
foto: Inquam Photos / Costin Dinca
Atenți și dăruiți ideilor extremiste etnocratice și ale ortodoxismului, unii ierarhi ai BOR au fost de mare folos și de maximă eficiență în promovarea așa-zișilor lideri pieziși ai intereselor poporului român, G. Simion și C. Georgescu, deopotrivă marginali și toxici. Aceștia, ridicați din întunecimile istoriei, dar mai ales ale prezentului, au găsit un sprijin nemaiîntâlnit în unii clerici ai bisericii naționale. De la preoți, călugări, stareți, episcopi și mitropoliți, s-a instalat o aliniere ascunsă și perversă a tuturor acestora în sprijinirea și umflarea în sondaje a liderilor antinaționali și antistatali G. Simion și C. Georgescu.
Sirene și reptilieni ai intoxicării spațiului public și cu un rol determinant în votul românilor, atât din 24 noiembrie 2024, cât și din 4 mai 2025, aceștia și-au asigurat cu sprijinul bisericii ortodoxe, penticostale și a altor culte, poziții de vârf în treburile țării. Este vorba de un avans nemaiîntâlnit al bisericilor în viața publică a României. Aceiași clerici au fost performeri și în manipularea voturilor românilor din diaspora. Parohii și episcopii înființate de Patriarhia Română pentru trebuințele duhovnicești ale „fraților” din diaspora au devenit adevărate centre de propagandă electorală a acestor lideri extremiști, altfel nu se poate explica votul masiv și încolonat al românilor din Italia, Spania, Germania, Franța pentru acești ipochimeni de nicăieri ajunși lideri instalați „ai poporului și pentru popor”.
Este o complicitate total condamnabilă a unor ierarhi ai BOR și a unor „iluminați” pastori penticostali cu extremismul și radicalismul situate în afara iubirii, a carității creștine. Iată că faliile existente în societatea românească sunt prezente și din cauza amestecului bisericii în unanimitatea învățăturii creștine. Răzbunători și agresivi, promotori ai lui „dies irae”, ai unei justiții făcute pe stadioane, ai condamnării fățișe a tuturor acelora care nu sunt cu ei, biserica a devenit „împreună rugătoare” cu aceștia, adepți ai unei justiții și dreptăți făcute cu pistolul și cu mercenari prin „jupuirea membrilor BEC și ai CCR în piața publică”. Ei dau dovadă de o violență nemaiîntâlnită în discursuri care reactivează vendetismul remanent și animalic din tenebrele extremismului legionar, comunist și securist din spațiul românesc.
Patriarhia i-a scăpat din mână pe acești ierarhi și clerici care au deraiat nepermis de la misiunea lor duhovnicească și pastorală. Nu cu mult timp în urmă, ierarhi precum Teodosie al Tomisului, Varsanufie al Râmnicului, Serafim al Germaniei s-au călcat pe picioare pentru a intra în grațiile simionești și ai aur-ului oficiind din „înaltă chemare” ierarhică la nunta lui G. Simion. Mai mult decât atât, „celebrul” mitropolit al Ardealului, Laurențiu, l-a decorat cu Crucea Șaguniană, cea mai înaltă distincție a respectivei mitropolii, pe G. Simion, care cu o privire de bou modest s-a lăsat pătruns de momentul festiv al decorării sale. Toate acestea în contrast cu celebrele vorbe ale lui Simion „te agresez sexual, scroafo”. Cum poate un ierarh, precum Laurențiu Streza, stătător pe scaunul marelui mitropolit și patriot luminat Andrei, Baron de Șaguna, să coboare la nivelul unui gest care blasfemiază idealul politic, național, patriotic al ilustrului înaintaș. Cum se poate compatibiliza figura jalnică a lui G. Simion cu monumentul de patriotism luminat și cu nivelul politic de excepție, de mare prestigiu al lui A. Șaguna din monarhia habsburgică? Se pare că l-a luat gura pe dinainte și inima pe dinafară pe acest întâmplător urmaș în scaunul lui Șaguna. Nu mai aduc în discuție celebrele fotografii „împreună” ale unor ierarhi, așa ziși patrioți, cu G. Simion cu prilejul acțiunilor haiducești și sedițioase ale acestui lider politic toxic care, însoțit de o gașcă de haidamaci auriști, au asediat spre a „face dreptate” primăria unui oraș martir, Timișoara.
În lumina adevăratei credințe, neîntinate de ticăloșiile lumii noastre, acești ierarhi sunt pe cale să rămână proscriși și apostați în raport cu biserica măreață și eternă a lui Isus Cristos.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Eu nu înțeleg de ce e nevoie de tricolor și artă populară în biserici. E un kitsch degradant. Mai ales, cu ce drept limitezi credința în funcție de etnie? Cu ce drept pui bariere etnice în casa lui Dumnezeu?