Sari la continut

De șase ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Breaking news: Minus 36,9 USD/baril! Ce înseamnă cutremurul din acest moment de pe piața petrolului. Nu, benzina nu va fi gratis!

petrol - getty

Foto Guliver/Getty Images

20 aprilie 2020 este o zi istorică, în sens negativ, în ceea ce privește prețul petrolului. West Texas Intermediate (WTI) a închis la prețul de -36,9 dolari/baril. Este pentru prima dată în istorie când barilul de petrol se tranzacționează la valori negative.

Cauza principală a acestei căderi istorice este legată de temerile legate de evoluțiile economice negative, dar și de cererea scăzută.

Sortimentul Brent se tranzacționa la 25 usd/baril, un preț în scădere cu 8%, comparativ cu ședința precedentă. 

Contractele futures pentru luna iulie se tranzacționează la prețuri aproximativ cu 5% mai mici, la 28 dolari per baril.

Deși prețul petrolului este negativ, există nuanțe. Răspunsul pe scurt este că nu, nu tot petrolul este gratuit.

Contractele futures sunt legate de o dată anume de livrare. Contractele care au atins aceste minime istorice sunt cele pentru livrările din mai și expiră marți. Pandemia declanșată de coronavirus care a dus la căderea fără precedent a cererii și faptul că întreaga capacitate de stocare a petrolului este utilizată la maxim au condus la înregistrarea acestei situații.

Acesta este motivul pentru care prețul înregistrat este unul negativ, acest lucru înseamnă că producătorii vor plăti pentru a scăpa de aceste livrări.

Contractele futures se tranzacționează pentru livrările efectuate lunar. Contractele de livrare din iunie au fost tranzacționate la un preț cu 16% mai mic, la 21,04 dolari pe baril.

Această situație bizară scoate în evidență volatilitatea din piețe și incertitudinea privind revenirea economiei la parametri normali. Un preț scăzut al barilului de petrol nu este un semn pozitiv pentru economie, ci unul al incertitudinii.

Nu, benzina nu va fi gratis.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Parerist check icon
    Poate cu pandemia asta isi dau seama multi ca intr-o lume digitalizata nu mai e nevoie sa ne inghesim ca furnicile in trafic ca sa muncim intr-un cubicul in fata unui ecran, ci putem s-o facem de oriunde. Asta ar fi o veste destul de proasta pentru producatorii de masini si de petrol...
    • Like 3
    • @ Parerist
      Ar fi o veste buna si pentru mediu, dupa cum se poate vedea in aceste zile.
      • Like 0
  • Nu înseamnă defel că vom cumpăra benzina gratis. Prețul la pompă este compus din mult mai multe elemente. Transportul combustibilului nu va fi niciodată gratis, iar taxele aplicate peste tot in lume combustibilului, cu siguranță nu vor fi. Unicul indicator valid din această situație, baril cu preț negativ, este că economia are mari probleme!
    • Like 0
  • check icon
    SUA este producatorul numarul unu. Cum au reusit asta? Pai au scos petrol din ''piatra seaca''. Costul de extractie: 36$/baril. Adica la fiecare baril pierd bani. Arabia Saudita a incercat sa micsoreze productia mondiala dar Rusia s-a retras efectiv din OPEC+ si vinde cat vrea. Pretul de extractie in Rusia este de 18$/baril. Probabil ca vrea sa le-o plateasca americanilor pentru 2014.
    • Like 1


Îți recomandăm

Stinge lumina!

Consumerismul nostru a lucrat în compensare. Ne-am cumpărat frigidere mari și le-am burdușit cu mâncare. Ne-am vârfuit cărucioarele la supermarket, cumpărând produse la ofertă de care nu aveam nevoie și care ni s-au stricat în cămară. Ne-am construit clădiri de sticlă pe care le-am luminat feeric, așteptându-ne ca factura la curent s-o plătească sfântul CEO. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

Carlos Moreno

„Logica e simplă de fapt - cu cât se construiesc mai multe drumuri pentru mașini, cu atât vom avea mai multe mașini, iar cu cât vom construi mai multe piste pentru biciclete, cu atât vom avea mai multe biciclete, de asemenea, cu cât vom face mai multe spații pentru oameni, cu atât va veni mai multă lume să facă activități”, spune Carlos Moreno. (Foto: ARCEN)

Citește mai mult

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult