Pe 9 și 10 iunie are loc la București ICEEfest, cel mai important festival dedicat internetului din Europa Centrală şi de Est. Evenimentul, la care vor fi prezenți peste 100 de vorbitori internaționali de top, este un fel de „internet offline”, după cum spune Dragoș Stanca, fondatorul festivalului.
Îi aduce împreună pe giganții globali ai internetului, dar și pe micii antreprenori, care pot avea parte de „200 de secunde de faimă”, în care să își prezinte ideile în fața unui juriu. Pe marii producători de conținut despre realitatea zilelor noastre, dar și pe specialiștii realității virtuale și realității augmentate. Pe profesioniștii din zona tehnologiei de advertising și e-commerce, dar și pe cei din spatele campaniilor virale.
Vedeta festivalului este Netflix, care îl va trimite la București pe Joris Evers, vicepreşedinte şi director de comunicare pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa la Netflix va pentru prima dată în Europa Centrală și de Est despre planurile de dezvoltare ale rețelei în regiune.
„Este întreaga experiență cea care contează. Poți să plătești o sumă mică după terminarea festivalului și să vezi toate prezentările online, dar nu este vorba despre asta, ci despre întreaga experiență și de vibe-ul care se poate crea și de faptul că te rupi o zi sau două, dacă îți permiți, ca să îți faci un soi de upgrade de sistem. Cred că toate companiile ar trebui să se asigure că oamenii lor, de la top management, până la ultimul angajat își fac un astfel de upgrade măcar o dată pe an. Dacă nu vezi ce a mai apărut, care sunt tendințele, riști să rămâi blocat în ideile tale fixe și să crezi că le știi tu pe toate și să te trezești la un moment dat că ești scos din joc, pentru că vin niște puști care au inventat o chestie și bulveresează tot sistemul”, crede Dragos Stanca. O altă componentă esențială a festivalului este conectarea regiunii la piața globală.
„Există o puternică tendință de globalizare la toate nivelurile, creată în mod special de Google și Facebook. Tot ce înseamnă jucători locali și regionali trebuie să încerce să își găsească un loc distinct în ecosistemul ăsta ca să facă în continuare business într-un mediu care tinde spre globalizare. Platformele globale riscă să elimine inclusiv jucătorii locali de pe piața de conținut. Și, într-un fel, asta e cartea pe care o joc eu cu proiectul ăsta. Într-un univers care se globalizează, regiunile mai puțin consolidate pot pur și simplu să nu mai conteze dacă nu își joacă corect și strategic poziția. Și atunci conectând globalul cu regionalul, jucătorii locali pot să aibă un cu totul alt rol decât să se străduiască să fie cumpărați de global”, spune fondatorul ICEEfest.
La ICEEfest vor fi prezenți reprezentanți ai giganților globali, precum Google, Facebook și LinkedIn, dar și marii jucători de pe piața media, precum CNN, BBC și Euronews, care vor vorbi despre cum poți să faci conținut premium în lumea digitală. „Impactul tehnologiei în content s-a dus foarte sus, pe de-o parte e Facebook ca principal distribuitor de conținut, pe de alta Google, care rămâne unul dintre principalii monetizator de conținut, vorbind de media în general. Și din menghina asta rămân în mijloc cei care se străduie să facă content de calitate și care sunt priviți de jos în sus de cei care fac site-uri de doi lei”, este de părere Dragoș Stanca.
O noutate la ediția din acest an a festivalului o reprezintă modulul de e-health, dedicat impactului pe care tehnologia și internetul îl au asupra medicinei. „Este primul pas pe care îl fac ca să deschid festivalul către alte industrii. Vreau să fac secțiuni și pentru smart cities, tehnologie pentru administrație publică, smart cars, sisteme financiar bancare automatizate și așa mai departe”, spune Dragoș Stanca. Festivalul va conține și o zonă de divertisment, cu reprize de stand up comedy și concerte. Mai mult, ca parte din conceptul de entertainment al festivalului, ICEEfest și ShortUps au realizat o selecție de filme, Life in Digital Age, care vor lula la cinematpgraful din cadrul Băneasa Shopping City între 2 și 10 iunie.
Anul trecut, la ICEEfest, au fost 2.750 de participanți. Organizatorii speră că numărul acestora va ajunge la 3.500 la actuala ediție. „Din regiune l-aș putea compara doar WebIT, festivalul bulgarilor. Aceștia îi drept principali sponsori Guvernul, președinția și primăria Sofiei. În România nu există o strategie din punctul ăsta de vedere”, arată Dragoș Stanca
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.