Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Alina Nicolaie, fondator Alexander Kindergarten: „Am cunoscut un om cu doi copii în brațe. Două fetițe de șapte luni. Mama lor murise la naștere. Și m-am trezit mămică peste noapte.” Dăm credit educației

Alina Nicolaie

Uneori, la 18 ani, se întâmplă să-ți fi găsit deja drumul profesional. Sau, cel puțin, așa să simți. Să muncești mult și să-ți investești toată energia pentru a te dezvolta. Și să mergi mult timp pe acest drum până să-ți dai seama că locul în care te regăsești cu adevărat este în altă parte. Iar când trăiești acel moment de conștientizare, să ai puterea de a-ți reconstrui drumul către acel loc.

Aceasta este pe scurt povestea Alinei Nicolaie, mamă a trei copii, care a renunțat la o carieră în domeniul bancar și a deschis centrul educațional Alexander Kindergarten. Un business greu, dar frumos, spune ea, în care valorifică toată experiența în vânzări și comunicare directă cu clienții, acumulată în aproape 20 de ani de bancă, și care îi dă sens și echilibru.

În 2022, platforma Republica vă invită să cunoașteți poveștile antreprenorilor români care au avut curajul să investească în educație. Vom intra în lumea celor care au deschis grădinițe, școli, instituții private de învățământ și care au făcut din actul de învățare- indiferent de forma pe care o îmbracă sau de vârsta celor cărora se adresează- o afacere profitabilă, cu șanse de a se dezvolta în viitor. Dăm credit educației este un proiect editorial care este realizat în parteneriat cu Banca Transilvania, pe parcursul întregului an 2022.

„Am cunoscut un om cu doi copii în brațe. Două fetițe de șapte luni. Mama lor murise la naștere. Și m-am trezit mămică peste noapte. Am trecut de la bucuria care îmi înflorea sufletul când un copil îmi zâmbea pe stradă, la ipostaza în care aveam doi copii și trebuia să știu totul. Până atunci, plecam și la 2 noaptea din bancă. La momentul acela am conștientizat că vreau să închid laptopul la sfârșitul programului și îmi scăpărau călcâiele pe stradă ca să ajung cât mai repede acasă. Legal, nu puteam să-mi iau concediu de creștere copil.

Mi-am împărțit cât am putut de bine timpul între copii, familie și job, dar la un moment dat m-am simțit debusolată. Și job cu poziție de răspundere, cu multe task-uri și mulți clienți, și copii ... era prea mult. Roțile mele au început să scârțâie. Eram foarte obosită și, între timp, am rămas și însărcinată. Stând acasă cu băiețelul, mi-am dat seama că trebuie să fac mai mult pentru copiii mei. Atunci am început să citesc foarte mult și am început să construiesc ce înseamnă azi Alexander”, spune Alina.

„Hai să închiriem o casă și să ne creștem copiii acolo”

Cu acest gând a început povestea Alexander, pentru că Alina nu era încă foarte sigură că nu se va mai întoarce la job. A închiriat o casă în Tunari, la marginea pădurii, unde inițial au venit 7 copii. Ai ei și ai câtorva prieteni. Era februarie 2020 și, în contextul restricțiilor impuse de pandemie, centrul educațional s-a închis după numai o lună. Business-ul a fost susținut din resurse proprii până în iunie, pentru că trebuia să plătească chiria și salariile angajaților pe care îi avea deja. 

Până la sfârșitul anului 2020, numărul copiilor a ajuns la 30, iar Alina și-a dat seama că business-ul va continua să crească, așa că a decis să se mute într-un spațiu mai mare. Din mai 2021, Alexander funcționează într-o clădire nou construită, în Otopeni, într-un spațiu de aproape 500 de metri pătrați. Acesta a fost momentul în care a fost accesată și o linie de credit prin BT Mic.

În prezent, sunt singurii chiriași, iar în următoarele două luni, centrul educațional în curs de acreditare își va mări spațiul de funcționare și va avea și o grădină de 1.200 de metri pătrați. Astfel, Alina vine în întâmpinarea cererii mari pentru after-school, un serviciu pe care l-a dezvoltat din necesitatea fetelor sale, care au început școala.

În prezent, la Alexander Kindergarten, vin aproximativ 60 de copii preșcolari și 12 copii la after-school.

„Degeaba aleg o grădiniță pe care o consider cea mai potrivită, dacă eu nu aloc timp copilului meu”

Alegerea unei grădinițe nu este deloc o misiune ușoară pentru părinți, mai ales dacă se află la prima experiență de acest gen. Dincolo de bugetul pe care îl pot aloca, decizia este îngreunată de oferta destul de variată, mai ales în orașele mari, și de diversele filozofii educaționale care au pătruns în ultimii ani în învățământul privat preșcolar.

Alina spune că, dincolo de criteriile de bază care vizează dotarea materială, igiena, alimentația, numărul copiilor dintr-o clasă, comunicarea și transparența în ceea ce privește lucrurile care se întâmplă pe parcursul zilei, în grădiniță, este foarte important că tu, ca părinte, să simți că acolo este locul copilului tău. Apoi, să fii atent la ceea ce îți transmite copilul odată ce a fost integrat, iar pentru asta trebuie să-l cunoști foarte bine. 

„Copilul trebuie direcționat către o grădiniță unde să se simtă bine. Tocmai de aceea, le propun părinților o intrare treptată în colectivitate. Vedem ce ne generează copilul, vedem unde este gradul lui de confort și decidem dacă este direcția pe care trebuie să mergem. Nu forțăm copilul și nu îl lăsăm din brațe plângând pentru că așa plângeam și noi când eram mici. Este total greșit. Noi, la Alexander, pe lângă toate activitățile specifice învățământului preșcolar, punem mare accent pe latura emoțională a copiilor. (...) Copilul generează și trebuie să citești pe chipul lui dacă îi este bine unde este. Iar pentru asta trebuie să-l cunoști foarte bine. De aceea și insist, atunci când jobul permite, ca părintele să preia copilul de la grădiniță cât mai devreme și să petreacă cât mai mult timp împreună. Degeaba aleg o grădiniță pe care o consider cea mai potrivită, dacă eu nu aloc timp copilului meu”, spune Alina.

„Trebuie să găsești nu doar oameni care au o diplomă în brațe, ci și emoțiile în stomac”

Cea mai mare provocare atunci când ai o inițiativă antreprenorială în educație, e să găsești personal, spune Alina. Și nu numai în ceea ce privește cadrele didactice, dar și personalul auxiliar.

„Trebuie să găsești nu doar oameni care au o diplomă în brațe, ci și emoțiile în stomac. Și îi găsești, dar ești presat de timp, pentru că în momentul în care unii vor o schimbare și își dau demisia, vor să plece cât mai repede, nu respectă preavizul. (...) Poți să te regăsești, să-ți dorești să ajungi educator și să ai această înclinație, dar e nevoie de studii, indiferent de sistem. Și eu am plecat din același punct, dar m-am instruit, am făcut cursuri de formare și m-am dezvoltat. Nu poți fi educator doar dacă îți place (...) Și cu personalul auxiliar, selecția este riguroasă pentru că un îngrijitor interacționează cu copilul, îl îmbracă, vorbește cu el. Și nu este ușor să lucrezi cu copiii, e nevoie să ai o înclinație, să-ți placă”, spune Alina, care are în prezent 11 angajați.

Un alt aspect important atunci când vine vorba de deschiderea unei grădinițe, este finanțarea. Alina spune că dacă ar fi știut de la început de câti bani este nevoie, poate că s-ar fi speriat.

„Am devenit plătitori de TVA, dar nu putem vorbi încă de profitabilitate. Și nici nu avem această miză. Toți banii au fost reinvestiți și vom continua să facem asta pentru că vrem ca familia noastră să crească. Eu nu îmi doresc nimic mai mult decât salariul pe care îl aveam la bancă, să trăiesc fericită aici, înconjurată de copii, și să am o viață decentă. Încă mă uit lună de lună dacă îmi mai rămân bani și pentru salariul meu. Dar e mai important că asta îmi creează echilibrul meu ca om. Pentru că fac ceea ce îmi place și mă regăsesc în asta”, spune Alina.

Planurile de viitor vizează creșterea Alexander Kindergarten pentru tot ceea ce înseamnă activități cu preșcolari și școlari, dar și către suportul în integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale.   

Mai multe informații despre programul BT destinat finanțării activităților din educație găsiți aici.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Foarte frumos gandit si buna conceptia. Dupa 35 de ani ca educatoare in care buzunarul meu a tinut locul statului , ma bucur sa vad tineri entuziasti care nu vor sa se imbogateasca peste noapte si care vor sa munceasca pe rupte pentru ca le place ceea ce fac. SUCCES!
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult