Sari la continut

Ne vedem live pe Republica!

Facem anul ăsta un pas mai departe în această călătorie care ne-a unit: construirea unul loc al dezbaterii, al schimbului de idei, al bunului-simț. Lansăm un nou spațiu unde ne putem întâlni. Comunitate.republica.ro este locul unde ne vedem live.

Echipa de fericire

„Am tras de mine cât am putut și la 11 și 50 de minute știu că a venit pe lume Teodor. I-am auzit pentru prima dată glasul, l-am simțit pe pieptul meu, i-am văzut pielea, am știut că i s-a pus sângele în mișcare... că a venit pe lume, de fapt.” Alexandra povestește zâmbind cele mai intense 40 de minute din viața ei.

Sarcina și apoi momentul aducerii pe lume a unui bebeluș sunt experiențe pe care nicio mamă nu le poate uita, iar cel mai important este ca toată lumea din jur să facă tinerele familii să se simtă în siguranță.

„Încercăm să facem o medicină cât mai personalizată. Sigur că avem protocoale și urmărim protocoalele astea, că nu se poate să lucrezi fără protocoale. Dar pe lângă protocoale, personalizăm medicina. Adică medicină pe pacient (...) E ca și într-o echipă de fotbal. Ai întotdeauna un vârf de lance, nu? Sunt cei din atac, nu? Dar ce s-ar face fără atacul, dacă nu ar avea și fundași? Deci cu cât cei din fundul terenului terenului îți asigură apărarea și apărarea este pacientul, cu atât lucrurile vor merge mai bine”, spune prof. dr. Natalia Hagău, medic primar anestezie și terapie intensivă la maternitatea din cadrul Spitalului Cluj al Rețelei Private de Sănătate Regina Maria. 


„Pentru mine, toate pacientele mele sunt niște eroine. Așa le și zic. Așa le și zic și la naștere, așa le și zic și la vizitele pe care le fac după aceea, pe carele fac în salon. Și ele știu că sunt eroinele mele”, dezvăluie dr. Mihaela Hașa, medic primar Obstetrică-Ginecologie. Maternitatea din cadrul Spitalului Cluj al Rețelei Private de Sănătate Regina Maria este una dintre cele mai noi unități medicale de acest fel inaugurate în România în ultimii ani.

„În maternitate este aplicată tehnica „contact piele-la-piele" (skin-to-skin), adică imediat după naștere, cadrele medicale încurajează un prim contact direct dintre mama și copil, prin așezarea nou născutului pe pieptul mamei. De asemenea, aici sunt implementate două inițiative UNICEF concepute pentru a înlătura barierele legate de alăptare în mediul de maternitate, „Spital Prieten al Copilului” (Baby Friendly Hospital) și „Cei Zece Pași pentru o alăptare de succes”.

„Avem avantajul de a lucra în cadrul unei echipe multidisciplinare, echipă care clar are rolul de a spori siguranța actului nașterii”, spune dr. Dragoș Iuga, medic primar Obsterică-Ginecologie.

„Chiar dacă am fost la a doua sarcină, la al doilea copil, sunt gânduri, neliniști care intervin. Și de aceea este... pentru mine, a fost foarte important ca întotdeauna când am luat contact cu personalul medical și cu spitalul să mă simt în deplină siguranță, să știu că sunt îngrijită de niște profesioniști”, rezumă Alexandra, în câteva cuvinte, așteptarea pe care o are o mamă de la echipa care o înconjoară pentru a o asista la naștere.

„În cazul nașterilor premature, suntem pregătiți încă de la sala de nașteri în a-i prelua pe copii și a-i stabiliza chiar acolo. Avem echipamente care ne permit îngrijirea copilului, pentru o perioadă relativ lungă, la sala de nașteri. Avem posibilitatea de a începe acolo suportul respirator, ca să fie ventilat copilul”, explică dr. Sorin Andreica, medic primar neonatologie.

Vă invităm să faceți o călătorie în Maternitatea din cadrul Spitalului Cluj, într-un material video video plasat la începutul acestui articol, realizat cu sprijinul Rețelei Private de Sănătate Regina Maria.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • De ce nu e marcat acest articol ca fiind Publicitate?
    • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult