Foto: Inquam Photos
Magia sărbătorilor de iarnă începe să se aștearnă peste întreaga lume. Este perioada în care visurile copiilor mai puțin norocoși se împletesc mai mult ca oricând cu generozitatea comunității, sub bagheta de fapte bune a organizațiilor non-profit. Oamenii obișnuiți devin adevărați eroi în lupta împotriva lipsurilor și sărăciei, prin donații în campaniile sociale, picurând zâmbete în inimile copiilor din familiile vulnerabile.
Campania „Pune o porție în plus la masă”, inițiată de Organizația Salvați Copiii și care în acest an are un partener important, Banca Transilvania, își propune să vină în sprijinul copiilor defavorizați din România, cei care trăiesc în risc de sărăcie și excluziune socială și ale căror familii nu își pot permite necesitățile de bază în ceea ce privește hrana zilnică. Iar acești copii nu sunt doar niște cazuri izolate.
Date Eurostat din 2021 arată că aproape 20% dintre familiile monoparentale din România nu își permit să aibă, o dată la două zile, o masă cu carne sau pește. Aceleași statistici îngrijorătoare arată că aproape un sfert dintre familiile monoparentale și cele cu trei sau mai mulți copii sunt expuse riscului de sărăcie. De altfel, România continuă să fie statul membru al Uniunii Europene cu cel mai mare nivel al riscului de sărăcie sau excluziune socială în rândul copiilor - 41,5% dintre aceștia, adică 1,5 milioane de copii, ceea ce înseamnă că aceștia trăiesc în gospodării cu un nivel scăzut al veniturilor. Cifre seci, dar care ne amintesc că, pentru unii copii, sărbătorile de iarnă sunt mai degrabă despre nevoi fundamentale nesatisfăcute, și nu despre zâmbete și bucurii. Sunt categorii sociale ce se confruntă cu dificultăți financiare și materiale, amplificate și de efectele pandemiei și de costul în creștere al vieții, iar lor Crăciunul le aduce mai degrabă preocupări, decât fericire. Însă în preajma sărbătorilor de iarnă, gesturile de solidaritate și implicare pot face o diferență importantă în viața semenilor noștri greu încercați.
Partener marcant în campania „Pune o porție în plus la masă” în acest an, Banca Transilvania a decis să aducă o contribuție financiară în valoare de 50.000 de euro. De altfel, implicarea BT în proiecte de susținere a comunității este bine-cunoscută, fiind un exemplu de instituție financiară care investește în bunăstarea și dezvoltarea comunităților pe care le deservește. Prin susținerea acestei campanii sociale, Banca Transilvania oferă un exemplu despre cum sectorul privat poate să-și asume responsabilitatea socială și aduce o contribuție în viețile celor mai vulnerabili membri ai comunității. Pentru că sunt copii cărora le lipsesc lucruri de bază pe care fiecare dintre noi ar trebui să le aibă: o masă caldă, haine de iarnă, o casă caldă.
Cu un simplu click, oricine poate dona în campania „Pune o porție în plus la masă” pentru a susține hrana zilnică necesară copiilor vulnerabili, pentru a le reda dreptul la necesitățile de bază, ajutând astfel la construirea prin efort comun a echității sociale pentru cei mai puțin norocoși. Obiectivul Organizației Salvați Copiii este ajutarea a 10.000 de copii vulnerabili și familiile lor, prin acordarea de suport material de urgență pentru asigurarea hranei.
Puteți să faceți o donație aici sau direct din BT Pay. Accesând site-ul Băncii Transilvania, cei interesați pot dona o sumă fixă – 10, 30 sau 50 de lei - sau pot completa suma pe care vor să doneze. Banii vor fi direcționați în totalitate către Organizația Salvați Copiii România.
Haideți să le facem împreună copiilor sărbătorile de iarnă puțin mai frumoase!
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.