Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Imaginile cu care rămânem după 1 mai: Dragnea șofer la Fetești, BMW-ul de la Vama Veche, un pod ruginit, la club cu elicopterul și un București fără bucureșteni în care se poate respira

2,5 kilometri făcuți pe bulevarde în 6 minute. Niciun claxon la semafor, șoferi relaxați. La supermarket, 2 minute petrecute la casa de marcat. Locuri de parcare la alegere, chiar și în zonele centrale, trotuare libere, parcuri aerisite. Aer mai curat. La terase, turiști care vorbesc în toate limbile pământului. Și mult mai liniște ca de obicei, fără șoferi care-și turează nervos motoarele.

Așa a arătat mini-vacanța de 1 mai în București, metropola europeană cu cel mai aglomerat trafic și una din cele mai poluate din lume în timpul săptămânii, atunci când Parlamentul nu dă prin lege vreo zi liberă sau primărița Gabriela Firea nu decide că nu se face școală. Liberele cu ocazia diverselor sărbători (parcă tot mai dese) scot la iveală un București pe care-l îndrăgești și fără să vrei. Și fațadele clădirilor sunt mai cochete, iar orașul e mai puțin cenușiu. Parcarea imensă în care s-a transformat de câțiva ani încoace Capitala se golește ca prin minune- descoperi un loc căruia parcă i-ai mai da o șansă. 

Îi înțeleg pe cei care vor să-și tragă sufletul câteva zile la munte sau la mare. Însă mi-e greu să descifrez ce-i mână în luptă pe cei care aleg să stea pe drumurile naționale 6-8 ore ca să ajungă la Brașov, de exemplu, pentru a petrece 48 de ore la o cabană și a se întoarce în aceleași blocaje cu nervii întinși la maximum, circulând bară la bară, actori ai stereotipiilor pe care le auzim la emisiunile de știri, înjurând printre dinți politicienii perindați pe la putere în ultimele 3 decenii și jurându-se că vor pleca departe.

Vacanța de 1 mai s-a încheiat prost pentru câțiva oameni aflați în drum spre casă. Pe A1, între București și Pitești, s-a stat o oră într-un blocaj provocat de un accident în care o persoană a murit și mai multe au fost rănite. La Comarnic au înțepenit șoferii și pasagerii și la dus și la întors, la fel de mult timp ca alte dăți.

La cum arată șoselele țării de Paști, Crăciun, 1 Mai, Rusalii sau înainte de Revelion, te-ai aștepta ca singurul criteriu aplicat de oamenii care-și dau votul să nu fie promisiunea că vor primi pensii mai mari, salarii indexate, sporuri crescute, ci planurile pragmatice, programatice legate de autostrăzile care să lege colțurile țării, căile ferate pe care trenurile să se poată merge măcar cu viteza de dinainte de Al Doilea Război Mondial.

Câteva imagini sintetizează cel mai bine zilele libere de 1 Mai 2018.

Una e cea cu elicopterul care aterizează în fața unui club aduncând cu picioarele pe pământ niște semeni - pesemne că nerăbdarea din trafic se va muta în curând în aer, mai ales pentru potentații zilelor pe care le trăim. 

O alta este a unui individ care și-a scăldat BMW-ul în mare la Vama Veche și nu a mai putut scoate mașina de pe plajă (cică personajul va primi o amendă de 10.000 de lei). 

O a treia este postarea liderului PSD (partid aflat la guvernare sub toate numele sale în peste 60% din ciclurile electorale de după 1990, cum observa în analiza sa Vlad Petreanu). Liviu Dragnea constata că, la Fetești, unii șoferi nu au putut achita taxa prin SMS din cauza unor defecțiuni tehnice - remediate la scurtă vreme după postare. 

(sursa foto: Facebook Liviu Dragnea)

Comentariile merită citite, arată ce-i doare cu adevărat pe români. 

Ultima imagine, poate cea mai puternică, dar la care liderii zilei nu au făcut până acum nicio referire și nici nu au anunțat vreo anchetă - este cea a stâlpilor de rezistență pe care se sprijină podul Constanța. Roși de rugină, măcinați de decenii în care nu au fost reabilitați, au fost, zilele trecute, reparați cu puțin ipsos.

 

(sursa foto: USR Sector 1)

România este ruginită.

La Podul Constanța, ar putea avea loc o tragedie în orice moment. În urmă cu ceva luni, o pasarelă din fier cădea pe calea ferată în apropiere de Ploiești la doar câteva minute după ce un tren cu pasageri a trecut pe acolo. În București, clădirile vechi stau să cadă, în țară, cu trenul se merge mai încet ca acum 6-7 decenii. TAROM-ul este cu un picior în faliment, crapă geamurile aeronavelor în timp ce zboară. Țevile regiilor de termoficare își numără zilele până când crapă și ele de tot.

De ziua internațională a muncii, mândrul popor muncitoresc stă blocat în trafic, pe șosele și poduri, într-o Românie care și-a ieșit din garanție.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ne transformăm intr-o țară de cocalari ,inițial mi-am zis că termenul rrom e o altă dovadă a imbecilității elitei rromâneşti dar se dovedeşte că a fost vorba de o genială premoniție ,putem scrie liniştiți numele țării cu mulți de R ,reflectă evoluția societății rromâneşti.
    • Like 0
    • @ Adrian Adrian
      termenul "rom" "rrom" este folosit de cel putin 1500 de ani,de poporul roma si inseamna ... "om" asa isi spun ei pe limba lor cu mult inainte ca romanii sa-si spuna "romani" Donald Kenrick. Historical Dictionary of the Gypsies (Romanies) 2007 http://www.gitanos.org/documentos/1.1-KEN-his_HistoricalDictionaryoftheGypsies.pdf
      P.S. Am raportat mesajul d-voastra ca fiind rasist
      • Like 0
  • Am o intrebare: podul feroviar, al lui Anghel Saligny, cum de sta? Oare ce il tine in aer?
    • Like 0
    • @ Anca Paduraru
      Inerția. Crezi că l-a făcut din oțel inox?
      • Like 0
  • Silul ,, merge si asa "
    • Like 0
  • prostie si inconstienta,ipsosul maninca fierul
    • Like 1
    • @ Stefan 51
      Daaaaaa, dar ce frumos arată! Alb ca laptele. :))))))))))
      • Like 0
  • Mike Teo Mike Teo check icon
    Astia suntem. Macar sa fi fost niste nemti sau olandezi de vina pentru mizeria lasata in urma si drogurile consumate, insa nu este asa. De vina sunt ghirtoii nostri de bani gata care aparent disparusera din peisaj, insa probabil ca s-au reactivat odata cu castigarea puterii de catre PSD.
    • Like 3
    • @ Mike Teo
      „dispăruți din peisaj”? Vrei să zici că ei SÎNT peisajul! :)))))))
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult