Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Cum arată autobuzele Mercedes care vor circula la Cluj-Napoca. Fotografiile postate de primarul Boc au devenit virale

autobuze Cluj

(Foto: Facebook/Emil Boc)

Fotografiile cu noile autobuze Mercedes care vor circula la Cluj-Napoca, începând de vineri, au devenit virale pe rețelele sociale. Primarul Emil Boc a prezentat pe contul său de Facebook mai multe imagini cu cele 15 autobuze articulate cu dotări de ultimă generație, precum și mare parte dintre detaliile contractului dintre primărie și constructorul auto.

„Primăria Cluj-Napoca și Compania de Transport Public Cluj-Napoca anunță punerea în circulație a 15 autobuze articulate noi, tip Mercedes Conecto G Euro 6.

Noile autobuze au dotări de ultimă generație, precum aer condiţionat, camere video, wi-fi, platformă joasă și alte facilităţi pentru persoanele cu dizabilități - sistem audio care anunță linia și direcția pentru cei nevăzători, landouri pentru copii si alte dotări.

Aceste autobuze au 144 de locuri, din care 39 pe scaune și o lungime de 18 metri. Vor deservi liniile cele mai lungi, pe axa E-V”, scrie în postarea lui Emil Boc.

Prețul unui autobuz este de 1.423.240 lei+TVA, iar prețul total pentru cele 15 autobuze a fost de 21.348.600 lei+TVA. Perioada de garanție pentru ansamblu vehicul este de 5 ani sau 350.000 km. 

Anunțul edilului din Cluj-Napoca a reaprins discuția în presă și pe rețelele de sociale despre autobuze produse în Turcia care ar urma să apară pe străzile din Capitală, după ce în februarie primarul Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat că asocierea OTOKAR EUROPE și OTOKAR Locomotive este câștigătorul licitației pentru furnizarea a 400 de autobuze noi pentru Primăria Capitalei. 




Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • GabiC check icon
    Nu stiu cum e Mercedes, am o alta masina ( tot nemteasca) insa de la turci nici rosii si castraveti n-as cumpara ( de fapt nici nu cumpar);
    Candva ( nu de mult) era o expresie ?marfa turceasca" devansata de cativa ani de mai elocventul "chinezism" ( sau marfa chinezeasca"
    Oare de ce?
    • Like 0
  • Trexer check icon
    Cei mai fericiți vor fi întotdeauna străinii... mereu... că de ce s-avem industrii prorpii (inclusiv de construit autobuze)... nuuuu, nene, să luăm de la străini „fiindcă-s străini și că sigur știu ei mai bine”.
    • Like 0
  • andrei andrei check icon
    Nu vreau sa fiu rău, dar în Iaşi s-au schimbat aproape toate autobuzele cu unele noi isuzu în ultimii doi, trei ani. Nu sunt de 18 m sau Mercedes, dar nu am văzut nimic despre asta aici. Sunt sigur ca şi în alte orașe au achiziționat autobuze noi. Dacă un oraș face ceva e meh... dar dacă Cluj face același lucru e ceva extraordinar.
    • Like 2
  • Foarte bine ca a inceput innoirea flotei de transport public, dar n-am inteles partea cu 'viralitatea'. Adica, daca o primarie cumpara autobuze de la Mercedes este bine, daca alta vrea sa cumpere de la atii nu este bine, ca mai bine cumpara din tara ( la cei care au luat de la Mercedes nu se pune problema cu achizitionarea din tara ). Oricum umorile si politicianismul au reusit sa mai blocheze o data innoirea parcului auto.
    • Like 0
    • @ Voicu Nicolae
      Păi e cunoscut că Mercedes a dat şpăgi pentru contracte ,a fost şi o anchetă in SUA pe teme asta şi au amendat firma Mercedes ,probabil acum au schimbat metoda şi plătesc publicitate mascată cine cumpără de la ei e bun cine nu, e de caca . (să nu se ințeleagă că sunt fan țoapei Firea )
      • Like 0
    • @ Adrian Adrian
      Tu esti trolul de serviciu sa inteleg, ala anticapitalist si anti UE nu ? Prin orice tara am fost, chiar si in UAE unde sunt acum, TOATE autobuzele sunt Mercedes. Nu cred ca au dat spagi peste tot, cred ca pur si simplu sunt mai performante, iar raportul calitate pret este unul bun. Dar nu ai avea de unde sa stii cat de fiabil este un Mercedes, daca toata viata ai condus o Dacie. Altfel nu ai mai scrie prostiile astea pe aici.
      • Like 3
    • @ Voicu Nicolae
      Sînt mai multe firme românești care produc subansambluri și piese pt Mercedes, așa că nu e chiar „străin” autobuzul ăla.
      • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult