Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

În țara condusă de proști, noi dăm în gropi

Mașini căzute în groapă

Foto: Ciprian Ciucu Facebook

Legile lui Murphy devin legile lui Firea. Dacă ceva poate merge prost în București, sigur va merge.

În noaptea în care ne agităm să schimbă macazul, să pornim pe direcția cea bună, cea europeană, necoruptă, pe calea meritocrației și a competenției, două mașini au căzut una peste alta într-o groapă de 2 metri săpată de RADET în asfalt și prost semnalizată.

Imaginea este apocaliptică, ai crede că niște extratereștri ne-au atacat cu arme necunoscute încă de civilizație, că s-au deschis falii în pământ, niște roboți ne-au atacat cu lasere și totul ne-a luat prin surprindere. Când colo, niște pământeni ne-au copt-o. Au săpat ditamai groapa ca să ajungă la țevi și pe lângă crater au pus niște semne care pot fi ușor mutate sau dărâmte. Ca și cum ar scrie „Atenție, podea umedă!” în mall-uri. Numai că e o chestiune de viață și de moarte. E o prostie să crezi că asta va proteja trecătorii, fie ei pe jos sau la volan, mai ales pe o stradă prost iluminată, se vede în imaginile transmise de televiziuni, sau într-o noapte cu vânt și ploaie, când mergi cu capul în pâmânt, bătut de vânt, sau conduci cu vizibilitate scăzută. E o prostie, dar, poate am uitat când am văzut rezultatul votului, prostia încă ne conduce. Cel puțin în Capitală. 

Când a murit polițistul Bogdan Cosmin Gigină din Brigada rutieră, deschizând coloana oficială a lui Gabriel Oprea, căzând noaptea într-o groapă săpată în asfalt pentru reparații la rețeaua de gaze, ai fi crezut că am învățat ceva. Dar ăsta e defectul nostru, nu învățăm. Nici nu ne învățăm minte. Nu Firea era primar atunci, dar bucureștenii au votat-o în 2016 cu speranța că asemenea lucruri nu se vor întâmpla. Am fost naivi.

Doamna Firea este de două ori mai periculoasă decât Viorica Dăncilă. Sub crucile de la gâtul ei și luminițele de milioane de euro care ne împodobesc orașul și risipesc banii publici la comanda ei, se ascunde un om care se bucură de putere și sapă gropi pentru colegii de partid.

În timp ce își freacă mâinile de bucurie în aceste momente și calculează raza gropii în care a căzut colega ei cu coc, copiii îngheață în spitale, șoferii cad în gropi, banii publici se duc pe spoturi publicitare care maschează publicitate electorală, iar noi donăm să construim un spital pentru copiii bolnavi de cancer, spital pe care ea îl urăște. Nu pentru că nu ar avea sens inițitiva, ci pentru că o face să arate prost. Țopismul maxim!

Dna Firea crede că ne poate cumpăra voturile angajându-ne pe toți la companii de stat. Crede că va închide gura jurnaliștilor și ne va spăla pe toți pe creier cumpărând publicitate de peste un milion de euro în care pare cel mai bun primar din țară. Vom vedea dacă are dreptate.

PSD nu va ieși pe ușa din dos a istoriei, până când nu vom înceta să repetăm istoria. Atâta doar că Diaspora nu ne poate ajuta în acest caz. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Bucureștiul este groaznic iluminat. Această lumină roșiatica, chioară, porțiuni unde nu funcționează, pe zeci de metri, lumina. Este cumplit pentru șoferi, mai ales cu niște pietoni sinucigași, indisciplinați, "descurcăreți" pe pielea, viața lor, pe libertatea șoferilor. Nimeni, dar nimeni nu sesizează asta în discuțiile referitoare la circulația rutieră. Dintre mărimile lor chiar nu observă nimeni?
    • Like 0
  • Puterea lor stă în inducerea de teamă, spaime & frici maselor ... Ieri, delegat fiind la o secție de votare din BUCUREȘTI am văzut efectul acestor stări de emoție asupra unor categorii de alegători; mulți dintre ei la un nivel de degradare de-a dreptul deprimantă...și m-am întristat, înfuriat...indispus. Dacă ziua de votare s-ar fi terminat la ora 14, îi spuneam bye-bye d-lui KWJ. Și mă mai întristează încă ceva, PNL se aseamană foarte mult cu PSD, uneori diferența este făcută doar de culoarea gecilor!
    • Like 3
  • Nume check icon
    Nu sunt un fan al d-nei Firea, ci chiar o alta "conserva" anti-psd. Referitor la accident este regretabil ca s-a intamplat, dar aici cred ca este vorba de modul in care compania RADET isi educa, instruieste, verifica, penalizeaza si recompenseaza performanta angajatilor, respectiv aici un lucru aparent simplu: cum se semnalizeaza o groapa.
    Se pare ca in ciuda vechimii pe piata a RADET-lui - cred ca exista o companie similara si inainte de 1989 care sapa gropi - ei chiar nu stiu sa semnalizeze o groapa. Si in acest timp s-au perindat zeci de primari, de dreapta si de stanga, plus o conducere comunista,
    Daca totusi acesti angajati au fost instruiti, atunci nu are legatura cu cine ii conduce, ci pur si simplu echipa care a lucrat acolo a fost indolenta si nepasatoare si ar trebui sa le plateasca in nume personal autoturismele acestor oameni. Daca acest lucru se va intampla, cred ca data viitoar vor fi mai atenti.
    P.S. De aceea nici nu este de mirare ca o astfel de companie a intrat in faliment cu un astfel de comportament de la management pana la echipele de pe teren
    • Like 1
    • @ Nume
      Moise check icon
      Să le plătească autoturismele?
      Dacă accidentul ăsta se întâmpla într-o țară normală, ăia doi cu mașinile primeau 1 milion EUR fiecare și primăria 50m EUR daune așa, numai ca RADET să evite un proces.
      • Like 0
  • Aici nu mai e vina conducerii ci a fiecarui individ care a lucrat acolo si a lasat munca facuta praf. A sefului de echipa.
    Acestia toti ar trebui sa fie concediati si sa nu mai aiba drept de lucru la niciun proiect public, si sa plateasca si compensatorii/asigurarile/masinile.
    Si poate sa ne gandim ca principiul "las-o ma ca merge-asa " ne loveste zi de zi.
    • Like 4
  • Frumos spus. Multumesc!
    • Like 0
  • #Votez check icon
    ... o alta "conserva" anti-pesede ! ... cand o sa realizati ca si "ciuma galben-portocalie" e la fel ca "ciuma rosie", o sa repetati "versetul" cu "greaua mostenire"... si pe acela ca Decebal a fost pesedist si de la el ni se trage raul suprem...
    • Like 0
    • @ #Votez
      O să muriți de foame curînd, postacilor, la casieria pesdeilor o să bată doar crivățul! Schelălăiți mai departe, că oricum altceva nu vă duce capul...
      • Like 5
    • @ #Votez
      Tembel ca întotdeauna. Bietul de tine!
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult