Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Ce își doresc femeile atunci când călătoresc

Ce-și doresc femeile în călătoriile de vacanță

Potrivit studiului, femeile din toată lumea au răspuns în cor: dacă ar fi să aleagă o destinație preferată de vacanță atunci ar trebui să aibă obligatoriu ieșire la mare sau la ocean. Același răspuns l-au avut 63% dintre româncele participante la studiu. Pe locul al doilea sunt călătoriile în România, iar contrar percepției generale, după multe alte opțiuni, doar 20% dintre femei și-ar dori o vacanță într-un centru de relaxare.

Cercetarea a fost realizată pe datele colectate în ianuarie 2020, printr-un sondaj online în rândul a 25.200 de persoane din 24 de țări, dintre care 1000 de românce cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, din zone geografice diferite. Studiul a fost realizat la solicitarea motorului gratuit de cautare pentru călătorii momondo.ro și este citat de funkytravel.ro.


Indiferent care este destinația aleasă, 63% dintre respondente au declarat că se pregătesc pentru următoarea călătorie citind știri despre locul ales. Atunci când urmează să plece într-o călătorie în interes de serviciu, 81% dintre femei obișnuiesc să combine această deplasare și cu câteva zile de vacanță. În ceea ce privește cazarea, 72% dintre femei preferă să stea într-un hotel atunci când sunt departe de casă, chiar dacă este vorba și de doar două zile. Dacă vacanța este de o săptămână procentul crește la 74%. Restul domnișoarelor sau doamnelor aleg să închirieze un apartament.

Cum se împarte bugetul de vacanță al unei femei

Cred că femeile care citesc acest articol au răspuns deja- cumpărăturile. Da, domnilor, 56% din bugetul de vacanță, exceptând cazarea și transportul, are o singură destinație- shoppingul. Iar cei care au realizat studiul anunță că favoritele sunt hainele și suvenirurile. O altă parte importantă din bugetul de vacanță este alocată serilor petrecute la restaurant și activităților culturale.

Nevoie sau dependență de internet?

Smartphone-ul este folosit intens în timpul unei vacanțe, mai ales pentru cautarea anumitor destinații- 73%. Alte motive sunt consultarea condițiilor meteo din locul în care se află (71%), informarea despre activități sau atracții turistice (60%), căutarea sau rezervarea unei unități de cazare (60%) și abia apoi postarea fotografiilor din vacanță pe social media (58%). În legatură cu acest ultim aspect, 41% dintre femei au declarat că au renuntat în mod deliberat la contactul cu social media în timpul vacanței, iar încă 10% dintre ele și-ar dori să facă asta. Dintre toate participantele la sondaj, 2% nu folosesc social media nici în timpul unei vacanțe și nici în afara ei.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Fat-Frumos manierat, cu bani, sanii mai mari, piele mai carifelata, sa manance si sa slabeasca, sa moara sefu’, sa se inverzeasca de invidie Marioara de la etajul trei, sa crape soacra, sa nu le ignore pisica, etc. De ce s-ar schimba ceva cind calatoresc !!??
    • Like 0


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult