Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Cristina Tunegaru explică de ce nu se poate face în realitate „școală hibrid”: „Sunt profesori care refuză ideea de a fi înregistrați și nu doresc să existe o cameră video în clasă”

Cristina Tunegaru

Cristina Tunegaru, profesor de Limba Română la o școală din București, a explicat la emisiunea „În fața ta” de la Digi24 că există școli care nu au dotarea necesară pentru predarea online. În plus o serie de cadre didactice nu doresc să fie înregistrate video în clase atunci când predau.

„În clase nu avem aceste dispozitive, nu avem camere web, în clase abia dacă avem laptop, sunt școli care au un singur laptop. Dacă implementăm sistemul hibrid, asta înseamnă că avem nevoie de un laptop sau o tabletă la fiecare clasă. Cei de acasă vor avea parte de o educație mai slabă, nu vor participa în egală masură”, a spus Cristina Tunegaru la Digi24.

„Din discuțiile pe care le-am avut cu colegii mei, sunt profesori care refuză ideea de a fi înregistrați și nu doresc să existe o cameră video în clasă”, spune Tunegaru. „Reiterez invitația aceasta pe care am adresat-o doamnei ministru să meargă în orice școală și să încerce să susțină o oră în sistem hibrid”, a adăugat profesoara de Limba Română.

Multe dintre cadrele didactice nu știu cum vor gestiona situațiile, există multă confuzie în rândul profesorilor, spune Tunegaru.

„Sistemul hibrid presupune două lucruri, lucrezi cu copiii din față și în același timp lucrezi cu copiii de acasă. Ori lucrezi cu toți în față, ori cu toți online, nu poți să fii în același timp în două locuri”, vede profesoara de Limba Română.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • A nu dori să fii filmat nu echivaleaza cu incompetența.
    Dar daca e un sistem de evaluare pentru asta, este momentul să se difuzeze niște seriale tv cu ce fac oamenii pe la propriile locuri de muncă. Să filmăm medicii în operații, funcționarii prin birouri, angajații restaurantelor în bucătării etc.
    • Like 1
  • Dorin check icon
    Ce atâta camere în clase?Vrem să vedem cât de competenți sunt dascălii din învățământul românesc.Dacă se vor introduce aceste camere vom vedea de ce și cum scot școlile românești așa de mulți analfabeți funcționali .
    • Like 0
  • În această pandemie, pas cu pas, suntem dresați cu succes să acceptăm supravegherea în masă: prin dispozitivele telefonice cu aplicații de urmărire care „ajută” specialiștii să lupte mai eficient cu bolile potențial pandemice, prin invadarea spațiului public cu dispozitive de înregistrare video, numai și numai în interesul cetățenilor, pentru a „ajuta” specialiștii să lupte mai eficient cu fenomenul infracțional, prin invadarea spațiului școlar cu dispozitive de înregistrare video numai și numai în interesul elevului, pentru a „ajuta” actorii implicați să realizeze procesul educativ cât mai eficient și fără fraude.

    Toată această concertare, tot acest asalt al forțelor guvernamentale asupra libertății pleacă de la premisa că orice persoană este un potențial infractor, un potențial inamic al guvernului și drept urmare trebuie supravegheat permanent numai și numai în interesul cetățeanului.

    Mai grav este faptul că mulțimea celor care acceptă această supraveghere ilegală și imorală se mărește pe zi ce trece acceptând explicația guvernamentală conform căreia „dacă nu ai nimic de ascuns nu trebuie să te deranjeze”.

    Învățământul la distanță, indiferent de mijloacele tehnologice întrebuințate, nu este învățământ față în față, este totuși învățământ la distanță nu un surogat pentru învățământul față în față și nimic, nici măcar o pandemie, nu poate justifica transformarea procesului instructiv-educativ din clasa în „reality-show”.

    Există o mulțime de motive pentru care orele transmise în timp real prin mijloacele tehnologice de comunicație, via rețeaua publică, nu sunt și nici nu pot fi eficiente dintre care putem enumera: eterogenitatea mijloacelor tehnologice aflate la dispoziția participanților, dependența calității și stabilității transmisiilor de o mulțime de factori independenți de participanți ( lățime de bandă de transmisie a fluxurilor multimedia, calitatea semnalului, dependența dispozitivelor folosite de sursele de alimentare, calitatea dispozitivelor folosite de participanți, etc. ).

    Guvernul, prin ministerul de resort și departamentul de digitalizare, ar fi trebuit să achiziționeze aplicații software certificate pentru învățământ electronic ( de exemplu vezi Moodle: https://moodle.org ), să fi asigurat înrolarea tuturor unităților de învățământ pe aceste platforme, să fi asigurat certificate digitale necesare desfășurării securizate a accesului la platforme, să fi asigurat interconectarea resurselor deja existente și să fi elaborat manuale și cursuri pentru fiecare categorie de participanți pentru întrebuințare acestor platforme.
    • Like 1
    • @ Voicu Nicolae
      Lasati-o. Asta cu supravegherea in masa n-are treaba cu pandemia, o fac Google, Apple si Facebook de ani de zile. A, si Microsoft, sa nu-i uit. Da, bine ar fi sa se treaca la platforme libere si open source dar na... intelegeti-va cu statul roman sa urneasca ceva in domeniul asta. Eu am incercat si am fost ignorat.
      • Like 0
  • Or fi si profesori care nu vor sa fie filmati (probabil ca sa nu se vada cat de nepriceputi sunt), dar am intalnit profesori care nu vor sa invete sa foloseasca tehnologia.
    Ca dotare, nu e asa greu: ce poti face cu o tableta, poti face si cu un telefon si sunt totusi putini profesori care inca mai au doar telefon cu butoane.
    Dar cum era cu guvenul care trebuia sa achizitioneze 250.000 tablete pana la 10 septembrie?
    • Like 1


Îți recomandăm

Fetiță la laptop

Situația se poate schimba în orice moment și școli aflate acum în scenariul verde sau galben pot trece de pe o zi pe alta în scenariul roșu, dacă în cadrul lor vor fi confirmate 3 cazuri de Covid. (Foto: Guliver/ Getty Images)

Citește mai mult

Scoala din valiza

„Educația digitală nu înseamnă neapărat distanțarea între copil și profesor. Și aici îmi vine în minte un alt exemplu: profesorii dintr-o școală din Ialomița, care au devenit dependenți de copiii pentru a putea să folosească mijloacele digitale și s-au apropiat de copii”.

Citește mai mult

Andreas Lier - BASF

„Mă duc aproape în fiecare dimineață cu bicicleta la birou, pe o distanță de 3-4 km, în timp ce vecinii mei adoră să-și conducă SUV-urile, să stea în ambuteiaje, să polueze aerul, lăsând o amprentă mare de carbon doar pentru a se simți foarte confortabil și a afișa simboluri de statut social”, dezvăluie Andreas Lier, CEO al BASF România, într-un interviu pentru Republica.

Citește mai mult

O afacere cu cânepă

Ionuț a plecat în India în toamna lui 2017 ca să viziteze cele șapte orașe sfinte. A luat această decizie după un an și jumătate în care a lucrat pentru o companie elvețiano-britanică din Praga, unde ajunsese ca proaspăt absolvent al unui masterat în Olanda, care nu și-a găsit nimic de lucru în țară.

Citește mai mult

Andrei Pitis

Andrei Pitiş, unul dintre cei mai cunoscuţi oameni din industria locală de IT, a investit până în prezent în 15 startup-uri, după ce în 2018 a demarat un proiect prin care vrea să ajute 100 de români să ajungă milionari în euro din startup-uri în tehnologie.

Citește mai mult