Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Premium Store Bosch vrea să investească încă 5,5 mil. euro în extinderea lanțului de magazine fizice, dar își asigură și prezența în online. Din cel puțin trei motive

Premium Store Bosch

Premium Store Bosch a intrat pe piața din România în primăvara anului trecut și până la sfârșitul lui 2019 avea deja patru magazine în București. Planurile de extindere vizează deschiderea a încă 22 de magazine în mai multe orașe din țară, ceea ce presupune o investiție de 5,5 milioane de euro. Cu toate acestea, business-ul fondat de Mircea Baciu, un antreprenor din Republica Moldova, și-a consolidat și prezența online, atât prin site-ul propriu, cât și prin prezența pe platforme de tip marketplace, inclusiv pe eMAG Marketplace. Ceea ce s-a dovedit o strategie câștigătoare mai ales în contextul pandemiei, pentru că online-ul a generat în acest an 30% din vânzări, la o cifră de afaceri care a depășit 2 milioane de euro. 

Adrian Modîrcă, administratorul Premium Store Bosch, spune că în următorii ani, foarte multe branduri își vor deschide magazinele lor fizice, iar un exemplu în acest sens este și Miele. Pe acest trend au mizat și ei, alegând să dea startul cu electrocasnicele Bosch, pe piața din România. Asta pentru că, pe de o parte, aici piața este mai mare și mai interesantă decât cea din Republica Moldova, iar pe de altă parte pentru că aici Bosch are o cotă de piață mică comparativ cu alte țări europene. 


Ce găsești la un magazin „single brand” și nu găsești la un retailer?

„Majoritatea clienților noștri vin în magazine și beneficiază de consultanță. Tot personalul nostru este instruit și poate explica în detaliu fiecare produs, iar clienții pot face comparația între produse de același tip. (...) Am avut o doamnă care a venit cu morcovi pentru a vedea cum îi taie robotul. A fost mulțumită și l-a cumpărat, chiar dacă nu pe cel testat, ci unul sigilat. (...) În plus, noi oferim 5 ani garanție la produsele mari, în timp ce concurența oferă numai doi ani”, explică Modîrcă.

Planurile de extindere în alte orașe din țară sunt justificate, pe de o parte, de răspunsul bun pe care l-au primit din piață, astfel că numai în a doua jumătate a lui 2019 au mai deschis încă trei magazine, iar pe de altă parte, de comportamentul consumatorilor. Modîrcă spune că atunci când trebuie să își utileze complet o bucătărie, aceștia nu își cumpără toate electrocasnicele online, pentru că investiția este mare și vor să vadă produsele înainte de a le cumpăra. În plus, pentru cei care vin cu această intenție în magazin, se fac oferte personalizate, cu prețuri reduse față de cele afișate la raft, și aproape 90% fac și achiziția. Clienții au și posibilitatea de a-și depozita gratuit până la 30 de zile produsele achiziționate, dacă situația lor o impune. 


Conceptul Premium Store a fost completat de colaborarea cu productorul german de mobilă Nolte, deși nu aceasta a fost intenția inițială. Dar pentru că i-au contractat pentru amenajarea bucătăriilor din magazine conform rigorilor de brand indicate de Bosch, și pentru că producătorul german nu avea un partener oficial în România, colaborarea a continuat.

„Ne-am gândit să vindem și bucătării pentru că sigur vor vinde și partea de electrocasnice. Și nu am greșit deloc. Noi doar proiectăm mobila, avem un designer care se ocupă de asta, iar producția se realizează în Germania. Componentele ajung apoi în România, unde se asamblează, și instalăm și electrocasnicele. Ne axăm pe clienți finali pentru că timpul de producție este de 6-8 săptămâni. Dar avem și diferite proiecte de 5-10 apartamente care sunt ale aceleiași persoane”, explică Modîrcă.

Mai mult offline, dar și online

Chiar dacă conceptul Premium Store mizează în special pe interacțiunea directă cu clientul, prezența în online nu a fost neglijată. Pe lângă site-ul propriu, Premium Store vinde și pe eMAG Marketplace, dar și pe alte platforme. Din mai multe motive. 

„Avem și prezență online pentru că nu acoperim fizic întreaga țară și nici nu o să ajungem fizic în fiecare județ. În plus, eMAG-ul este un canal foarte bun de promovare a brandului și a magazinului, în cazul nostru, pentru că investește foarte mult în marketing. Noi vom continua parteneriatul cu eMAG indiferent câteva magazine fizice vom deschide, pentru că facem o vânzare directă care nu presupune efort din partea noastră: ducem marfa în depozitul lor și ei, în numele nostru, o facturează și o trimit cu curierul. Noi nu avem nicio responsabilitate, ei se ocupă de toate procedurile, o muncă foarte grea pentru care este nevoie de mulți oameni”, explică Modîrcă.

O colaborare care și-a arătat beneficiile mai ales în actualul context. Administratorul Premium Store spune că online-ul a crescut anul aceasta, dar, cel mai probabil, ponderea vânzărilor în magazinele fizice va fi mai mare după pandemie. Până atunci, datele preliminare pentru 2020 arată că aproximativ 30% din cifra de afaceri, care a depășit 2 milioane de euro, a fost generată de online.

Din punctul de vedere al produselor vândute anul acesta, s-au înregistrat creșteri pe segmentul electrocasnicelor mici, de la fierbătoare și toastere, la mixere și blendere. De de altă parte, sunt produse pe care Premium Store nu le poate vinde online, pentru că e nevoie de interacțiunea directă prin care clientul înțelege cum poate folosi diverse accesorii pentru a face aparatul și mai util.

„Încă există loc pe piața de retail din România”

Adrian Modîrcă este de părere că este mult mai ușor să faci afaceri în Uniunea Europeană comparativ cu Republica Moldova, atâta vreme cât îți setezi o strategie și ai răbdare până ajungi la un anume volum de vânzări sau cotă de piață. În ceea ce privește piața din România, unde compania sa distribuie și branduri ca LG, Samsung sau Toshiba, crede că mai este încă loc pe piața de retail.

Cu toate acestea, pe partea de magazine spune că va rămâne doar cu Bosch, și se gândește să testeze conceptul Premium și în Bulgaria și Ungaria. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Reclamapublica
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult