Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Surfing fără placă pe valul 4

Cristian Tudor Popescu

În așteptarea valului 4 al pandemiei, deputatul I. Moșteanu, de la USR, spune că a fost un eșec campania de vaccinare din pricină de comunicare și marketing neperformante. Ca și cum vaccinul ar fi un produs care trebuie vândut, la concurență cu alte produse. Or, zisul vaccin este plătit de stat, nu e nevoie să prostești omul ca să scoată bani din buzunar pentru el. Iar dacă guvernul ar fi făcut reclamă uneia dintre cele 4 firme producătoare, cam ce scandal s-ar fi iscat? Și ce dracu să commarketești în general despre un vaccin? Că înțepătura nu doare, în schimb îți dă niște senzații mai ceva ca heroina și în final te face nemuritor?

Premierul F. Cîțu se apără pretinzând că guvernul a creat toate condițiile pentru a se vaccina 10 milioane de oameni, dar „clienții” n-au venit.

R. Arafat zice că n-au venit din pricina unor influenceri, care i-au manipulat pe mulți români, determinându-i să nu se vaccineze.

Am și eu două întrebări:

1. Care dintre aceste cauze credeți că o să-i încălzească cel mai mult pe cei care vor da ortul popii în urma valului 4?

2. Este procentul de vaccinați un indicator foarte bun al gradului de civilizație al unui popor, în speță cel român?

Ce spuneți? 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult