Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Nu mai ai unde să fumezi? Ia-ți mașină

Adoptarea legii anti-fumat a născut o dramă socială de proporțiile finalului serialului Dallas, anunțului nunții lui George Clooney sau hepatitei Pamelei Anderson. Soluția vine, ca de obicei, din lumea auto.

Ca în toate celelalte cazuri, societatea românească s-a rupt în două. La fel cum unii dintre noi am văzut rochia albastră și ceilalți ne-au făcut chiori și nebuni, dorind să ne scoată ochii prin posturi amenințătoare și zeci de comentarii cum că ar fi aurie toată ziua, drama fumătorilor a crescut considerabil veniturile domnului Zuckerberg pe România. 

Imediat după ce legea a fost aprobată, s-au putut observa grupuri de fumătoare despletite, pe jumătate îmbrăcate, cu machiajul curs și repetând obsesiv versete din Lana del Rey, alergând disperate dintr-o locație în alta, urlând că misterul fumului din baruri a dispărut. Erau urmate la puțină distanță de fete cu tablete și uniforme science-fiction cu tablete în brațe care întrebau într-una:“Nu vă supărați, sunteți fumător?” Manifestația se încheia cu un grup compact de luptători ai drepturilor democrației. „Avem dreptul la vicii! Dacă eu scriu pe locantă că hotărăsc să permit fumatul, e alegerea nefumătorului dacă intră sau nu!”Vestea s-a împrăștiat și au fost create imediat alternative. Locuri în care violul sau injectarea cu heroină sunt la latitudinea clientului. E doar opțiunea nefumătorului dacă intră sau nu.

Mașina. Ultimul bastion al libertății de exprimare nicotinică. Locul în care te poți sufoca liniștit cu geamurile închise, fără ca cineva să te poată opri sau controla. Mașina e soluția, mașina e șansa.

Pe cealaltă parte, nefumătorii au tras o petrecere care a început acum 5 zile și se va termina o dată cu epuizarea stocurilor de quinoa din Europa.Vinul bio a curs în valuri printre jerbe de kale, bebeluși fericiți și torturi fără gluten, zahăr, ouă sau orice alt fel de ingredient. Pompați de victorie, nefumătorii au descins în locațiile rămase fără fum, fără farmec, fără clienți și au izgonit ultimele rămășițe de vicioși, aruncând cu scrumierele după ei.

Conflictul părea că va degenera într-o luptă deschisă, mutată din replici de newsfeed în directe orientate spre fălci.

Când, deodată, sunetul pornirii unui motor făcu tot să înghețe.

FOTO: Guliver Getty Images

Vom merge la club cu mașina. Vom intra în club cu mașina. O să trebuiască să lărgiți ușile. Să ne serviți la geam. Să orientați sunetul astfel încât să se audă bine în habitaclu. Cluburie și barurile se vor transforma în imense parcări burdușite de acvarii de fum pe patru roți.

O să fumăm în blocaj. O să stăm așa blocați și-o să sugem iarba dracului, rugându-ne să rămână stricat sistemul de coordonare al semafoarelor. O să organizăm raliuri împărțite pe clase: trabuce, țigări electronice, mentolate, fără filtru.

O să lucrăm din mașini. N-o să mai avem nevoie de birouri. Ne vom lua laptopurile și vom îndeplini sarcinile, una după alta, fără pauze neproductive, înconjurați de un nor enigmatic și plin de eficiență. O să luăm bonusuri mari. O să ne dezvoltăm. România va cunoaște un boom economic nemaiîntâlnit. Vom fi inovativi, creativi, inspirați. Vom construi clădiri de birouri din mașini. Birouri Euro 6 cu climatizare automată și cinci airbag-uri.

N-o să ne mai dăm jos de la volan. Excursiile se vor transforma în ture de mii de kilometri, fără țintă. Shut up and drive.Și ține țigara aia aprinsă. Ieșitul de vineri seara va fi o tură lungă a orașului, preț de trei pachete. Vernisaje, conferințe de presă, filme, concerte. Automobilul are încă o misiune de îndeplinit. Poate cea mai nobilă dintre toate. Poate cea mai spectaculoasă dintre toate.

Revoluția a început. Producătorii auto sunt sfătuiți să își reviziuiască prognozele de vânzări pe România. Redirecționați stocurile către noi. Măriți scrumierele. Aveți cumva un foc?

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult