Sari la continut

Ne vedem live pe Republica!

Facem anul ăsta un pas mai departe în această călătorie care ne-a unit: construirea unul loc al dezbaterii, al schimbului de idei, al bunului-simț. Lansăm un nou spațiu unde ne putem întâlni. Comunitate.republica.ro este locul unde ne vedem live.

Insule exotice, junglă, Cuba... Trei tineri din București îi ajută pe turiști să fugă în lume. GENERAȚIA B

Runscapes

În timpul unei călătorii în Suedia, Diana Coman stătea cu ochii în ecranul telefonului, încercând să se orienteze pe străzile unui oraș nou. Și-a dat seama că ceva neregulă în ceea ce face, că experiențele nu pot veni din pixelii unui ecran și a ridicat privirea. A întrebat, la întâmplare, un om de pe stradă unde ar trebui să se ducă pentru a vedea ceva interesant. „Acel domn m-a întrebat ce îmi place să fac? Ce aș vrea să văd? Și ne-am așezat pe o băncuță și mi-a făcut un traseu pentru ziua respectivă. M-a trimis într-o bibliotecă superbă, circulară, în care aveai acces, deși nu știa nimeni de ea. În niște locuri pe care nu ai fi putut să le descoperi singur”, spune Diana Coman, care, atunci când călătorește, încearcă să meargă pe mâna localnicilor. 

Pasionată de călătorii, dar și de alergare și fitness, Diana Coman, care are o carieră în publicitate, a început să își imagineze cum ar trebui să arate vacanța perfectă. Așa a apărut Runscapes, o agenție care își propune să le ofere clienților lor o altfel de experiență de concediu, cu alergare dimineața, expediții prin locuri puțin știute și șansa de a te conecta la spiritul locului. Ei i s-a alăturat soțul său, care are un atestat de manager în turism, dar și colega sa de serviciu Cristina Andrei. În mod obișnuit, românii nu pleacă în vacanță să facă sport și tocmai de aceea Diana a realizat de la început un chestionar și a rugat în jur de 80 de persoane să îl completeze pentru a afla dacă ar exista deschidere față de un astfel de concept. Toți au spus că li se pare foarte bună ideea de a merge într-o vacanță activă, iar diferențele apăreau doar la a defini cât de activă.

„Am vrut să găsesc proporția perfectă între sport și relaxare”, explică Diana Coman care și are și un atestat de instructor de fitness și gimnastică aerobică. Diana și Cristina încearcă să creeze o comunitate de oameni pasionați de mișcare și, din două în două săptămâni, organizează cu Funky Lounge sesiuni de alergare în Herăstrău. „Am venit cu ideea asta: Haide să facem Funky Morning Run. Este un eveniment care are loc o dată la două săptămâni în fiecare duminică, de dimineață, este gratuit, îl promovăm pe rețelele sociale, pe Facebook. Oferim tricouri, care dau acest spirit de comunitate, și, bineînțeles, apă pentru hidratare. Încercăm să încurajăm oamenii să vină să facă puțină mișcare, nu contează dacă ești antrenat, poți să fii și începător”, spune Cristina Andrei, care adăugă că fiecare ediție adună în jur de 40-50 de participanți, care nu au nevoie de nimic altceva decât de o pereche de încălțăminte de alergare. 

Alergări pe insule și trekking în junglă

În această iarnă, Runscapes organizează o vacanță activă în Thailanda. „Elementul diferențiator este dat de persoana care ne ajută, acest ghid local, care este stabilit în Thailanda de peste 10 ani. O știe ca în palmă și la un moment dat a găsit niște locuri care nici măcar nu erau marcate pe hartă bine sau nu erau scrise corect. Vor fi 10 insule pe care vom ajunge, vom face jungle trekking, vom merge cu caiacul pe un lac superb într-o rezervație din Thailanda, vom face alergări dimineața”, explică Diana Coman. 

Cristina Andrei spune însă că vor fi importante și momentele de relaxare. „Vor fi și părți fun, o să avem și un pool party la unul dintre resorturile cu bungalouri la care o să stăm și trebuie să îi asigurăm pe oameni și că totul o să fie foarte sigur acolo”, adaugă ea. 

Prețul excursiei include cazarea, micul dejun și activitățile. „Oferta unei agenții standard e undeva la 1.000 de euro, oferta noastră este undeva mai sus, pentru că includem și experiențele despre care a vorbit. Dar am avut o perioadă de early booking în care oamenii puteau să își ia cu 1090 de euro pachetul. Ce nu asigurăm noi este partea de zbor, pentru că nu vrem să condiționăm plecarea. Am avut oameni care stau în alt oraș sau în altă țară și noi suntem deschiși să îi primi în grupul nostru, dar putem să rezervăm și noi biletele de avion”, spune Diana Coman. 

În luna ianuarie, Runscapes va mai organiza o escapadă în Cuba, iar anul viitor are în plan organizarea de city break-uri active în orașe europene, între care și Strasbourg acolo unde Cristina a locuit o vreme.

Încet-încet, așteptările românilor legate de o vacanță au început să se schimbe. „Nu mai caută doar un loc, ci experiența pe care acel loc poate să o ofere. De exemplu, Cappadocia este un loc în care foarte mulți oameni vor să zboare cu balonul. Se mai fac escapade la surf. E o provocare destul de mare pentru că agențiile ar trebui să își diversifice un pic ofertele în sensul ăsta”, crede Diana Coman. 

Generația B este generația românilor care și-au luat destinul în propriile mâini. Ei sunt motorul evoluției, sunt cei care depășesc obstacole și cei care fac lucrurile să se întâmple. Oriunde s-ar afla, în țară sau în afara ei, acești oameni arată imaginea unei Românii care merge înainte.

Îi scoatem în față, le facem portretele, îi prezentăm pentru ca alții să își găsească inspirația în exemplele lor. De la ei vei învăța cum să faci un business, vei vedea ce înseamnă viziune, inovație și dorința de a reuși.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Am dat cautare si pe Google si pe FaceBook dupa "Generatia B" si NIMIC ... Cum se poate lua Legatura ?
    • Like 0


Îți recomandăm

Dove cover

De ce au nevoie adolescenții pentru a-și dezvolta o imagine sănătoasă de sine? De mai mulți factori protectori, dintre care cel mai important este relația de încredere și apropiere cu adulții din viața lor, cu precădere părinții.

Citește mai mult

Mădălina Stănescu

„Nu ar trebui să existe business de niciun fel care să nu aibă prezență minimă în online, iar aici mă refer la website în primul rând și apoi la pagini pe rețelele de socializare. Încă mai sunt afaceri care au numai prezență pe Facebook, iar noi le spunem că nu e sănătos să-ți pui tot ce ține de identitatea și brandul tău pe o singură platformă, care, iată, acum ceva săptămâni, a picat 6 ore, nu a mai funcționat deloc”, spune Mădălina Stănescu, fondator Optimized,

Citește mai mult