O familie din Alba Iulia a primit o factură la curent electric în valoare de 27.808 lei. Convins că este o greșeală, consumatorul a făcut publică pe Facebook suma pe care o avea de plată, după ce ar fi avut un consum de energie de 39.313 kwh, în perioada de facturare 12 iulie-10 august a.c.
Compania Electrica Furnizare, cea care a emis factura, a anunțat ulterior că factura a fost transmisă automat, în mod eronat, către client din cauza unei anomalii pe lanţul de facturare şi în sistemul informatic, potrivit News.ro.
Furnizorul a decis să storneze factura până la clarificarea modului de funcţionare a întregului lanţ de facturare.
„Electrica Furnizare informează cu privire la cazul clientului din Alba Iulia, care a primit o factură în valoare de 27.808,13 lei, ca urmare a unei anomalii pe lanţul de facturare şi în sistemul informatic. Electrica Furnizare precizează că factura menţionată în cadrul articolelor de presă este o factură cu caracter de regularizare, emisă în baza citirii efectuate de către operatorul de distribuţie zonal. Din cauza unei anomalii pe lanţul de facturare şi în sistemul informatic, factura în cauză a fost transmisă automat, în mod eronat, către client”, se arată într-un comunicat al furnizorului de energie electrică, care a precizat că a luat decizia de a storna factura „până la clarificarea modului de funcţionare a întregului lanţ de facturare, inclusiv a contorului de la locul de consum în cauză”.
De la 1 iulie, românii au primit facturi la energie electrică mai mari cu circa 7%, indiferent de furnizor, cele mai importante creșteri fiind în cazul abonaților care nu au trecut pe piaţa concurenţială.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.