Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

SUZUKI: Un secol de inovație și progres tehnologic

  • „Compact, ușor, curat”. Un principiu japonez și un secol de inovație Suzuki au adus în prezent mașinile viitorului
  • În urmă cu 100 de ani, japonezul Michio Suzuki inventa o tehnologie care revoluționa industria textilă. Cum a ajuns să revoluționeze industria auto-moto
  • „Mașini mici pentru un viitor mare”. Un secol de inovație Suzuki a adus industria auto-moto la un nou nivel

Ce făcea Suzuki în 1909? Poate părea surprinzător, dar construia o mașină… de țesut bumbac. În sine nu era o invenție nouă, însă Michio Suzuki, fondatorul companiei, și-a concentrat atenția pe o componentă esențială din funcționalitatea războiului de țesut, transformându-l astfel în cel mai performant și mai popular din regiune. 

Suzuki 1

Noua invenție permitea ridicarea și coborârea zonei de trecere pentru suveică, permițând operatorului să țeasă liber orice tip de carouri, foarte căutate în industria textilă la acea vreme.

Invenția lui Suzuki avea să fie brevetată în 1912 și avea să schimbe pentru totdeauna industria textilă.

La baza acestei descoperiri a stat filozofia „monozukuri” - arta japoneză a tâmplăriei în lemn de cedru Tenryu, specifică districtului Enshu din prefectura Shizuoka, locul în care s-a născut Michio Suzuki.

Inspirându-se din filosofia „monozukuri", arta japoneză a artizanatului, Suzuki a ales drept deviză sintagma „compact, redus, ușor, scurt și curat".

În prezent, acest principiu se aplică nu numai automobilelor și motocicletelor produse, ci și uzinelor Suzuki.

Printre cele mai apreciate caracteristici ale automobilelor Suzuki se evidențiază caracterul funcțional al designului. Urmând filozofia japoneză, nimic nu e în plus, nimic nu e artificial.

Inconfundabilele modele Suzuki sunt ergonomice și puternice. Acum, la 100 de ani, această filozofie dobândește și mai multă aplicabilitate în acțiunile companiei, prin asumarea principiului „small cars for a big future”. Ceea ce se traduce în hotărârea de a produce mașini nu doar mai compacte, dar și cu un cât mai mic impact asupra mediului.

Era motorizată Suzuki

Prima formă motorizată Suzuki s-a numit Power Free, o bicicletă cu un motor de 36cmc atașat. Ideea a venit natural, în 1952, de la directorul companiei, Shunzo Suzuki. Vânturile sezoniere din regiunea Hamamamtsu, unde era localizat sediul Suzuki, făceau deplasarea pe bicicletă destul de dificilă, așa că a apărut ideea de a pune un motor pe o bicicletă. 

Suzuki 2

La vremea aceea, bicicleta motorizată putea fi condusă cu un permis obținut după un curs de inițiere simplu, făcând din bicicleta Power Free un real succes.

De aici și până la prima motocicletă cu motor rotativ din lume, nu a fost decât un parcurs firesc al inovației, care a culminat în zilele noastre cu cele mai performante motociclete și cu nenumărate titluri obținute la cele mai dure competiții de profil. 

Suzuki 3

1955. Suzulight, primul automobil de la Suzuki

Primul prototip de automobil Suzuki a fost realizat în anul 1954 de o echipă formată din 6 membri tineri, dar vizionari, a cărei medie de vârstă era de doar 27 de ani. Provocarea a fost si primul test la drum lung, unul de 300 de kilometri până la Tokyo, care traversa regiunea muntosă Hakone. Pe un astfel de drum accidentat, nu era ieșit din comun să apară probleme tehnice, însă micuțul și voinicul Suzulight a parcurs distanța fără probleme.

În anul următor era lansat Suzulight official, primul automobil Suzuki, având parte de un succes răsunător. 

Suzuki și-a dovedit spiritul vizionar încă din anii ‘70, când lansa primul automobil propulsat electric, caroseria fiind proiectată de Giorgetto Giugiaro, celebrul designer care a proiectat mașina timpului, DeLorean, din filmul „Înapoi în viitor”. 

Suzuki 4

Parcursul inovațiilor tehnologice a continuat și Suzuki a prezentat primul automobil cu motor pe hidrogen, cu zero emisii de dioxid de carbon încă din 1979. 

Suzuki 5

Un alt moment cheie în istoria Suzuki a fost marcat de lansarea legendarului model 4x4 Jimny (LJ10), cunoscut și ca Suzuki Samurai, care a revoluționat categoria din industrie, reușind prin designul ingenios să rămână un offroader suplu și ușor, dar puternic și de anduranță. Succesul său răsunător a fost ca un cadou la aniversarea de 50 de ani a brandului Suzuki. 

Suzuki 7

Numele Suzuki a devenit cunoscut în toată lumea pentru autovehicule, motociclete, motoare pentru ambarcațiuni și generatoare de putere, consacrate prin calitate și fiabilitate, dar mai ales prin originalitate.

În luna februarie a anului 2008, producătorul japonez a anunțat oficial deschiderea unei sucursale în România cu principalul obiectiv de a coordona, dezvolta și stabili politica comercială a mărcii japoneze pentru întreaga rețea de dealeri auto și de motociclete.

Suzuki comercializează în România o gamă extinsă de autoturisme și motociclete, iar dealerii autorizați Suzuki oferă servicii Sales, Service & Spare Parts în toate cele 30 de locații din țară. www.suzuki.ro  

Sustenabilitate și grijă pentru mediu

„În cadrul Noului Plan de Management pe Termen Mediu, grupul va acționa unitar pentru a promova valorile companiei și va ținti către o creștere sustenabilă”, declara Toshihiro Suzuki, Representative Director and President Suzuki. Este o viziune pe care putem, deja, să o vedem pusă în practică prin tehnologia Hybrid dezvoltată de Suzuki, disponibilă în România la modelele Swift și Baleno. Grija față de mediu este prioritară pe toate piețele în care e prezentă compania, cu o atenție specială în Europa la armonizarea cu normele comunitare.

Cercetare și dezvoltare

Într-o lume aflată în continuă schimbare, Suzuki este o companie generatoare de schimbări pozitive. De aceea, înțelegând că valoarea este direct legată de eficiență, Suzuki investește constant în tehnologie, cu impact direct și imediat în societate, oferind soluții în care consumul redus și siguranța sunt principalele puncte de pe agendă.

Nu întâmplător modelul Vitara este cel mai vândut SUV de import în România. Acum, la 100 de ani de la înființarea companiei, o parte din viitorul ei e deja în România. 

Suzuki e parte din stilul nostru de viață. Iar pentru fanii brandului – și sunt în număr semnificativ – „Suzuki, Way of life!” e mult mai mult decât doar un alt slogan! 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Merita specificat ca mai nou Suzuki ofera garantie 10 ani pentru Cutie si Motor in limita a 200.000km. Adica pentru acei oameni care o folosesc in oras si iesiri ocazionale/concedii.

    Una dintre cele mai fiabile marci de pe piata.
    • Like 0
    • @ Bogdan Storm
      În 2015, au acordat doar 2 ani de garanție !
      • Like 0
  • Seamna cu o poveste romaneasca de succes. Mult succes si lor si noua.
    • Like 0
  • ,,Advertorial"
    • Like 1


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult