Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

„- Cum identificați o țoapă cu bani?” „- Poșeta pe masă la restaurant." Antreprenoarea Amalia Săftoiu, despre brandurile purtate la vedere și „luxul tăcut”

D&G shop

Foto: RooM the Agency / Alamy / Alamy / Profimedia

Stilul nu mai este neapărat dictat de buget în ziua de azi, iar adoptarea unei ținute sofisticate este posibilă și fără cheltuirea unor sume exorbitante, prin accesarea de exemplu a site-urilor de resale cu articole de lux, crede antreprenoarea Amalia Săftoiu, fondatoarea businessului de modă Ami Amalia. Ea a criticat ideea cheltuirii în exces pe articole de îmbrăcăminte ieftine din magazinele de fast fashion și a subliniat importanța investiției în articole de calitate.

„Nu, stilul nu ține de buget. În 2024, cu acces la toate site-urile de resale de luxury, stilul chiar nu ține de buget. Dimpotrivă, cred că se strică foarte mulți bani pe lucruri ieftine. Eu am văzut oameni care pleacă din magazine de fast fashion cărând sacoșe de parcă eram pe vremuri, venind de la piață, în loc să care o singură plăsuță cu ceva de calitate”, spune antreprenoarea, invitată la emisiunea „În fața ta”, de la Digi24.

Întrebată cum identifică „o țoapă cu bani” Amalia Săftoiu a răspuns: „Poșeta pe masă la restaurant."

Despre purtarea brandurilor la vedere, Săftoiu a subliniat că totul depinde de modul în care acestea sunt integrate în stil și asumate. Antreprenoarea a menționat conceptul de „lux tăcut", care pare să înlocuiască brandurile purtate ostentativ.

„Depinde cum le porți la vedere și cum ți le asumi și ce vrei să faci cu ele. Cred că din ce în ce mai puțin oamenii poartă brandurile la vedere. Este acest concept, care a prins foarte bine după un serial din America, quiet luxury sau luxul tăcut - care acum este varianta brandului la vedere, poate o să devină la fel de agasant în curând. Depinde de personalitate, unii pot să ducă un nume și să spună o poveste prin contrastul stilului lor și al personalității, dar pe alții nu îi avantajează”, a răspuns Săftoiu, întrebată ce crede despre cei ce poartă brandurile la vedere.

Citiți și:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult

Guvernul Ciolacu Inquam

România fierbe de un an. A fiert politic, apoi instituțional, bugetar și, în cele din urmă, economic. În doar 12 luni, economia și societatea au intrat într-o spirală a degradării. Iar în centrul acestui haos se află Guvernul Ciolacu — un guvern care a reușit să cheltuiască peste 70 de miliarde de euro în plus, fără să lase urme clare de dezvoltare sau de bunăstare! Foto: Inquam Photos/Octav Ganea

Citește mai mult

Ferma Cernat

În ciuda tuturor costurilor și dificultăților, am simțit la acești oameni o dragoste profundă pentru pământul care ne hrănește pe toți. „Banii au un singur dezavantaj: nu se pot mânca”, râde dl. Moldovan.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Shelly la BT Talks

În cel mai nou episod al podcastului economic al Băncii Transilvania, BT Business Talks, am stat de vorbă cu Andrei „Selly” Șelaru despre transformarea din creator de conținut în antreprenor, despre Beach, Please și despre Nibiru – proiectul unei stațiuni private lângă Costinești, gândită ca o platformă de divertisment cu standarde unitare, mix de evenimente și o infrastructură permanentă.

Citește mai mult

Guvernul Ciolacu 2 și Iohannis

Efectele catastrofale ale guvernului-rotativă, cu premierii Ciucă - Ciolacu și miniștrii de Finanțe Cîciu - Boloș, ultimii învârtiți apoi pe la Fonduri Europene, se văd cu ochiul liber. În 2025, 7% din veniturile bugetare totale merg spre plata dobânzilor pentru datoriile contractate de România, față de 5% în 2024.

Citește mai mult