Potrivit studiului, femeile din toată lumea au răspuns în cor: dacă ar fi să aleagă o destinație preferată de vacanță atunci ar trebui să aibă obligatoriu ieșire la mare sau la ocean. Același răspuns l-au avut 63% dintre româncele participante la studiu. Pe locul al doilea sunt călătoriile în România, iar contrar percepției generale, după multe alte opțiuni, doar 20% dintre femei și-ar dori o vacanță într-un centru de relaxare.
Cercetarea a fost realizată pe datele colectate în ianuarie 2020, printr-un sondaj online în rândul a 25.200 de persoane din 24 de țări, dintre care 1000 de românce cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, din zone geografice diferite. Studiul a fost realizat la solicitarea motorului gratuit de cautare pentru călătorii momondo.ro și este citat de funkytravel.ro.
Indiferent care este destinația aleasă, 63% dintre respondente au declarat că se pregătesc pentru următoarea călătorie citind știri despre locul ales. Atunci când urmează să plece într-o călătorie în interes de serviciu, 81% dintre femei obișnuiesc să combine această deplasare și cu câteva zile de vacanță. În ceea ce privește cazarea, 72% dintre femei preferă să stea într-un hotel atunci când sunt departe de casă, chiar dacă este vorba și de doar două zile. Dacă vacanța este de o săptămână procentul crește la 74%. Restul domnișoarelor sau doamnelor aleg să închirieze un apartament.
Cum se împarte bugetul de vacanță al unei femei
Cred că femeile care citesc acest articol au răspuns deja- cumpărăturile. Da, domnilor, 56% din bugetul de vacanță, exceptând cazarea și transportul, are o singură destinație- shoppingul. Iar cei care au realizat studiul anunță că favoritele sunt hainele și suvenirurile. O altă parte importantă din bugetul de vacanță este alocată serilor petrecute la restaurant și activităților culturale.
Nevoie sau dependență de internet?
Smartphone-ul este folosit intens în timpul unei vacanțe, mai ales pentru cautarea anumitor destinații- 73%. Alte motive sunt consultarea condițiilor meteo din locul în care se află (71%), informarea despre activități sau atracții turistice (60%), căutarea sau rezervarea unei unități de cazare (60%) și abia apoi postarea fotografiilor din vacanță pe social media (58%). În legatură cu acest ultim aspect, 41% dintre femei au declarat că au renuntat în mod deliberat la contactul cu social media în timpul vacanței, iar încă 10% dintre ele și-ar dori să facă asta. Dintre toate participantele la sondaj, 2% nu folosesc social media nici în timpul unei vacanțe și nici în afara ei.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.