Bogdan și Dan se cunosc din studenție, de pe vremea când amândoi își doreau să devină ingineri și să-și găsească un loc de muncă bine plătit. În urmă cu 20 ani niciunul dintre ei nu se gândea că va avea propriul business. După terminarea facultății s-au angajat în domenii diferite, dar amândurora li s-au oferit oportunități de afaceri de care au ales să profite. Chiar dacă nu aveau studii de specialitate, prinseseră ceva experiență și aveau suficient curaj. Erau tineri și deschiși la minte. Au învățat din mers și mai ales din greșeli.
Iar pentru Dan lecția primului eșec a venit mai repede decât s-ar fi așteptat poate, după numai un an. S-a repliat rapid și a fondat o a doua companie. Astăzi are o firmă de recrutare și conduce aproape 1.500 de oameni. A depășit momentul primului eșec, dar a devenit și mai precaut decât se dovedise în facultate. Nu se prezenta niciodată la un examen dacă nu reușea să parcurgă toată materia. Pentru că nu s-a bazat niciodată pe noroc și a avut tot timpul nevoie de certitudini. Iar în business cu atât mai mult.
Bogdan și-a fondat propria companie în urmă cu 7 ani, după ce a încercat mai multe variante de parteneriate. Acum are o firmă de curierat, iar lucrurile merg din ce în ce mai bine, mai ales după pandemie. În primele luni însă lucrurile scăpaseră de sub control din cauza numărului mare de comenzi plasate de clienți. Vedea oportunitatea, dar nu putea estima cât este de viabilă pentru a investi în soluția de gestionare a situației nou create.
Riscul cel mai mic
Call center-ul trebuia să răspundă simultan apelurilor clienților, să înregistreze, să raporteze și monitorizeze fiecare apel. De asemenea, era necesar și un IVR intern, un robot cu capabilități de interacțiune cu clienții, care să-și direcționeze apelurile către angajați.
A ales varianta cu cel mai scăzut grad de risc: soluția Cloud Voice de la Vodafone, care nu a necesitat o investiție inițială. Făcea astfel de „analize de risc” încă din facultate. Când nu avea timp să parcurgă toată materia, selecta și învăța capitolele cu cele mai mari șanse să devină subiecte de examen.
Astfel a fost activată o centrală virtuală cu linii simulate “în spatele” numărului scurt de contact, ceea ce a permis redirecționarea apelurilor automat prin IVR către angajați. A fost activată o soluție de IP Telephony și toate telefoanele fixe analogice au fost înlocuite cu IP Softphone. De asemenea, s-au primit laptop-uri, căști și VPN pentru conectare la centrala virtuală securizată. Iar asta i-a fost de mare ajutor în perioadele în care angajații a trebuit să rămână în izolare și au putut lucra de acasă.
I-a împărtășit experiența sa lui Dan, cu care s-a întâlnit întâmplător, în timp ce se afla în vacanță. Nu ar fi vrut să vorbească tot despre muncă, dar acesta i s-a plâns că cei care aveau nevoie de serviciile de recrutare ale companiei sale sunau după ora 6 seara, când angajații săi nu mai erau la birou, iar astfel se pierdeau multe apeluri. Dan s-a arătat însă sceptic. Lui i-a plăcut tot timpul să meargă la sigur.
7 din 10 companii consideră că este importantă existența unei perioade de testare pentru soluțiile digitale
Dan nu reprezintă o excepție în rândul antreprenorilor din România, ci chiar regula. Potrivit unui studiu comandat de Vodafone în rândul companiilor locale, 72% dintre acestea consideră că este importantă existența unei perioade de testare, înainte de a lua decizia finală de achiziție a unei soluții din gama IT&C sau a unor servicii de digitalizare. În același timp, 70% consideră important gradul de inovare al soluțiilor din portofoliu și consultanța primită din partea furnizorului.
În acest context, noua platformă - Deschis la nou. Deschis la tehnologie – aduce expertiza consultanților și vine cu o perioadă mai mare de testare gratuită pentru o gamă de soluții oferite de Vodafone Business. Antreprenorii care își doresc să facă un prim pas către digitalizarea afacerilor pot testa acum gratuit, pentru o perioadă de șase luni, 7 soluții:
· Cloud Voice - centrală telefonică virtuală care permite funcții diverse de management al apelurilor, inclusiv pentru activități de tip call center;
· Microsoft 365 – varianta optimă pentru creșterea productivității, eficienței în comunicare și distribuției de informații în cadrul companiei;
· Virtual Private Server - un server virtual prin care se pot stoca și păstra în siguranță toate datele și aplicațiile unei companii;
· Smart Archive - acces rapid la documentele companiei, prin catalogare și arhivare inteligentă;
· Business Secure Sign - semnătură electronică cu valoare legală care include Certificat Digital pentru a semna documentele, în siguranță și de oriunde;
· Vodafone Smart Protect - o soluție de securitate cibernetică pentru dispozitive fixe și mobile, care asigură protecție antivirus, anti-malware, anti-spyware, anti-ransomware și protecția tranzacțiilor bancare;
· Smart Invoice - soluție care permite emiterea și managementul facturilor fiscale și al altor documente de plată (proforme, chitanțe, avize) online.
„Tech for Better este motto-ul după care ne ghidăm atunci când dezvoltăm atât soluții digitale, cât și oportunități de promovare a antreprenorilor români. Platforma de comunicare - Deschis la nou. Deschis la tehnologie - aduce în prim-plan soluții digitale, care, alături de un partener de încredere în consultanță și implementare, sporesc productivitatea, eficiența, siguranța și optimizarea costurilor pentru afacerile din România. Această platformă a fost gândită pentru ca toate companiile, nu doar cele aflate la început de drum în ceea ce privește digitalizarea, să testeze soluțiile Vodafone Business, să profite de multiplele beneficii ale digitalizării și să depășească mai facil provocările”, a declarat Mihnea Rădulescu, Director Enterprise Business Unit în cadrul Vodafone România.
Deschiși la minte și deschiși la nou
Bogdan și Dan s-au reîntâlnit de curând. De la ultima discuție, Dan rămăsese cu o certitudine: că putea testa în mod gratuit soluția de care avea atâta nevoie. A testat-o și a continuat să o folosească, având dovada că productivitatea angajaților este mai mare, iar procesul de angajare devine mai eficient.
Mai mult, a început să fie tot mai deschis și la alte soluții digitale. Nu pentru că ar mai avea nevoie de certitudini, ci pentru a rămâne constant cu el însuși. Bogdan și-a adus aminte de tânărul Dan și s-a amuzat la gândul că unele lucruri nu se schimbă niciodată. Au ajuns însă amândoi la concluzia că, pentru a porni un business, trebuie să fii deschis la minte, dar pentru a-l crește trebuie să fii deschis la nou. Fiecare în ritmul său.
Comunitatea Vodafone Business are deja peste 100.000 de antreprenori care au dovedit că sunt deschiși la nou și la tehnologie, alegând să își digitalizeze afacerile. Astfel, în cadrul platformei, o parte dintre aceștia au acceptat să-și spună povestea. Musette, Cupio, fisher Fixings, Archivit, VEGO Holdings și Sweetology au evidențiat modul în care soluțiile de tehnologie din portofoliul Vodafone Business îi ajută să fie mai eficienți, să optimizeze costurile, să își țină companiile în siguranță și să își îmbunătățească productivitatea.
De altfel, aceasta este și promisiunea pe care Vodafone Business o face clienților: atenția și adaptabilitatea la nevoile fiecărei afaceri, alături de soluțiile tehnologice inovatoare.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.