Câți români au asigurare de viață și câți ar fi dispuși să-și încheie una? Cum a apărut în topul preocupărilor investiția în educația copiiilor? Ce înseamnă 20 la puterea 20. Răspunsurile, într-un interviu acordat de numărul 1 al companiei Metropolitan Life România, CEO Carmina Dragomir.
Ați împlinit 20 de ani pe piața românească. Cum a evoluat piața? Unde suntem azi?
Pe parcusul anilor, am observat că românii au început să își dorească tot mai mult să aibă control asupra standardului lor de viață, dar și asupra evenimentelor neprevăzute. Într-o cercetare recentă*, peste 74% dintre consumatori ne-au confirmat că prioritatea lor este să își păstreze o situație financiară stabilă și să se bucure de ceea ce au în prezent. De asemenea, pentru 70% dintre români este o prioritate să investească în educația copiilor. Este o responsabilitate pentru noi să ne asigurăm că protecția financiară și serviciile oferite pot sprijini consumatorii să aibă mai puține griji, să se poată bucura de contextul actual și să poată construi alături de cei dragi viitorul dorit.
Sunt românii mai maturi în ceea ce privește modul în care percep asigurările?
Toți am trecut printr-un proces de maturizare. Noi, de exemplu, am înțeles în cei 20 de ani de prezență pe piața locală că poveștile și nevoile clienților noștri sunt diferite. Angajamentul nostru rămâne neschimbat. În acest context, ne îndreptăm din nou către comunitate și valorile în care credem.
Ce-i interesează pe oameni?
Dacă e să ne uităm în ultimele studii de piață, peste 24% dintre români* sunt îngrijorați de sănătatea lor și a familiei, iar 22% de viitorul copiilor*. Așadar, în această industrie, este esențial să fim relevanți pentru clienții noștri, să îi informăm corect și să le oferim servicii adaptate nevoilor. Investițiile noastre constante în această direcție au adus în timp roade, reușind să fim văzuți de aceștia ca partener de încredere pentru asigurarea vieții.
În ceea ce privește atitudinea românilor cu privire la protecția vieții, studiile recente* ne arată că 70% dintre români doresc să se asigure că familia poate avea sprijinul financiar necesar în cazul unui eveniment neprevăzut. Mai mult decât atât, peste 60% dintre respondenți ne-au spus că o asigurare de viață ar fi un gest de responsabilitate față de cei dragi, iar peste 50% au spus că i-ar ajuta să se simtă mai relaxați în viața de zi cu zi.
Cum cumpără cei mai mulți asigurările?
De fapt, provocarea este să fim lângă consumatori în momentul în care intenționează să facă o asigurare de viață adaptată etapei în care se află. Prin urmare, continuăm să investim în diversificarea canalelor de vânzare pentru a fi acolo unde sunt și aceștia. Pentru o protecție financiară cu acoperiri complexe, românii se pot consulta cu agenții noștri din întreaga țară. O protecție financiară simplă și cu acoperiri de bază poate fi accesată de consumatori prin telefon, o linie de distribuție lansată în urmă cu 13 ani. Prin intermediul acestei distribuții, ajungem în toate colțurile țării cu astfel de produse de asigurare. De asemenea, românii își pot asigura viață și prin intermediul băncilor partenere sau al companiilor care le oferă astfel de beneficii extra salariale.
Vom continua să investim în dezvoltarea acestor canale de vânzare, în simplificarea și digitalizarea proceselor pentru a le oferi clienților noștri o interacțiune cât mai eficientă și relevantă.
Câte despăgubiri ați acordat în 20 de ani?
În cei 20 de ani, peste 50.000 de cazuri au fost despăgubite, clienți pentru care polița de asigurare a fost o reală plasă de siguranță.
Câți angajați și colaboratori are Metropolitan Life România?
Până în prezent, am pregătit și primit în echipa noastră, cumulat, peste 1.000 de angajați și am dezvoltat o colaborare strânsă de-a lungul timpului cu aproximativ 15.000 de consultanți de vânzări din întreaga țară.
Suntem prezenți ca distribuție în întreaga țară, ceea ce ne pune în contact direct cu nevoile comunităților din care fac parte clienții și consultanții noștri. În aceste comunități investim în sprijinul grupurilor defavorizate și în incluziune socială, iar o arie prioritară rămâne educația financiară în rândul tinerilor. Până în prezent, am investit în aceste programe aproximativ 2 milioane de USD.
Ce înseamnă 20 la puterea 20?
Sărbătorim aniversarea celor 20 de ani în România promovând generația care va construi viitorul. Am lansat de curând campania 20 la puterea 20, care pune în prim plan 20 de tineri cu povești remarcabile – tineri medaliați internațional, sportivi de performanță, artiști recunoscuți și în alte țări, inventatori, campioni în robotică, tineri antreprenori. Intenția noastră este să facem poveștile auzite, întrucât nu toată lumea îi cunoaște pe acești tineri care scriu istorie chiar acum.
Această nouă generație este una remarcabilă. Am putea crede că o carieră de succes pe plan internațional, un start-up care valorează 1 milion de $ într-un an, introducerea pe piață a unor invenții premiate sau performanța în sport sunt caracteristice vieții de adult. Însă acești tineri ne demonstrează că se poate chiar și la 20 de ani sau mai puțin.
Rolul nostru este acela de a-i sprijini și a le oferi contextul potrivit pentru ca această generație să poată crește și să aducă la rândul ei o creștere exponențială. Am văzut în interviurile celor 20 de tineri o abordare serioasă și extrem de motivată. Ne-a impresionat energia lor debordantă și atitudinea pozitivă, dar în același timp realistă. Această generație are nevoie de structuri stabile și clare, care să le ofere oportunitățile de dezvoltare necesare, iar aici intervine rolul nostru, al tuturor, să îi sprijin în această călătorie.
Ei sunt motorul societății de mâine și cei care ne arată că dorința de a fi cel mai bun în ceea ce faci, spiritul de echipă, munca asiduă, implicarea să faci lucrurile diferit sunt ingredientele unui viitor de succes. Credem în această generație și în capacitatea ei de a construi un viitor bun.
Aniversarea celor 20 de ani în România este atât un moment al bilanțului, cât și unul în care privim cu încredere către viitor. Avem o strategie consistentă de dezvoltare a întregului business din România, rămânând aproape de consumatorii noștri pentru a le înțelege mai bine nevoile, stilul de viață, motivațiile sau chiar barierele și pentru a le oferi protecția financiară potrivită.
*Studiu cantitativ și calitativ realizat la finele lui 2018 pe un eșantion reprezentativ la nivel național
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.