Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

„L-am bătut pe Titi Aur”. Cum a reacționat fostul pilot de raliu atunci când a fost provocat în trafic

Titi Aur

Într-o țară cu un nivel atât de crescut al agresivității pe șosele, trebuie să știi cum să faci față provocărilor. Cea mai înțeleaptă reacție este să nu le răspunzi, a spus Titi Aur, fost pilot de raliuri și expert în condus defensiv, atunci când a fost întrebat în timpul emisiunii „În fața ta” de la Digi24 cum dezarmezi „o fiară” în trafic.

„În primul rând, nu răspunzi sub nici o formă la agresivitatea lui, sub nicio formă. Putem învăța asta de la căței. Când un cățel trece pe stradă pe lângă un câine mai rău sau mai mulți câini, știți ce face ca să scape? Nu se uită către ei, pune capul în altă parte. Haideți să învățăm asta de la animale: când te agresează unul (n.r. în trafic) nu te uita. Dar nu te uita, nu în sensul ăla ostentativ, așa ca să-l enervezi. Nu băga în seamă sau spune: bine, domnule, chiar dacă a greșit el, voi pleca, pentru că altfel o fiară, dacă vorbim chiar de o fiară în trafic, va încerca să te agreseze, te va șicana și, dacă îți pui mintea cu ăla, nu poți ajunge decât la un conflict: fie bătăile din trafic, fie tot felul de șicanări fără urmări fizice neapărat, fie accidente grave”, crede Titi Aur.

Fostul pilot de raliuri a povestit cum a reacționat el însuși când a fost provocat în trafic. „Eu am avut momente în care am fost provocat, recunoscut. Vă dau doar un exemplu: eram cu o mașină Mitsubishi cu tracțiune integrală, puternică, și a venit unul lângă mine cu o mașină tot așa. M-a recunoscut, a spus la semafor să facem liniuță și i-am spus că da. Și când am plecat, am plecat mult mai încet și l-am lăsat. Și s-a dus ăla acasă liniștit, probabil, a spus la el la bloc: Mamă, Titi Aur, l-am bătut cu mașina. Și ce dacă? Nu am pățit nimic, dar dacă îmi punea mintea cu el, puteam să fiu autorul moral al unui accident. Atunci i-am dat acea bucurie, să zică el că m-a bătut. A plecat înainte și, gata, iar eu mi-am văzut de treabă”, a explicat Titi Aur.

O altă manifestare a agresivității în trafic sunt flash-urile date pe autostradă. Ce să faci într-o asemenea situație? „Mă enervează în primul rând, nu mă pun cu nebunul, dar este într-adevăr frustrant când ai banda 1 ocupată. ești pe banda 2 la o viteză aproape de limita de 130 la oră și când vine unul agresiv, că el vrea să treacă și nu ai unde să te dai e enervant. Dar dar nu încerc să-l agresez, când găsesc loc îl las să se ducă, dar într-adevăr, asta trebuie sancționat, e frustrant și urât”, a punctat Titi Aur.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult