
Foto: Guliver Getty Images
60% dintre proprietarii de firme din România sunt interesați de îmbunătățirea relației cu clienții, 52% de eficientizarea costurilor, iar 42% de comunicarea eficientă între angajați, arată datele centralizate după ce reprezentanții a 4.500 de companii au completat chestionarul disponibil pe platforma Ready Business Score, creată de Vodafone România.
Opțiunea care le permite companiilor să se compare, din punct de vedere digital, cu concurenții lor direcți
Platforma, lansată în octombrie anul trecut, le permite oamenilor de afaceri să evalueze performanțele în materie de digitalizare ale companiei lor și să le compare cu media la nivel național. În octombrie 2016, gradul mediu de digitalizare a afacerilor era în România de 36%. Șase luni mai târziu, acesta ajungea la 44%, potrivit datelor obținute cu ajutorul platformei Ready Business Score. Gradul mediu național de digitalizare este generat după analizarea a trei arii importante pentru orice afacere, și anume agilitate operațională, conectarea angajaților și interacțiunea cu clienții.
Reprezentanții Vodafone România au anunțat luni că platforma dispune acum de o nouă opțiune, care calculează scorul pe industrie. Acest lucru le permite companiilor să se compare cu competitorii lor direcți, din punct de vedere al eficienței și al gradului de adaptare la noile tendințe tehnologice.
„Potrivit informațiilor colectate prin intermediul platformei Ready Business Score în ultimele șase luni, companiile din România se concentează pe îmbunătățirea experienței clienților, folosesc tot mai multe date mobile și sunt foarte interesate de produse inteligente. Acum facem următorul pas și lansăm scorul pe industrie, care va furniza companiilor informații despre afacerea lor privită în contextul industriei din care fac parte, ceea ce le va ajuta să se adapteze mai rapid la noile tendințe și să rămână competitive”, a declarat Daniel Bobu, Director Enterprise Marketing, Vodafone România.
Cum se promovează companiile românești
Potrivit datelor prezentate de acesta, performanțele digitale ale firmelor cresc odată cu numărul de angajați: scorul calculat în urma chestionarului este de 42% la companiile care au mai puțin de 10 angajați, de 52% la companiile care au între 10 și 50 de angajați și de 56% la firmele cu peste 50 de angajați. În ceea ce privește comunicarea dintre angajați, în cele 4.500 de companii care au făcut parte din eșantion, sunt folosite telefonia mobilă - 78%, internetul mobil - 58%, mesageria de tip Facebook Messenger sau WatsApp - 53%, internetul fix - 44%. În ceea ce privește dispozitivele utilizate, 90% folosesc smartphone-urile, 85% PC-ul sau laptopul, 30% tableta și 29% telefonul fix.
54% dintre firmele din eșantionul amintit folosesc marketingul direct ca modalitate de promovare, 44% evenimentele, 34% activitățile de PR și 31% canalele media tradiționale. În ceea ce privește mediul digital, 60% dintre firme se promovează prin intermediului site-ului, 54% prin social media, 23%prin reclamă în motorul Google. Un procent de 23% din firme nu se promovează deloc în zona digitală.
Autunci când emit facturi, 55% din business-uri folosesc un soft instalat pe calculator, 29% emit facruri pe hârtie, iar 11% folosesc o aplicație în cloud. Atunci când au de încasat bani, 56% dintre companii o fac prin virament bancar, 47% cash, cu chitanță, 45% prin ordin de plată ș 34% cash cu factură pe suport de hârtie.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.