Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Antreprenor la început de drum. Cinci aspecte esențiale dacă ai decis să nu mai amâni crearea unui site pentru business-ul tău

Mircea Săplăcan

Crearea unui website este poate ultimul lucru la care se gândește un antreprenor la început de drum, cu excepția situației în care își deschide un magazin online. Sunt aspecte care par mai importante, iar unele chiar sunt, dar nici existența unui site nu este de neglijat. Căutarea unei companii pe Google sau pe social media a devenit un gest reflex atât pentru clienții persoane fizice, cât și pentru companii.

Website-ul este cartea de vizită a companiei, un instrument pe care îl poți folosi pentru a-ți crește vizibilitatea online, pentru a-ți îmbunătăți relația cu clienții, pentru a-ți crește reputația și, bineînțeles, pentru a genera vânzări. În funcție de obiectivele pe care ți le stabilești și de natura business-ului tău, vei ști pe ce componentă să pui mai mult accentul.

Nici lipsa timpului și nici a banilor nu pot justifica lipsa unui site pentru un business. Cu atât mai mult dacă afacerea tocmai a fost sau urmează să fie lansată. Indiferent că decizi să apelezi la o firmă specializată, la un freelancer sau să încerci să-l faci pe cont propriu, este obligatoriu să ai un site de prezentare.

Mircea Săplăcan, fondatorul agenției de digital marketing Emiral Media, le-a explicat antreprenorilor prezenți la workshopul „De la Zero la Online: Primul pas către un site de prezentare cu vizibilitate,” organizat la Stup, care sunt principalele aspecte pe care trebuie să le stabilească înainte de a crea un site.

Stup este un proiect al Băncii Transilvania, un spațiu fizic unde antreprenorii pot găsi sprijin indiferent de etapa în care se află business-ul lor. Stup funcționează ca un marketplace de produse și servicii necesare oricărui antreprenor, un loc în care oricând poți găsi consiliere gratuită dedicată afacerii tale. Și pentru că Stup este un loc în care chiar se fac lucruri, poți consulta agenda evenimentelor organizate și găzduite AICI.

Cinci aspecte esențiale în dezvoltarea unui site pentru afacerea ta

1. DOMENIUL

Crearea unui site nu numai că nu ar trebui amânată, dar ar fi bine să fie concomitentă cu alegerea denumirii comerciale a companiei tale, adică a brandului. Este necesar să verifici, cel puțin, dacă domeniul pentru numele la care te gândești este disponibil.

În principiu, numele trebuie să fie ușor de reținut, cât mai scurt și relevant pentru business. Apoi, este necesar să te asiguri că numele este disponibil. Poți folosi platforme precum ROTLD, GoDaddy sau Whois.

Costurile variază în funcție de extensia aleasă (.ro, .com, .net, .info, .org etc.), care ar trebui să reflecte activitatea companiei. De exemplu, dacă oferi servicii de design interior, nu ai niciun motiv să ai un domeniu cu extensia .info. În schimb, dacă activezi în zona online, atunci extensia .net este chiar indicată.

Înregistrarea logo-ului și/sau a numelui de brand ori chiar a sloganului la OSIM este o măsură de siguranță pe care o poți lua, măcar după un timp.

2. HOSTINGUL

Hostingul este esențial pentru funcționarea site-ului tău. Acesta reprezintă spațiul în care sunt stocate toate fișierele site-ului și asigură accesul utilizatorilor. Pentru afacerile mici sau la început de drum, un server shared poate fi o soluție economică, dar pe măsură ce afacerea ta crește, este recomandat să optezi pentru un server dedicat, care oferă mai multă putere și stabilitate. Este important să alegi un furnizor de hosting de încredere, care să ofere suport tehnic și uptime garantat.

De obicei, companiile care fac site-uri oferă și servicii de hosting. Dacă apelezi la un freelancer sau îl faci pe cont propriu, e important să te gândești înainte cine îți va găzdui site-ul în condiții optime.

3. IDENTITATEA VIZUALĂ

Concret, aceasta înseamnă nume, logo, culori și fonturi utilizate. Acestea trebuie să fie coerente și să reflecte personalitatea și valorile brandului companiei.

Un logo bine realizat, pe care îl poți crea chiar cu ajutorul unor instrumente AI sau prin colaborarea cu o agenție de branding, este crucial pentru recunoașterea imediată a afacerii tale. Identitatea vizuală ar trebui să fie integrată armonios pe site și să fie consistentă pe toate materialele de marketing, contribuind astfel la construirea unei imagini profesioniste. Pentru acest din urmă aspect, existența unui manual de brand, pe care îl fac de obicei agențiile, este de un real ajutor.

Astfel, te vei asigura că, indiferent de furnizor și de materialele folosite, imaginea ta va fi aceeași, de la logo până la culori și fonturi folosite.

4. STRUCTURA

Este nevoie de o organizare clară a informațiilor pe care decizi să le pui pe site. În prezent, pagina „Home” nu mai este vizibilă pe site-urile nou create, deoarece a devenit intuitiv să dai click pe logo.

În schimb, se pune mai mult accent pe ceea ce oferi clientului, motiv pentru care produsele sau serviciile ar trebui să fie cât mai vizibile. O secțiune de testimoniale sau proiecte realizate ar trebui creată cu scopul de a da credibilitate. Alte pagini esențiale sunt „Despre noi,” „Contact” și, eventual, un blog care te va ajuta să te indexezi mai bine în Google.

Mircea Săplăcan spune că este foarte important ca informațiile și mesajele de pe site să fie centrate pe clienți, nu pe companie. De asemenea, un alt aspect important asupra căruia a atras atenția a fost prezența unui buton de Call to Action pe fiecare pagină și ecran.

5. CONȚINUT

Probabil că cea mai la îndemână variantă ți se pare să scrii texte, cu atât mai mult cu cât vrei să explici cât mai bine ceea ce oferi. Totuși, din punctul de vedere al utilizatorului, este cea mai proastă variantă, deoarece nimeni nu este dispus să citească texte lungi. Așadar, dacă folosești texte, ai grijă să fie optimizate SEO și asigură-te că sunt scurte și întrerupte de fotografii de cât mai bună calitate.

Cea mai bună variantă este să folosești videoclipuri pe fiecare pagină a site-ului tău, spune fondatorul Emiral Media.

„E recomandat să ai pe site răspunsurile la întrebările pe care ți le poate pune un client. Te ajută și din perspectivă SEO și pentru vânzări. Iar dacă faci un material video pentru fiecare dintre ele, e și mai bine,” a punctat Săplăcan.

Poți adăuga elemente suplimentare de credibilitate, cum sunt testimoniale, studii de caz sau certificări, care să construiască încrederea vizitatorilor în afacerea ta.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Cabana perfectă:

Cine nu s-a visat măcar o dată într-o cabană de munte cu vedere la pădure, cu miros de lemn proaspăt și liniștea aceea curată, ruptă de agitația orașului? Chiar dacă nu trăim permanent la altitudine, putem aduce atmosfera aceea în propriul nostru spațiu- fie că e o casă de vacanță, fie un apartament urban care vrei să respire mai mult aer de natură. Stilul de cabană modernă e o combinație rafinată între confort rustic și funcționalitate contemporană, o invitație de a trăi mai simplu, dar cu gust.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon e-factura

Dacă ne uităm la primele 7 luni din 2025, cheltuielile au fost mai mari cu peste 20% decât veniturile, în condițiile în care acestea au crescut cu aproape 12% față de anul precedent. Cheltuielile de personal și asistență socială reprezintă aproape 67% din venituri. Dacă adăugăm și costul dobânzilor, care a crescut îngrijorător față de 2024, ajungem la peste 75% din total venituri. foto: Profimedia

Citește mai mult