Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

E oficial. Pe unde va trece autostrada Pitești-Sibiu

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a anunțat că a fost avizat traseul final pentru autostrada Sibiu-Piteşti. Autostrada va trece prin Curtea de Argeş, apoi prin Văleni şi iese în judeţul Vâlcea, în localitatea Racoviţa, a anunţat marţi într-o conferinţă de presă ministrul Transporturilor, potrivit Digi24.ro.

„Ieri, 21 noiembrie 2016, în Consiliul Tehnic Economic (CTE) din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a fost avizat proiectul pe ultimele două secțiuni ale autostrăzii Pitești-Sibiu, după cum urmează: Secțiunea 2 Boița-Racovița, de la kilometrul 15 la kilometrul 43 și secțiunea 3 Racovița-Văleni, de la kilometrul 43 la kilometrul 72. Deci, în acest moment, tot traseul este avizat", a declarat ministrul Transporturilor.

Segmentul Pitești-Sibiu va permite traficul neîntrerupt pe autostradă de la Constanța până la frontiera cu Ungaria. 

Autostrada Sibiu-Pitești va avea o lungime de aproximativ 123 de kilometri și are termen de finalizare anul 2021. Traseul ei cuprinde șase secțiuni:

Secțiunea 1, Sibiu-Boița (între kilometrul 0 și kilometrul 15+000), asigură legătura între DN 7 (defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente; 

Secțiunea 2, Boița-Racovița (de la kilometrul 15+000 la kilometrul 43+000) leagă localitatea Boița cu localitatea Racovița; 

Secțiunea 3, Racovița-Văleni, ( de la kilometrul 43+000 la kilometrul 72+000), asigură continuitatea autostrăzii prin Valea Baiașului, făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului; 

Secțiunea 4, Văleni - Curtea de Argeș, (de la kilometrul 72+000 la kilometrul 90+000), traversează Valea Topologului, face legătură cu localitatea Curtea de Argeș; 

Secțiunea 5, Curtea de Argeș-Pitești, (de la kilometrul 90+000 la kilometrul 123+037) leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă, prin Valea Argeșului

Secțiunea 6, care constă în reabilitarea a 14 km drum național, respectiv DN 73C, fiind drum de legătură între nodul rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.

În luna iulie premierul Dacian Cioloș, aflat într-o vizită la Uzina Automobile Dacia, declara că studiul de fezabilitate pentru autostrada Piteşti-Sibiu ar trebui terminat până la finele acestui an. El a explicat că, din cauza modului defectuos în care a fost gândit şi licitat de la început, a fost nevoie de prelungirea contractului pentru finalizarea studiului de fezabilitate. Potrivit lui Cioloș, obiectivul guvernanţilor este ca până la sfârşitul anului să fie terminat un studiu de fezabilitate „bun şi consistent“, care „să permită apoi un proiect tehnic“ şi construcţia autostrăzii astfel încât calendarul existent în Master Planul de transport să poată fi menţinut. 

Autostrada Pitești-Sibiu va costa aproximativ 1,6 miliarde de euro și este finanțată din fonduri europene. Este ultima secțiune de autostradă fără contract de construire de pe coridorul european Nădlac –Constanța.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Aceasta este cea mai importanta parte de infracstructura pe care Romania trebuie sa o realizeze. Dumnezeu sa ajute sa o vedem finalizata!
    • Like 0
  • check icon
    hehehe ... nimeni nu spune cand vor fi gata A1 integral, Buc-Nadlag II, adica legaturile dintre Buc-Pit / Sib-Nadlag II si bucata Pit-Sib :) cred ca prin anul 2045 :)
    exemplu legatura A1 - A2 - A3 care este programata pt anul 2058 :)
    • Like 0
  • check icon
    În secolul viitor poate vor fi șanse să fie construită o autostradă întreagă.
    • Like 0
  • check icon
    Acest traseu era cel ales și în anii ’80, cînd jupan Ceaușescu s-a răzgîndit, nu a mai dorit autostrăzi. Motivul este simplu și știut de atunci: dacă s-ar face cumva autostradă pe Valea Oltului, pe drumul actual, s-ar distruge iremediabil peisajul, fiind unul dintre cele mai frumoase drumuri. În plus, ar fi fost mult mai costisitor. Așadar, singurul traseu rațional este unul paralel prin Curtea de Argeș și nu departe de Transfăgărășan, care include și cetatea lui Țepeș de la Poenari (Arefu). Autostrada ar trebui să aibă, după părerea mea, de nespecialist, trei benzi pe sens, ca în Germania + banda de refugiu. Va fi o zonă extrem de aglomerată și prin transportul comercial și prin cel turistic. Dar, evident, specialiștii noștri, care au descoperit ceea ce se știa de peste 40 de ani, știu mai bine.
    • Like 0
  • Ok, foarte bine. Sa se faca as soon as possible.
    • Like 1
    • @ Kinga Toma
      check icon
      Teoretic, știm de mult: România are nevoie de 3 autostrăzi care să „taie” munții: pe valea Prahovei, pe valea Oltului sau paralel cu aceasta (de care discutăm) și prin zona de vest, prin Banat. Deocamdată, nu avem nici una. Ar fi trebuit să avem măcar una încă din anii ’70, cum aveau și ungurii și cehoslovacii (atunci) și începuseră și bulgarii. La nivelul dec. ’89, aveam 100 km Buc-Pitești și vreo 20 km între Fetești și Cernavodă.
      • Like 0
    • @
      Da, macar o autostrada care sa traverseze Romania ar fi bine sa avem. Ma gandesc ca la noi e mai greu de realizat decat in Ungaria pentru acolo e multa campie, si mai greu decat in Slovacia de exemplu, pentru ca sunt multe localitati. Da' sa nu ne lasam.
      • Like 0
    • @ Kinga Toma
      check icon
      Ei, lăsați, mai sînt țări muntoase în lumea asta și au autostrăzi. Nu spun că e simplu, dar tehnica actuală reușește să facă tunele de zeci de kilometri peste și sub mări și oceane precum și prin munți și peste munți.
      • Like 0
  • Ionel check icon
    Va fi gata in 2021. Ok. cand ? la 1 ianuarie 2021 sau la 31 decembrie 2021 ? De Comarnic-Brasov nu mai vorbeste nimeni.........
    • Like 1
    • @ Ionel
      Se va face un tunel Ploiesti-Brasov dupa ce se va incepe autostrada Pitesti-Sibiu.
      • Like 0
    • @ Stan Toma
      check icon
      tunel Ploiesti-Brasov il face din banii ei BOR - biserica ortodoxa romana cadou credinciosilor :) Doamne ajuta !
      • Like 0
    • @ Ionel
      check icon
      31 decembrie 2021 ora 25:01 :)
      • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult