Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Cum îl învie tinerii pe Codreanu

Columbia University NY

Foto: SOPA Images / Sipa Press / Profimedia

O situație dezastruoasă la Universitatea Columbia din New York. Pe fondul tensiunilor create de protestatarii anti-Israel, pericolul la adresa studenților evrei a ajuns atât de mare, încât li s-a recomandat să nu vină la cursuri în perioada următoare, iar universitatea a pus la dispoziție varianta cursurilor și examenelor online. Până acum au fost sute de arestări, iar asupra faptului s-au pronunțat purtătorul de cuvânt al Casei Albe și directorul FBI.

Acum, ce legătură are asta cu noi?

Există un curent puternic anti-Israel în rândul tinerimii dâmbovițene, în special în rândul studenților. Am înțeles că situația escaladează când am auzit din gura unei persoane de 20 de ani că „Israel este un stat creat artificial.” Dacă în cazul studenților americani putem spune că este la mijloc incultura caracteristică și un fenomen decretat la modă de niște influensări, la noi intervine un antisemitism pe care nu-l putem băga sub preș. Ne place sau nu să recunoaștem, răspunsul „jidanii sunt de vină” la întrebarea „de ce o ducem rău?” este aproape obligatoriu pentru noi. Peste asta adăugăm același tip de activitate derulat de influensării mioritici. Tinerii români au mers spre această mișcare pentru că a fost pornită de un ins care se recomandă „de stânga”, adică zice „jos corporațiile”, dar el are parteneriat cu Pepsi, Chio, ING și nu i-a citit pe Marx sau Gramsci. Pentru el, „de stânga” înseamnă trotinete și ecologism. Cei care s-au luat după el primesc confirmarea teoriilor enunțate de tații și bunicii lor. Din toată harababura asta au de câștigat exact ăia împotriva cărora cică se luptă tinerimea încolonată în spatele influensărilor: legionarii. Da, da. Nu au dispărut, dacă așa credeați. Își freacă mâinile și aproape lăcrimează când văd tinerii zicând că „Israel e un stat creat artificial”, adică 1 la 1 cu ce zic ei. Acum au ocazia să spună „Vedeți? Noi v-am spus cum e cu evreii...” De aici și până la ceea ce urmează să relatez nu e decât un pas, care a fost pe jumătate făcut:

În urmă cu câțiva ani, Marius Ianuș, un poet convertit la legionarism, l-a întrebat public pe profesorul Daniel Cristea-Enache: „Nu ți-e teamă că vor veni la putere ai mei și te vor spânzura de limbă în holul Facultății de Litere?” Cei din gașca lui Ianuș au mai multe motive să-l spânzure pe cel în cauză, în special pentru că ține un curs numit „Scriitori români și evrei”, făcut după o carte scrisă de Răzvan Voncu, în care comite păcatul de a nu cere moartea evreilor. „Ai mei” ai lui Ianuș se bucură enorm când văd studenții strigând cum Israelul trebuie să dispară.

Revenind la frații americani. Avem în continuare impresia că „e la ei acolo”. Eu sunt de altă părere și nu sunt dispus să văd cum evreii din România sunt persecutați pentru că a zis un influensăr că e mișto să faci asta.

P.S. Într-un articol precedent am spus că tinerii din România țin cu Palestina, dar dacă îi pui să îți arate unde e pe hartă, îți vor indica prin dreptul Africii de Sud. O colegă de generație mi-a scris indignată, spunându-mi că este trist să nu crezi în generația ta. Are dreptate, dar la cum merg lucrurile și cum oferă generația mea prilej pentru reapariția unor idei criminale, această neîncredere se va transforma în frică.   

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Cei care sustin cauza palestiniana sunt cu creierii prajiti, liderii Hamas ii numesc idioti utili, - iar mortii lor palestinieni sunt pagube colaterale, acceptabile pentru victoria cauzei lor. Exista o singura democratie in Orient si aceasta este Israelul, un singur aparator ale drepturilor omului, inclusiv ale transgenderilor, si mai ales ale femeilor - si acesta este Israelul. Daca cred altfel, chiar ii rog pe lgbt-isti sa se duca prin tarile arabe- o sa invete sa zboare de pe acoperisuri, cum faceau Isis cu ei......Distractie maxima! Iar studentele americane, care, in general, merg desbracate pe strada.....ohoho, .....o sa manance metoo pe gat cu pumnul.......Ar fi interesant.
    • Like 3
  • Corneliu Codreanu a murit in 1938. Dupa moartea lui Codreanu, miscarea legionara s-a transformat mult, departandu-se considerabil de ideologia initiala. Miscarea a fost distrusa de armata in 1941 (acum 83 de ani!), apoi dupa 1945 supravietuitorii au fost persecutati crunt (unii ucisi, unii inchisi pe perioade lungi). Greu de crezut ca tinerii romani de azi au vreo legatura cu vechii legionari (biologic, ucisi si incarcetati fiind, legionari nu au prea lasat urmasi directi, iar politic traim intr-o alta lume decat in 1930 si avem cu totul alte probleme). Pe scurt, reactia "pro-palestinieni" de acum nu pare sa aiba nimic comun nici cu anii 1930, nici cu miscarea legionara, e mai degraba influentata de protestele de prin universitatile americane si de reactia (umana) la stirile (posibil adevarate) despre miile de civili omorati in Gaza.

    Din istoria foarte recenta, imi amintesc cum minerii din 1990 invinuiau studentii de "legionarism". Oare studentii seamana cu legionarii, ori autorul cu minerii?
    • Like 1
    • @ haim_mononucleozovici
      Corect. Imi place insa ca tineri carora de-abia le-a mijit mustata scriu astfel de articole.
      • Like 0
  • Rucs Rucs check icon
    În conflictul israelo-palestinian este foarte greu să te situezi de o parte sau alta. Am fost in Israel de două ori,ca turista. O țară superbă, arida, cu mari diferențe de nivel de trai (partea palestiniana este mult mai săracă). Exista o mare înverșunare de ambele părți. Palestinienii (sau mulți din ei) ar vrea ca statul Israel sa nu mai existe, sa fie șters de pe fața pământului. Deci nu vor acomodare cu evreii, ci sa rămână singurii stăpâni acolo. Terorismul arab este o realitate care nu se poate nega. Pe de altă parte, din cei peste 30 000 de morți palestinieni în Gaza, 40 la suta sunt copii. Cifrele sunt date de comunitatea internațională, nu de arabi. Circulă filmulețe cutremurătoare cu copii cu membrele sfârtecate, mutilați. Israelul, atunci când are suspiciunea ca un terorist se ascunde într-o clădire, da o bombă, nu merge cu infanterie. Soldații infantieristi vin apoi, după ce zona e fragezita bine de bombe. Desigur, asta face ca morții în armata israeliana sa fie putini, dar, pe de alta parte, bomba aceea care cade peste un terorist cade și peste alte câteva familii, cu copii. Israelul procedează asa nu doar pentru ca vrea sa minimizeze riscurile aduse de o eventuala extragere punctuala a teroriștilor, ci și pentru ca vrea ca represaliile sa fie supradimensionate. După 7 octombrie, forța de răspuns a Israelului a fost uriașă și clar supradimensionata. Pentru Israel, este însă eficientă. Posibil sa ii aducă decenii bune de pace, sa ii descurajeze pe arabi sa mai comita un atac precum cel din octombrie. Pe de alta parte, când ai mii de copii uciși, de femei și civili nevinovați, nu trebuie sa te mire ca pierzi solidaritatea internațională și războiul mediatic. Chiar și oficialii americani se dezic de astfel de practici de intervenție. Ești soldat? Îți asumi riscul de a-ți pierde viata. Nu trimiți,dintr-un birou comod, o bomba peste copii și civili. Asta nu e război de mileniu 3, ci un război de lași. Putin cum face în Ucraina? Rusia are bombe și rachete cu mare raza de acțiune, dar nu a bombardat blocurile de civili în care se ascundeau grupări militare adversare. Războiul în Ucraina este masiv unul de infanterie, in care mor soldați de ambele părți, dar victimele civile sunt reduse. Se bombardează obiective punctuale, nu se culca la pământ cartiere de locuințe, cum vedem în Fasia Gaza. Comunitatea internațională (nu doar americana) e îngrozită de pozele și filmările de acolo. Oricine vede un film cu copiii aceia din spitale, țipând, plini de sânge și de moloz, se cutremură.
    • Like 1
    • @ Rucs
      Asa este, destul de complicata situatia, numai ca, copiii aia morti(foarte trist si cutremurator) sunt omorati tot de hamas, ptr ca se ascund in spatele lor, cam asta inseamna terorismul hamasilor si chiar palestinienilor, s-au ascuns fiecare in spatele fiecaruia ani de zile. Iar Putin a bombardat cladiri numeroase cu civili in ele.
      • Like 6
  • Nu vreau sa se inteleaga gresit ceea ce vreau sa spun. Sistemul american, occidental de ceva timp incoace a incercat o egalizare, o indreptare a unor lucruri. Promovarea dupa culoarea pielii, dupa orientari etc. a facut ca sistemul sa fie perforat pentru ca aceste persoane nu au fost admise dupa competente, dupa talente sau dupa studii ci doar pentru a avea diversitate.

    Universitatile sunt intesate de studenti si profesori admisi dupa criterii de gen, de frizura, de culoare. Aceste persoane au intrat in sistem si au inceput sa-l impanzeasca cu tot felul de idei care mai de care mai nocive doar pentru ca ei se simteau datori, ajunsi intr-o pozitie buna, sa-si clameze nemultumirile, sa ceara tot felul de drepturi, sa promoveze tot felul de idei in numele si pentru comunitatea din care proveneau.

    Sistemul cedeaza sub astfel de presiuni, sistemul slabeste, sistemul devine necalitativ, neperformant, sistemul incepe sa dea rateuri. Cine s-a opus, cine a avut lucruri de spus si le-a spus cu voce tare cum ca nu poti sa admiti pe cineva intr-o universitate (student sau profesor) fara sa aiba competentele necesare, a fost indepartat, dat afara, marginalizat, izolat ca un bolnav de ciuma. E ca in comunism in anii 50 cand erau adusi analfabeti de pe coclauri ca sa fie directori de fabrica doar pentru ca erau zbirii partidului comunist. Ce s-a ales, se stie.

    A inceput o dictatura a ideilor de bine. Ca ce poate fi mai bine sa fim toti egali? Ce poate fi mai bine sa fim toti la fel de destepti? La fel de realizati? Franta a dat o lege referitoare la discriminarea bazata pe freza?! Mi se pare incredibil. Inteleg ca la firma trebuie sa angajezi oameni cu freze cat mai diverse ca altfel s-ar putea sa ai o problema cu legea. Hollywood-ul vine si spune: nu se pot nominaliza la diverse premii filmele care nu intrunesc criterii de gen, rasa, orientari. Mai sa fie! Un film super bun nu poate fi nominalizat la Oscar daca nu are in distributie si in echipa un anumit numar de insi care exprima niste minoritati. Si nu numai in echipa, trebuie sa aiba cel putin doi dintre acestia in functii de sefi. Sefi de ceva. De sunet, de imagine, de costume, de machiaj. Nu conteaza, sefi sa fie.

    De aia castiga Trump.

    E o dictatura a ideilor legate de mediu, de clima. Nu poti pune la indoiala nicio cimilitura ca imediat esti pus la colt. Cei care au ceva de spus in domeniu si care nu prea cred in apocalipsa climatica sunt redusi la tacere. Nu am auzit nimic contra.

    Spre exemplu, revenind pe plaiurile noastre: citesc buletinul meteo. Totul normal:

    „ANM a emis prognoza meteo pentru perioada 22 aprilie – 20 mai 2024. Temperaturile medii vor fi normale pentru această perioadă în partea a doua a primăverii, iar cantitățile de precipitații vor fi excedentare la nivelul întregii țări la finalul lunii aprilie.

    Prognoza meteo în săptămâna 22 – 28 aprilie Cu excepția extremității de sud-est a țării, unde valorile termice vor fi apropiate de cele normale, temperaturile medii vor fi mai coborâte decât cele specifice pentru acest interval, mai ales în regiunile vestice și nord-vestice. Cantitățile de precipitații vor fi excedentare la nivelul întregii țări, dar mai ales în zona Carpaților Meridionali și în zona sub-montană din regiunile sudice.

    Prognoza meteo în săptămâna 29 aprilie – 5 mai Temperaturile medii vor fi în general apropiate de cele normale pentru această perioadă, în toate regiunile. Regimul pluviometric se va situa în jurul celui normal pentru acest interval, la nivelul întregii țări.

    Prognoza meteo în săptămâna 6 – 12 mai Temperatura medie a aerului va avea valori apropiate de cele normale pentru această perioadă, în toate regiunile. Cantitățile de precipitații vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval, la nivelul întregii țări.

    Prognoza meteo în săptămâna 13 – 19 mai Mediile valorilor termice vor fi în general apropiate de cele specifice pentru această săptămână, pe întreg teritoriul României. Regimul pluviometric estimat pentru această perioadă va fi în general apropiat de cel normal, în cea mai mare parte a țării, au precizat meteorologii”. - https://www.libertatea.ro/stiri/vremea-in-weekend-ce-ne-asteapta-saptamana-viitoare-cand-scapam-de-frig-si-ploi-4864597

    De cate ori se repeta cuvantul „normal”?

    Ma uit la TV si vad apocalipsa in direct. In studio e cate un meteorolog (a tunat si i-a adunat pe cei de la Institutul de Meteorologie) cum incepe sa explice respectiva apocalipsa. Uita ca tot ei au emis un buletin meteo in care totul e „normal”. Teama de a nu fi in trend e mare si de a nu-i canta in struna prezentatorului si mai mare.

    Orice intrebare ai, orice indoiala totul primeste prompt o explicatie apocaliptica. Cred ca intr-o zi am sa scriu o carte. Meteorologia e o stiinta complicata. Vremea pe Terra e impredictibila, schimbatoare, oscilanta. Variaza de la an la an. De aceea se si spune: timpul probabil.

    Asta nu inseamna cu nu vad si nu inteleg anumite lucruri, ca nu sunt de acord ca trebuie sa avem grija si sa protejam planeta pentru ca in primul rand noi suntem cetatenii Terrei. Daca ea nu e, nimic nu mai e. Dar nu-mi plac isteriile si nu-mi place dictatura ce incepe sa se instaureze, momentan doar la nivel de ganduri. Mai tarziu se va trece si la alte masuri. Iubesc oamenii, diversitatea de orice fel: culturala, de gen, de rasa, dar nu pot fi de acord cu ceea ce vor niste insi nebuni sustinuti de hipsteri snobi.

    Iata cum vad eu viitorul:
    Scenariu de film SF:
    Rusia singura nu poate face fata lumii intregi. Nu pe termen lung.
    Functie de varii, inexplicabile si neasteptate momente, Rusiei i se va alatura China, India, Iranul, Coreea de Nord, diverse dictaturi africane + Ungaria si Serbia. Turcia?
    Lumea izbucneste intr-un conflict urias: al treilea razboi mondial.
    Toata lumea pierde. Omenirea se reseteaza si incearca un nou restart.
    Omenirea va cladi o societate viitoare exact ca in filmul „Equilibrium”.

    Omenirea va amorti intr-o dictatura planetara, se va macina si se va stinge intr-un decor sumbru cu o Terra lovita de nebunia umana, fara forta de a mai renaste pana cand omul, animalul suprem plin de prostie si rautate, nu va disparea total.

    Din ecuatie e exclus Trump. Daca castiga, scenariul se poate modifica pe ici pe colo, prin punctele esentiale, adica evenimentele pot fi grabite. Scenariul va capata mai mult dinamism.
    „1984” se va transpune in 2084. Scenariul se poate imbogati cu elemente si idei din „Ferma animalelor” si „Fahrenheit 451”.
    Echipa de productie, sunet si lumini va munci din greu la punerea in aplicare a scenariului. Povestea e ampla, se intinde pe zeci de ani, dar finalul (2084) va fi grandios. Mentionez ca echipa de productie va corespunde ultimelor cerinte in materie de diversitate.

    In final, singurii supravietuitori vor fi cei refugiati pe Marte. Trimisi de NASA cu ultima naveta spatiala (diversitatea este asigurata in continuare).
    ChatGPT va stapani Terra. A.I. va cultiva rosii, patrunjel si ceapa pe o Terra plina de liniste si pace.

    Dupa 300 de ani, cei de pe Marte, dupa ce au distrus-o in stilul caracteristic omului, vor sa se intoarca pe Terra. A.I. se opune. Toti roboteii se mobilizeaza si dau cu rosii si ceapa in naveta oamenilor. Naveta rateaza aterizarea, echipajul si toti cei de la bord, mor.

    A.I. recupereaza ultima nava facuta de mana omului si o expune la muzeul Smithsonian. Toti roboteii vin s-o vada. Se organizeaza excursii. In jurul navetei se fac poze, roboteii se prind de maini si canta „We are the world”. Terra e fericita, in sfarsit este lasata in pace.
    The end.

    Recomand, pentru destindere (sau revolta) de citit „Povesti corecte politic de adormit copiii” DE JAMES FINN GARNER

    „Corectitudinea politică este acea boală cu transmitere mintală care desființează diferența și pune în locul ei mediocritatea călduță.“ — RADU PARASCHIVESCU

    Adio, pitici. Bun venit, entităţi cu dezavantaj vertical. Adio, femeie şi bărbat. Bun venit, entităţi cu drepturi egale. Adio, trăsături, bun venit, deşert al gândului şi al expresiei. Până la urmă, adio, nuanţă şi stil. Bun venit, uniformitate şi imbecilizare. Ăsta e mesajul pe care-l trimite, to whom it may concern, James Finn Garner. Aşezarea unor poveşti celebre ale copilăriei sub lupa corectitudinii politice semnalează un pericol care circulă, de câtăva vreme, prin toate cercurile: pericolul unei gândiri conformiste şi şablonarde. Al unui limbaj castrat şi castrator. Corectitudinea politică este, pentru James Finn Garner şi pentru cei care gândesc mai departe cu mintea lor, un amestec de îngustime vinovată şi precauţie laşă. Şi chiar dacă tenorii de pe această scenă vor cânta mai departe, pulmonar şi imperativ, „Aria şanselor egale“, publicul le va sesiza falsetul. Împotriva acestui moft devenit flagel, James Finn Garner îşi ia un aliat de preţ: umorul. Poveşti corecte politic de adormit copiii e o carte veselă despre o tristeţe iscată, ca în atâtea rânduri ale istoriei, de răul pe care-l fac oamenii pretinzând că fac bine. Căci în clipa când o femeie nu mai e superbă, ci „dispune de o frumuseţe peste medie“, e limpede că s-a stricat ceva în plămada acestei lumi”. – carturesti.ro

    Drumul spre iad e pavat cu bune intentii. Intotdeauna.

    P.S. Pe multi a inceput sa-i enerveze salbaticia celui de-al doilea razboi mondial, ca de primul nici nu-si mai amintesc. Si nimeni nu-si mai aminteste de moda anilor 2000 cand decapitarile occidentalilor, a americanilor erau transmise in direct, puse in scena cu mult sunet si lumina (oare echipele de productie respectau diversitatea?). S-au uitat atentatele din America, din Europa. Sute si sute de oameni aruncati in aer de catre diversele grupari teroriste printre care si Hamas si Hezbollah.

    In 1997 Peter Bergen a obtinut primul interviu cu Bin Laden. Operator era Peter Jouvenal. Peter Arnett era corespondentul. Cei trei Peter.

    A fost prima data cand Bin Laden a declarat razboi Statelor Unite la un post american, unui public vorbitor de limba engleza.

    "Iubim moartea mai mult decat viata insasi" spune el.
    Si mentioneaza mai multe fapte care in opinia sa fac SUA vinovate.
    Reporterul intreaba: " Asta inseamna un razboi impotriva soldatilor sau a civililor americani?"
    Bin Laden "Poarta si ei raspunderea pentru ca au ales guvernul".
    A mai spus ca militarii sunt principala tinta, iar daca civilii le stau in cale, ii priveste. "Nu le garantam siguranta".

    Si atunci, de ce se cere doar unei parti sa actioneze respectand intru totul onoarea razboiului?

    O revista, "Jihad", se vindea in tarile islamice. Primul exemplar a aparut in 1984. Propaganda dusa pe toate canalele a schimbat multe destine, inclusiv pe cel al studentului Osama Bin Laden.

    "Impinge-ti fiul spre jihad! Renunta la legaturile cu el. Daca moare a fost un barbat intre barbati".

    Harvardistii or sa fie primii care o vor lua la goana in caz de ceva.
    • Like 3
    • @ Daniela Damian
      Un comentariu de exceptie! F. interesant!
      • Like 0
    • @ Tudor Bucur
      Multumesc.
      • Like 0
  • andrei andrei check icon
    clasicul argument "strawman". daca nu esti cu noi esti impotriva noastra. daca nu sustii genocidul evreiesc in palestina esti clar un nazist care dispretuieste evreii. logica de clasa a 4.a

    clasica manipulare ca orice fel de critica la adresa evreilor e pur si simplu antisemitism si ei nu au ucis 30 000 de palestinieni. dar na. mai spune ceva cand republica sustine astfel de articole.

    nu ti-e rusine, ma?
    • Like 1
    • @ andrei
      Dan check icon
      Să te văd că nu mai susții genocidul vostru în Ucraina, și după aia te voi crede.
      • Like 5
    • @ andrei
      Dan check icon
      Propagandist rus. În plus, comentariu antisemit.
      • Like 5
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      Asta e noua tactica a evreilor? Denigrarea? Unde am zis ceva de Rusia? Dar dovedești ce fel de oameni susțin genocidul palestinienilor
      • Like 1
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      După cum spuneam, cine are curajul sa critice 30000 de civili morți uciși de evrei e antisemit haha. Și încerci și cu denigrare. Tipic
      • Like 1
    • @ andrei
      Dan check icon
      Hai sictir, propagandistule rus, Voi faceți genocid în Ucraina și tu vii cu dume din astea???
      • Like 5
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      altul cu probleme care isi da si like dupa ce comenteaza haha.
      • Like 1
    • @ andrei
      Dan check icon
      Propagandistul rus spune ce?
      • Like 4
    • @ Dan
      RazvanP check icon
      Extrem de elevat nivelul conversației! :)
      La onomatopee și răgete când se ajunge?
      • Like 0
    • @ RazvanP
      Dan check icon
      Vezi că iar ai răspuns de pe alt cont, propagandistule rus.
      În plus, marș de pe „Republica”! Pentru aducere aminte, ăsta e „stilul” acestor nenorociți (și asta de la un singur articol):
      „RazvanP
      2024-04-06 14:15:51
      N-ai murit?
      Well, asta e, nu le putem avea chiar pe toate!
      RazvanP
      2024-04-06 15:14:25
      Retardat...
      RazvanP
      2024-04-06 18:07:06
      Maimuță retardată, lasă adulții să vorbească! Tu să deschizi gura când îți mai crește un neuron, măcar să fie doi acolo, să nu-ți moară mononeuronul de plictiseală!
      Tot tâmpenii vei debita, dar cu ecou!
      Gata, jet !
      RazvanP
      2024-04-06 19:23:26
      În cazul în care mai era nevoie de vreo dovadă cât de analfabet funcțional incapabil să priceapă două cuvinte legate...
      Unde "te-am amenințat cu moartea", idiotule??
      Doar am întrebat dacă n-ai murit, e cu totul altceva!
      Dacă ești prea prost să înțelegi, măcar nu semnaliza!
      RazvanP
      2024-04-07 04:35:05
      Amice, ești dobitoc!
      Chiar aș vrea să existe cineva care să se uite pe mesaje, poate am scăpa de idioțeniile pe care le debitezi și pe cretinismul de a nu înțelege o frază simplă!
      Nu dau doi bani pe tine, întrebarea era ironică pentru că nu-ți mai văzusem de mult tâmpeniile pe aici.
      Dacă te simți "amenințat" de o simplă întrebare ești pur și simplu imbecil!”
      • Like 3
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      dovezi? vezi ca aia care nu oferta dovezi sunt mutilatii si rusii. semeni cu amandoua popoarele dupa cum te porti
      • Like 0
    • @ andrei
      Dan check icon
      Ori ești idiot util, ori ești rus, ori ești trădător. În rest, vezi răspunsul de mai jos.
      P.S. Încă nu ai rezolvat problema cu replicile de pe două conturi, ca să pari mai mulți? Oricum n-aveți ce căuta pe „Republica”, nu puteți păcăli cititorii acestui site cu aberațiile voastre în susținerea adevăratului regim genocidar.
      P.P.S. Doar un torționar ar putea fi cu „mutilările”-n gură, asta chiar că nu am mai citit-o până acum la putiniștii care prestează pe-aici.
      • Like 3
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      Deci nu ai dovezi? Dovedești cine ești. Care e numele tau sa îți fac plângere la poliție?
      • Like 0
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      Apropo, cel care își dă like singur sau de pe alte conturi ești tu.
      • Like 0
    • @ andrei
      Dan check icon
      Încă o dată, hai sictir, propagantistule rus. De ce aș avea mai multe conturi? Eu sunt român, iar cititorii „Republica” în niciun caz nu iubesc rușii, de-aia apar mai multe likes la mine, în timp ce voi, criminalii ruși, n-aveți ce căuta aici, de-aia încercați să păreți mai mulți pe site-uri românești.
      P.S. Apropouri să-ți faci tu cu putin, criminalilor genocidari.
      P.P.S. Cu asta se ocupă propagandiștii ruși în România, n-a trecut mult ca să ajungă și ăsta la amenințări:
      „andrei
      ieri la ora 22
      Deci nu ai dovezi? Dovedești cine ești. Care e numele tau sa îți fac plângere la poliție?”
      Ce-o să reclami? Că nu vă lăsăm să vă faceți de cap în țara noastră??? Dac-ai fi român, ce faci tu se încadrează la trădare, așa că mai ușor cu reclamațiile, iar poliția din tiraspol nu are jurisdicție la noi. Marș de pe „Republica”!
      • Like 2
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      Deci recunoști că nu ai nicio dovadă care sa susțină ce spui și doar minți? Bun și atât de la cineva ca tine
      • Like 0
    • @ andrei
      Dan check icon
      E clar, ești din categoria „idioți utili”, că dacă nu ți se desenează nu înțelegi că nu ai ce căuta pe acest site. Până te banează moderatorii sau îți șterg comentariile, pentru ceilalți cititori am să pun aici ce ai scris tu inițial (de unde se înțelege că ai atacat practic autorul, până să ajungi să mă ameninți și pe mine) și ce scriu alți postaci notorii, zilele astea, trimiși pe alte site-uri românești, doar ca un exemplu random, ca să se vadă „unirea-n cuget și simțiri” a trollilor putiniști de pretutindeni:
      „andrei
      2024-04-23 18:12:55
      clasicul argument "strawman". daca nu esti cu noi esti impotriva noastra. daca nu sustii genocidul evreiesc in palestina esti clar un nazist care dispretuieste evreii. logica de clasa a 4.a
      clasica manipulare ca orice fel de critica la adresa evreilor e pur si simplu antisemitism si ei nu au ucis 30 000 de palestinieni. dar na. mai spune ceva cand republica sustine astfel de articole.
      nu ti-e rusine, ma?”
      Iar alții:
      „BaronulRed
      rank 4
      Israelul nu a respectat și nu va respecta niciodată nimic, asta pentru că USA !Slava!”
      „Portocale Strivite
      rank 5
      Semeni Vant... Culegi furtună..!
      Spuneam că așa o să se intample.
      Antisemitismul va exploda la nivel mondial in viitorul apropiat... datorita acțiunilor jihadiste practicate de către Israel in fașia Gaza.
      Tot așa...Homofobismul va crește in mod natural spre .. explozie.. datorită măsurilor de impunere socială legiferată..persecutoare asupra majorității.”
      „K Terinca • 2024-04-22 21:31
      ''Poporului ales'' i se permite sa faca genocid. Genocidul pe care il fac ei nu se pune la socoteala.”
      „LordByron • 2024-04-24 01:02
      Bravo lor, tot respectul ptr toții tinerii studenți care ies pe străzi și se opun corupției politicienilor americani. Datorită acestor nemernici au armament ptr a ucide palestinieni scelerați din iof”
      Și asta doar de la unii din ei, și doar din zilele trecute. Acuma, hop și „andrei” pe „Republica”, curat-uscat, și cere „dovezi” că el nu e la fel ca ceilalți 99% postaci putiniști care poluează site-urile românești.
      Rămâne stabilit, marș în siberia, n=ai ce căuta pe „Republica”, că aici nu ai speranțe ca pe alte site-uri să găsești cititorii care să pună botul la borhotul vostru!
      • Like 2
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      deci oricine care nu e de acord cu tine e clar o persoana? ai probleme mari. e pacat ca republica se mânjește de rahat cu tine.

      vezi ca tactica asta de bagat pumnul in gura pentru a ii face pe ceilalti care nu sunt de acord cu tine e tipic rusilor. deci care e numele tau sa iti fac plangere la politie?
      • Like 0
    • @ andrei
      Dan check icon
      E cam mult spus „persoană” pentru un propagandist rus care face eforturi să fie și antisemit. În rest, ca să vadă toți cititorii „Republica” ce „calitate umană” are acest troll „andrei”, voi pune de-acum și o colecție cu citate din el, până dispare de pe acest site, unde nu are ce căuta:
      „andrei
      2024-04-23 18:12:55
      clasicul argument "strawman". daca nu esti cu noi esti impotriva noastra. daca nu sustii genocidul evreiesc in palestina esti clar un nazist care dispretuieste evreii. logica de clasa a 4.a
      clasica manipulare ca orice fel de critica la adresa evreilor e pur si simplu antisemitism si ei nu au ucis 30 000 de palestinieni. dar na. mai spune ceva cand republica sustine astfel de articole.
      nu ti-e rusine, ma?
      andrei
      ieri la ora 13
      probabil ori ești un troll din ferma trolilor din Republica Moldova care comentează pe libertatea, republica și alte ziare românești pentru a crea dezbatere și pe fb, ori ai probleme de sănătate foarte grave și probabil un viitor "caz caracal"
      andrei
      ieri la ora 22
      deci oricine care nu e de acord cu tine e clar o persoana? ai probleme mari. e pacat ca republica se mânjește de rahat cu tine.
      andrei
      ieri la ora 22
      pai tu esti la fel de dezechilibrat mintal ca ala de la caracal. aceelasi probleme si aceeasi paranoia. te incadrezi perfect”
      • Like 2
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      Uite unde e ăla care are vise umede cu tacticile Rusiei. Denigrare și dezinformare. Ți-am zis. Arată un comentariu in care susțin rusia. Ai sau nu? Daca nu ai dă-mi numele tau sa te sau in judecata oentru denigrare. Daca nu fac cerere pentru admini sa îmi ofere adresa de ip a ta
      • Like 0
    • @ andrei
      Dan check icon
      Bine că știi să răspuzi, dar nu știi să citești ce-am scris. Reiau un sample din stilul de „comentarii” ale unor postaci putiniști notorii care mișună pe site-uri românești, care, ce să vezi, au aceleași idei ca tine, pe acest site:
      „BaronulRed
      rank 4
      Israelul nu a respectat și nu va respecta niciodată nimic, asta pentru că USA !Slava!”
      „Portocale Strivite
      rank 5
      Semeni Vant... Culegi furtună..!
      Spuneam că așa o să se intample.
      Antisemitismul va exploda la nivel mondial in viitorul apropiat... datorita acțiunilor jihadiste practicate de către Israel in fașia Gaza.
      Tot așa...Homofobismul va crește in mod natural spre .. explozie.. datorită măsurilor de impunere socială legiferată..persecutoare asupra majorității.”
      „K Terinca • 2024-04-22 21:31
      ''Poporului ales'' i se permite sa faca genocid. Genocidul pe care il fac ei nu se pune la socoteala.”
      „LordByron • 2024-04-24 01:02
      Bravo lor, tot respectul ptr toții tinerii studenți care ies pe străzi și se opun corupției politicienilor americani. Datorită acestor nemernici au armament ptr a ucide palestinieni scelerați din iof”
      În rest, abia aștept să ajungi la un proces, în condițiile în care antisemitismul este pedepsit penal în Rom
      nia, ca și extremismul de dreapta de factură neolegionară, că se pare că ai uitat că în primul tău comentariu, cel „natural”, ai atacat un atacat autorul unui articol care trăgea un semnal de alarmă în acest sens. Te citez:
      „andrei
      2024-04-23 18:12:55
      clasicul argument "strawman". daca nu esti cu noi esti impotriva noastra. daca nu sustii genocidul evreiesc in palestina esti clar un nazist care dispretuieste evreii. logica de clasa a 4.a
      clasica manipulare ca orice fel de critica la adresa evreilor e pur si simplu antisemitism si ei nu au ucis 30 000 de palestinieni. dar na. mai spune ceva cand republica sustine astfel de articole.
      nu ti-e rusine, ma?
      andrei
      ieri la ora 13
      probabil ori ești un troll din ferma trolilor din Republica Moldova care comentează pe libertatea, republica și alte ziare românești pentru a crea dezbatere și pe fb, ori ai probleme de sănătate foarte grave și probabil un viitor "caz caracal"
      andrei
      ieri la ora 22
      deci oricine care nu e de acord cu tine e clar o persoana? ai probleme mari. e pacat ca republica se mânjește de rahat cu tine.
      andrei
      ieri la ora 22
      pai tu esti la fel de dezechilibrat mintal ca ala de la caracal. aceelasi probleme si aceeasi paranoia. te incadrezi perfect”
      Baftă la făcut plângeri, propagandistule rus (dacă mai insiști puțin, și trădarea e pendepsită penal în țara noastră)!
      • Like 2
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      clar nivelul tau de intelect foarte redus. probabil esti unul dintre cei 45% de analfabeti functionali care nu sunt in stare sa inteleaga lucruri elementare. vezi ca si putin respira ca tine deci amandoi trebuie sa fiti aceeasi persoana haha
      • Like 0
  • Nu știu pe ce se bazează autorul acestui material care trage concluzia că tinerii români sunt pro sau chiar legionari. În această logică a autorului putem spune că tinerii care votează noul pcr = psdpnl sunt comuniști sau cei care votează cu Piedone sunt analfabeți? O exaltare a sentimentului proisraelian poate duce l a o atitudine nu neapărat antisemită ci antiisraeliană ceea ce sete cu totul altceva. Nu poți nega, totuși, măcelul din Gaza cum nici nu poți nega înverșunarea Israelului împotriva formării unui stat palestinian. evident antisemitismul ca și orice altă formă de ură împotriva altor popoare este de condamnat. Dar când aplici, cu ușurință, calificativul de antisemit nu faci decât să treci în derizoriu acest sentiment. Cum vi se pare sentimentul de antipalestinian dragă tinere? Cred cu tărie că nu poți să lansezi tot felul de teorii cu prea multă ușurință cu atât mai mult când trebuie să cunoști bine contextul istoric, politic, geopolitic.Apoi de unde ați scos teoria aberantă că atitudinea acestor tineri este rezultatul educației primite de la părinți și bunici?
    • Like 1
  • RazvanP check icon
    În buna tradiție a formelor fără fond România a reușit performanța de a inventa "antisemitismul fără evrei"!
    Dacă iei la puricat 99% din "antisemiți" n-au văzut un evreu nici măcar în poză!
    Antisemitismul e doar o modă fără substanță, o nouă demonstrație a scăderii IQ-ului.
    Problema este că TOATĂ EUROPA are aceleași manifestări cretine pro-palestiniene și antisemite, deși, ce să vezi, nu evreii au comis Bataclan, Atocha, Zaventeem, Charlie Hebdo etc....
    Idiocracy 2024, EU edition!
    • Like 3
    • @ RazvanP
      Dan check icon
      Propagandist rus.
      • Like 3
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      Când cineva nu are un argument valid pentru o idee încearcă să denigreze și să atace imaginea cuiva. Cam ăștia susțin Israelul. Mulțumesc că dovedești asta
      • Like 0
    • @ andrei
      Dan check icon
      Vezi că ai răspuns de pe alt cont, propagandistule rus.
      P.S. Trebuie să fii extra funcțional ca să răspunzi cu „Cam ăștia susțin Israelul” la o postare simplă, care te arată cu degetul, ca propagandist rus și nimic altceva (dar probabil că te-ai „simțit”, susținerea Hamas de către ruși fiind oficială).
      • Like 3
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      ce dovezi ai ca sustin rusia si sunt antisemit? daca nu ai dovezi inseamna ca minti. astept dovezi sau scuze. spor
      • Like 0
    • @ andrei
      Dan check icon
      SImpla prezență a postacilor putiniști pe un site precum „Republica” e cea mai bună dovadă, că doar nu scrieți de plăcere aberațiile pe care le scrieți. În rest, ține-ți respirația până voi aduce eu alte dovezi cerute de un propagandist abject.
      P.S. Hai sictir, din nou, pentru „inseamna ca minti”. Mare e nesimțirea unora.
      • Like 2
    • @ andrei
      RazvanP check icon
      Nu-ți bate capul, are neuronul blocat pe "cine nu-mi place e rus"!
      Problema este la cei care gestionează site-ul, care acceptă să se facă indirect de râs permițând astfel de specimene.
      Mă rog, "atât s-a putut"!
      • Like 0
    • @ RazvanP
      Dan check icon
      Și aici ți-ai răspuns singur, ca să pari mai mulți, propagandistule rus.
      Încă o dată, marș de pe „Republica”! Până nu te-ntorci în siberia, pentru readucere aminte, ăsta e „stilul” acestor nenorociți (și asta de la un singur articol, și da, dacă moderatorii și-ar face treaba, propaganda putinistă n-ar avea ce căuta pe acest site):
      „RazvanP
      2024-04-06 14:15:51
      N-ai murit?
      Well, asta e, nu le putem avea chiar pe toate!
      RazvanP
      2024-04-06 15:14:25
      Retardat...
      RazvanP
      2024-04-06 18:07:06
      Maimuță retardată, lasă adulții să vorbească! Tu să deschizi gura când îți mai crește un neuron, măcar să fie doi acolo, să nu-ți moară mononeuronul de plictiseală!
      Tot tâmpenii vei debita, dar cu ecou!
      Gata, jet !
      RazvanP
      2024-04-06 19:23:26
      În cazul în care mai era nevoie de vreo dovadă cât de analfabet funcțional incapabil să priceapă două cuvinte legate...
      Unde "te-am amenințat cu moartea", idiotule??
      Doar am întrebat dacă n-ai murit, e cu totul altceva!
      Dacă ești prea prost să înțelegi, măcar nu semnaliza!
      RazvanP
      2024-04-07 04:35:05
      Amice, ești dobitoc!
      Chiar aș vrea să existe cineva care să se uite pe mesaje, poate am scăpa de idioțeniile pe care le debitezi și pe cretinismul de a nu înțelege o frază simplă!
      Nu dau doi bani pe tine, întrebarea era ironică pentru că nu-ți mai văzusem de mult tâmpeniile pe aici.
      Dacă te simți "amenințat" de o simplă întrebare ești pur și simplu imbecil!”
      • Like 2
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      cred ca esti si tu un mutilat
      • Like 0
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      deci daca cauti prin alte comentarii atunci unde sunt dovezile despre mine sau despre altul ca e rusofil? asteptam
      • Like 0
    • @ andrei
      Dan check icon
      E simplu: ori ești idiot util, ori ești rus, ori ești trădător. Ce alegi? Că oricum o dai, tot prost ieși (îți recomand să nu mai ceri „dovezi”, e de notorietate mondială interesul rușilor de a fi scandal în Gaza, ca și propaganda deșănțată pe care toți rusofiliticii o fac acum dându-se antisemiți; aici, da, e corect că rușii sunt pro-terorism, că exact asta fac și ei în Ucraina).
      P.S. Tu și cu mai cine „așteptați”?
      P.P.S. Încă un sincer hai sictir pentru faza cu „daca cauti prin alte comentarii”. Nu, tăticu, astea sunt răspunsuri la comentarii ale mele, la care alter ego-ul tău razvanov a găsit de cuviință să mă amenințe cu moartea. Așa, ca la Mariupol, în stil sovietic. Nu am căutat nicăieri, încă nu ați fost banați de pe site și le puteți regăsi ușor, sunt destul de recente, dar razvanov are un luuuung trecut de postări putiniste propriu-zise pe „Republica”, la articolul de azi a prestat doar pentru extra-credite probabil.
      • Like 2
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      Deci nu ai dovezi și denigrezi? Tipic sovieticilor.
      • Like 0
    • @ andrei
      Dan check icon
      A se vedea răspunsul de mai sus. Propaganda antisemită face parte de multă vreme din tactica voastră, a rușilor, doar pentru că tu citești doar pravda nu înseamnă că în toate țările democratice nu s-a observat clar asta.
      În plus, e „normal” pentru voi să susțineți terorismul în alte țări, având în vedere ce faceți în Ucraina.
      P.S. Marș de pe „Republica”, cititorii de aici sunt mult mai deștepți decât tactica voastră trollovacă primitivă.
      P.P.S. Simplul fapt că nu răspunzi la chestiunea „ori ești idiot util, ori ești rus, ori ești trădător” e o dovadă în sine.
      • Like 1
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      Vezi că rușii au avut foarte multi evrei în URSS și în sistemele lor politice. După al doilea război mondial chiar s-au bazat foarte mult pe evreii din țările care au intrat sub influența lor. Vezi doar Ana Pauker. Iar majoritatea evreilor din România din al doilea război mondial, și probabil și toate țările estice și nu nu mai, erau comuniști văzând în URSS un apărător al drepturilor lor.

      Asta dovedește ce istorie știi și că probabil ori ești un troll din ferma trolilor din Republica Moldova care comentează pe libertatea, republica și alte ziare românești pentru a crea dezbatere și pe fb, ori ai probleme de sănătate foarte grave și probabil un viitor "caz caracal"
      • Like 0
    • @ andrei
      Dan check icon
      Lol, am să pun răspunsul de mai sus și aici (deși threadul ăsta e pornit de un alt postac putinist notoriu „razvanp”, e deja bătător la ochi doar faptul că ai considerat de cuviință să-l continui de pe alt cont), cu observația că ai putea fi de la tiraspol, de vreme ce te doare așa tare de Republica Moldova. În plus exprimarea cu „cazul caracal” o să consider direct o amenințare cu moartea din partea acestui terorist wanna be.
      Deci, propagandiștii ruși în toată splendoarea lor:
      „andrei
      2024-04-23 18:12:55
      clasicul argument "strawman". daca nu esti cu noi esti impotriva noastra. daca nu sustii genocidul evreiesc in palestina esti clar un nazist care dispretuieste evreii. logica de clasa a 4.a
      clasica manipulare ca orice fel de critica la adresa evreilor e pur si simplu antisemitism si ei nu au ucis 30 000 de palestinieni. dar na. mai spune ceva cand republica sustine astfel de articole.
      nu ti-e rusine, ma?”
      Iar alții:
      „BaronulRed
      rank 4
      Israelul nu a respectat și nu va respecta niciodată nimic, asta pentru că USA !Slava!”
      „Portocale Strivite
      rank 5
      Semeni Vant... Culegi furtună..!
      Spuneam că așa o să se intample.
      Antisemitismul va exploda la nivel mondial in viitorul apropiat... datorita acțiunilor jihadiste practicate de către Israel in fașia Gaza.
      Tot așa...Homofobismul va crește in mod natural spre .. explozie.. datorită măsurilor de impunere socială legiferată..persecutoare asupra majorității.”
      „K Terinca • 2024-04-22 21:31
      ''Poporului ales'' i se permite sa faca genocid. Genocidul pe care il fac ei nu se pune la socoteala.”
      „LordByron • 2024-04-24 01:02
      Bravo lor, tot respectul ptr toții tinerii studenți care ies pe străzi și se opun corupției politicienilor americani. Datorită acestor nemernici au armament ptr a ucide palestinieni scelerați din iof”
      Și asta doar de la unii din ei, și doar din zilele trecute. Acuma, hop și „andrei” pe „Republica”, curat-uscat, și cere „dovezi” că el nu e la fel ca ceilalți 99% postaci putiniști care poluează site-urile românești.
      Rămâne stabilit, marș în siberia, n=ai ce căuta pe „Republica”, că aici nu ai speranțe ca pe alte site-uri să găsești cititorii care să pună botul la borhotul vostru!
      • Like 1
    • @ andrei
      Dan check icon
      Mda, reiau aici și postarea ta cu amenințarea cu moartea, cu observația că doar un trepanat ar putea scrie în România de „cazul caracal” fără să înțeleagă că e vorba de uciderea unei fete de către un criminal odios, ceea ce mă duce la concluzia că nu ești român, fiindcă orice român cunoaște cazul și nu s-ar exprima în halul ăsta. Dar, hei, la voi răpirea, violul și crima sunt considerate distracții când invadați țările din jur.
      „andrei
      acum 5 ore
      Vezi că rușii au avut foarte multi evrei în URSS și în sistemele lor politice. După al doilea război mondial chiar s-au bazat foarte mult pe evreii din țările care au intrat sub influența lor. Vezi doar Ana Pauker. Iar majoritatea evreilor din România din al doilea război mondial, și probabil și toate țările estice și nu nu mai, erau comuniști văzând în URSS un apărător al drepturilor lor.
      Asta dovedește ce istorie știi și că probabil ori ești un troll din ferma trolilor din Republica Moldova care comentează pe libertatea, republica și alte ziare românești pentru a crea dezbatere și pe fb, ori ai probleme de sănătate foarte grave și probabil un viitor "caz caracal"”
      • Like 1
    • @ Dan
      RazvanP check icon
      Ca să mă exprim "civilizat", că tot văd că redacția nu se sinchisește să facă ordine:
      "Măi animale" (c) Bunicuța: dacă tu ești un dobitoc notoriu și ai nevoie de mai multe conturi ca să-ți dai "like", să pară că mai sunt și alți mononeuronali de teapa ta, nu înseamnă că și alții funcționează la fel! Am un singur cont, ĂSTA!
      În rest, marș în cocina ta și nu mai guița tâmpenii pe aici în compania oamenilor!
      • Like 0
    • @ RazvanP
      Dan check icon
      Vezi că iar ai intrat de pe celălalt cont, propagandistule rus, În rest, să adaugăm la colecția de jeg putinist:
      „RazvanP
      2024-04-06 14:15:51
      N-ai murit?
      Well, asta e, nu le putem avea chiar pe toate!
      RazvanP
      2024-04-06 15:14:25
      Retardat...
      RazvanP
      2024-04-06 18:07:06
      Maimuță retardată, lasă adulții să vorbească! Tu să deschizi gura când îți mai crește un neuron, măcar să fie doi acolo, să nu-ți moară mononeuronul de plictiseală!
      Tot tâmpenii vei debita, dar cu ecou!
      Gata, jet !
      RazvanP
      2024-04-06 19:23:26
      În cazul în care mai era nevoie de vreo dovadă cât de analfabet funcțional incapabil să priceapă două cuvinte legate...
      Unde "te-am amenințat cu moartea", idiotule??
      Doar am întrebat dacă n-ai murit, e cu totul altceva!
      Dacă ești prea prost să înțelegi, măcar nu semnaliza!
      RazvanP
      2024-04-07 04:35:05
      Amice, ești dobitoc!
      Chiar aș vrea să existe cineva care să se uite pe mesaje, poate am scăpa de idioțeniile pe care le debitezi și pe cretinismul de a nu înțelege o frază simplă!
      Nu dau doi bani pe tine, întrebarea era ironică pentru că nu-ți mai văzusem de mult tâmpeniile pe aici.
      Dacă te simți "amenințat" de o simplă întrebare ești pur și simplu imbecil!
      RazvanP
      acum 29 minute
      Ca să mă exprim "civilizat", că tot văd că redacția nu se sinchisește să facă ordine:
      "Măi animale" (c) Bunicuța: dacă tu ești un dobitoc notoriu și ai nevoie de mai multe conturi ca să-ți dai "like", să pară că mai sunt și alți mononeuronali de teapa ta, nu înseamnă că și alții funcționează la fel! Am un singur cont, ĂSTA!
      În rest, marș în cocina ta și nu mai guița tâmpenii pe aici în compania oamenilor!”
      • Like 1
    • @ Dan
      RazvanP check icon
      "Amice, ești dobitoc!" cum zicea Nenea Iancu!
      Ai idei puține și fixe, complet inutile și irelevante, tot ce debitezi e doar poluare, risipă de electroni.
      Dpmdv faptul că în ciuda repetatelor cretinătății pe care le arunci pe aici redacția se încăpățânează să te păstreze activ nu face decât să-i dezonoreze!
      • Like 0
    • @ RazvanP
      Dan check icon
      Nicio problemă, o să continui să completez lista atacurilor abjecte ale propagandistului rus „RazvanP” până când va dispărea de pe „Republica”:
      „RazvanP
      2024-04-06 14:15:51
      N-ai murit?
      Well, asta e, nu le putem avea chiar pe toate!
      RazvanP
      2024-04-06 15:14:25
      Retardat...
      RazvanP
      2024-04-06 18:07:06
      Maimuță retardată, lasă adulții să vorbească! Tu să deschizi gura când îți mai crește un neuron, măcar să fie doi acolo, să nu-ți moară mononeuronul de plictiseală!
      Tot tâmpenii vei debita, dar cu ecou!
      Gata, jet !
      RazvanP
      2024-04-06 19:23:26
      În cazul în care mai era nevoie de vreo dovadă cât de analfabet funcțional incapabil să priceapă două cuvinte legate...
      Unde "te-am amenințat cu moartea", idiotule??
      Doar am întrebat dacă n-ai murit, e cu totul altceva!
      Dacă ești prea prost să înțelegi, măcar nu semnaliza!
      RazvanP
      2024-04-07 04:35:05
      Amice, ești dobitoc!
      Chiar aș vrea să existe cineva care să se uite pe mesaje, poate am scăpa de idioțeniile pe care le debitezi și pe cretinismul de a nu înțelege o frază simplă!
      Nu dau doi bani pe tine, întrebarea era ironică pentru că nu-ți mai văzusem de mult tâmpeniile pe aici.
      Dacă te simți "amenințat" de o simplă întrebare ești pur și simplu imbecil!
      RazvanP
      acum o ora
      Ca să mă exprim "civilizat", că tot văd că redacția nu se sinchisește să facă ordine:
      "Măi animale" (c) Bunicuța: dacă tu ești un dobitoc notoriu și ai nevoie de mai multe conturi ca să-ți dai "like", să pară că mai sunt și alți mononeuronali de teapa ta, nu înseamnă că și alții funcționează la fel! Am un singur cont, ĂSTA!
      În rest, marș în cocina ta și nu mai guița tâmpenii pe aici în compania oamenilor!
      RazvanP
      acum 10 minute
      "Amice, ești dobitoc!" cum zicea Nenea Iancu!
      Ai idei puține și fixe, complet inutile și irelevante, tot ce debitezi e doar poluare, risipă de electroni.
      Dpmdv faptul că în ciuda repetatelor cretinătății pe care le arunci pe aici redacția se încăpățânează să te păstreze activ nu face decât să-i dezonoreze!”
      • Like 1
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      pai tu esti la fel de dezechilibrat mintal ca ala de la caracal. aceelasi probleme si aceeasi paranoia. te incadrezi perfect
      • Like 0
    • @ andrei
      Dan check icon
      Și aici merită același răspuns propagandistul rus, căruia i se pare că, dacă e și antisemit, cumva nu încalcă legile din România. Ca să vadă toți cititorii „Republica” ce „calitate umană” are acest troll „andrei”, voi pune de-acum și o colecție cu citate din el, până dispare de pe acest site, unde nu are ce căuta:
      „andrei
      2024-04-23 18:12:55
      clasicul argument "strawman". daca nu esti cu noi esti impotriva noastra. daca nu sustii genocidul evreiesc in palestina esti clar un nazist care dispretuieste evreii. logica de clasa a 4.a
      clasica manipulare ca orice fel de critica la adresa evreilor e pur si simplu antisemitism si ei nu au ucis 30 000 de palestinieni. dar na. mai spune ceva cand republica sustine astfel de articole.
      nu ti-e rusine, ma?
      andrei
      ieri la ora 13
      probabil ori ești un troll din ferma trolilor din Republica Moldova care comentează pe libertatea, republica și alte ziare românești pentru a crea dezbatere și pe fb, ori ai probleme de sănătate foarte grave și probabil un viitor "caz caracal"
      andrei
      ieri la ora 22
      deci oricine care nu e de acord cu tine e clar o persoana? ai probleme mari. e pacat ca republica se mânjește de rahat cu tine.
      andrei
      ieri la ora 22
      pai tu esti la fel de dezechilibrat mintal ca ala de la caracal. aceelasi probleme si aceeasi paranoia. te incadrezi perfect”
      • Like 1
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      O dovadă sau numele pentru un proces de denigrare.
      • Like 0
    • @ andrei
      Dan check icon
      Ai cerut dovada? O reiau și aici, ca să nu rămâi fără răspuns:
      Reiau un sample din stilul de „comentarii” ale unor postaci putiniști notorii care mișună pe site-uri românești, care, ce să vezi, au aceleași idei ca tine, pe acest site:
      „BaronulRed
      rank 4
      Israelul nu a respectat și nu va respecta niciodată nimic, asta pentru că USA !Slava!”
      „Portocale Strivite
      rank 5
      Semeni Vant... Culegi furtună..!
      Spuneam că așa o să se intample.
      Antisemitismul va exploda la nivel mondial in viitorul apropiat... datorita acțiunilor jihadiste practicate de către Israel in fașia Gaza.
      Tot așa...Homofobismul va crește in mod natural spre .. explozie.. datorită măsurilor de impunere socială legiferată..persecutoare asupra majorității.”
      „K Terinca • 2024-04-22 21:31
      ''Poporului ales'' i se permite sa faca genocid. Genocidul pe care il fac ei nu se pune la socoteala.”
      „LordByron • 2024-04-24 01:02
      Bravo lor, tot respectul ptr toții tinerii studenți care ies pe străzi și se opun corupției politicienilor americani. Datorită acestor nemernici au armament ptr a ucide palestinieni scelerați din iof”
      În rest, abia aștept să ajungi la un proces, în condițiile în care antisemitismul este pedepsit penal în Rom
      nia, ca și extremismul de dreapta de factură neolegionară, că se pare că ai uitat că în primul tău comentariu, cel „natural”, ai atacat un atacat autorul unui articol care trăgea un semnal de alarmă în acest sens. Te citez:
      „andrei
      2024-04-23 18:12:55
      clasicul argument "strawman". daca nu esti cu noi esti impotriva noastra. daca nu sustii genocidul evreiesc in palestina esti clar un nazist care dispretuieste evreii. logica de clasa a 4.a
      clasica manipulare ca orice fel de critica la adresa evreilor e pur si simplu antisemitism si ei nu au ucis 30 000 de palestinieni. dar na. mai spune ceva cand republica sustine astfel de articole.
      nu ti-e rusine, ma?
      andrei
      ieri la ora 13
      probabil ori ești un troll din ferma trolilor din Republica Moldova care comentează pe libertatea, republica și alte ziare românești pentru a crea dezbatere și pe fb, ori ai probleme de sănătate foarte grave și probabil un viitor "caz caracal"
      andrei
      ieri la ora 22
      deci oricine care nu e de acord cu tine e clar o persoana? ai probleme mari. e pacat ca republica se mânjește de rahat cu tine.
      andrei
      ieri la ora 22
      pai tu esti la fel de dezechilibrat mintal ca ala de la caracal. aceelasi probleme si aceeasi paranoia. te incadrezi perfect”
      Baftă la făcut plângeri, propagandistule rus (dacă mai insiști puțin, și trădarea e pendepsită penal în țara noastră)!
      P.S. Imense tupeul și nesimțirea celor care vor răul României, iar la acest articol, în mod explicit, și Israelului, să vorbească de „denigrare”.
      • Like 1
    • @ Dan
      andrei andrei check icon
      clar nivelul tau de intelect foarte redus. probabil esti unul dintre cei 45% de analfabeti functionali care nu sunt in stare sa inteleaga lucruri elementare. vezi ca si putin respira ca tine deci amandoi trebuie sa fiti aceeasi persoana haha
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult