Giganții mondiali ai internetului se reunesc, joi și vineri, la București, în cadrul ICEEfest — Interactive Central and Eastern Europe Festival, cel mai important festival dedicat Internetului din Europa Centrală şi de Est.
Evenimentul, la care vor fi prezenți peste 100 de vorbitori internaționali de top, a fost deschis joi de discursul reprezentantului Netflix, aceasta fiind prima prezentare din regiune pentru rețeaua-gigant.
Joris Evers, vicepreşedinte şi director de comunicare pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa la Netflix, a prezentat planurile de dezvoltare ale rețelei în regiune.
Abonații din România la Netflix vor avea acces la producțiile rețelei în același timp cu toți ceilalți clienți din toată lumea, a spus Joris Evers. „România este o piață pentru Netflix. Credem că este loc de dezvoltare pe piața din România. Vrem să devenim cât mai relevanți la nivel local”, a spus reprezentantul Netflix. Acesta nu a putut da date despre numărul de abonați pe care Netflix îi are în România.
Potrivit acestuia, mai mut de jumătate dintre cei care s-a înscris pentru prima lună gratuită la Netflix au rămas clienți ai Netflix. „În SUA ne-a luat 7 ani ca să ajungem în 30% din casele din SUA, dacă în România în 2023 un român din trei va avea Netflix ar fi extraordinar”, a spus Joris Evers, adăugând că „până la finele anului veţi putea urmări marea majoritate a filmelor cu subtitrare în română“.
Netflix a intrat în România în ianuarie 2016, iar la nivel mondial are 81 de milioane de abonați.
Platforma Și EU Donez, prezentată la ICEEfest
Claudiu Pândaru, autor fondator al Republica.ro, prezintă vineri, de la 14:30, în secțiunea ICEEHealth de la ICEEfest, platforma tehnologică Și Eu Donez, dedicată donatorilor benevoli de sânge. Un proiect care va include aplicații de smartphone pentru toate terminalele mobile și machine learning.
La ICEEfest sunt prezenți reprezentanți ai giganților globali, precum Google, Facebook și LinkedIn, dar și marii jucători de pe piața media, precum CNN, BBC și Euronews, care vor vorbi despre cum poți să faci conținut premium în lumea digitală. „Impactul tehnologiei în content s-a dus foarte sus, pe de-o parte e Facebook ca principal distribuitor de conținut, pe de alta Google, care rămâne unul dintre principalii monetizator de conținut, vorbind de media în general. Și din menghina asta rămân în mijloc cei care se străduie să facă content de calitate și care sunt priviți de sus de cei care fac site-uri de doi lei”, este de părere Dragoș Stanca, fondatorul festivalului.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.