Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, IMM-urile sunt nevoite să adopte rapid inovații digitale pentru a rămâne competitive și a profita de oportunitățile de pe piață. Serviciile care simplifică birocrația permit antreprenorilor să se concentreze pe inovație și dezvoltarea afacerilor lor.
Un exemplu al modului în care tehnologia poate transforma gestionarea financiară a unui business într-un proces simplu și eficient îl reprezintă soluțiile inovatoare, precum FGO, una dintre cele mai utilizate solutții de facturare și gestionare a afacerilor din România, cu peste 135.000 de utilizatori.
La începutul acestui an, FGO și Banca Transilvania au implementat, în aplicația BT Go, funcționalitatea prin care antreprenorii pot emite și trimite automat e-facturile către ANAF. BT Go permite astfel sincronizarea automată a tuturor tranzacțiilor. IMM-urile pot astfel emite și trimite facturi direct în Spațiul Privat Virtual (SPV), pot primi facturile de la furnizori și, cel mai important, pot efectua plăți direct din aplicație, explică Valeriu Filip, fondatorul FGO, într-un interviu pentru Republica.ro. Această conectivitate directă cu banca reduce considerabil timpul necesar pentru administrarea plăților și încasărilor, facilitând un flux de lucru mai eficient.
Valeriu Filip vorbește despre introducerea sistemului e-Factura, care a adus schimbări semnificative în modul de gestionare a facturilor, provocând un stres suplimentar atât antreprenorilor, cât și contabililor. Integrarea e-Factura în platformele de gestionare financiară, cum este FGO, a simplificat însă acest proces, automatizând depunerea și citirea facturilor în SPV. Aceste soluții ajută la conformarea cu noile reglementări, eliminând riscul erorilor umane și economisind timp.
Cum a început colaborarea dintre i-Tom Solutions, dezvoltatorul platformei FGO, și Banca Transilvania pentru integrarea funcționalității de emitere și trimitere automată a e-facturilor în aplicația BT GO?
A fost deopotrivă poveste și pragmatism. Legat de pragmatism, BT este cea mai mare bancă; de cealaltă parte, noi la FGO ajunsesem la cel mai mare număr de subscriberi înscriși într-o platformă online de facturare, la finalul anului 2022 când am început discuțiile. Înainte să înceapă povestea „GO” din BT Go, înainte să ajungem la această integrare, noi colaboram deja pe serviciile de electronic POS, pe care ni le doream în aplicația de mobil FGO. Încă de la început, FGO a fost o platformă dedicată IMM-urilor și ne-am angajat să venim în sprijinul antreprenorilor prin simplificarea birocrației și automatizări pentru toate procesele care sunt esențiale unei afaceri. De aceea parteneriatul cu Banca Transilvania a fost cumva un pas firesc, atât noi, cât și BT având ca scop evoluția antreprenorială.
Legat de poveste, BT Go nu putea să pornească fără un mare act de curaj al băncii, un lucru foarte rar în rândurile organizațiilor mari. Noi am înțeles că BT Go este deopotrivă un rebranding al băncii într-o lume dinamică a afacerilor, punând accent pe execuție. Pentru utilizatorii de aplicații de banking, BT Go este totodată o reconstrucție extrem de curajoasă a mai multor aplicații de banking, pe diverse verticale de business. Nu în ultimul rând, BT Go împrumută și se lipește de FGO, prin sintagma GO, care noi credem că este sinonimă deja antreprenorilor cu ecosistemul lor de afaceri bazate pe parteneriate de încredere.
Cum am pornit noi, de la FGO, în povestea băncii? Am pornit din aspirație către ceea ce era deja misiunea noastră - parteneriatele pentru antreprenor, parteneriat cu scopul integrării strânse cu servicii ale celei mai mari bănci comerciale din România.
Ce beneficii concrete au utilizatorii aplicației BT Go din integrarea funcționalităților FGO?
Așa cum o numim noi, este practic integrarea perfectă între banking și business, prin care gestionarea financiară devine mult mai simplă. Antreprenorul are toate tranzacțiile sincronizate. Concret, emite facturi, le trimite în SPV, primește facturile de la furnizori - ceea ce o să spuneți poate că fac și alte aplicații. Ei bine, aici apare noutatea. Fiind conectat direct cu banca, antreprenorul poate plăti direct facturile primite. La fel cum și clienții lui pot plăti direct din BT Go. Este un ecosistem, toate facturile din SPV ajungând automat și în BT Go. Mai departe, toate informațiile legate de plăți și încasări sunt preluate în FGO, de unde pot fi preluate în contabilitate.
Cum a influențat această colaborare creșterea și dezvoltarea platformei FGO?
La finalul lunii mai, peste 135.000 de firme erau înregistrate și utilizau platforma FGO. Însă colaborarea cu BT a adus ceva mult mai valoros utilizatorilor: a adus un nivel de securitate sporit, la standardele unei aplicații bancare, a adus încrederea că pe lângă standardul ISO avem un audit IT de securitate, gândit și executat periodic de către o firmă specializată cu nivelul de expertiză și un mindset tipic de hacking, pentru a putea reduce pe cat posibil acele puncte slabe ale tehnologiei folosite.
În cifre seci, numărul de firme înregistrate a crescut cu mai mult de 50% față de vara anului trecut. Numărul de clienti plătitori a crescut și mai mult, triplându-se față de începutul anului 2023. Odată cu parteneriatul cu BT, oferim în mod gratuit pentru un an, pachetul GO e-Factura, care cuprinde tot ce are nevoie un antreprenor din zona serviciilor. Oferim depunere automată în SPV, dar și citirea tuturor facturilor trimise de furnizorii antreprenorilor, integrarea cu BT și matching automat de tranzacții bancare cu facturi, care apoi ajung cu un singur click în SAGA la contabilitate.
Este important să mentionăm faptul că noi am fost și rămânem o platformă cu un model de utilizare și subscriptie freemium, având functionalități disponibile gratuit și fără limită de timp, pentru emitere factura, dar și celebra de acum e-Factura. Exceptând pachetul GO e-Factura oferit gratuit utilizatorilor BT Go, funcționalitățile pentru care clienții FGO plătesc sunt doar cele care vizează automatizări, integrarea cu SPV, păstrarea pentru 5 ani a arhivei cu recipisele e-Factura, matchingul automat între tranzacții bancare și facturi și altele
În ce mod a influențat legislația e-Factura utilizarea platformei FGO și ce schimbări ați introdus pentru a sprijini utilizatorii?
e-Factura a fost o schimbare majoră pentru toți antreprenorii, iar lucrul ăsta s-a resimțit în toate departamentele noastre. A fost o perioadă extrem de aglomerată și solicitantă pentru echipa de IT, pentru departamentul de suport și asistență, dar si pentru colegii care se ocupă de analiza și traducerea bazei legislative.
În contextul obligativității e-Factura de la 1 ianuarie, a fost o perioadă cu multe necunoscute pentru antreprenori, lucru care s-a tradus pentru noi într-un volum atipic de mare, cu multe telefoane și tichete către departamentul de suport. Doar în primele 3 luni ale anului, colegii noștri au răspuns la peste 25.000 de telefoane, iar în scris la aproape 20.000 de întrebări, majoritatea dilemelor antreprenorilor având legătură cu sistemul RO e-Factura, obținerea semnăturii electronice sau înscrierea în SPV.
În același timp, și echipa tehnică a avut o perioadă mult mai solicitantă decât în mod normal. Deși e-Factura este integrată în FGO încă din 2022, de când a apărut obligativitatea pentru anumite tranzacții, din 2024, SPV este un alt „animal” cu reguli si validări sau mesaje de eroare care se schimbau peste noapte. Cu toții a trebuit să ne adaptăm din mers, pentru a nu exista întreruperi în serviciile oferite și automatizările promise.
Vara trecută într-un interviu vorbeați de două aspecte critice pentru implementarea facturării electronice obligatorii pentru tranzacțiile B2B: sistemul electronic al ANAF care funcționează foarte prost și legea care nu spune nimic despre personalul ANAF care are acces neîngrădit la toate datele de facturare și nici despre metodele de criptare sau protecție a acestor date. Care este acum situația? Persistă aceste două aspecte critice?
Ceva e bine: SPV a trecut de la 90% indisponibilitate la 90% disponibilitate. Chiar dacă apar mesaje noi de eroare nedocumentate, chiar dacă conectarea manuală în e-Factura dă încă multe bătăi de cap celor care insistă să depună personal facturile în SPV, progresul este semnificativ.
Din punct de vedere al securității și al garantării accesului securizat la date, afirmația de anul trecut este, din păcate, la fel de valabilă și în prezent: nu știm cine administrează și operează datele e-Factura, cine din IT ANAF are acces la ce depunem noi toți ca antreprenori acolo.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.