Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

„L-am bătut pe Titi Aur”. Cum a reacționat fostul pilot de raliu atunci când a fost provocat în trafic

Titi Aur

Într-o țară cu un nivel atât de crescut al agresivității pe șosele, trebuie să știi cum să faci față provocărilor. Cea mai înțeleaptă reacție este să nu le răspunzi, a spus Titi Aur, fost pilot de raliuri și expert în condus defensiv, atunci când a fost întrebat în timpul emisiunii „În fața ta” de la Digi24 cum dezarmezi „o fiară” în trafic.

„În primul rând, nu răspunzi sub nici o formă la agresivitatea lui, sub nicio formă. Putem învăța asta de la căței. Când un cățel trece pe stradă pe lângă un câine mai rău sau mai mulți câini, știți ce face ca să scape? Nu se uită către ei, pune capul în altă parte. Haideți să învățăm asta de la animale: când te agresează unul (n.r. în trafic) nu te uita. Dar nu te uita, nu în sensul ăla ostentativ, așa ca să-l enervezi. Nu băga în seamă sau spune: bine, domnule, chiar dacă a greșit el, voi pleca, pentru că altfel o fiară, dacă vorbim chiar de o fiară în trafic, va încerca să te agreseze, te va șicana și, dacă îți pui mintea cu ăla, nu poți ajunge decât la un conflict: fie bătăile din trafic, fie tot felul de șicanări fără urmări fizice neapărat, fie accidente grave”, crede Titi Aur.

Fostul pilot de raliuri a povestit cum a reacționat el însuși când a fost provocat în trafic. „Eu am avut momente în care am fost provocat, recunoscut. Vă dau doar un exemplu: eram cu o mașină Mitsubishi cu tracțiune integrală, puternică, și a venit unul lângă mine cu o mașină tot așa. M-a recunoscut, a spus la semafor să facem liniuță și i-am spus că da. Și când am plecat, am plecat mult mai încet și l-am lăsat. Și s-a dus ăla acasă liniștit, probabil, a spus la el la bloc: Mamă, Titi Aur, l-am bătut cu mașina. Și ce dacă? Nu am pățit nimic, dar dacă îmi punea mintea cu el, puteam să fiu autorul moral al unui accident. Atunci i-am dat acea bucurie, să zică el că m-a bătut. A plecat înainte și, gata, iar eu mi-am văzut de treabă”, a explicat Titi Aur.

O altă manifestare a agresivității în trafic sunt flash-urile date pe autostradă. Ce să faci într-o asemenea situație? „Mă enervează în primul rând, nu mă pun cu nebunul, dar este într-adevăr frustrant când ai banda 1 ocupată. ești pe banda 2 la o viteză aproape de limita de 130 la oră și când vine unul agresiv, că el vrea să treacă și nu ai unde să te dai e enervant. Dar dar nu încerc să-l agresez, când găsesc loc îl las să se ducă, dar într-adevăr, asta trebuie sancționat, e frustrant și urât”, a punctat Titi Aur.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Cabana perfectă:

Cine nu s-a visat măcar o dată într-o cabană de munte cu vedere la pădure, cu miros de lemn proaspăt și liniștea aceea curată, ruptă de agitația orașului? Chiar dacă nu trăim permanent la altitudine, putem aduce atmosfera aceea în propriul nostru spațiu- fie că e o casă de vacanță, fie un apartament urban care vrei să respire mai mult aer de natură. Stilul de cabană modernă e o combinație rafinată între confort rustic și funcționalitate contemporană, o invitație de a trăi mai simplu, dar cu gust.

Citește mai mult

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon e-factura

Dacă ne uităm la primele 7 luni din 2025, cheltuielile au fost mai mari cu peste 20% decât veniturile, în condițiile în care acestea au crescut cu aproape 12% față de anul precedent. Cheltuielile de personal și asistență socială reprezintă aproape 67% din venituri. Dacă adăugăm și costul dobânzilor, care a crescut îngrijorător față de 2024, ajungem la peste 75% din total venituri. foto: Profimedia

Citește mai mult