(Foto Inquam Photos/Octav Ganea)
Costul guvernării PSD: Primarul Bucureștiului vorbește într-o declarație oficială despre falimentul nedeclarat al Capitalei.
Și dacă haosul din administrația Bucureștiului e oglinda modului în care a fost guvernată țara... oare urmează și alte anunțuri despre finanțele României?
Bucureștiul arată catastrofa reprezentată de Gabriela Firea la primărie. Pe toate planurile, orașul este calamitat.
- transportul public este mult mai prost din cauza traficului mai aglomerat;
- poluarea nu numai că nu a stagnat, ba chiar e posibil să fi crescut, având în vedere creșterea numărului de vehicule și blocajele din trafic;
- mizeria de pe străzi, din parcuri, din centru;
- spațiile verzi sunt în scădere;
- clădirile cu risc seismic sunt lăsate iarăși la coadă.
- Radet în colaps.
Există deja analize care arată aceste rezultate documentat, cu cifre în spate, le găsiți și pe Hotnews.
Ce a făcut Gabriela Firea în primii trei ani?
- a înființat companii care dublează direcțiile și serviciile din primărie;
- a crescut numărul de angajați ai primăriei;
- a organizat excursii pentru pensionari prin Grecia;
- a dat vouchere de biciclete într-un oraș fără piste;
- a dat vouchere pentru ochelari de vedere;
- a cumpărat la suprapreț ceva aparate prin spitalele subordonate primăriei;
- a pus sticlă mată prin care nu se vede nimic pe toate manevrele primăriei, călcând în picioare toate principiile transparenței.
Este îngrozitor să vedem cum acest oraș moare sub ochii noștri și noi odată cu el.
Este urât că am ajuns să fim fugăriți de acești primari din Capitală, așa cum milioane de români au fost fugăriți din țară din cauză că aici, între granițele noastre, te sufoci.
Încă ceva: Gabriela Firea a ajuns primar la București pentru că avem alegeri locale dintr-un sigur tur.
O anomalie totală, un rezultat-mutant născut de un scrutin strâmb: a băgat Primăria în faliment nedeclarat un primar care a fost ales cu jumătate din voturile obținute de Oprescu (cel care ascundea șpaga pe sub perne).
246.553 de voturi, în 2016, la o prezență de 33% pe București.
Închipuiți-vă, ca să aveți imaginea cifrelor: 4 stadioane Lia Manoliu (capacitate de 60.000 de locuri la evenimente sportive, 70.000 la concerte) au votat-o pe această doamnă și asta a fost suficient ca să ocupe un scaun, ca să bage o metropolă cu buget de peste 1 MILIARD DE EURO în faliment nedeclarat, după cum ea însăși a declarat vineri.
246 de mii de voturi = de 26 de ori mai puțin decât cei care au votat la referendumul pentru Justiție sau cei care l-au trimis pe Klaus Iohannis la Cotroceni.
Bucureștiul are o mare problemă. În ritmul în care regresează, se îngroapă zi de zi.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Bucurestenii stiau cine este Firea ,Negoita la sectorul 3 si tot asa.
20. Însă arhiereii şi bătrânii au aţâţat mulţimile ca să ceară pe Baraba, iar pe Iisus să-L piardă.
21. Iar dregătorul, răspunzând, le-a zis: Pe cine din cei doi voiţi să vă eliberez? Iar ei au răspuns: Pe Baraba.
22. Şi Pilat le-a zis: Dar ce voi face cu Iisus, ce se cheamă Hristos? Toţi au răspuns: Să fie răstignit!
23. A zis iarăşi Pilat: Dar ce rău a făcut? Ei însă mai tare strigau şi ziceau: Să fie răstignit!
24. Şi văzând Pilat că nimic nu foloseşte, ci mai mare tulburare se face, luând apă şi-a spălat mâinile înaintea mulţimii, zicând: Nevinovat sunt de sângele Dreptului acestuia. Voi veţi vedea.
25. Iar tot poporul a răspuns şi a zis: Sângele Lui asupra noastră şi asupra copiilor noştri!
cu siguranță !
Aglomeratia si poluarea sunt majoritar generate de masinile vechi, coji de 1500 de euro pe care si le poate permite oricine, masinile nu mai sunt un lux, cum erau pe vremea cand au fost croite bulevardele. Si pe astea le poate regla prin impozite locale din care sa faca parking-uri. Parking-uri in oras inseamna sa scoti masinile de pe marginea strazii, creand astfel linii rapide, dedicate pentru bus, adica cresterea atractivitatii pentru transportul in comun, ajungi mai repede cu bus-ul care chiar circula decat sa stai in ambuteiaj cu masina, gen Viena.. Parkinguri la intrarea in oras inseamna ca navetistii si delegatii, inclusiv turistii folosesc mijloacele de transport in comun, nu mai intra cu masinile. Merge si aici o taxa locala, gen Londra.
Sa bagi bani in consolidari de cladiri vechi de 100 de ani, cu structura de rezistenta demonstrat afectata mi se pare o tampenie. Cu banii aia cumperi cladirea, o dai jos si faci parking, care apoi produce venituri., sau alte cladiri de locuit, care satisfac nevoi actuale (cladiri verzi).
Mizeria de pe strazi tine de educatia de acasa, din scoala, dar si de politia locala care poate aplica amenzi.
Disparitia spatiilor verzi e cauzata de autorizatiile de construire date aiurea, in afara legii, e generata de coruptie, la fel ca angajarile aiurea de tot felul de cetateni, fara o analiza a nevoilor reale si a competentelor necesare.
Iar sa cumperi autobuse de la turci, asta mi se pare maxima pentru capitala tarii. Cum vrei tanti sa-ti arate orasul? Care ti-e modelul de civilizatie, Viena sau Ankara?
Dragi bucuresteni, hai sa fiti sanatosi!
Unde ai auzit (vazut) tu asta?
Poate avea centrala o problema.
In afara de asta nu ai stat mult cu geamurile deschise? :D
Plateam 6.5 milioane chirie si 50 de lei intretinere pe o luna de iarna in Bucuresti in iarna lui 2012 si apartamentul aflat la etajul 7 intr-un bloc urias de 10 etaje , pe incalzire centralizata la regia Bucuresti... Cei care au instalat microcentralele si termometrele la noi au disparut in ceata la verificarea contractelor.Au disparut efectiv, cu tot cu bani si fizic de nici Interpolul nu i-a mai gasit pana la ora asta.Apoi ne-am deracordat si de la microcentrale.Cei care si-au pus centrala de apartament platesc la EON de le vine rau...Dumneavoastra stiti ca plateam mai putina intretinere in UK decat in Romania?Dumneavoastra stiti ca pana si mancarea in Anglia, care e una din cele mai scumpe tari din UE a ajuns sa fie mai ieftina ca in Romania salariului de 300 de euro pe luna? Dumneavoastra traiti pe Marte sau sunteti tot vreun pensionar subventionat plin de mistouri si glumite? Dumneata cate ierni din viata dumitale le-ai petrecut intr-un apartament de beton fara nici o forma de incalzire si fara curent electric?Da...in cele doua ierni petrecute fara caldura nu am avut nici curent electric.Mi-a luat 4 ani sa imi pot pune la loc curentul electric taiat de iubitii de la EON pt o datorie de 75 de lei neplatita in 45 de zile..Nici nu stiti cat ii iubesc! Dupa 4 ani tot au avut tupeul sa imi ceara cateva milioane raocordarea, asta dupa ce platisem toate datoriile in iarna lui 2013, am plecat din oras si la intoarcere m-am trezit cu somatie de plata a inca 120 de lei aparute din senin desi cu un an in urma facusem plata finala , inchiderea contractului si mi-au demontat si contoarul.Cica vezi doamne mai era un rest de plata...asta dupa incheierea oficiala a contractului! Peste trei ani am pus curentul la loc si mi-au cerut bani pt racordare doar afland ca intre timp imi montasera contoarul la loc, fara sa le-o cer...asta in timp ce eram plecat din tara. Cate abuzuri mai trebuie sa traim in tara asta ca sa spargem depozitele de arme sa ne inarmam si sa-i impuscam pe acesti caini?Daca vreti sa aruncati in continuare glume prin gard sa nu va treziti cu un 7.62 inapoi !
La mine (si la multi altii) microcentrala inseamna centrala DE APARTAMENT. :D
Orice sistem "centralizat" este o aberatie (indiferent ca e pentru o scara, un bloc, un cartier sau un oras).
Eu nu stiu ce inseamna la tine ca cei cu centrala de ap platesc "de le vine rau".
Eu am platit in iarna trecuta gaz max 300 lei pe luna si asta in conditiile in care nesimtitii aproape au dublat pretul la gaz in toamna.
PS: nu sint pensionar, sint "corporatist". :D
300 e mai mare decit 150. :D
Autobuze, numai spre si dinspre aeroport.
Parcari in Buc cu automate de plata, fara interventia acelor "organizatori de parcari" care te taxeaza dupa bunul lor plac.
Parcarile ar trebui limitate si ca timp.
In afara celor subterane .
In fine, e f complicat pt ca Bucurestiul s-a intins ca o paleasca si din pacate strazile au ramas la fel de late in timp ce nr de masini a crescut.
Poate ca n-ar fi o idee rea ca sa se faca niste autostrazi suspendate dintr-un cap in celalalt al orasulyi, pe cele 4 directii(intre pctele cardinale), asa cum de pilda sint in unele orase americane.Care si ele se intind ca o paleasca pe zeci de mile.
Cred ca trebuie un geniu al ingineriei de trafic pentru a reforma sistemul de transport.
Cit despre Radet, etc...probabil ca trebuie o descentralizare pe sectoare, sau chiar pe cartiere.
Si pe urma trebuie lamuriti oamenii ca se pot baza pe transportul in comun ca sa ajunga la ora fixa acolo unde au treaba.
Din acest pct de vedere transporrul public in orasele elvetiene si intre ele, este de admirat.
Nu stiu daca se poate implementa asa ceva si in Buc, si cu ce costuri
Uita-te in Bucuresti cat dureaza sa se repare o amarata de linie de tramvai, sa se construiasca de la zero ar dura si mai mult,
Insa parerea mea e ca tramvaiele sint cele mai nepoluante.
Evident ca trebuie sa existe si linii de autobuze, dar avind in vedere ca madam Firea cumpara numai autobuze poluante,
Poate ar trebui totusi sa ceara sfatul unor ingineri de trafic/transporturi din orasele elvetiene.
Sau Paris , poftim, ca e mai mare, sau chiar Roma desi acolo cam scirtiie.....
Intrebarea e: cind si daca bucurestenii se vor obisnui sa foloseasca cu preponderentza transportul in comun.....