De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei Private de Sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990.
Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria împlinește 30 de ani în 2025. O vârstă a maturității pentru un business care s-a dezvoltat urmând ideea de a democratiza mersul la medic. Gestionează sănătatea a peste 7,4 milioane de pacienți, iar numărul de abonamente e de așteptat să atingă în curând borna de 1 milion. Dar ce înseamnă să construiești pe termen lung într-o țară unde deciziile de azi pe mâine dictează de multe ori regulile jocului?
Între 1995 și 2025 s-au scurs nu doar decenii, ci și câteva crize economice majore, revoluții tehnologice, o pandemie și a început un război la granița Uniunii Europene. Este fascinant să te întorci în timp și să constați că afacerile pornite în România fie au dispărut, fie au pivotat complet, fie au rezistat prin consolidare și internaționalizare, iar managementul de aici coordonează operațiunile la nivel regional. O trăsătură comună a celor care au crescut- managerii au citit semnele timpurilor înainte ca acestea să devină evidente.
Sistemul medical are nevoie de cifre consolidate, care să ducă la un diagnostic corect și la o strategie coerentă. Am descoperit, în timpul discuției, cât de dificil e să aduni date statistice relevante la nivel național, din fiecare județ, în țara în care spitalele funcționează încă după normative sovietice și de ce întreg sistemul are nevoie de un restart, pentru a fi proiectat ca un tot unitar, nu diferențiat, stat-privat.
Acesta nu e un interviu festiv, e o discuție despre reziliență, inovație în afaceri, dar mai ales despre cum îți păstrezi direcția- urmând ”The North Star”- cum spune Fady Chreih.
Mai jos, câteva idei desprinse din discuția cu CEO-ul Rețelei Private de Sănătate Regina Maria. Interviul pe larg în format video îl găsiți atașat la acest text:
- Ce facem noi zicem în Regina Maria, în mai ales în orașele în care intrăm și am intrat în anii aceștia noi am făcut lucruri de la zero, tocmai pentru a arăta un nou standard de calitate și de a arăta cum ar trebui să fie medicina secolului XXI, cum ar trebui să arate serviciile medicale, cum ar trebui să arate experiența pacientului, cum ar trebui să arate experiența medicului care lucrează acolo.
- Sărbătorim 30 de ani anul acesta, dar de fapt, pentru noi e Regina Maria 3.0. Dacă e să vorbim de cifre, am spus că vrem în România să atingem 1 miliard de euro cifră de afaceri, o dublare.
- În Cluj, avem un client de peste 10 ani, un client extraordinar care a zis „eu nu cred că angajații mei vor folosi serviciile”. Am făcut un test. Oameni de 40 de ani nu fuseseră niciodată la medic, pentru că nu trăiau în Cluj, trăiau în comunele de lângă.
- Ne apropiem de un milion de abonamente în Regina Maria. Jumătate dintre abonați nu cred că și-ar fi permis serviciile fără ele. Am convins fabrici din România să ofere abonamente medicale tuturor angajaților, nu doar managerilor. 10 angajați cu cancer descoperit în screeninguri - ce preț pui pe asta ca angajator?
- Am fost primii și suntem deocamdată singurii din România cu acreditare Joint Commission International etalon global pentru calitate.
- Ca pacient, pe mine nu ar trebui să mă intereseze forma de proprietate a unei locații. Ce ar trebui să mă intereseze, dacă am acces, e calitatea serviciului respectiv și dacă trebuie să plătesc ceva în plus sau nu pentru el.
- Despre implementarea tehnologiei și inteligenței artificiale: Medicii ar trebui să fie îngrijorați doar dacă nu înțeleg sau refuză transformarea digitală.
- Recenziile pacienților au fost inițial respinse de medici. Acum sunt parte din normalitate.
- În pandemie, sistemul privat a fost esențial. Ce mă deranjează cel mai mult este că suntem o țară în care vorbește foarte mult despre sectorul privat și sectorul public. Și nu avem o conversație despre cum arată sistemul ca un tot. Visez la un sistem unitar de sănătate, nu privat VS public.
- Franța are centre regionale de expertiză. România încă vrea să rezolve totul în fiecare județ.
- În Serbia, am crescut o rețea regională de la 38 la 100 de milioane euro, suntem lideri de piață.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp




Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.