Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

„- Cum identificați o țoapă cu bani?” „- Poșeta pe masă la restaurant." Antreprenoarea Amalia Săftoiu, despre brandurile purtate la vedere și „luxul tăcut”

D&G shop

Foto: RooM the Agency / Alamy / Alamy / Profimedia

Stilul nu mai este neapărat dictat de buget în ziua de azi, iar adoptarea unei ținute sofisticate este posibilă și fără cheltuirea unor sume exorbitante, prin accesarea de exemplu a site-urilor de resale cu articole de lux, crede antreprenoarea Amalia Săftoiu, fondatoarea businessului de modă Ami Amalia. Ea a criticat ideea cheltuirii în exces pe articole de îmbrăcăminte ieftine din magazinele de fast fashion și a subliniat importanța investiției în articole de calitate.

„Nu, stilul nu ține de buget. În 2024, cu acces la toate site-urile de resale de luxury, stilul chiar nu ține de buget. Dimpotrivă, cred că se strică foarte mulți bani pe lucruri ieftine. Eu am văzut oameni care pleacă din magazine de fast fashion cărând sacoșe de parcă eram pe vremuri, venind de la piață, în loc să care o singură plăsuță cu ceva de calitate”, spune antreprenoarea, invitată la emisiunea „În fața ta”, de la Digi24.

Întrebată cum identifică „o țoapă cu bani” Amalia Săftoiu a răspuns: „Poșeta pe masă la restaurant."

Despre purtarea brandurilor la vedere, Săftoiu a subliniat că totul depinde de modul în care acestea sunt integrate în stil și asumate. Antreprenoarea a menționat conceptul de „lux tăcut", care pare să înlocuiască brandurile purtate ostentativ.

„Depinde cum le porți la vedere și cum ți le asumi și ce vrei să faci cu ele. Cred că din ce în ce mai puțin oamenii poartă brandurile la vedere. Este acest concept, care a prins foarte bine după un serial din America, quiet luxury sau luxul tăcut - care acum este varianta brandului la vedere, poate o să devină la fel de agasant în curând. Depinde de personalitate, unii pot să ducă un nume și să spună o poveste prin contrastul stilului lor și al personalității, dar pe alții nu îi avantajează”, a răspuns Săftoiu, întrebată ce crede despre cei ce poartă brandurile la vedere.

Citiți și:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult