Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Vlad Alexandrescu a demisionat din funcţia de ministru al Culturii

UPDATE. Ministrul Culturii, Vlad Alexandrescu, a demisionat, azi, la cererea prim-ministrului Dacian Cioloş, în contextul celor trei săptămâni de conflict la Opera Naţională Bucureşti. Aceasta este a treia demisie pe care o înregistrează cabinetul Cioloş.

Știrea inițială:

Surse guvernamentale au declarat pentru Republica.ro că ministrul Culturii, Vlad Alexandrescu, ar putea pleca din cabinetul condus de Dacian Cioloș. 

Ar fi al treilea ministru care părăsește guvernul tehnocrat. Cu două zile în urmă, ministrul Fondurilor Europene, Aura Răducu, și-a depus mandatul după ce premierul s-a declarat nemulțumit de activitatea ministerului pe care aceasta l-a condus.

Ministrul Culturii, Vlad Alexandrescu, a fost în ultimele săptămâni în centrul scandalului de la Opera Națională. Oficialul a încercat să medieze conflictul între cele două tabere, însă conflictul nu a fost stins.

De două zile, gestionarea situației tensionate de la Opera Națională din București a fost preluată de vicepremierul Vasile Dâncu, care s-a și întâlnit marți cu angajații instituției. 

La această oră este în curs la Palatul Victoria ședința de Guvern săptămânală.

Până la această oră, ministrul Culturii nu a putut fi contactat pentru a da declarații referitoare la acest subiect.

Vom reveni cu amănunte. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Bayard check icon
    Mi-ar parea foarte rau!! A fost de fapt singurul ministru care a iesit cu ceva in evidenta!! Pai s-a dus in repetate randuri pe santierul de la Romana ca sa salveze casa aia. Pe urma a fost primul om care dupa 20 de ani a fost capabil sa gaseasca o solutie pentru hanul Solacolu.... Si acum il dau afara pentru scandalul de la Opera?? Pentru mizeriile alora de-acolo???
    • Like 4
  • "in centru scandalului" --> "in centrul scandalului"
    • Like 0


Îți recomandăm

Cristian Păun - ASE

„Magistrații sunt puși să valideze constituțional o măsură care e împotriva lor. (…) E un conflict de interese evident, care nu știu cum se poate rezolva.” Foto: Facebook Cristian Păun

Citește mai mult

Educatie-

Vă scriu dintre bănci încă pline de firimituri, foi mototolite și carioci fără capac. E liniște acum, copiii sunt la ora de sport, dar am în urechi încă agitația lor de dimineață, cu ghiozdane care se trântesc și întrebări puse pe fugă: „Domnu’, azi citim din poveste?”, „Domnu’, mi s-a rupt creionul, pot să iau altul?”

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult