Foto captura Youtube/vladbarza
Peste un milion de angajați din industria auto au fost afectați de închiderile fabricilor din cauza crizei provocate de coronavirus în Uniunea Europeană și Marea Britanie, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile.
Concret, cifrele centralizate de asociație arată că 1.138.536 de salariați au avut de suferit din cauza opririi producției de autovehicule – din care 64.455 în Marea Britanie – din cei 2,6 miloane de salariați, cât reprezintă totalul forței de muncă în domeniul producției auto. Datele includ doar persoanele implicate direct în fabricarea de mașini, camioane, autoutilitare și autobuze și nu cuprind și angajații care produc piese sau alte articole conexe. Impactul asupra lanțului de aprovizionare auto este chiar mai puternic, potrivit sursei menționate.
Numărul real de persoane afectate este mult mai mare, întrucât există o întârziere în raportarea datelor și cifrelor (complete) pentru diferite țări și / sau fabrici de producție nu sunt încă disponibile, arat[ asociația, care adaugă că imaginea de ansamblu nu este exhaustivă, ci doar un instrument pentru a arăta impactul crizei la nivelul UE.
În Germania peste 560.000 de angajați au fost afectați de oprirea activității fabricilor de autovehicule, iar producția pierdută de uzinele auto germane în această perioadă fiind de peste 553.000 de autovehicule.
În România cel puțin 20.000 de persoane lucrau în industria auto, până la începerea crizei Covid-19, iar în 31 de zile de întrerupere a producției s-ar fi putut produce aproape 69.000 de mașini, arată datele centralizate de asociație.
Pierderile de producție din întreaga UE cauzate de oprirea fabricilor se ridică la cel puțin 2.068.832 de autovehicule, date strânse de asociație pana la 20 aprilie. Această cifră include autoturisme, camioane, autoutilitare, autobuze și autocare. Durata medie de oprire a uzinelor auto în UE este de 26 de zile lucrătoare în acest moment. În mod evident, pierderile de producție vor crește dacă întreruperile sunt prelungite.
Sursa: Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, date valabile la 21 aprilie
Dacia și-a reluat producția, cu un număr mic de angajați
Uzina Dacia de la Mioveni și-a reluat marți activitatea, pe bază de voluntariat, cu o echipă redusă de angajați. Uzina Mecanică și Șasiuri a redemarat activitatea cu 250 de angajați, iar la departamentul Presaj, cu 190 de oameni.
La intrarea în fabrică se ține cont de distanțarea socială, angajaților li se măsoară temperatura cu ajutorul unor camere cu termoviziune, iar în următoarele zile vor fi montate si tuneluri de dezinfecție.
Benzile de lucru au fost modificate, cu distanță între acestea de cel puțin un metru.
Pe mesele de lucru au fost marcate cu X locurile care trebuie să rămână libere, iar în sala de mese au fost montate geamuri separatoare.
Activitatea va fi reluată total pe 4 mai, când uzina va lucra în două schimburi.
Foto captura Youtube/vladbarza
Uzina Dacia a anunțat pe 9 aprilie că își va relua progresiv activitatea pe platforma de la Mioveni, din 21 aprilie, pe bază de voluntariat.
„Încă de la debutul crizei pandemice, generată de noul virus COVID -19, Groupe Renault România s-a asigurat să ia măsuri adaptate de protecție pentru ansamblul angajaților din toate sediile unde își desfășoară activitatea”, anunța compania, în urmă cu două săptămâni.
Uzina Dacia a întrerupt producţia pe platforma industrială de la Mioveni pe data de 19 martie, în contextul pandemiei de coronavirus, iar cei 13.500 de angajaţi au intrat atunci în şomaj tehnic.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Asta e doar inceputul. Urmeaza taxe de 100% (in unele locuri deja sunt, in Singapore un Golf costa aproape $100.000), taxe pe poluare, incurajarea electricelor mai scumpe, etc
Scopul: sa se stie in permanenta unde si pe unde te duci cu masina, sa fie mai usor sa ti se aranjeze un accident, cei netolerati de sistem sa nu se mai poate deplasa, etc. Numai avantaje :)
Cel care cumpără mașina trebuie lapidat cu taxe, impozite, accize, plus ca sunt puși la panoul infamiei de Greta.
Însă industria auto nu trebuie atinsa nici cu o floare, nici măcar când se dovedește ca încalcă cu buna știința legile.