Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Antreprenor la început de drum. Cinci aspecte esențiale dacă ai decis să nu mai amâni crearea unui site pentru business-ul tău

Mircea Săplăcan

Crearea unui website este poate ultimul lucru la care se gândește un antreprenor la început de drum, cu excepția situației în care își deschide un magazin online. Sunt aspecte care par mai importante, iar unele chiar sunt, dar nici existența unui site nu este de neglijat. Căutarea unei companii pe Google sau pe social media a devenit un gest reflex atât pentru clienții persoane fizice, cât și pentru companii.

Website-ul este cartea de vizită a companiei, un instrument pe care îl poți folosi pentru a-ți crește vizibilitatea online, pentru a-ți îmbunătăți relația cu clienții, pentru a-ți crește reputația și, bineînțeles, pentru a genera vânzări. În funcție de obiectivele pe care ți le stabilești și de natura business-ului tău, vei ști pe ce componentă să pui mai mult accentul.

Nici lipsa timpului și nici a banilor nu pot justifica lipsa unui site pentru un business. Cu atât mai mult dacă afacerea tocmai a fost sau urmează să fie lansată. Indiferent că decizi să apelezi la o firmă specializată, la un freelancer sau să încerci să-l faci pe cont propriu, este obligatoriu să ai un site de prezentare.

Mircea Săplăcan, fondatorul agenției de digital marketing Emiral Media, le-a explicat antreprenorilor prezenți la workshopul „De la Zero la Online: Primul pas către un site de prezentare cu vizibilitate,” organizat la Stup, care sunt principalele aspecte pe care trebuie să le stabilească înainte de a crea un site.

Stup este un proiect al Băncii Transilvania, un spațiu fizic unde antreprenorii pot găsi sprijin indiferent de etapa în care se află business-ul lor. Stup funcționează ca un marketplace de produse și servicii necesare oricărui antreprenor, un loc în care oricând poți găsi consiliere gratuită dedicată afacerii tale. Și pentru că Stup este un loc în care chiar se fac lucruri, poți consulta agenda evenimentelor organizate și găzduite AICI.

Cinci aspecte esențiale în dezvoltarea unui site pentru afacerea ta

1. DOMENIUL

Crearea unui site nu numai că nu ar trebui amânată, dar ar fi bine să fie concomitentă cu alegerea denumirii comerciale a companiei tale, adică a brandului. Este necesar să verifici, cel puțin, dacă domeniul pentru numele la care te gândești este disponibil.

În principiu, numele trebuie să fie ușor de reținut, cât mai scurt și relevant pentru business. Apoi, este necesar să te asiguri că numele este disponibil. Poți folosi platforme precum ROTLD, GoDaddy sau Whois.

Costurile variază în funcție de extensia aleasă (.ro, .com, .net, .info, .org etc.), care ar trebui să reflecte activitatea companiei. De exemplu, dacă oferi servicii de design interior, nu ai niciun motiv să ai un domeniu cu extensia .info. În schimb, dacă activezi în zona online, atunci extensia .net este chiar indicată.

Înregistrarea logo-ului și/sau a numelui de brand ori chiar a sloganului la OSIM este o măsură de siguranță pe care o poți lua, măcar după un timp.

2. HOSTINGUL

Hostingul este esențial pentru funcționarea site-ului tău. Acesta reprezintă spațiul în care sunt stocate toate fișierele site-ului și asigură accesul utilizatorilor. Pentru afacerile mici sau la început de drum, un server shared poate fi o soluție economică, dar pe măsură ce afacerea ta crește, este recomandat să optezi pentru un server dedicat, care oferă mai multă putere și stabilitate. Este important să alegi un furnizor de hosting de încredere, care să ofere suport tehnic și uptime garantat.

De obicei, companiile care fac site-uri oferă și servicii de hosting. Dacă apelezi la un freelancer sau îl faci pe cont propriu, e important să te gândești înainte cine îți va găzdui site-ul în condiții optime.

3. IDENTITATEA VIZUALĂ

Concret, aceasta înseamnă nume, logo, culori și fonturi utilizate. Acestea trebuie să fie coerente și să reflecte personalitatea și valorile brandului companiei.

Un logo bine realizat, pe care îl poți crea chiar cu ajutorul unor instrumente AI sau prin colaborarea cu o agenție de branding, este crucial pentru recunoașterea imediată a afacerii tale. Identitatea vizuală ar trebui să fie integrată armonios pe site și să fie consistentă pe toate materialele de marketing, contribuind astfel la construirea unei imagini profesioniste. Pentru acest din urmă aspect, existența unui manual de brand, pe care îl fac de obicei agențiile, este de un real ajutor.

Astfel, te vei asigura că, indiferent de furnizor și de materialele folosite, imaginea ta va fi aceeași, de la logo până la culori și fonturi folosite.

4. STRUCTURA

Este nevoie de o organizare clară a informațiilor pe care decizi să le pui pe site. În prezent, pagina „Home” nu mai este vizibilă pe site-urile nou create, deoarece a devenit intuitiv să dai click pe logo.

În schimb, se pune mai mult accent pe ceea ce oferi clientului, motiv pentru care produsele sau serviciile ar trebui să fie cât mai vizibile. O secțiune de testimoniale sau proiecte realizate ar trebui creată cu scopul de a da credibilitate. Alte pagini esențiale sunt „Despre noi,” „Contact” și, eventual, un blog care te va ajuta să te indexezi mai bine în Google.

Mircea Săplăcan spune că este foarte important ca informațiile și mesajele de pe site să fie centrate pe clienți, nu pe companie. De asemenea, un alt aspect important asupra căruia a atras atenția a fost prezența unui buton de Call to Action pe fiecare pagină și ecran.

5. CONȚINUT

Probabil că cea mai la îndemână variantă ți se pare să scrii texte, cu atât mai mult cu cât vrei să explici cât mai bine ceea ce oferi. Totuși, din punctul de vedere al utilizatorului, este cea mai proastă variantă, deoarece nimeni nu este dispus să citească texte lungi. Așadar, dacă folosești texte, ai grijă să fie optimizate SEO și asigură-te că sunt scurte și întrerupte de fotografii de cât mai bună calitate.

Cea mai bună variantă este să folosești videoclipuri pe fiecare pagină a site-ului tău, spune fondatorul Emiral Media.

„E recomandat să ai pe site răspunsurile la întrebările pe care ți le poate pune un client. Te ajută și din perspectivă SEO și pentru vânzări. Iar dacă faci un material video pentru fiecare dintre ele, e și mai bine,” a punctat Săplăcan.

Poți adăuga elemente suplimentare de credibilitate, cum sunt testimoniale, studii de caz sau certificări, care să construiască încrederea vizitatorilor în afacerea ta.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult