Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de patru ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platforma noastră și testați viitorul tehnologiei. Am implementat conversația vocală direct în browser. Apăsând pe butonul de microfon, puteți cere acces. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Laura Barbu, director Brand and Marketing Communication, Vodafone România: „Lucrăm de mai multă vreme la idei de a aduce cele două Românii împreună, lumea urbană cu lumea satului”

Laura Barbu

„Am căutat ciobanul autentic, care se bucură pe deplin de ceea ce face. Am simțit că l-am găsit atunci când l-am văzut pe Ghiță. Am știut cu siguranță că el este personajul nostru, chiar din prima zi de filmare. Lucrurile mergeau bine, ajunseserăm aproape de prânz cu o echipă foarte mare, cu regizorul în plin elan, când Ghiță a zis <no, acuma ne odihnim>”, își amintește directorul de Brand and Marketing Communication al Vodafone România, despre unul din cele mai cunoscute personaje din industria de publicitate locală după 1990. În 2017, compania a împlinit 20 de ani de când se află pe piața din România. Cum a evoluat comunicarea cu clienții, de la „Viitorul sună bine”, primul spot de imagine cu accent pe valorile naționale cu vocea lui Victor Rebengiuc, până la tezaurele umane vii, aflăm de la Laura Barbu, director Brand and Marketing Communication al Vodafone România, într-un interviu pentru Republica.

Cum a evoluat Vodafone România, de la Viitorul sună bine: Îndrăznește" la provocarea Ready?". Cât de mult a evoluat așteptarea clientului roman în ceea ce privește calitatea serviciilor de telefonie mobile pe care le alege, dar mai ales cât de mult contează modul în care comunici cu el?

De la cum sună vocea, la cum se trăiesc experiențele cu datele mobile, clientul român a așteptat aceeași calitate ridicată pentru toate nevoile lui de telecomunicații mobile. Nivelul de calitate a fost întotdeauna ridicat, însă ceea ce a evoluat semnificativ de-a lungul timpului a fost numărul și diversitatea interacțiunilor și a terminalelor mobile, bogăția lumii digitale. 

Tocmai în acest context, comunicarea trebuie să surprindă esența beneficiului, cu simplitate și inspirație. Nu mai ajunge doar să îți promovezi diferențiatorul, nici să te lupți în „claim”-uri competitive. Contează să simtă clientul beneficiul specific pe care îl are alături de tine în noua lume digitală. Invitația noastră „Hai să ne bucurăm împreună de viitor. Ready?” deschide tocmai această conversație.

Uitându-vă la cele două decenii de Vodafone în România (luând în calcul și Connex), ce mesaj comun leagă modul în care a comunicat compania cu clienții săi?

O viață mai bună prin tehnologie. Însăși esența brandului, misiunea sa a fost ceea ce a legat acțiunile și comunicarea noastră în cei 20 de ani. Spre viitor ne-am uitat încă de la început și am susținut fiecare pas cu cea mai inovatoare tehnologie din România (primul 3G, primul 4G, astăzi 4.5G). Formatele de comunicare au prioritizat beneficiile în viața românilor, dar au avut grijă an de an să păstreze vie inspirația pentru viitor. O formulă creativă cu rezultate premiate atât național, cât și internațional. Un brand care are un punct de vedere, nu doar un punct de diferențiere.

Este Vodafone România o companie de tehnologie sau una de comunicare (mobilă)?

În opinia mea, ambele variante sunt corecte, însă reprezintă doar o parte din ce este Vodafone. Noi și clienții noștri vedem Vodafone România ca un partener care contribuie la evoluția și chiar la revoluționarea tehnologiei pentru a fi parte din viață oamenilor și a-i ajuta să comunice, dar nu numai. Suntem aici și pentru a arăta întregii lumi cum trăiesc oameni care duc mai departe obiceiuri tradiționale din toate zonele țării, și pentru a sprijini tinerii care fac robotică, și pentru a le pune la dispoziție lecții de conducere defensivă, și pentru a le oferi cărțile preferate pe mobil sau tabletă și aș putea continua… 

Care credeți că va fi rolul companiilor de telefonie mobilă în creșterea calității vieții clienților săi prin tehnologie? V-ați implicat în prima competiție națională de robotică pentru elevi - First Tech Challenge by Vodafone, ați anunțat introducerea 4.5G lansând o aplicație care te învață să conduci defensiv, ați anunțat de curând secțiunea istori@ din aplicația de bibliotecă digitală. Ce urmează pentru 2018?

Însăși misiunea noastră este de a susține o viață mai bună, un viitor mai bun prin tehnologie. Credem cu tărie în puterea binelui pe care comunicațiile mobile îl pot aduce în viața oamenilor. Exemplele pe care le-ați menționat sunt dovezi frumoase ale tehnologiei puse în slujba binelui, inițiative de succes pe care le vom continua cu siguranță și în 2018. Alături de acestea, vom veni cu idei noi care sunt acum în faza de evaluare.

Cum s-a născut Ghiță Ciobanul

Sunteți directorul de Brand & Communication Vodafone România. Cum ați trăit aceste momente importante de comunicare din ultimii ani? Cum ați descoperit România nedescoperită?

Cu emoție și bucurie, de fiecare dată. Fiecare proiect, fiecare idee de comunicare se naște dintr-un „insight” actual, răspunde unei tensiuni căreia îi căutăm o soluție. Ca echipă, credem în puterea tehnologiei pentru mai bine și ne bucurăm mult, mai ales atunci când soluțiile sunt surprinzătoare. Lucrăm de mai multă vreme la idei de a aduce cele două Românii împreună (lumea urbană cu lumea satului). Tezaurele umane vii au fost scânteia care a aprins flăcăra creației, iar soluția de conexiune live a fost suportul tehnologic care a făcut posibilă ideea. În munca noastră, este frumos să știm că putem avea visuri îndrăznețe, pentru că vom avea suportul colegilor noștri din Technology în orice colț al României și în orice moment. Împreună, lansăm proiecte memorabile.

Insight: cum s-a născut Ghită Ciobanul, devenit unul din cele mai cunoscute personaje apărute vreodată în spoturile publicitare din România de după 1990? Cum a fost selectat, care a fost argumentul ultim când ați decis să mergeți cu el în campanie?

Eram în căutarea unei idei creative care să „zguduie” statu-quo-ul și să marcheze istoric epoca democratizării smartphone-urilor. Căutam o soluție out of the box. Când a venit, am îmbrățișat-o instant și am pornit în demersul de a o „vinde” în organizație. Restul a devenit istorie. A fost foarte important castingul pentru personajul principal. Am căutat ciobanul autentic, care se bucură pe deplin de ceea ce face. Am simțit că l-am găsit atunci când l-am văzut pe Ghiță. Am știut cu siguranță că el este personajul nostru, chiar din prima zi de filmare. Lucrurile mergeau bine, ajunseserăm aproape de prânz cu o echipă de filmare foarte mare, cu regizorul în plin elan, când Ghiță a zis <no, acuma ne odihnim>. Lumina era bună, cadrele setate bine, nu era momentul de pauză. Regizorul a încercat de câteva ori să-l convingă să continue filmarea, și după a treia încercare, a primit răspunsul <Acuma trebuie să mânce oile. Nu vezi că le e foame?>. Două ore am  stat cu toții să mănânce oile… A început să ne placă la filmare să improvizăm pe platou. Așa am păstrat savoarea și autenticitatea platformei.

Cum privesc colegii străini din multinaționala Vodafone campaniile extrem de creative și de succes din România. Au românii inițiativă?

Avem o comunitate internațională foarte frumoasă în Vodafone. Ne susținem și ne încurajăm unii pe alții. Împărtășim cu bucurie succesele locale, pentru că știm că felicitările primite sunt sincere. Căutăm inspirație în comunitate, iar ideile valoroase sunt preluate. De exemplu, ne-am bucurat să vedem brandul Supernet preluat în India, Biblioteca Digitală, în Anglia. Echipa din România este într-adevăr recunoscută pentru creativitate și chiar este premiată și de către Vodafone Group. În 2016, România Nedescoperită a fost premiată că fiind Cea mai bună campanie digitală din Vodafone Group. Au concurat toate piețele Vodafone. 

Cine este Laura Barbu

Laura Barbu este, din 2012, director Brand and Marketing Communication al Vodafone România. Cu o experiență de 16 ani în marketing, aceasta a ocupat anterior pozițiile de Director Online al Vodafone Romania, Marketing Manager al Pepsico Romania, Brand Manager la Sarantis și National Sales Manager la Elvila. Este absolventă a University of Sheffield (EMBA, General Management) și a ASE Bucuresti (Facultatea de Marketing). Printre specualizările, cursurile și trainingurile urmate de-a lungul timpului se numără: Squared Online Certificate in Digital Marketing, dezvoltat cu Google, Customer Experience Management, GoCEM, Strategic Marketing, Management Centre Europe, Bruxelles, The Open University, Professional Certificate in Finance, Marketing, Management. 

Din actuala poziție a coordonat campanii precum: Vodafone Global Re-positioning, Lansarea Supernet 4.5G & Race Ready, Campania Aniversară 20 de ani de Vodafone, România Nedescoperită, Platforma „Românii au inițiativa” (inclusiv seriile cu Ghiță Ciobanul), Vodafone #haiSimona, Branding Supernet TM.

Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicații mobile din lume, care oferă o gamă de servicii ce include voce, mesaje, date și comunicații fixe. Compania oferă servicii pentru mai mult de 9,7 milioane de români. Veniturile din servicii aferente trimestrului încheiat la 30 septembrie 2017 au fost de 186 de milioane de euro, în creștere cu 4,1% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Vodafone este compania care a lansat prima rețea digitală mobilă din România, în 1997 și primul operator care a lansat serviciile 3G pe piața românească, în 2005. Vodafone este și operatorul care a implementat prima rețea de date mobile 4G pe piața locală, în 2012. În 2017, Vodafone România a lansat rețeaua Supernet 4.5G, oferind clienților optimizare superioară pentru streaming video, securitate îmbunătățită integrată în rețea și lățime de bandă mai mare. De asemenea, a fost desemnată cea mai rapidă rețea mobilă din țară, potrivit rezultatelor a peste 250.000 de teste efectuate de utilizatori în perioada iulie-septembrie 2017 cu ajutorul Speedtest® by Ookla®, liderul mondial în domeniul testării și analizării vitezei pe internet.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Păi eu m-am alăturat dar...Am înțeles că Vodafone are mâna lungă până la...redacția ”Republicii”. OK, credeam în prostia mea că încă mai există persoane oneste și corecte măcar în această redacție. M-am înșelat. Parcă pe undeva scrie că ar trebui să fie un dialog între comentatori și cei ce poartă de grijă site-lui. Eu ce am afirmat despre Vodafone nu sunt speculații ci le-am trăit, le-am simțit pe propria ”piele”. Nu-i obligatoriu să mă credeți pentru că nu sunteți primii cu care o pățesc. Și totuși este distanță mare între cei ce se comportă ca unii buni și cei care sunt într-adevăr deschiși total și unii dispuși să-și sacrifice viața pentru copiii și nepoții lor. Totul este la modul una spunem și alta facem.
    • Like 0
    • @ Dorel Romica Palenciucc
      Daniel check icon
      O redactie in adavaratul sens nu cred ca au si trebuie sa se finanteze cumva, pe mine ma dezamagesc in schimb colaboratorii amatori si rau intentionati, de fapt expunerea opiniilor unora asemenea.
      • Like 0
    • @ Daniel
      Bineînțeles persoanele de ”față” se exclud. În ceea ce privește discursul finanțării dar mai ales a mărimii finanțării nu se poate discuta ”fair” fără cuantumul salariilor în față a celor în discuție. Cum spunea Platon : tot ce ține de om (chiar și cei ”buni” din Mass-media doar sunt oameni) este subiectiv.
      • Like 0
  • Daniel check icon
    Un zambet natural pe o structura buna!
    • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Vlad Petreanu_

În 1990, după ce lucrase într-o fabrică, Vlad Petreanu s-a angajat la un ziar, unde avea un salariu echivalentul a aproape 90 de dolari. Banii îi ajungeau, spune el, să își cumpere un pachet de țigări - la vremea respectivă fuma - și o cola pe zi, „și abia mă descurcam să mănânc ceva”.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon „La bani mărunți” cu Sergiu Manea, CEO BCR. Podcast amplificat de Republica

Sergiu Manea, care a preluat în urmă cu cinci ani conducerea celei mai mari bănci din România, a povestit că primul său salariu, o sumă echivalentă cu mai puțin de 80 de dolari, l-a primit în septembrie 1994. Se angajase înainte de terminarea facultății pe o poziție entry level, ca referent, la Banca Română pentru Dezvoltare, la Biroul de bănci corespondente, care azi se cheamă „financial institutions”.

Citește mai mult

Fetiță la laptop

Situația se poate schimba în orice moment și școli aflate acum în scenariul verde sau galben pot trece de pe o zi pe alta în scenariul roșu, dacă în cadrul lor vor fi confirmate 3 cazuri de Covid. (Foto: Guliver/ Getty Images)

Citește mai mult