Sari la continut

Protecția datelor cu caracter personal

Din 25 mai Republica.ro aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR). Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Cât de adaptate sunt firmele din România la tendințele tehnologice. Vodafone: Gradul de digitalizare în companii a crescut de la 36% la 44% în șase luni

Birou in companie

Foto: Guliver Getty Images

60% dintre proprietarii de firme din România sunt interesați de îmbunătățirea relației cu clienții, 52% de eficientizarea costurilor, iar 42% de comunicarea eficientă între angajați, arată datele centralizate după ce reprezentanții a 4.500 de companii au completat chestionarul disponibil pe platforma Ready Business Score, creată de Vodafone România. 

Opțiunea care le permite companiilor să se compare, din punct de vedere digital, cu concurenții lor direcți

Platforma, lansată în octombrie anul trecut, le permite oamenilor de afaceri să evalueze performanțele în materie de digitalizare ale companiei lor și să le compare cu media la nivel național. În octombrie 2016, gradul mediu de digitalizare a afacerilor era în România de 36%. Șase luni mai târziu, acesta ajungea la 44%, potrivit datelor obținute cu ajutorul platformei Ready Business Score. Gradul mediu național de digitalizare este generat după analizarea a trei arii importante pentru orice afacere, și anume agilitate operațională, conectarea angajaților și interacțiunea cu clienții.

Reprezentanții Vodafone România au anunțat luni că platforma dispune acum de o nouă opțiune, care calculează scorul pe industrie. Acest lucru le permite companiilor să se compare cu competitorii lor direcți, din punct de vedere al eficienței și al gradului de adaptare la noile tendințe tehnologice.

„Potrivit informațiilor colectate prin intermediul platformei Ready Business Score în ultimele șase luni, companiile din România se concentează pe îmbunătățirea experienței clienților, folosesc tot mai multe date mobile și sunt foarte interesate de produse inteligente. Acum facem următorul pas și lansăm scorul pe industrie, care va furniza companiilor informații despre afacerea lor privită în contextul industriei din care fac parte, ceea ce le va ajuta să se adapteze mai rapid la noile tendințe și să rămână competitive”, a declarat Daniel Bobu, Director Enterprise Marketing, Vodafone România.

Cum se promovează companiile românești

Potrivit datelor prezentate de acesta, performanțele digitale ale firmelor cresc odată cu numărul de angajați: scorul calculat în urma chestionarului este de 42% la companiile care au mai puțin de 10 angajați, de 52% la companiile care au între 10 și 50 de angajați și de 56% la firmele cu peste 50 de angajați. În ceea ce privește comunicarea dintre angajați, în cele 4.500 de companii care au făcut parte din eșantion, sunt folosite telefonia mobilă - 78%, internetul mobil - 58%, mesageria de tip Facebook Messenger sau WatsApp - 53%, internetul fix - 44%. În ceea ce privește dispozitivele utilizate, 90% folosesc smartphone-urile, 85% PC-ul sau laptopul, 30% tableta și 29% telefonul fix.

54% dintre firmele din eșantionul amintit folosesc marketingul direct ca modalitate de promovare, 44% evenimentele, 34% activitățile de PR și 31% canalele media tradiționale. În ceea ce privește mediul digital, 60% dintre firme se promovează prin intermediului site-ului,  54% prin social media, 23%prin reclamă în motorul Google. Un procent de 23% din firme nu se promovează deloc în zona digitală.

Autunci când emit facturi, 55% din business-uri folosesc un soft instalat pe calculator, 29% emit facruri pe hârtie, iar 11% folosesc o aplicație în cloud. Atunci când au de încasat bani, 56% dintre companii o fac prin virament bancar, 47% cash, cu chitanță, 45% prin ordin de plată ș 34% cash cu factură pe suport de hârtie. 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Speranța Farcă

„Părinții sunt foarte angoasați, aud peste tot că copilul lui cutare face așa, copilul lui cutare face așa. Și se gândesc că ei nu oferă același start copilului lor, care va intra în competiție cu acei copii care au făcut toate acele cursuri. Gândim educația și viața ca pe o competiție”, spune Speranța Farca.

Citește mai mult

Șezlonguri în apă la Marea Neagră

Este o adevărată luptă între turişti pentru a prinde cel mai apropiat pat de plajă lângă apă deşi nu stau prea mult pe sezlong şi apoi tot ei se plâng că nu au soare pentru a se bronza din cauza umbrelelor extrem de apropiate.

Citește mai mult

Foto pentru textul Arinei Angelescu

Plec în oraș. Nu apuc să conduc prea mult când aud telefonul. E mama, care rămăsese cu cel mic. Inima îmi bate deja mai tare. Îmi trec tot felul de scenarii prin cap. Niciunul prea fericit. Răspund. Nu e mama. E băiețelul meu. Plânge în hohote și lasă puțin spațiu ca eu să înțeleg ceva. Nu-știu-ce grisine pe care le-am uitat acasă?!

Citește mai mult

Andrei Ene

AntiFragile, un startup care dezvoltă un sistem de etichete inteligente, care permit monitorizarea de la distanță a coletelor pe parcursul procesului de transport, a fost desemnat vineri seara câștigătorul competiției UPGRADE 100 Floors Elevator Pitch. Pe scurt, eticheta își schimbă culoarea dacă pachetul a fost scăpat de curieri.

Citește mai mult