Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Cristina Tunegaru explică de ce nu se poate face în realitate „școală hibrid”: „Sunt profesori care refuză ideea de a fi înregistrați și nu doresc să existe o cameră video în clasă”

Cristina Tunegaru

Cristina Tunegaru, profesor de Limba Română la o școală din București, a explicat la emisiunea „În fața ta” de la Digi24 că există școli care nu au dotarea necesară pentru predarea online. În plus o serie de cadre didactice nu doresc să fie înregistrate video în clase atunci când predau.

„În clase nu avem aceste dispozitive, nu avem camere web, în clase abia dacă avem laptop, sunt școli care au un singur laptop. Dacă implementăm sistemul hibrid, asta înseamnă că avem nevoie de un laptop sau o tabletă la fiecare clasă. Cei de acasă vor avea parte de o educație mai slabă, nu vor participa în egală masură”, a spus Cristina Tunegaru la Digi24.

„Din discuțiile pe care le-am avut cu colegii mei, sunt profesori care refuză ideea de a fi înregistrați și nu doresc să existe o cameră video în clasă”, spune Tunegaru. „Reiterez invitația aceasta pe care am adresat-o doamnei ministru să meargă în orice școală și să încerce să susțină o oră în sistem hibrid”, a adăugat profesoara de Limba Română.

Multe dintre cadrele didactice nu știu cum vor gestiona situațiile, există multă confuzie în rândul profesorilor, spune Tunegaru.

„Sistemul hibrid presupune două lucruri, lucrezi cu copiii din față și în același timp lucrezi cu copiii de acasă. Ori lucrezi cu toți în față, ori cu toți online, nu poți să fii în același timp în două locuri”, vede profesoara de Limba Română.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • A nu dori să fii filmat nu echivaleaza cu incompetența.
    Dar daca e un sistem de evaluare pentru asta, este momentul să se difuzeze niște seriale tv cu ce fac oamenii pe la propriile locuri de muncă. Să filmăm medicii în operații, funcționarii prin birouri, angajații restaurantelor în bucătării etc.
    • Like 1
  • Dorin check icon
    Ce atâta camere în clase?Vrem să vedem cât de competenți sunt dascălii din învățământul românesc.Dacă se vor introduce aceste camere vom vedea de ce și cum scot școlile românești așa de mulți analfabeți funcționali .
    • Like 0
  • În această pandemie, pas cu pas, suntem dresați cu succes să acceptăm supravegherea în masă: prin dispozitivele telefonice cu aplicații de urmărire care „ajută” specialiștii să lupte mai eficient cu bolile potențial pandemice, prin invadarea spațiului public cu dispozitive de înregistrare video, numai și numai în interesul cetățenilor, pentru a „ajuta” specialiștii să lupte mai eficient cu fenomenul infracțional, prin invadarea spațiului școlar cu dispozitive de înregistrare video numai și numai în interesul elevului, pentru a „ajuta” actorii implicați să realizeze procesul educativ cât mai eficient și fără fraude.

    Toată această concertare, tot acest asalt al forțelor guvernamentale asupra libertății pleacă de la premisa că orice persoană este un potențial infractor, un potențial inamic al guvernului și drept urmare trebuie supravegheat permanent numai și numai în interesul cetățeanului.

    Mai grav este faptul că mulțimea celor care acceptă această supraveghere ilegală și imorală se mărește pe zi ce trece acceptând explicația guvernamentală conform căreia „dacă nu ai nimic de ascuns nu trebuie să te deranjeze”.

    Învățământul la distanță, indiferent de mijloacele tehnologice întrebuințate, nu este învățământ față în față, este totuși învățământ la distanță nu un surogat pentru învățământul față în față și nimic, nici măcar o pandemie, nu poate justifica transformarea procesului instructiv-educativ din clasa în „reality-show”.

    Există o mulțime de motive pentru care orele transmise în timp real prin mijloacele tehnologice de comunicație, via rețeaua publică, nu sunt și nici nu pot fi eficiente dintre care putem enumera: eterogenitatea mijloacelor tehnologice aflate la dispoziția participanților, dependența calității și stabilității transmisiilor de o mulțime de factori independenți de participanți ( lățime de bandă de transmisie a fluxurilor multimedia, calitatea semnalului, dependența dispozitivelor folosite de sursele de alimentare, calitatea dispozitivelor folosite de participanți, etc. ).

    Guvernul, prin ministerul de resort și departamentul de digitalizare, ar fi trebuit să achiziționeze aplicații software certificate pentru învățământ electronic ( de exemplu vezi Moodle: https://moodle.org ), să fi asigurat înrolarea tuturor unităților de învățământ pe aceste platforme, să fi asigurat certificate digitale necesare desfășurării securizate a accesului la platforme, să fi asigurat interconectarea resurselor deja existente și să fi elaborat manuale și cursuri pentru fiecare categorie de participanți pentru întrebuințare acestor platforme.
    • Like 1
    • @ Voicu Nicolae
      Lasati-o. Asta cu supravegherea in masa n-are treaba cu pandemia, o fac Google, Apple si Facebook de ani de zile. A, si Microsoft, sa nu-i uit. Da, bine ar fi sa se treaca la platforme libere si open source dar na... intelegeti-va cu statul roman sa urneasca ceva in domeniul asta. Eu am incercat si am fost ignorat.
      • Like 0
  • Or fi si profesori care nu vor sa fie filmati (probabil ca sa nu se vada cat de nepriceputi sunt), dar am intalnit profesori care nu vor sa invete sa foloseasca tehnologia.
    Ca dotare, nu e asa greu: ce poti face cu o tableta, poti face si cu un telefon si sunt totusi putini profesori care inca mai au doar telefon cu butoane.
    Dar cum era cu guvenul care trebuia sa achizitioneze 250.000 tablete pana la 10 septembrie?
    • Like 1


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult