cu ea de bună voie, nu l-a violat și agresat nimeni, decât în mintea bolnavă, încuiată și înapoiată a părinților lui români! În plus, e și băiat, deci sigur-sigur nu ajungea acasă cu burta la gură, deci cu atât mai anormală și mai nejustificată reacția defectă a părinților! De altfel puștiul a și făcut plângere împotriva părinților abuzivi, nu împotriva profesoarei:
https://www.libertatea.ro/stiri/baiat-roman-de-14-ani-sedus-de-vecina-care-i-putea-fi-mama-in-franta-m-am-indragostita-nebuneste-de-el-femeia-in-registrul-infractorilor-sexuali-3455533
Alți tineri nu au un partener tot din cauza țării înapoiate și retrograde în care trăim: probabil și-ar dori pe cineva de același sex, dar într-o țară unde homosexualitatea este abuziv considerată anormală, iar minoritatea LGBTIQA este persecutată și discriminată, multora le lipsește curajul unui coming-out în România, fiindu-le frică atât de pedepsele din partea părinților retrograzi, cât și de bullyingul de la școală și din afara casei în general etc.
De asemenea, unii dintre tinerii care ajung cu depresii din lipsa unui partener sexual ajung la asta tot în România retrogradă, unde se propovăduiește ideea eronată că masturbarea ar fi anormală. În țările europene normale toată lumea învață că masturbarea e normală oricând, oriunde, la orice vârstă și o practică fericiți, fiindcă fiecare știe că nu e adevărat că nu are pe nimeni ca partener, ci se are pe sine însuși/însăși și asta este de cele mai multe ori suficient. Părinții occidentali normali știu și înțeleg asta și nu au nimic împotrivă, dar în România retrogradă, părinții înapoiați și încuiați, îndobitociți prin religie, se opun atât sexului normal, cât și homosexualității și masturbării!
Practic, în România minorii sunt de cele mai multe ori în primul rând victimele abuzurilor părinților retrograzi și încuiați, ba chiar fundamentaliști! Părinții sunt de multe ori cel mai nociv factor biologic din mediul de viață al minorilor, iar Statul, din păcate, face prea puțin pentru salvarea minorilor de părinții retrograzi abuzivi și violenți, față de instituții competente ale Statului din alte țări, cum ar fi Jugendamt în Germania sau celebrul Barnevernet din Norvegia, instituții competente care îi iau pe copii imediat de la părinții presupuși abuzivi. La noi, din păcate, sub influența proastă a religiei, Statul ține cont mai degrabă de familia biologică tradițională decât de interesul superior al minorului.
Cred că trebuia explicitata sintagma "potențial adictiv".
Ref. "adictiv" din antepenultimul paragraf: cuvântul nu este în dicționarul "dexonline" !
Din păcate subiectul a început prin a fi adus în primul plan fix din rațiuni exclusiv politice, fără vreo preocupare reală pentru educație ci mai degrabă pentru propagarea unei ideologii. Evident, acțiune-reacțiune, a sfârșit prin a fi politizat în sens contrar.
Ca urmare totul este paralel cu subiectul principal discutat în societatea civilă.
Ala e limbaj potrivit pentru copii de cls 5a ??
Cat de destepti va mai credeti unii si trăiți cu un cap de găină!
Aia inca is copii.. apar schimbari ale corpului la 12 ani dar intr-un procent mic.
Si chiar si asa..is "cruzi" pentru o astfel de exprimare si nu au nevoie de astfel de informații pana la 16-17-18 ani si într-un mod treptat.
In țările cu o asa zisa educație sexuală ridicată tocmai acolo s-au întâmplat acte de violuri intre minori..avorturi..bullyng-uri..
Pai hai sa-ti zic, gagica amicului meu e educatoare la gradinita, directiva UE zice "daca vedeti ca baietii sau fetitele se masturbeaza, sa ii lasati asa".
Lasa sa stie, ca doar nu le-a zis de crime si violuri.
Oricum stiu ei deja ! La 13 ani sunt versati de nu se poate, fac sex, etc.
Asa ca aia e, lasa sa stie in limbajul care e real de fapt, ca ala il folosesc si ei fara sa li se spuna.
Că educația sexuală este ultima grijă a unei țări unde până și homosexualii sau stângacii (lol) mai trebuie să demonstreze că s-au născut așa, și nu vor ei să fie îndrăciți, este evident.
Că unii copii își pierd "bucuria vieții" la adolescență nu se datorează frustrărilor sexuale, măi Ruxandra, ci probabil pencă au fost crescuți bine de ai lor părinți într-o țară frumoasă ca Românica în care merită să trăiești și să faci copii. Sigur, poate și USRiștii sexo marxiști au partea lor de vină.
Totuși, pe la sfârșit autoarea contrastează educația sexulă cu valorile morale ale copiilor, încrederea în sine, marile teme, cărți etc. N-am înțeles ce treabă au una cu ailaltă.
Și da, din viață scapă cine poate - așa cum am și intrat, dealtfel. 75% dintre formele de viață din uterul unei femei/ orice mamifer mor până la naștere, iar acolo o sarcină din 4-5 se naște moartă. Mi se pare deci că viața e sacră, cu voia lui 'Niezo.
Si de aia in unele tari s-a coborat varsta cand se poate face sex cu consimtamant.
Dar multi nu se prind. Apar nevoi naturale, nu ai ce le face.