Ministrul Turismului, Mircea Dobre, vrea să folosească oaia pe post de brand de țară al României. Nici că se putea mai bine, crede și ministrul Agriculturii, Petre Daea. Argumentele sunt limpezi: „Oaia e o statuie vie” și e, firește, mai bună decât frunza. „Frunza o are toată lumea, dar oile ca în România nu. Lângă oaie găseşti o frunză, lângă frunză nu poţi să găseşti o oaie”, a susținut, potrivit News.ro, Daea la Antena 3.
Una peste alta, argumentația pentru folosirea oii ca agent de promovare turistică este una solidă, crede ministrul Agriculturii: „Este doar o definiţie, argumentele se găsesc în străfundul analizei pentru fiecare şi pentru orice loc. Uitaţi-vă cât de frumos este acest animal pe păşunile verzi ale ţării”.
Ministrul Turismului, cel care a propus ca oii să îi revina sarcina de a face destinațiile românești irezistibile pentru turiști, spune că aceasta nu va înlocui, totuși frunza, ca brand de țară așa cum se vehiculase inițial. Într-o declarație dată la Parlament el a spus că, dacă înlocuiește frunza ca brand de țară până în anul 2020, România va trebui să plătească Comisiei Europene 850.000 de euro, în condițiile în care pentru realizarea brandului s-au folosit fonduri externe.
Dobre este deranjat de valul de ironie pe care l-a stârnit propunerea sa lansată în Comitetul Consultativ în Turism și crede că ar trebui să ne folosim legendele, precum Miorița, pentru a atrage turiști. Iar oaia ar putea, crede el, să facă treabă bună în ceea ce privește turiștii români.
„Am lansat o idee principială, că de aceea este Comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînţeles că cineva de acolo a luat în băşcălie şi a trebuit să înceapă să fie de rea credinţă şi să analizeze altfel această discuţie. Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României? În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale?”, a afirmat Mircea Titus Dobre, referindu-se la discuţiile avute săptămâna trecută cu oamenii de afaceri din turism”, a afirmat Dobre.
Scandalul oii ca brand turistic a apărut după ce Profit.ro a scris că Dobre i-a anunțat pe oamenii de afaceri din turism că vrea să schimbe frunza Elenei Udrea cu oaia care să amintească de Miorița.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Si atunci noi ce speram ca va ajunge Romania in cativa ani cu ei la conducerea tarii sau mai rau nici macar la conducere ci doar pusi acolo ca sa urmeze neconditionat indicatiile pretioase ale Tovarasului ...
Ar trebui oare sa facem ceva, dar ce putem face ?
Intrebarea este oare cati oameni doresc sa vada profesionisti la conducere care sa spuna direct si raspicat, fara ocolisuri ca bunastarea se castiga prin munca si nu orice fel de munca ci doar una eficienta, prin care sa realizezi anumite tinte. Nu ajunge sa te vaiti ca muncesti de dimineata pana seara si esti tot sarac ci sa te intrebi cat esti de bun in ceea ce faci si cu ce idei poti veni.
Din pacate foarte multi romani prefera calea usoara spre un rezultat imediat fara sa-si puna intrebarea: CE VA FI PESTE 10-20 ANI ?
Dupa ei...cel mai bun produs pentru care merita sa vizitezi Romania...este oaia?
Si...doresc sa trimită turiștii pe Transalpina, sau sa deschide stana in Centrul vechi!
Oaia este un animal esențialmente liber, care nu poate fi crescut cu succes în fermă, în țarc. Este categoric un simbol național, ar trebui să fim mândri de el.