Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Premium Store Bosch vrea să investească încă 5,5 mil. euro în extinderea lanțului de magazine fizice, dar își asigură și prezența în online. Din cel puțin trei motive

Premium Store Bosch

Premium Store Bosch a intrat pe piața din România în primăvara anului trecut și până la sfârșitul lui 2019 avea deja patru magazine în București. Planurile de extindere vizează deschiderea a încă 22 de magazine în mai multe orașe din țară, ceea ce presupune o investiție de 5,5 milioane de euro. Cu toate acestea, business-ul fondat de Mircea Baciu, un antreprenor din Republica Moldova, și-a consolidat și prezența online, atât prin site-ul propriu, cât și prin prezența pe platforme de tip marketplace, inclusiv pe eMAG Marketplace. Ceea ce s-a dovedit o strategie câștigătoare mai ales în contextul pandemiei, pentru că online-ul a generat în acest an 30% din vânzări, la o cifră de afaceri care a depășit 2 milioane de euro. 

Adrian Modîrcă, administratorul Premium Store Bosch, spune că în următorii ani, foarte multe branduri își vor deschide magazinele lor fizice, iar un exemplu în acest sens este și Miele. Pe acest trend au mizat și ei, alegând să dea startul cu electrocasnicele Bosch, pe piața din România. Asta pentru că, pe de o parte, aici piața este mai mare și mai interesantă decât cea din Republica Moldova, iar pe de altă parte pentru că aici Bosch are o cotă de piață mică comparativ cu alte țări europene. 


Ce găsești la un magazin „single brand” și nu găsești la un retailer?

„Majoritatea clienților noștri vin în magazine și beneficiază de consultanță. Tot personalul nostru este instruit și poate explica în detaliu fiecare produs, iar clienții pot face comparația între produse de același tip. (...) Am avut o doamnă care a venit cu morcovi pentru a vedea cum îi taie robotul. A fost mulțumită și l-a cumpărat, chiar dacă nu pe cel testat, ci unul sigilat. (...) În plus, noi oferim 5 ani garanție la produsele mari, în timp ce concurența oferă numai doi ani”, explică Modîrcă.

Planurile de extindere în alte orașe din țară sunt justificate, pe de o parte, de răspunsul bun pe care l-au primit din piață, astfel că numai în a doua jumătate a lui 2019 au mai deschis încă trei magazine, iar pe de altă parte, de comportamentul consumatorilor. Modîrcă spune că atunci când trebuie să își utileze complet o bucătărie, aceștia nu își cumpără toate electrocasnicele online, pentru că investiția este mare și vor să vadă produsele înainte de a le cumpăra. În plus, pentru cei care vin cu această intenție în magazin, se fac oferte personalizate, cu prețuri reduse față de cele afișate la raft, și aproape 90% fac și achiziția. Clienții au și posibilitatea de a-și depozita gratuit până la 30 de zile produsele achiziționate, dacă situația lor o impune. 


Conceptul Premium Store a fost completat de colaborarea cu productorul german de mobilă Nolte, deși nu aceasta a fost intenția inițială. Dar pentru că i-au contractat pentru amenajarea bucătăriilor din magazine conform rigorilor de brand indicate de Bosch, și pentru că producătorul german nu avea un partener oficial în România, colaborarea a continuat.

„Ne-am gândit să vindem și bucătării pentru că sigur vor vinde și partea de electrocasnice. Și nu am greșit deloc. Noi doar proiectăm mobila, avem un designer care se ocupă de asta, iar producția se realizează în Germania. Componentele ajung apoi în România, unde se asamblează, și instalăm și electrocasnicele. Ne axăm pe clienți finali pentru că timpul de producție este de 6-8 săptămâni. Dar avem și diferite proiecte de 5-10 apartamente care sunt ale aceleiași persoane”, explică Modîrcă.

Mai mult offline, dar și online

Chiar dacă conceptul Premium Store mizează în special pe interacțiunea directă cu clientul, prezența în online nu a fost neglijată. Pe lângă site-ul propriu, Premium Store vinde și pe eMAG Marketplace, dar și pe alte platforme. Din mai multe motive. 

„Avem și prezență online pentru că nu acoperim fizic întreaga țară și nici nu o să ajungem fizic în fiecare județ. În plus, eMAG-ul este un canal foarte bun de promovare a brandului și a magazinului, în cazul nostru, pentru că investește foarte mult în marketing. Noi vom continua parteneriatul cu eMAG indiferent câteva magazine fizice vom deschide, pentru că facem o vânzare directă care nu presupune efort din partea noastră: ducem marfa în depozitul lor și ei, în numele nostru, o facturează și o trimit cu curierul. Noi nu avem nicio responsabilitate, ei se ocupă de toate procedurile, o muncă foarte grea pentru care este nevoie de mulți oameni”, explică Modîrcă.

O colaborare care și-a arătat beneficiile mai ales în actualul context. Administratorul Premium Store spune că online-ul a crescut anul aceasta, dar, cel mai probabil, ponderea vânzărilor în magazinele fizice va fi mai mare după pandemie. Până atunci, datele preliminare pentru 2020 arată că aproximativ 30% din cifra de afaceri, care a depășit 2 milioane de euro, a fost generată de online.

Din punctul de vedere al produselor vândute anul acesta, s-au înregistrat creșteri pe segmentul electrocasnicelor mici, de la fierbătoare și toastere, la mixere și blendere. De de altă parte, sunt produse pe care Premium Store nu le poate vinde online, pentru că e nevoie de interacțiunea directă prin care clientul înțelege cum poate folosi diverse accesorii pentru a face aparatul și mai util.

„Încă există loc pe piața de retail din România”

Adrian Modîrcă este de părere că este mult mai ușor să faci afaceri în Uniunea Europeană comparativ cu Republica Moldova, atâta vreme cât îți setezi o strategie și ai răbdare până ajungi la un anume volum de vânzări sau cotă de piață. În ceea ce privește piața din România, unde compania sa distribuie și branduri ca LG, Samsung sau Toshiba, crede că mai este încă loc pe piața de retail.

Cu toate acestea, pe partea de magazine spune că va rămâne doar cu Bosch, și se gândește să testeze conceptul Premium și în Bulgaria și Ungaria. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Reclamapublica
    • Like 0


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult