Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Regina Maria 3.0. Fady Chreih, CEO: „Ce mă deranjează cel mai mult este că se vorbește foarte mult despre sectorul privat și sectorul public și nu avem o conversație despre cum arată sistemul ca un tot”

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei Private de Sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990.

Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria împlinește 30 de ani în 2025. O vârstă a maturității pentru un business care s-a dezvoltat urmând ideea de a democratiza mersul la medic. Gestionează sănătatea a peste 7,4 milioane de pacienți, iar numărul de abonamente e de așteptat să atingă în curând borna de 1 milion. Dar ce înseamnă să construiești pe termen lung într-o țară unde deciziile de azi pe mâine dictează de multe ori regulile jocului?

Între 1995 și 2025 s-au scurs nu doar decenii, ci și câteva crize economice majore, revoluții tehnologice, o pandemie și a început un război la granița Uniunii Europene. Este fascinant să te întorci în timp și să constați că afacerile pornite în România fie au dispărut, fie au pivotat complet, fie au rezistat prin consolidare și internaționalizare, iar managementul de aici coordonează operațiunile la nivel regional. O trăsătură comună a celor care au crescut- managerii au citit semnele timpurilor înainte ca acestea să devină evidente.

Sistemul medical are nevoie de cifre consolidate, care să ducă la un diagnostic corect și la o strategie coerentă. Am descoperit, în timpul discuției, cât de dificil e să aduni date statistice relevante la nivel național, din fiecare județ, în țara în care spitalele funcționează încă după normative sovietice și de ce întreg sistemul are nevoie de un restart, pentru a fi proiectat ca un tot unitar, nu diferențiat, stat-privat.

Acesta nu e un interviu festiv, e o discuție despre reziliență, inovație în afaceri, dar mai ales despre cum îți păstrezi direcția- urmând ”The North Star”- cum spune Fady Chreih. 

Mai jos, câteva idei desprinse din discuția cu CEO-ul Rețelei Private de Sănătate Regina Maria. Interviul pe larg în format video îl găsiți atașat la acest text:

  • Ce facem noi zicem în Regina Maria, în mai ales în orașele în care intrăm și am intrat în anii aceștia noi am făcut lucruri de la zero, tocmai pentru a arăta un nou standard de calitate și de a arăta cum ar trebui să fie medicina secolului XXI, cum ar trebui să arate serviciile medicale, cum ar trebui să arate experiența pacientului, cum ar trebui să arate experiența medicului care lucrează acolo.
  • Sărbătorim 30 de ani anul acesta, dar de fapt, pentru noi e Regina Maria 3.0. Dacă e să vorbim de cifre, am spus că vrem în România să atingem 1 miliard de euro cifră de afaceri, o dublare.
  • În Cluj, avem un client de peste 10 ani, un client extraordinar care a zis „eu nu cred că angajații mei vor folosi serviciile”. Am făcut un test. Oameni de 40 de ani nu fuseseră niciodată la medic, pentru că nu trăiau în Cluj, trăiau în comunele de lângă.
  • Ne apropiem de un milion de abonamente în Regina Maria. Jumătate dintre abonați nu cred că și-ar fi permis serviciile fără ele. Am convins fabrici din România să ofere abonamente medicale tuturor angajaților, nu doar managerilor. 10 angajați cu cancer descoperit în screeninguri - ce preț pui pe asta ca angajator?
  • Am fost primii și suntem deocamdată singurii din România cu acreditare Joint Commission International etalon global pentru calitate.
  • Ca pacient, pe mine nu ar trebui să mă intereseze forma de proprietate a unei locații. Ce ar trebui să mă intereseze, dacă am acces, e calitatea serviciului respectiv și dacă trebuie să plătesc ceva în plus sau nu pentru el.
  • Despre implementarea tehnologiei și inteligenței artificiale: Medicii ar trebui să fie îngrijorați doar dacă nu înțeleg sau refuză transformarea digitală.
  • Recenziile pacienților au fost inițial respinse de medici. Acum sunt parte din normalitate.
  • În pandemie, sistemul privat a fost esențial. Ce mă deranjează cel mai mult este că suntem o țară în care vorbește foarte mult despre sectorul privat și sectorul public. Și nu avem o conversație despre cum arată sistemul ca un tot. Visez la un sistem unitar de sănătate, nu privat VS public.
  • Franța are centre regionale de expertiză. România încă vrea să rezolve totul în fiecare județ.
  • În Serbia, am crescut o rețea regională de la 38 la 100 de milioane euro, suntem lideri de piață.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nostim e că domnul Popescu perseverează-n-ntrebări, unice și revoltate, adresate cui? Probabil feisbucilor, c-aci pute. Și tocmai ce vroiam o-ntrebare a pune, cum îi cu stereotipul holiudian al ghilotinei chiriei ce mișună-n flimele cu eroii simpli ș-oarecare în viețile lor simple, vestice și evoluate... n-am noroc.
    • Like 0


Îți recomandăm

Cristian Păun - ASE

„Magistrații sunt puși să valideze constituțional o măsură care e împotriva lor. (…) E un conflict de interese evident, care nu știu cum se poate rezolva.” Foto: Facebook Cristian Păun

Citește mai mult

Educatie-

Vă scriu dintre bănci încă pline de firimituri, foi mototolite și carioci fără capac. E liniște acum, copiii sunt la ora de sport, dar am în urechi încă agitația lor de dimineață, cu ghiozdane care se trântesc și întrebări puse pe fugă: „Domnu’, azi citim din poveste?”, „Domnu’, mi s-a rupt creionul, pot să iau altul?”

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult