Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

În culisele lecțiilor naționale de gramatică și lexic predate la televizor și pe internet

Savana Unistrat

photo icon Lecția națională de gramatică și lexic predată de 2 zugravi Sursa: Youtube

Poți învăța să vorbești și să scrii corect românește când te nimerești la televizor în pauzele de publicitate sau în timp ce navighezi pe internet și dai peste reclame? De câteva luni, la posturile de televiziune și pe paginile web ale principalelor publicații se desfășoară o campanie care seamănă cu o lecție națională de gramatică și lexic predată de doi zugravi. Conform normelor, decât se folosește numai în construcții negative, spune unul dintre muncitori. „Datorită se folosește în contextele în care e vorba despre un efect pozitiv. În cazul nostru, economie de timp. Din cauză se folosește când nu ajută vopseaua, sună concluzia episodului 3 al campaniei. Clipurile nu trec de 40 de secunde și se referă la exprimări de zi cu zi care s-au împământenit greșit în limba vorbită. Între actorii principali, îndrăgitul Andi Vasluianu.

Lecția națională de gramatică și lexic adusă la televizor și pe internet de brandul de vopsele Savana Unistrat a ajuns deja la milioane de oameni. „Dacă ne gândim la partea educațională a campaniei, credem că este foarte important ca oamenii să conștientizeze greșelile de gramatică frecvent întâlnite în toate clasele sociale și la toate nivelurile de educație și să aducem în fața publicului interesul și atenția pentru vorbirea corectă”, spune Cristina Avram, Brand & Communication Marketing Manager, pentru Republica, într-o discuție alături de Ioana Vega, Junior Brand Manager Savana. Cristina Avram și Ioana Vega sunt oamenii din spatele campaniei care încearcă să ne arate ce au în comun vopseaua, gramatica și economia de timp.

Brandul Savana comunică în ultimul an aducând în atenție diverse temeri și percepții publice (unele deformate) de pe agenda zilei în campanii publicitare. De unde vine această implicare în cotidian și cum ați ajuns la exprimarea acestora în clipurile Savana?

Cristina Avram: Abordarea cu umor a situațiilor din viața românilor a reprezentat dintotdeauna diferențierea brandului Savana în comunicare. Savana se bucură de cel mai mare nivel de loialitate de pe piața vopselelor decorative din România, ceea ce demonstrează un angajament luat cu mulți ani în urmă a dat rezultate. Ce facem acum este doar să continuăm să ne conectăm cu consumatorul, să îi înțelegem evoluția şi să îi ieşim în întâmpinare, pentru a ne păstra astfel relevanța și credibilitatea în viața lui. Având statutul de brand progresist, comunicarea din ultimul an este acel "next step" atât de necesar în viața unui brand.

Viața are multe nuanțe” - cât de important este să învățăm că aceste nuanțe colorează, de fapt, lumea în care trăim?

Ioana Vega: Campania Savana dedicată nuanțelor proprii (ale vopselelor) și metaforice (ale familiilor) a pornit odată cu obiectivul brandului de a reîntări varietatea de culori, de la alb la culori intense. Pe lângă mesajul comercial, de brand, pe care l-am transmis prin aceasta campanie, am dorit să atragem atenția, cu umor fin și de calitate care caracterizează brandul Savana și asupra importanței pe care toleranța față de diversitate o joaca într-o societate. Toleranța este posibilă atunci când reușim să vedem mulțimea de nuanțe care colorează lumea în care trăim. Deci un prim pas este ca noi, oamenii, să vedem nuanțele diferite de nuanța noastră, iar Savana a contribuit la acest demers prin campania de anul trecut.

Cât de important este pentru un brand să se implice în viața cetății, să aibă un cuvânt de spus?

Cristina Avram: Cel mai important este ca un brand să fie relevant, onest și viu în viețile oamenilor. Un brand este provocat în continuu pentru că el se adresează oamenilor. Iar oamenii au valori, au aspirații și evoluează. La fel ar trebui să se întâmple și cu brandul. Brandul trebuie să își definească la rându-i valorile și să le actualizeze, să își stabilească misiunea în viețile oamenilor. Iar modul cum se implică și cum atinge sufletul oamenilor poate fi foarte variat, dar e singura șansă pentru a rămâne relevant.

La televizor, în pauzele publicitare, persoanele care lucrează la amenajări au fost asociate cu oameni relativ neîngrijiți, aproape de fiecare dată murdari, care fac poante discutabile sau fac treabă de mântuială (imaginea lui Dorel). Savana Unistrat schimbă perspectiva.

Ioana Vega: În toată istoria de comunicare a brandului, meșterii au fost portretizați drept amuzanți, puși pe șotii, cu un umor caracteristic breslei lor, Savana fiind singurul brand de vopsea care a pus împreună două grupuri țintă foarte diferite într-un mod în care să se simtă relaxați și bine unii cu alții în încercarea de a risipi sau măcar diminua realitatea unei relații tensionate care este mai degrabă tipică pentru România.

Cu ultima campanie Savana Unistrat, meșterii iau rolul de educator și ajung să dea lecții de gramatica celor care încalcă regulile acesteia. În universul Savana, meșterul nu este un simplu muncitor, el este un bun cunoscător al clientului, un sfătuitor înțelept, este cel care reușește să convingă soacra că verdele ales de copii este culoarea potrivită pentru casa acestora, este cel care ajunge să „curețe mizeriile de pe pereți", cel care observă cu nonșalanță că noii clienți sunt o familie „mai netradițională, așa", și în ultimă instanță, el e cel care semnalează greșelile de gramatică.

Ce „atacă” din punct de vedere al percepțiilor deformate această campanie? Ar trebui să ne așteptăm ca muncitorii care ne amenajează casa sau lucrează la un șantier să ne predea lecții de vorbire corect din punct de vedere gramatical și semantic?

Ioana Vega: Campania Savana Unistrat abordează o problemă tot mai des întâlnită în toate categoriile profesionale. Este surprinzător să observi că și în medii la care nu te-ai aștepta, limba română ajunge să fie folosită într-un mod greșit, abuziv chiar. Diverse exprimări eronate sau traduse mot-a-mot din engleză au ajuns să se propage în toate mediile și să ajungă normă. Și nu, nu ar trebui să ne așteptam ca zugravul să ne dea lecții de gramatică, nu asta este ideea, ci faptul că semnalarea unei greșeli gramaticale poate veni de la oricine.

Ce legătură e între un brand de vopsea și diversitatea familiilor?

Cristina Avram: Grupul țintă principal de comunicare pentru Savana este cuplul tânăr urban. Dar standardul de familie s-a diversificat de la unul tradițional (soț, soție și unul sau mai mulți copii) la o varietate mult mai mare în zilele noastre. Iar statisticile sunt o dovada foarte puternică. De exemplu, familiile cu un singur părinte au crescut de la 13% la 25% în 10 ani, conform Census 2012 (Sursa: INS). De asemenea, vârsta medie la prima căsătorie sau la nașterea primului copil a crescut, mai ales în zonele urbane, conform Institutului Național de Statistică. Prin campania „Viața are mai multe nuanțe, noi avem una pentru fiecare", Savana îmbrățișează și sărbătorește acest adevăr, rămânând relevant și conectându-se la nivel emoțional cu consumatorul țintă, într-un context social actual pentru români, cel al toleranței pentru diversitate.

Ce reach estimați că va avea campania?

Ioana Vega: Brief-ul către agenția de media a fost vrem un reach cât mai bun, cel mai bun de fapt. Dacă putem ajunge la toți românii, este minunat". Am crezut cu putere încă de la început în capacitatea de a se viraliza a noii campanii, ceea ce s-a demonstrat din prima zi. Astfel, estimările noastre de aproximativ 1 milion de vizualizări cred ca au fost pesimiste.

Care este scopul acestei campanii? Câte persoane credeți că vor învăța că adverbul decât” se folosește lângă forma negativă a verbului sau câți vor ține minte cum să folosească prepoziția pe” înainte de care” dacă pronumele acesta e în Acuzativ?

Cristina Avram: Noul produs Savana Unistrat a oferit un teren extrem de propice pentru conceptul „Ce au în comun vopseaua, gramatica și economia de timp". Intenția noastră a fost nu doar sa promovam noul produs Savana Unistrat, ci să ne și implicăm activ în viețile oamenilor, susținând, în acest caz, utilizarea corectă a limbii române.

Dacă ne gândim la partea educațională a campaniei, credem că este foarte important ca oamenii să conștientizeze greșelile de gramatică frecvent întâlnite la toate clasele sociale și la toate nivelurile de educație și să aducem în fața publicului interesul și atenția pentru vorbirea corectă.

Acest articol face parte din campania de promovare a produsului Savana Unistrat.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • ”Zugravii” sunt delicioși, unul e , de altfel, un bun utilizator al limbii, iar celălalt știe și teorie (student!!!).
    Găsesc excelentă ideea legăturii cu gramatica a tot ceea ce „se spune” și sunt sigură că impactul va fi un căștig și pentru limitarea acestor erori din romăna de azi...
    Mai puțin convingătoare/ interesante sunt poantele cu posibilul soț patiserind lângă o iguană (???) sau opoziția tradițional ori dimpotrivă.
    • Like 1
  • Io cred că nu i-ar strica nici duoamnei veorica niscai lecţii de astea
    • Like 2
  • Pe mine mă zgârie pe creier când aud la știri exprimări de genul "a murit *datorită* depășirii neregulamentare".
    Felicitări.
    • Like 1
    • @ Adrian Cornel
      Cum ar fi corect?
      • Like 0
    • @ Puscas Paul
      "din cauza", evident. Ai fost ironic ?
      • Like 0
    • @ Puscas Paul
      Dacă te bucuri că a murit, presupun că poate fi folosit "datorită".
      Altfel trebuie folosit „din cauza”.

      Ca să ții minte:
      - „Datorită” e când se întâmplă lucruri bune, simți o *datorie* pentru ce s-a întâmplat
      - „Din cauză” e pentru lucruri rele, crezi că acel ceva a *cauzat* ce s-a întâmplat.
      • Like 0
  • Orice campanie in slujba limbii romane mis epare benefica, felicitari, echipei Savana!
    • Like 3
  • Placut impresionata de spoturile publicitare asociate brandului ! Cred ca voi folosi vopsea Savana pentru a incuraja firma si pe partea de marketing.
    Dar... nu pot trece de subiect fara a aminti alt set de spoturi publicitare: Transavia.
    Felicitari firmelor producatoare si celor de marketing! Merita popularizati si cei care fac publicitate de calitate si cu dublu rol!
    • Like 2
  • E cea mai bună reclamă pe care și-o poate face o firmă în România! Numai să aveți grijă la discuțiile despre familie, că iar se întărîtă patriotismul în cepefei și vă reclamă la CNCD cu toate bunele voastre intenții... ;)
    • Like 3


Îți recomandăm

Dove cover

De ce au nevoie adolescenții pentru a-și dezvolta o imagine sănătoasă de sine? De mai mulți factori protectori, dintre care cel mai important este relația de încredere și apropiere cu adulții din viața lor, cu precădere părinții.

Citește mai mult

Mădălina Stănescu

„Nu ar trebui să existe business de niciun fel care să nu aibă prezență minimă în online, iar aici mă refer la website în primul rând și apoi la pagini pe rețelele de socializare. Încă mai sunt afaceri care au numai prezență pe Facebook, iar noi le spunem că nu e sănătos să-ți pui tot ce ține de identitatea și brandul tău pe o singură platformă, care, iată, acum ceva săptămâni, a picat 6 ore, nu a mai funcționat deloc”, spune Mădălina Stănescu, fondator Optimized,

Citește mai mult