Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Numărul 1 Metropolitan Life România, la două decenii pe piața românească: pentru 50.000 de români care au primit despăgubiri, asigurarea a fost o plasă de siguranță

Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life România

Câți români au asigurare de viață și câți ar fi dispuși să-și încheie una? Cum a apărut în topul preocupărilor investiția în educația copiiilor? Ce înseamnă 20 la puterea 20. Răspunsurile, într-un interviu acordat de numărul 1 al companiei Metropolitan Life România, CEO Carmina Dragomir.

Ați împlinit 20 de ani pe piața românească. Cum a evoluat piața? Unde suntem azi?

Pe parcusul anilor, am observat că românii au început să își dorească tot mai mult să aibă control asupra standardului lor de viață, dar și asupra evenimentelor neprevăzute. Într-o cercetare recentă*, peste 74% dintre consumatori ne-au confirmat că prioritatea lor este să își păstreze o situație financiară stabilă și să se bucure de ceea ce au în prezent. De asemenea, pentru 70% dintre români este o prioritate să investească în educația copiilor. Este o responsabilitate pentru noi să ne asigurăm că protecția financiară și serviciile oferite pot sprijini consumatorii să aibă mai puține griji, să se poată bucura de contextul actual și să poată construi alături de cei dragi viitorul dorit.

Sunt românii mai maturi în ceea ce privește modul în care percep asigurările?

Toți am trecut printr-un proces de maturizare. Noi, de exemplu, am înțeles în cei 20 de ani de prezență pe piața locală că poveștile și nevoile clienților noștri sunt diferite. Angajamentul nostru rămâne neschimbat. În acest context, ne îndreptăm din nou către comunitate și valorile în care credem.

Ce-i interesează pe oameni?

Dacă e să ne uităm în ultimele studii de piață, peste 24% dintre români* sunt îngrijorați de sănătatea lor și a familiei, iar 22% de viitorul copiilor*. Așadar, în această industrie, este esențial să fim relevanți pentru clienții noștri, să îi informăm corect și să le oferim servicii adaptate nevoilor. Investițiile noastre constante în această direcție au adus în timp roade, reușind să fim văzuți de aceștia ca partener de încredere pentru asigurarea vieții.

În ceea ce privește atitudinea românilor cu privire la protecția vieții, studiile recente* ne arată că 70% dintre români doresc să se asigure că familia poate avea sprijinul financiar necesar în cazul unui eveniment neprevăzut. Mai mult decât atât, peste 60% dintre respondenți ne-au spus că o asigurare de viață ar fi un gest de responsabilitate față de cei dragi, iar peste 50% au spus că i-ar ajuta să se simtă mai relaxați în viața de zi cu zi.

Cum cumpără cei mai mulți asigurările?

De fapt, provocarea este să fim lângă consumatori în momentul în care intenționează să facă o asigurare de viață adaptată etapei în care se află. Prin urmare, continuăm să investim în diversificarea canalelor de vânzare pentru a fi acolo unde sunt și aceștia. Pentru o protecție financiară cu acoperiri complexe, românii se pot consulta cu agenții noștri din întreaga țară. O protecție financiară simplă și cu acoperiri de bază poate fi accesată de consumatori prin telefon, o linie de distribuție lansată în urmă cu 13 ani. Prin intermediul acestei distribuții, ajungem în toate colțurile țării cu astfel de produse de asigurare. De asemenea, românii își pot asigura viață și prin intermediul băncilor partenere sau al companiilor care le oferă astfel de beneficii extra salariale.

Vom continua să investim în dezvoltarea acestor canale de vânzare, în simplificarea și digitalizarea proceselor pentru a le oferi clienților noștri o interacțiune cât mai eficientă și relevantă.

Câte despăgubiri ați acordat în 20 de ani?

În cei 20 de ani, peste 50.000 de cazuri au fost despăgubite, clienți pentru care polița de asigurare a fost o reală plasă de siguranță.

Câți angajați și colaboratori are Metropolitan Life România?

Până în prezent, am pregătit și primit în echipa noastră, cumulat, peste 1.000 de angajați și am dezvoltat o colaborare strânsă de-a lungul timpului cu aproximativ 15.000 de consultanți de vânzări din întreaga țară.

Suntem prezenți ca distribuție în întreaga țară, ceea ce ne pune în contact direct cu nevoile comunităților din care fac parte clienții și consultanții noștri. În aceste comunități investim în sprijinul grupurilor defavorizate și în incluziune socială, iar o arie prioritară rămâne educația financiară în rândul tinerilor. Până în prezent, am investit în aceste programe aproximativ 2 milioane de USD.

Ce înseamnă 20 la puterea 20?

Sărbătorim aniversarea celor 20 de ani în România promovând generația care va construi viitorul. Am lansat de curând campania 20 la puterea 20, care pune în prim plan 20 de tineri cu povești remarcabile – tineri medaliați internațional, sportivi de performanță, artiști recunoscuți și în alte țări, inventatori, campioni în robotică, tineri antreprenori. Intenția noastră este să facem poveștile auzite, întrucât nu toată lumea îi cunoaște pe acești tineri care scriu istorie chiar acum.

Această nouă generație este una remarcabilă. Am putea crede că o carieră de succes pe plan internațional, un start-up care valorează 1 milion de $ într-un an, introducerea pe piață a unor invenții premiate sau performanța în sport sunt caracteristice vieții de adult. Însă acești tineri ne demonstrează că se poate chiar și la 20 de ani sau mai puțin.

Rolul nostru este acela de a-i sprijini și a le oferi contextul potrivit pentru ca această generație să poată crește și să aducă la rândul ei o creștere exponențială. Am văzut în interviurile celor 20 de tineri o abordare serioasă și extrem de motivată. Ne-a impresionat energia lor debordantă și atitudinea pozitivă, dar în același timp realistă. Această generație are nevoie de structuri stabile și clare, care să le ofere oportunitățile de dezvoltare necesare, iar aici intervine rolul nostru, al tuturor, să îi sprijin în această călătorie.

Ei sunt motorul societății de mâine și cei care ne arată că dorința de a fi cel mai bun în ceea ce faci, spiritul de echipă, munca asiduă, implicarea să faci lucrurile diferit sunt ingredientele unui viitor de succes. Credem în această generație și în capacitatea ei de a construi un viitor bun.

Aniversarea celor 20 de ani în România este atât un moment al bilanțului, cât și unul în care privim cu încredere către viitor. Avem o strategie consistentă de dezvoltare a întregului business din România, rămânând aproape de consumatorii noștri pentru a le înțelege mai bine nevoile, stilul de viață, motivațiile sau chiar barierele și pentru a le oferi protecția financiară potrivită.

*Studiu cantitativ și calitativ realizat la finele lui 2018 pe un eșantion reprezentativ la nivel național

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Reclama ...sufletul comertului ...- pentru ca dupa ce te-au "prins ...- daca am avut o solicitare legata de polite preluate de ei am asteptat cu programare facuta la usa 1 ora timp in care mieluseii nestiutori care veneau sa incheie polite noi intrau fara probleme pe covorul rosu ... (pt detalii si acte doveditoare - mesaje private) .
    • Like 0


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult