Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

„Tu știi câți bani am pompat eu în școala asta, cucoană?”. Un scurtmetraj cu Medeea Marinescu, în care o profesoară este umilită a ajuns viral pe internet

Clipul este o dramatizare a situației profesorilor și elevilor agresați în școală și a fost publicat pe pagina Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar Iași. Actrița din rolul principal este Medeea Marinescu, cea care o interpretează pe profesoara de română Diana Miron, hărțuită de o mamă și de fiica acesteia.



Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nividi check icon
    Atitudine pasiva, scurgere de informatii, bullying.....la adresa personalului auxiliar.
    Sunt fost administrator financiar, demisa ca nu am dat "spaga" solicitata la angajare (dupa concurs)....ca nu am acceptat semnaturile false, folosirea banilor in scopuri personale! Am memorii depuse peste tot, exista scurgeri de informatii, sa imi fie rusiena ca sunt nascuta in Romania?
    • Like 0
  • Crabu check icon
    Subiectul este actual si care intriga, dar, din punct de vedere artistic, filmul nu este credibil. Interpretarea, conceptul, scenariul, muzica, tonul, toate, duc catre o telenuvela lacrimogena.
    • Like 0
  • Originea cuvantului educatie vine de la grecescul paideo, care inseamna aproximativ 'a pedepsi'. Rezultatul actaul al educatiei a venit de la faptul ca nu mai ai voie sa mai ridici in picioare un elev, dar mai sa il scoti de la ore, dar mai sa ii spui ca este prost crescut. Statul a inlaturat pedeaspsa ca ideea de recompensa pozitiva si negativa care sta la baza insasi a educatiei. A distrus complet ideea de autoritate, care vine de la grecescul augere si care inseamna a face sa creasca, sa rodeasca, adica ceea ce trebuie sa faca un educator. Legile pun pe acelasi nivel copii cu parinti si cu profesorii, cu educatorii, vezi Doamne ca sa fim prieteni. O prostie. Dascalul nu trebuie si nu se cade sa fie prietenul elevului, el trebuie sa fie persoana in care elevul are incredere si sa ii se adreseze ca unei persoane de la care stie ca primeste un raspuns responsabil si plin de autoritate si de care sa fie sigur ca merita urmat. Dar toate acestea au dus in timp si la o categorie de dascali imaturi, fara vocatie.
    • Like 1
  • Tema acestui film este agresiunea existentă în școală iar nu sistemul de învățământ. Dacă între elevi, bullying-ul este cunoscut în general ( și cu asta începe filmul), despre multele cazuri în care elevii agresează profesorii, nu se spune nimic. Reacția exagerată a mamei pune în umbră adevărata agresiune: eleva agresează o profesoară. Gravitatea acestui fapt este problema care are nevoie să fie cunoscută. Este un caz după fapte reale și ele chiar există. Profesorii chiar sunt fără apărare pentru că nu au nicio legislație care să sancționeze asemenea comportamente, de neconceput într-o societate funcțională.
    • Like 0
  • Personajul mamei este puțin exagerat, e adevărat. Dacă nu țipă, mamele vin cu mituire. Totuși, situația prezentată este deja simptomatică pentru că elevii agresivi sunt mult mai mulți decât se crede, iar profesori agresivi sunt cazuri izolate. Se vorbește doar despre drepturile elevilor, dar responsabilitățile lor sunt doar pe hârtie, despre libertatea de gândire și exprimare, despre simțul critic dar toate acestea deja au atins în școli o cotă ce nu mai are nici decență, nici normalitate. Sistemul de învățământ actual este în criză și se cer numite toate problemele, atât cu privire la elevi cât și la profesori. Un asemenea film nu este acum o manipulare ci doar o înregistrare amară a ceva neverosimil și totuși adevărat. Dealtfel umilirea profesorului începe de la intrarea lui în sistemul de învățământ: are de dat 10- 20 de ani așa zisul examen de titularizare fără titularizare...In ce profesie, vă rog, un candidat la un post are de dat în fiecare an examen pentru a-și face munca? Ce stabilitate și ce rezultatele pot avea asemenea profesori care schimbă în fiecare an școlile până când apare o normă întreagă la o școală?
    • Like 0
  • Dupa 1990 in tara noastra a disparut RUSINEA. Cui nu ii este rusine de faptele sale nu are BUN SIMT. Unde BUN SIMT nu e,NIMIC nu e!
    • Like 0
  • Valentin check icon
    E necesar
    • Like 1
  • Cand scoala va fi scoala statul va fi stat a zis Mihai Eminescu.
    • Like 2
  • Valentin check icon
    .
    • Like 0
    • @ Valentin
      Aici se vorbeste totusi de limba romana, nu e chiar o materie fara importanta...

      Cineva imi raspundea un pic in doi peri la un comentariu anterior, si imi spunea ca poate am facut scoala prea de demult, si ca nu am simtul realitatii. Nu cred ca e asa - am terminat facultatea in 2005, nu in 1950.

      Nu am fost un copil sarac (in liceu, eram chiar mult peste medie, primul copchil din clasa cu mobil, eheee...), si nici un copil foarte cuminte (dimpotriva, desi nu am fost niciodata bully, eram chiulangoica numarul 1, cateodata un pic obraznica, si inca de atunci fumatoare inraita), dar nu recunosc stereotipul prezentat in clip. Daca as fi facut ce face personajul Roxana, mi-ar fi zburat fulgii acasa.

      Am avut doi profesori pe care i-am detestat, zic eu, pe buna dreptate, insa nu as fi indraznit niciodata sa spun ca profesoara de franceza este o nesimtita sau ca cel de engleza era un ticalos. Chit ca erau - din nou, parintii mei nu ar fi tolerat niciodata asa ceva.

      Imi e foarte greu sa cred ca acest scurt-metraj poate produce vreun efect pozitiv.
      • Like 1
    • @ Maria Zamfir
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      OK, sunt de acord (am urat comentariile literare cu pasiune, desi ma auto-declar scriitoare [scriu povesti, cateodata bune] si iubitoare de literatura), dar nu despre asta este vorba in clip.

      Putea sa fie profa de desen, istorie, matematica, limba straina, problema - si felul in care este prezentata - ramane aceeasi.



      • Like 1
    • @ Maria Zamfir
      Valentin check icon
      Nu
      • Like 0
    • @ Valentin
      Nu stiu daca un copil are chiar atat de mult discernamant incat sa aleaga.

      Daca vrem sa vorbim despre filologie, iti trebuie o anumita afinitate pentru limba, pe care nu o poti descoperi daca nu ai macar experienta unui comentariu literar.

      Din nou, urasc felul in care se preda literatura in .ro. Este, totusi, o arta, si nu ar trebui sa fie pusa la pachet cu gramatica - v-am dat deja dreptate.

      Profa mea de romana si-a facut bine treaba, in liceu. In sensul ca, atunci cand a venit vorba sa scriu despre Scrisoarea III a lui Eminescu, a avut suficient de mult simt al umorului incat sa imi dea o nota buna, desi lucrarea de control incepea cu: Nu imi place Scrisoarea III, voi comenta Scrisoarea I. Ceea ce am si facut, si chair bine, desi un pic morbid, cu accente pronuntate de Bacovia/Lovecraft/Poe.

      Aceeasi profa de romana care a acceptat o schema de pseudo-cod in teza unui coleg, la subiectul 'Caracterizarea Viitoriei Lipan' :D

      Nu stiu daca exemplele de mai sus au fost obraznicie sau nu. Doamna L. nu le-a tratat ca atare. Cred ca s-a distrat un pic.

      Comentariul literar nu este inutil, dar, da, este supraestimat.

      Violenta in scoala nu este cauzata de programa, insa. Nici a profesorilor, nici a elevilor, si cu atat mai putin a parintilor.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Si totusi ce treaba are programa scolara cu articolul de fata sau cu ce se intampla in clip?
      • Like 1
    • @ Maria Zamfir
      Valentin check icon
      Nu
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Recitiţi discuţiile noastre anterioare şi veţi înţelege.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Tot nu are sens. Articolul este despre bullying la adresa profesorilor, nu despre programa. Sunt chestii cu totul diferite.
      • Like 1
    • @ Valentin
      " Jumătate din programa fiecărei materii depăşeşte şi puterea de înţelegere a unui adult. " - hahaha! Glumiti, nu? :D
      "Aveţi idee câţi părinţi se chinuie alături de copiii lor mestecând limba de lemn a metatextelor şi teletexelor impuse de programă?" - nu, eu unul chiar n-am. Dvs. aveti? Ne puteti da un procent?
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Da
      • Like 0
    • @ Valentin
      Tocmai, ca nu ati dat un procent, dar ati pus intrebarea ca si cum ati sti.
      Eu nu stiu exact care e procentul, drept care nu ma lansez in speculatii.
      In care lucrari de specilitate apare faptul ca adulti nu pot sa tina pasul cu materia de gimnaziu? Despre ce procente e vorba?
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      "Ba vă lansaţi în speculaţii atunci când lăudaţi învăţământul românesc, şi aţi făcut-o în nenumărate rânduri." - nu, cand am punctat aspecte pozitive ale invatamantului romanesc, medalii luate la olimpiade, de pilda, am venit si cu date in acest sens. Se poate vedea foarte clar cate medalii a luat Romania la IMO de-a lungul timpului, de exemplu, in comparatie cu alte tari.
      "Procentele pe care le căutaţi se află probabil în lucrările de specialitate." - acel "probabil" denota ca nici dvs. nu le-ati citit cu atentie. Altfel ati fi putut pana acum sa va sustineti propriile argumente cu datele si studiile de rigoare. Nu am spus ca n-as fi citit astfel de lucrari, dar am mai spus si repet: nu este treaba MEA sa caut argumente pt afirmatiile DVS. Intr-o dezbatere este treaba fiecarui participant sa-si sustina PROPRIILE afirmatii cu date atunci cand este cazul.
      Status quo-ul ramane acelasi: afirmatiile dvs. in continuare nu au sustinerea necesara. Lucru pe care de altfel l-ati si recunoscut cu alte ocazii: nu aveti date, vorbiti din auzite, de ce stiti de la apropiati/prieteni si atat.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Datele
      • Like 0
    • @ Valentin
      Da, aveti dreptate partial - eu sunt cu John, eu am invatat singura, cu indrumarea profesoarei de la clasa pentru psihologie/filozofie, si am ajuns departe, in termeni de olimpiade.

      Daca parintii mei nu ar fi avut bani de carti, nu stiu insa daca m-as fi descurcat la fel de bine...Dar asta ar fi adevarat oriunde in lume. Niciodata, nici unde, un participant la o olimpiada nu este complet produsul unui sistem de masa.

      Insa nu acesta era subiectul.
      • Like 1
    • @ Maria Zamfir
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      Nu poti sa ai rezultate bune la olimpiade daca pornesti de la 0, daca pana la sfarsitul liceului esti la nivel d 2+2=4.
      "Nu eu sunt cel care pornesc de la premiza că aceste argumente sunt eronate" - care argumente? Pana acum nu ati venit cu argumente solide.
      "Nici ale dvs. Faptul că o statistică spune că avem cu X olimpici mai mult decât ţara Y nu arată mare lucru." - Asa cum am mai spus pozitia mea e tocmai ca nu sunt suficiente date si argumente pentru a ne apuca sa facem schimbari majore de programa. Faptul ca avem semnificativ mai multi olimpici decat alte tari, si asta pe o perioada lunga de timp arata ca programa scolara (ca da, de aici se porneste pregatirea pentru olimpiada; materia de olimpiada nu este total separata de cea de la clasa, cu cea de la clasa se porneste; si cum am mai spus programa nu a suferit schimbari majore de-a lungul timpului) are potentialul clar de a produce performanta la nivel inalt, drept care nu ar trebui sa ne grabim sa o schimbam fara niste argumente solide. Nu este in nici un caz un lucru de ignorat.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      Olimpicul la mate poate sa invete de nota 7 la educatie plastica (desi e foarte posibil sa nu fie necesar sa faca un asemenea sacrificiu) daca doreste sa-si administreze timpul in acest mod. Nu e obligat si nu e obligatoriu sa aiba 10 la toate materiile.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      Poate sa intre la o clasa speciala pentru olimpici in baza rezultatelor obtinute la nationala, indiferent de medie. Daca nu, nu il opreste nimeni sa mearga la olimpiade chiar de la un liceu "de cocalari". Interesant cum elevii, care de obicei nu au nici o vina pentru nimic si nici o responsabilitate sunt "cocalari" daca ajung la liceele in care se intra cu medii mai slabe.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      Echipe bune de robotica sunt putine, pentru olimpiada insa nu e nevoie de echipa, acela este un tip de concurs individual. Pentru olimpiade astazi te poti pregati si singur, sunt suficiente resurse online.
      "Aţi văzut cumva elevi în echipe de robotică scuipând seminţe la colţ de bloc?" - am vazut elevi olimpici imbatandu-se ca porcii in excursii. Capacitatea intelectuala nu exclude neaparat niste decizii de prost gust.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      Corect, nu se poate face nimic pentru acea clasa, nu? Copiii aceia sunt condamnati si la revedere? Ma intreb cum se aliniaza aceasta concluzie cu ce spune pedagogia.
      • Like 0
  • De citit si https://www.edupedu.ro/amp/oana-moraru-despre-neregulile-grave-din-scurtmetrajul-facut-de-sindicalisti-in-care-o-profesoara-e-umilita-de-o-eleva-si-de-mama-ei/
    • Like 1
    • @ Nicu Buculei
      Valentin check icon
      ..
      • Like 0
    • @ Valentin
      Sincer, habar nu am cine este doamna Moraru (mea culpa, probabil), insa si mie mi se pare manipulator pana la Dumnezeu clipul.

      Tusele sunt prea groase, cumva...
      • Like 0
    • @ Maria Zamfir
      Valentin check icon
      În ce sens?
      • Like 0
    • @ Maria Zamfir
      Normal ca e manipulator, doar este un film comandat de un sindicat pentru a crea un curent de opinie care sa ii ajute in negocierea cu ministerul.
      • Like 0
    • @ Maria Zamfir
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      Este foarte usor sa mergi la coarda sensibila; clipul este bine facut, bine filmat, Medeea Marinescu este excelenta, insa in viata nu este atat de alb-negru.

      Profesorii nu sunt ingeri lipsiti de aparare, asa cum parintii nu sunt demoni.

      Scriam mai sus ca nu recunosc personajele; poate sunt eu rupta de realitate, dar nu cred ca poate fi chiar atat de rau, sau ca aceasta este regula.

      Si in acest caz, clipul este manipulator: generalizeaza un caz pe care il sper marginal, dar despre care stiu sigur ca nu este regula.

      E ca si cum eu as scrie - toti barbatii sunt violatori, pentru ca unii barbati violeaza. Pot descrie sau prezenta o situatie in care o fata sau femeie a fost victima unui abuz, pot sa o fac convingator, dar nu pot (si nu ar trebui) sa generalizez, sau sa fac, artistic sa para ca o experienta este absolutul.

      Ori asta mi se pare ca face acest clip. Prezinta un caz ca si cand acesta ar fi regula.

      Nu neg problema pusa in discutie, insa pentru ca toata situatia a fost prezentata atat de one-sided, reactia mea viscerala a fost sa o neg. Ori asta nu foloseste nimanui.

      Nu stiu daca situatia in invatamantul romanesc s-a schimbat atat de drastic incat o eleva ca Roxana sa nu poata fi dusa la director, atat pentru atacul asupra Anei, cat si pentru scene oribila cu hartiile aruncate sub banca.

      Acestea sunt abateri disciplinare clare, sau erau pe vremea mea, desi acum ma simt de parca as veni din paleolitic. In 2006-2007, daca as fi vazut asa ceva in clasa, as fi confiscat mobilele intregii clase, as fi luat-o pe Roxana de manuta si as fi mers la director.

      Profesorul poate face asta. Nu este fara aparare.

      • Like 0
    • @ Maria Zamfir
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      In cat la suta din cazuri este nevoie de meditator?
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      Fara date e irelevant.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      Ce parere am eu este irelevant, din moment ce nu exista date in sensul asta. Nici nu am de fapt o parere legata de acest subiect, tocmai din acest motiv.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .

      • Like 0
    • @ Valentin
      Pot afirma cu certitudine ca afirmatiile dvs. sunt nesustinute. Pentru ca sunt.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      Nu sunt sustinute de date. Nu ati adus nici un argument de acest tip in discutie, doar pareri personale ale diverselor persoane. Care sunt irelevante, fara sustinerea unor date sau studii. Asa ca ale dvs. nu sunt pana la urma sustinute de nimic substantial.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      Am mers la bibliografie in astfel de lucrari. Ce am vazut este ca 1) nu se intind pe 20 de pagini, ci pe mai degraba pe 1, si sunt vreo 20-30 cu totul 2) nu vorbim de studii propriu-zise, ci de alte carti si 3) sunt vechi 4) multe sunt straine. Daca ma intereseaza de exemplu sa aflu cat la suta din elevii de la noi din tara au nevoie de meditatii, o lucrare de tipul celor sugerate de dvs. pur si simplu nu ajuta. Sau nu am gasit-o eu pe cea "corecta", ceea ce... sugerati dvs. exact cartea corecta, cu titlu, autor, anul aparitiei. Exact, nu la modul "oricare de la polirom cu coperta galbena".
      "cărţi pe care nu am cum să le găsesc" - deci despre care nu stiti daca au macar informatia relevanta sau nu.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      1) Depinde de lucrare, banuiesc. Dvs. la care va referiti, mai exact?
      "În plus vechimea nu e chiar un criteriu." - ba da, este, pe mine ma intereseaza ce se intampla azi in sistemul nostru de invatamant. Date din teren, recente.
      2) Din nou, depinde de lucrare. Eu unul n-am vazut asa ceva, dvs. n-ati citat nici macar un singur astfel de studiu. Daca trebuie sapat referinta dupa referinta ca sa gasim niste date, un studiu alcatuit ca lumea atunci in mod clar acele carti nu sunt scrise/editate in mod corect.
      4)"Nu există cărţi de pedagogie străine" - hopa? Toata pedagogia e numai romaneasca??
      "Dacă vreţi un studiu care arată că 90% din părinţi consideră că nu te poţi pregăti fără meditator, îl puteţi găsi aici: " - dvs. ati citit acel articol? Pentru ca NU asta e concluzia. In primul rand conform sondajului aproximativ jumatate din parinti isi dau copiii la meditatii. Din acel ~50%, 91% spun simplu ca isi doresc copiii mai bine pregatiti. Nicaieri nu apare ideea ca fara meditatii nu se poate.
      "Iată un studiu care arată că fără meditator n-ai şanse prea mari la liceu." - nu, nu asta arata.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      1) Nu, ar fi mult mai util sa ne referim clar la una sau mai multe carti, cu titlu, autor, anul aparitiei. Ca sa stim EXACT despre ce vorbim. Dvs. le-ati citit pe toate, din cate inteleg, alegeti dvs. atunci un punct bun de plecare.
      2)"Avem de exemplu un sondaj din 2014 care sprijină - să zicem - o anumită teză." - foarte interesant, despre ce sondaj e vorba, ce institut l-a publicat, si mai ales unde e publicat?
      4) Nici o problema. N-am trecut prin toate bilbiografiile, dar din cate am observat manualele romanesti de pedagogie sunt un fel de compendii de informatii preluate si traduse din surse straine. Ceea ce lasa pe masa problema mea principala: lipsa de date recente de la noi din tara, din sistemul nostru de invatamant.
      ""57% cred ca meditatiile reprezinta un atu pentru a intra la liceu si facultate."- 1) nu e clar daca e vorba de 57% din total, sau 57% din cei ~50% care isi dau copiii la meditatii si 2) de la "un atu" pana la a nu se putea fara meditatii e cale lunga.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      1) V-am spus deja ca nu gasesc ce ma intereseaza, de aceea va tot cer o proupunere mai precisa.
      2) Bun, bun, dar macar sa avem acel studiu din 2014. Avem macar si asa ceva?
      4) Da, v-am mai dat: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1207/S15326977EA0801_01
      Ceva de genul asta as vrea sa vad legat de diferite aspecte ale invatamantului de la noi. Cu date cat de cat recente.
      "Există lucrări de pedagogie din afară publicate recent care apelează încă la studiile din anii 70." - foarte rau.
      "Problema nu era dacă se poate sau nu fără meditaţii" - dvs. ati pornit spunand: "Dacă vreţi un studiu care arată că 90% din părinţi consideră că nu te poţi pregăti fără meditator ...".
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      1) Cu care din ele, mai exact?
      2) Nu este un fix, asa se lucreaza corect. Daca vreti sa tragem concluzii despre sistemul de invatamant romanesc in ansamblu este nevoie de date statistice, nu de parerile vecinilor si atat.
      "Făcusem o analogie în altă parte: dacă descoperi ciuperci otrăvite nu faci un studiu sociologic pe cinci sate, să vezi care o păţeşte, ci doar analizezi alimentul respectiv." - si v-am mai spus ca acea analogie nu merge si v-am spus si de ce.
      "Din câte văd, îmi daţi exemplu un jurnal de studii pedagogice, foarte interesant de altfel, dar eu mă refeream la o LUCARE PEDAGOGICĂ, un volum pedagogic." - Da, pentru ca in jurnal se publica in mod corect studii si date. Intr-un volum pot fi citate lucrari vechi, se pot face greseli etc. V-am mai spus de ce putin ma intereseaza volumele si de ce ma intereseaza studiile si da, jurnalele. Standardele pentru acele studii sunt mult mai ridicate. In mod normal un studiu nici nu se publica fara verificare, fara trecerea prin procesul de peer review, proces care nu are loc neaparat in cazul volumelor de care vorbiti dvs.
      "Lucrările pedagogice fac referire la jurnalele de specialitate, şi vă puteţi convinge citind bibliografii de vreo 20 de pagini şi în lucrările noastre." - dati-mi un exemplu clar, la obiect, cu titlu, autori si anul aparitiei in care apare o astfel de bibliografie.
      "Repet întrebarea: îmi puteţi indica O LUCRARE pedagogică, fie de la noi, fie din afară pe care o consideraţi bună?" - v-am dat deja un raspuns legat de ceea ce consider eu corect si de ce.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      "Idea e că verific ciupercile, nu verific ce efect pot avea ele pe mase largi." se verifica si ciuperca, si efectul pe care il are asupra maselor largi. Analogia oricum nu merge tocmai bine, pentru ca in cazul biologiei lucrurile se pot demonstra de multe ori prin teste chimice, RM etc. In cazul stiintelor socio-umane merge cu statistica si cam atat.

      "ca de exemplu fundamentele pedagogie" - un exemplu clar, cu titlu si autor? Ori de fundamente, ori de psihopedagogie, curriculum, ce vreti dvs. Una in particular, ca sa avem exact pe ce sa incepem sa discutam.

      "Din păcate nu pot să vă dau pentru că am intrat în bibliografie şi nici nu am reţinut-o." - nu de bibliografie in sine intrebam, ci de o carte de psihopedagogie, de exemplu, pe care dvs. o considerati buna. Un titlu si un autor, ca doar ati citit atatea.

      "Am înţeles răspunsul dvs., dar în afară de o revistă de studii îmi puteţi da şi numele unei lucrări de specialitate?" - v-am dat numele unei lucrari de specialitate publicata intr-un jurnal de studii. Aceea ESTE lucrare de specialitate.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      "În ce ordine facem verificarea?" - dupa cum v-am spus, analogia nu functioneaza complet.
      "Luaţi-o pe oricare de la Polirom, citiţi-o şi o discutăm cu plăcere." - dvs. nu puteti sugera un titlu si niste autori? La cate carti ati citit? 2 colectii, din cate inteleg.
      "N-ar trebui să le citiţi mai întâi inainte de a face comparaţia?" - dupa cum v-am mai spus, in ce am gasit eu pana acum se facea referire la lucrari foarte vechi. Si nu, nu erau carti de tipul "5 sfaturi pentru cum sa-ti cresti copilul".
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      .
      • Like 0
    • @ Valentin
      Nu, nu functioneaza complet si v-am spus de ce.
      "V-am spus deja" - nu ati dat un exemplu concret. Nici macar unul.
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult