Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Primele 11.000 de abonamente la UNTOLD 2017 au fost vândute în mai puţin de 3 minute

UNTOLD 2016

photo icon Imagini de la UNTOLD 2016 Sursa: Facebook Untold

Primele 11.000 de abonamente la UNTOLD 2017 au fost vândute în mai puţin de 3 minute, au anunțat organizatorii festivalului. 

„Deşi am pregătit un calup de 5000 de abonamente, pentru a răspunde interesului foarte mare din partea fanilor, le-am permis tuturor celor care au accesat linkul de cumpărare în primul minut de la lansarea vânzărilor, să-şi finalizeze tranzacţiile. Astfel, peste 11.000 de abonamente au ajuns la cei mai înfocaţi fani UNTOLD! Ţinând cont de marele interes, săptămâna viitoare vom pregăti o nouă tură de abonamente”, promit organizatorii pe pagina de Facebook a evenimentului.

11.000 abonamente vândute în mai puțin de 3 minute reprezintă dovada maximă de încredere și susținere din partea fanilor, dar și faptul că UNTOLD a ajuns un fenomen în 2 ani de viață. Le mulțumim fanilor că sunt alături de noi”- le transmite Adrian Chereji - Marketing & Communication Director UNTOLD celor care așteaptă ediția din 2017. În ceea ce privește artiștii care vor veni la a treia ediție, el spune că „vor fi cel puțin doi artiști în premieră pentru România”.

Miercuri, 23 noiembrie, cu două zile înainte de punerea în vânzare a primelor abonamente, organizatorii au lansat clipul after-movie oficial UNTOLD 2016, pe care puteți să-l urmăriți mai jos. Aproximativ 300.000 de tineri, dintre care 30.000 veniți de peste hotare, majoritatea cu vârste între 20 și 35 de ani, au participat la ediția UNTOLD din acest an, la care Republica a fost partener media oficial.

UNTOLD a fost, la prima ediție, cel mai premiat festival din lume- Best Major Festival 2015, Brand of the Year 2015, iar despre campania socială de promovare PAY WITH BLOOD, realizată împreună cu McCann România, au scris BBC, CNBC, Time, The Guardian.

Adunate, averile artiștilor care urcă pe scenele din Cluj în primele zile din august valorează sute de milioane de dolari. Afrojack, Armin Van Buuren, Martin Garrix, Tiesto, Faithless, Parov Stelar, alături de alte 30 de nume ale muzicii electronice au cântat și mixat pentru 300.000 de spectatori. Fiecare este motorul unei mașinării distincte: acești DJ au case de producție, emisiuni radio, serii de podcast, canale de Youtube. Paginile lor de Facebook și Twitter cumulează fani cât populația Germaniei. Zack O'Malley Greenburg de la Forbes estima, într-o analiză publicată în august anul trecut, că DJ-ii din TOP 10 mondial au încasat în 2015 peste 274 de milioane de dolari. 

Cum a devenit România atrăgătoare pentru cei mai mari DJ ai lumii, aflați dintr-un interviu cu directorul general UNTOLD, Bogdan Buta.

Dincolo de miile de menționări ale festivalului în presa din România și străinătate, dar și a postărilor marilor DJ ai lumii care au vorbit în cuvinte frumoase despre UNTOLD, festivalul a reușit câteva performanțe unice pe piața locală. Marii sponsori au lansat produse și servicii special create pentru festival. A apărut o bere dedicată, dar și cardul special confecționat pentru plățile în perimetrul evenimentului. „După două ediții, cred că putem spune că am adunat la Cluj publicul pe care și-l dorește orice brand din România: civilizat, activ, cu putere de cumpărare”, declara, într-un interviu pentru Republica, omul din spatele strategiei de comunicare a festivalului, Adrian Chereji, Marketing & Communication Director UNTOLD.

Organizatorii estimează că în 2016, impactul financiar generat de festivalul UNTOLD a însemnat peste 35 de milioane de euro atraşi în comunitatea clujeană. Din cei peste 300.000 de fani, 25% au fost din judeţul Cluj, 65% din întreaga Românie şi 10% din străinătate, reprezentând peste 30.000 de turişti în cele patru zile. Cei mai mulţi participanți de peste hotare au venit din Marea Britanie, urmaţi de cei din Statele Unite ale Americii, Olanda şi Germania. Urmăriți, mai jos, o galerie foto din timpul UNTOLD (pentru o experiență completă pe desktop și mobil, click/tap pe imagine, apoi swipe stânga-dreapta). 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult