Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Am intrat într-un magazin de electrocasnice. Și... am vândut un frigider. O poveste reală

Frigidere

Foto: Getty Images

Sunt în concediu, zilnic trezire la 6 dimineața, alergătură, ce sa mai, „vis”! Exact „așa” îmi propusesem să petrec o săptămână. De fapt, cele cinci zile s-au transformat în vreo două și jumătate. În fine, după câteva zile în care mai mult am alergat prin Constanța pentru a rezolva diverse probleme birocratice, am plecat din oraș. Unde? Cât mai departe. Spre Timișoara.

Dar… tragedia bateriei descărcate a telefonului a lovit.

Conducând mașina pe o distanță de câteva sute de kilometri, am rămas fără baterie la telefon. Cel sau cea căruia nu i s-a întâmplat, să ridice două degete. Știți acel moment, în care mai ai 2% și începi să te gândești că nu ai cum să îl încarci. Dar cauți o soluție. Și soluția a venit mergând și privind în dreapta. Evrika! 

Parchez mașina, cobor, ajung în magazin. Intru și încep să scanez rafturile magazinului de electrocasnice din Sibiu. Aventura mea de abia acum începe.

Eu, tricou roșu pe mine. De asemenea, cei de la magazin au tricouri roșii, uniformă standard. Eu eram în căutarea unui încărcător auto. Îi abordez pe băieți, îi simt comunicativi, păream deja că ne știm de ceva vreme. Amabili, bine dispuși, genul de oameni cu care chiar merită să socializezi. Îmi indică amabili unde pot găsi un încărcător de mașină. Magazinul plin de clienți.

De la 5-6 metri observ cum o doamnă mă „scanează” și se îndreaptă spre mine.

Mă abordează cu genul acela de amabilitate caracteristică unui om educat: „Bună ziua, mă scuzați, îmi puteți recomanda un frigider?”

Hmm, tricoul roșu este de vină. Îi intru in joc. Continui să îi prezint oferta, clasa energetică, îi recomand LG. Mă întreabă unde sunt produse. Îi spun că în Polonia. Adaug că sunt produse foarte bune. Am deja acasă un produs LG și cunoșteam detaliile tehnice.

Ea, foarte mulțumită completează: „Da, mai am și o mașină de spălat și un televizor. Foarte bune, într-adevăr”.

Se îndreaptă către casele de marcaj pentru a comande frigiderul recomandat de mine.

În tot acest timp angajații, luați prin surprindere, asistau uimiți la ce se întâmplă. Tocmai reușisem să vând un frigider, client fiind.

La final îi spun: „Știți, eu sunt tot client, la fel ca dumneavoastră, dar mă bucur că v-am putut ajuta”.

Doamna se uită la mine, își pune mâinile la gură, uimită, se uită la tricou și spune râzând: „Daca nu lucrați aici, înseamnă că lucrați la Lotto?”

Da, turist fiind și client al unui magazin, am reușit să vând un frigider. Atenție mereu la ce tricouri purtați. Această poveste ar trebui să se termine cu un smiley face.

Text apărut inițial pe site-ul autorului.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Publicitate voalata pt. LG
    • Like 1
  • Interesant și plăcut articolul. Apreciez îndemânarea autorului ”în a scrie” convingător și atractiv.
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult