Ca om care și-a luat întotdeauna profesia în serios, cu multă pasiune, uneori poate prea multă, cu nopți nedormite corectând teste și realizând câte un raport cu măsuri ameliorative pentru fiecare elev, cu ore întregi petrecute la cursuri de formare, bani cheltuiți pe webinarii și conferințe, cu sute de consultații cu părinții și grelele încercări de a-i face să înțeleagă unde trebuie lucrat, exersat, cu timpul meu liber spulberat pe a face zeci, sute de fișe de lucru personalizate, aplicate lacunelor specifice ale copilului. Cu toate acestea și multe altele, domnule ministru cu prea puțină viziune în preuniversitar, mă simt profund jignit de declarațiile dumneavoastră recente.
Nu pregătirea profesională a profesorilor e problema principală a analfabetismului, ci incapacitatea dumneavoastră rușinoasă, mai ales ca om al științei, să vedeți proporțiile variabilelor problemă care constituie învățământul pe care nu vă descurcați să îl coordonați.
În numele a multor cadre didactice, vă comunic, chit că veți citi sau nu, că ați dat și continuați să dați palme nemeritate unor oameni care se chinuie ani de zile cu un sistem de învățământ șubred, deschiolat, plin de abuzuri, violențe și chiar înjosire a dascălilor.
Nu mă reprezentați. Nu ne reprezentați.
Și nu veți binevoi să vă cereți scuze pentru declarațiile pe care le-ați făcut fără să luați în calcul măcar o treime din lucrurile explicate mai sus.
Vă mulțumim pentru subtila distrugere a ce a mai rămas din autoritatea noastră profesională, atât în fața părinților, cât și a elevilor!
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp





Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Vă simțiți jignit fiindcă faceți o confuzie gravă: între regulă și excepție. Cei la care se referea dl. Daniel David reprezintă regula, iar dumneavoastră - excepția. Nu se referea la dumneavoastră! Știe și el că există profesori care își iubesc și își respectă meseria, care se zbat pentru excelență (de cele mai multe ori, în ciuda sistemului; uneori, și în ciuda colegilor). Din păcate, aceștia nu formează masa critică în corpul didactic și nu pot influența direcția în care merge școala românească. Știți foarte bine acest lucru, așa cum îl știe și dl. David (m-aș bucura dacă v-ați abține de la aprecieri referitoare la competența dumnealui sau, măcar, să le faceți după ce îi veți citi cel puțin o lucrare științifică). În altă ordine de idei, mă surprinde că nu ați sesizat relația cauzală pe care a făcut-o dl. David între pregătirea profesorilor și rata de analfabetism funcțional. Dumneavoastră aveți elevi analfabeti? Sunt sigur că nu. Din nou, nu s-a referit la dumneavoastră., ci la cei care produc analfabeti.
Ar mai fi o rațiune în favoarea dumneavoastră: vă simțiți jignit în calitate de membru al breslei. Vă sugerez să renunțați la mitul unității cu orice preț - una dintre cauzele înapoierii acestei țări. Chiar vă simțiți solidar cu colegii chiulangii, cu cei alcoolici, cu prădătorii sexuali, cu cei care fug de la școală ca să dea meditații acasă, cu cei care nu au mai citit o carte de când au terminat facultatea, cu agramații?! Nu puteți fi solidar cu ei, fiindcă nu aveți valori comune. Nici ei nu se simt solidari cu dumneavoastră și nu ar sări să vă apere. Nici nu-i văd militând pentru o reformă reală a școlii românești.
Înainte de a vă simți jignit, încercați să vedeți de care parte vă situați prin profilul dumneavoastră psiho-moral și prin realizările dumneavoastră profesionale.
Foarte mulți "profesori" ajung la catedră doar pe criterii politice. Dintre suplinitorii, neamuri, prieteni ai politicienilor, ocupă rapid posturi titularizate. Împiedicând absolvenții simpli de învățământ pe profil. Iar cei din categoria favorizatilor demonstrează lipsa pregătirii la examenele specifice celor din învățământ.
O altă cauză a degradării învățământului o reprezintă dispariția disciplinei elevilor, lipsa metodelor coercitive pentru elevii rebeli, ca să nu-i numesc altfel.
O anomalie nefastă este constituirea acelor "consilii" ale părinților și elevilor. De regulă leaderii lor provin din categoria parvenitilor, cu bani, sau politic, nu întotdeauna liciti, care au influență dăunătoare asupra corpului profesoral.
Asta este tara foștilor miniștri, în mod special proveniți de la psd.
Și a înțelegerii greșite a democrației, libertății și "recomandărilor" ue. Aici trebuie "refotmat" în primul rând.
Nu mai intru în detalii. Zilnic aveți, în mediul înconjurător exemple, nu tocmai placute.
Și cu orice risc aș spune: introducerea religiei, aproape obigatorie, nu a adus nimic bun.
Asta este răspunsul meu la procentul de promovabilitate. Puteți spune ce vreți.