Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Aproximativ 69.000 de automobile - producția pierdută în România din cauza crizei coronavirusului. Cât au pierdut Germania, Franța și celelalte state UE

dacia reia activitatea - foto captura

Foto captura Youtube/vladbarza

Peste un milion de angajați din industria auto au fost afectați de închiderile fabricilor din cauza crizei provocate de coronavirus în Uniunea Europeană și Marea Britanie, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile. 

Concret, cifrele centralizate de asociație arată că 1.138.536 de salariați au avut de suferit din cauza opririi producției de autovehicule – din care 64.455 în Marea Britanie – din cei 2,6 miloane de salariați, cât reprezintă totalul forței de muncă în domeniul producției auto. Datele includ doar persoanele implicate direct în fabricarea de mașini, camioane, autoutilitare și autobuze și nu cuprind și angajații care produc piese sau alte articole conexe. Impactul asupra lanțului de aprovizionare auto este chiar mai puternic, potrivit sursei menționate. 

Numărul real de persoane afectate este mult mai mare, întrucât există o întârziere în raportarea datelor și cifrelor (complete) pentru diferite țări și / sau fabrici de producție nu sunt încă disponibile, arat[ asociația, care adaugă că imaginea de ansamblu nu este exhaustivă, ci doar un instrument pentru a arăta impactul crizei la nivelul UE.

În Germania peste 560.000 de angajați au fost afectați de oprirea activității fabricilor de autovehicule, iar producția pierdută de uzinele auto germane în această perioadă fiind de peste 553.000 de autovehicule.

În România cel puțin 20.000 de persoane lucrau în industria auto, până la începerea crizei Covid-19, iar în 31 de zile de întrerupere a producției s-ar fi putut produce aproape 69.000 de mașini, arată datele centralizate de asociație.  

Pierderile de producție din întreaga UE cauzate de oprirea fabricilor se ridică la cel puțin 2.068.832 de autovehicule, date strânse de asociație pana la 20 aprilie. Această cifră include autoturisme, camioane, autoutilitare, autobuze și autocare. Durata medie de oprire a uzinelor auto în UE este de 26 de zile lucrătoare în acest moment. În mod evident, pierderile de producție vor crește dacă întreruperile sunt prelungite.

Sursa: Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, date valabile la 21 aprilie

Dacia și-a reluat producția, cu un număr mic de angajați

Uzina Dacia de la Mioveni și-a reluat marți activitatea, pe bază de voluntariat, cu o echipă redusă de angajați. Uzina Mecanică și Șasiuri a redemarat activitatea cu 250 de angajați, iar la departamentul Presaj, cu 190 de oameni.

La intrarea în fabrică se ține cont de distanțarea socială, angajaților li se măsoară temperatura cu ajutorul unor camere cu termoviziune, iar în următoarele zile vor fi montate si tuneluri de dezinfecție.

Benzile de lucru au fost modificate, cu distanță între acestea de cel puțin un metru.

Pe mesele de lucru au fost marcate cu X locurile care trebuie să rămână libere, iar în sala de mese au fost montate geamuri separatoare.

Activitatea va fi reluată total pe 4 mai, când uzina va lucra în două schimburi.

Foto captura Youtube/vladbarza

Uzina Dacia a anunțat pe 9 aprilie că își va relua progresiv activitatea pe platforma de la Mioveni, din 21 aprilie, pe bază de voluntariat.

„Încă de la debutul crizei pandemice, generată de noul virus COVID -19, Groupe Renault România s-a asigurat să ia măsuri adaptate de protecție pentru ansamblul angajaților din toate sediile unde își desfășoară activitatea”, anunța compania, în urmă cu două săptămâni.

Uzina Dacia a întrerupt producţia pe platforma industrială de la Mioveni pe data de 19 martie, în contextul pandemiei de coronavirus, iar cei 13.500 de angajaţi au intrat atunci în şomaj tehnic.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    In curand transportul cu masina proprietate personala va fi accesibil doar clasei de sus. Totul merge conform planului dragi oite...
    • Like 1
    • @
      Salut . Una dintre oite are 2 nelemuriri , in acest sens : Chiar daca productia ar scadea la 1/2 din cea initiala ( de necrezut , totusi ) , zecile de milioane de autoturisme produse anual , de catre cine vor fi cumparate ? Productia OPEC de zeci de milioane de barili /an cui vor fi vandute ? Cam numeroasa ,, clasa de sus '' ....
      • Like 2
    • @ Luigi Cosma
      check icon
      Vor fi cumparate de corporatii care vor oferi servicii asemanatoare cu Uber doar ca fara sofer.

      Asta e doar inceputul. Urmeaza taxe de 100% (in unele locuri deja sunt, in Singapore un Golf costa aproape $100.000), taxe pe poluare, incurajarea electricelor mai scumpe, etc

      Scopul: sa se stie in permanenta unde si pe unde te duci cu masina, sa fie mai usor sa ti se aranjeze un accident, cei netolerati de sistem sa nu se mai poate deplasa, etc. Numai avantaje :)
      • Like 0
    • @ Luigi Cosma
      Mi-ați luat vorba din gură. Justă și logică întrebarea. Se vorbește doar de pierderi de parcă activitățile din cursul vieții noastre ar fi un perpetuum mobile. Chair și roboții „obosesc„ în sensul precum că se defectează, se uzează, se deregleză.
      • Like 0
  • Parerist check icon
    Mașinile sunt cel mai mare dușman al omenirii. Însă nu cele produse, ci doar cele cumpărate.
    Cel care cumpără mașina trebuie lapidat cu taxe, impozite, accize, plus ca sunt puși la panoul infamiei de Greta.
    Însă industria auto nu trebuie atinsa nici cu o floare, nici măcar când se dovedește ca încalcă cu buna știința legile.
    • Like 0
  • Iar aerul in oras a devenit respirabil!
    • Like 2


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult