Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Am intrat într-un magazin de electrocasnice. Și... am vândut un frigider. O poveste reală

Frigidere

Foto: Getty Images

Sunt în concediu, zilnic trezire la 6 dimineața, alergătură, ce sa mai, „vis”! Exact „așa” îmi propusesem să petrec o săptămână. De fapt, cele cinci zile s-au transformat în vreo două și jumătate. În fine, după câteva zile în care mai mult am alergat prin Constanța pentru a rezolva diverse probleme birocratice, am plecat din oraș. Unde? Cât mai departe. Spre Timișoara.

Dar… tragedia bateriei descărcate a telefonului a lovit.

Conducând mașina pe o distanță de câteva sute de kilometri, am rămas fără baterie la telefon. Cel sau cea căruia nu i s-a întâmplat, să ridice două degete. Știți acel moment, în care mai ai 2% și începi să te gândești că nu ai cum să îl încarci. Dar cauți o soluție. Și soluția a venit mergând și privind în dreapta. Evrika! 

Parchez mașina, cobor, ajung în magazin. Intru și încep să scanez rafturile magazinului de electrocasnice din Sibiu. Aventura mea de abia acum începe.

Eu, tricou roșu pe mine. De asemenea, cei de la magazin au tricouri roșii, uniformă standard. Eu eram în căutarea unui încărcător auto. Îi abordez pe băieți, îi simt comunicativi, păream deja că ne știm de ceva vreme. Amabili, bine dispuși, genul de oameni cu care chiar merită să socializezi. Îmi indică amabili unde pot găsi un încărcător de mașină. Magazinul plin de clienți.

De la 5-6 metri observ cum o doamnă mă „scanează” și se îndreaptă spre mine.

Mă abordează cu genul acela de amabilitate caracteristică unui om educat: „Bună ziua, mă scuzați, îmi puteți recomanda un frigider?”

Hmm, tricoul roșu este de vină. Îi intru in joc. Continui să îi prezint oferta, clasa energetică, îi recomand LG. Mă întreabă unde sunt produse. Îi spun că în Polonia. Adaug că sunt produse foarte bune. Am deja acasă un produs LG și cunoșteam detaliile tehnice.

Ea, foarte mulțumită completează: „Da, mai am și o mașină de spălat și un televizor. Foarte bune, într-adevăr”.

Se îndreaptă către casele de marcaj pentru a comande frigiderul recomandat de mine.

În tot acest timp angajații, luați prin surprindere, asistau uimiți la ce se întâmplă. Tocmai reușisem să vând un frigider, client fiind.

La final îi spun: „Știți, eu sunt tot client, la fel ca dumneavoastră, dar mă bucur că v-am putut ajuta”.

Doamna se uită la mine, își pune mâinile la gură, uimită, se uită la tricou și spune râzând: „Daca nu lucrați aici, înseamnă că lucrați la Lotto?”

Da, turist fiind și client al unui magazin, am reușit să vând un frigider. Atenție mereu la ce tricouri purtați. Această poveste ar trebui să se termine cu un smiley face.

Text apărut inițial pe site-ul autorului.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Publicitate voalata pt. LG
    • Like 1
  • Interesant și plăcut articolul. Apreciez îndemânarea autorului ”în a scrie” convingător și atractiv.
    • Like 0


Îți recomandăm

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

 expert contabil

Pentru fiecare 10.000 de lei distribuiți, impozitul crește de la 1.111 lei la 1.905 lei, iar firmele trebuie să verifice activul net și capitalul social înainte de a face orice distribuție. „Cota de 16% intră în vigoare de la 1 ianuarie, dar se aplică pentru dividendele distribuite după 1 ianuarie. Or, ce dividende pot eu să distribui în ianuarie? Pe cele din trimestru IV, cele care se formează chiar acum”, explică expertul contabil.

Citește mai mult

Pălărie de damă

Copiii mamei soacre și-au confruntat notițele abia după înmormântare. Adevărul i-a eliberat, au urât-o pentru câteva ore, dar prevederile testamentare și o ladă de șampanie vintage, scumpă, cumpărată chiar de soacră-mea pentru ocazie, a mai atenuat șocul și a netezit o parte din drumul spre vindecare. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult