Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Ce păcăleală! Am plecat cu mașina personală la aeroport, ispitit să folosesc „moderna parcare long-term” de la Otopeni, și m-am trezit brusc la realitatea românească

Parcare Aeroportul Otopeni

Foto: B365.ro

În momentul în care s-a decis deschiderea unei parcări long-term la aeroportul Otopeni, m-am bucurat. Puteam să vin cu mașina de acasă, fără să utilizez serviciile de taxi sau Uber, să o las pentru câteva zile în siguranță, la un preț acceptabil. Mi-am zis eu atunci că, în sfârșit, începem să avem și noi servicii europene.

Am avut de făcut un drum scurt de trei zile în străinătate. Plecarea era la prima ora dimineața, iar întoarcerea undeva spre miezul nopții. O excelentă oportunitate de a beneficia de noua parcare long-term de la Otopeni. Mi-am luat o marja de timp convenabilă, în așa fel încât să nu fiu presat, să nu mă stresez inutil. Drumul spre aeroport a fost liber, nimeni nu circulă la cinci dimineața. Știam deja că voi pierde foarte mult timp la controlul de securitate. Nu aveam bagaj de cală, pentru o mai rapidă trecere.

Problemele au apărut însă în momentul în care am ajuns la aeroport, m-am învârtit până la intrarea în celebra parcare long-term unde, cu surprindere, am găsit bariera pusă și un parapet de plastic care bloca definitiv intrarea. Pe tabela electronică era afișat că toate locurile sunt ocupate, 499. Știam că imediat în drepta mai este o parcare long-term, lângă locul destinat firmelor de închirieri auto. Și acolo aceeași poveste, 250 de locuri ocupate. Am intrat brusc în agitație. Exact ceea ce credeam că o să evit, stresul, a ieșit la suprafață. Mai știam o parcare la ieșirea din aeroport tot pe dreapta. Stupoare, și acolo bariera pusă și un parapet de blocare. Aici mai mult, un echipaj de la securitatea aeroportului tocmai se învârtea în jurul unei mașini cu număr de Dolj, mașina parcată în afara parcării, chiar la intrare. Părea mai degrabă abandonată, în disperare de cauza.

M-am întors la parcarea inițială cu speranța că poate a ieșit cineva, nicio șansă, în plus nu era nici țipenie de om să pun o întrebare. Am mai făcut încă un tur al parcărilor, de dată asta am oprit în față unui angajat nervos ocupat cu gonirea taxi-urilor ce parcau la ieșirea din aeroport, i-am spus repede ce problemă am și i-am cerut o îndrumare. Mi-a spus ceva de genul că trebuie să parchez undeva în afară aeroportului sau să dau telefon la o firmă care trimite un șofer și-mi duce mașina nu știu unde. Nu e timp de toate astea. Am mai făcut încă trei ture, nimic, niciun loc liber. Chiar dacă se elibera ceva nu era nici un salariat care să mute parapeții ăia care blocau intrarea. Mi-am dat seama că nu sunt singurul care caută un loc de parcare, alte câteva mașini cu numere de provincie se învârteau căutând o soluție. Senzația e ca atunci când ești în centru, vrei să mergi la toaletă și nu ai unde. Mă gândesc repede, dacă parchez în afara aeroportului, până găsesc un loc, până vin înapoi pe jos, deja plecarea mea e periclitată. Ce pot face? Cea mai proastă rezolvare a problemei, să folosesc parcarea de termen scurt, până la urmă ce poate să mi se întâmple, nu o să-mi confiște mașina?! Numai că tarifele sunt cu totul și cu totul altele. În parcarea de long-term aveam 40 de lei pe 24 de ore, pe când la parcarea pe termen scurt e 6 lei pentru jumătate de ora. Cu nervii întinși la maximum m-am decis deci să întru în parcarea pe termen scurt. În timp ce înjurăm în gând organizarea și ideea mea de a veni cu mașina la aeroport, am văzut cum și cei din provincie intrau tot în parcarea asta. Ce situație imposibilă!

Orice inițiativă modernă, la noi, se transformă într-o bătaie de joc sau într-o nouă metodă de japcă. Chiar nimeni nu s-a gândit, nu a evaluat, nu a prevăzut că vor veni un număr mare de mașini să parcheze? Situația a fost absolut frustrantă pentru că, în timp ce eu rămăsesem pe dinafară față de fericiții care reușiseră să parcheze înăuntru, calculam câte jumătăți de oră a 6 lei jumătatea va sta, timp de 3 zile, mașina mea în parcarea „scumpă”. Aviz amatorilor…

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Mr.Oh check icon
    Oi fi eu mai prost asa de felul meu. De cate ori m-am dus cu masina la aeroport in Milano nu mi-am facut rezervare la parcare. Si am parcat fara probleme. Si am si platit. Mi se pare ridicol sa-ti palnifici parcare si sa faci rezervare.

    Dar asa e in Romania. Vine omul cu masina din Botosani la aeroport in Bucuresti. ca assa infrastructura avem in tara. Cum altfel sa inteleg lipsa locurilor de parcare la aeroport? Cine isi lasa masina o luna in parcare la aeroprort? Doar cine isi permite. Deci sa plateasca.

    E o chestiune de pret. Nimeni nu e obligat sa mearga cu masina la aeroport. Dar daca este parcare atunci sa fie locuri libere. pentru cine isi permite.

    Din toata tarasenia rezulta din nou o lipsa de intelegere a unor realitati concrete. Parcarea la aeroport este pentru cine nu are de ales, nu are alta solutie, si isi permite sa plateasca..

    Daca parcarea e plina inseamna ca pretul e mic neadapatat la cerere. Si din aceasta cauza suspectez o chestiune de coruptie la mijloc. Diferenta de pret intre cat se plateste oficial si cat se incaseaza la negru e bagat ilicit in buzunarul unora. Cam asa functioneaza in Romania.

    • Like 0
    • @ Mr.Oh
      Pare mai putin ridicol atunci cand economisesti aproape 50% facand rezervarea si plata online. Cel putin, asa functioneaza la aeroporturile din Roma.
      • Like 1
    • @ Mr.Oh
      noi locuim in strainatate. Avem si masina (uneori, imprumutam). Cum stiam cand zburam, ne-am planificat parcare, platit din timp pt 5 nopti. Venit cu bilet, scanat (4 dimineata) si intrat in parcare. Din parcare un autobuz trecea de 4 ori pe ora sa ne duca/aduca la usa aeroportului.
      • Like 1
  • tarifele propuse de cativa coblogeri par rupte din rai, am scris si eu "airport parking" pe google si ...era o favoare undeva ...2 saptamani cu mai putin de 10 dolari pe zi, restul, cat am frunzarit eu, erau la fel de piperate. si, deci, ii dau dreptate colegulu care spunea ca 2 saptamani ajung peste pretul calatoriei (low cost, fie)
    • Like 0
    • @ corneliu apostol
      Ma simt chemat in cauza :D. E drept ca am experiente personale doar cu aeroporturile di Roma, Fiumicino si Ciampino, sau, ma rog, Da Vinci si Pastine, asta din urma mai mic si mai scump, dar preturile sunt cam acelea despre care am scris. Nu vorbesc despre parcarile privare cu car valet din inprejurimi, pentru ca nu le-am folosit.
      http://easyparking.adr.it/webcenter/portal/easyparking/step2?_UUID=f6799644-3101-4b7b-ac43-b3ac53fa617d
      • Like 1
  • Utilizez masina personala doar in cazuri cand nu am variante, de pilda cu familia in vacanta. Fac des plecari la 6 in Cluj sau TM ajungand la Otopeni cu...bicicleta. No stress, no wasting money!
    • Like 3
  • La aeroportul Lyon Saint-Exupéry parcarea longue durée costa aprox 6€/zi, ( mai lungă e mai ieftina de ex 47€ /14 zile). Rezervarea si plata cu card, sunt excluse surprizele, locuri am gasit mereu, navetă gratuit din 10 in 10 min înspre și dinspre terminale până la parcări.
    • Like 0
  • Bravo, deci problema este ca parcarea era ocupata. Si asta v-a indispus. Sigur, cineva trebuia sa se gandeasca la dumneavoastra si sa va tina un loc. Iar concluzia cu "orice initiativa se transforma in..." e ridicola. Oriunde in lumea asta daca nu mai sunt locuri de parcare, asta e. Si nicaieri nu se incurajeaza folosirea autoturismului prin marirea parcarilor. Nici macar in aeroporturi. Daca veneati de la o oarecare distanta (macar din Ploiesti, sa zic) v-as fi compatimit. Asa, insa... A, da, ar fi bine sa existe un sistem de rezervare a locurilor (cred ca s-ar impune, de fapt) dar as refuza persoanelor din apropierea aeroportului accesul la parcare, daca locurile sunt atat de limitate. Ma gandesc, de pilda, la cel cu numere de DJ. Daca v-ati fi gasit loc de parcare poate tocmai lui i l-ati fi luat, nu? V-ati fi rezolvat o problema pe care puteati sa n-o aveti lasandu-i lui nerezolvata una de care nu poate sa scape. Deci, in concluzie: regret sa va spun, patania dumneavoastra ma lasa rece.
    PS A, sa nu uit... Ma gandeam ca o sa va plangeti de lipsa liniei de metrou pana la Otopeni. Ei, da, atunci "combateam" impreuna.
    • Like 2
    • @ Adrian Gabriel
      Cred ca se subintelege plangerea. Dar nu as spune ca OK, daca esti din Bucuresti, n-ai voie sa parchezi trei-cinci zile la aeroport, ca ai Uber.

      E o chestie pe care nu ar trebui sa o rezolve cetateanul; OK, traficul de pe Otopeni a crescut mult. Pai, atunci, nu punem 700 de locuri de parcare si ii spunem ghinionistului: Descurca-te, gaseste singur solutii, nu te mai plange!

      Ca nu poate construi el cu manutele lui nici metrou, nici parcari sub/supra-terane, si nici sistem de rezervari online (sau macar telefonice) nu poate sa faca singurel.
      • Like 2
    • @ Maria Zamfir
      Hai, serios, facem ditamai drama, cu vesnica lamentatie "ca la noi la nimeni" (nici macar adevarata, dar buna pentru orice), pentru ca n-am gasit parcare si era sa pierdem avionul? Tocmai am vazut o stire recent cu o cursa care a intarziat 3 zile in Novosibirsk pentru ca avionul se defectase, cel trimis sa-l inlocuiasca nu a functionat, etc. Ma rog... Oamenii erau cazati la un hotel, se distrau, asta e. Daca era un roman printre ei incepea lamentatia: eu trebuia sa ajung la ora..., mie cine imi plateste pagubele pentru ca n-am ajuns la..., etc. Nu vreau sa insist dar ditamai articolul pentru ca n-a gasit un loc de parcare cu pret redus (atentie, loc de parcare exista, dar, na!) e semn de mare frustrare.
      PS Sigur ca ar fi bine sa fie mai multe locuri de parcare dar chiar asta era o problema care sa ne faca sa ne lamentam atat?
      • Like 1
    • @ Adrian Gabriel
      Da, e o problema, si de jure si de facto, si autorul nu se lamenteaza, explica o situatie neplacuta prin care a trecut.

      Eu am avut placerea si bucuria sa fac naveta la Roma, de la Londra sase luni, la un client care ma voia la birou luni la 9.30, dar nu voia sa imi plateasca un amarat de hotel peste weekend. Puteam sa il platesc eu si sa decontez, dar ar fi scazut profitabilitatea proiectului. As fi putut sa ma plang, dar era primul meu client si primul client italian al firmei in overall. Si ultimul, pentru ca eu am zis ca nu mai fac ce am facut niciodata, si eram singurul vorbitor fluent de italiana.

      Iar clientul ma verifica la sange - daca am ajuns la 9.30 fix, si daca nu cumva am plecat inainte de 6. Romanca, deh.

      Era un zbor easyjet la 5.55 dimineata, din Gatwick, ceea ce insemna ca plecam de acasa la 2.30am in fiecare luni. Si ma intoceam acasa la 3.30am in fiecare sambata.

      Viata si cariera mea depindeau in mod real de acel zbor de 5.55am. Daca intarzia o ora, aveam necazuri foarte reale, si cu propria firma, si cu clientul, pentru ca daca ma dadeau aia afara din proiect, firma pierdea contractul, care era undeva in jur de jumatate de milion de sterline.

      Si nu, nu m-as fi asteptat ca easyjet sa ma despagubeasca pentru lost earnings, dar cred ca as fi avut dreptul sa fiu un pic suparata.

      Dumneavoastra nu ati trait probabil stress-ul omului care stie ca daca nu e in locul X la ora Y isi pierde slujba, sau e sanctionat la salariu. Hai ca la mine treaca-mearga, eram highly skilled si de dat afara nu ma dadea firma mea, dar capsunarii aia care s-ar sui intr-un avion stricat, sau se agita pentru ca avionul intarzie au o problema reala, nu inventata, si nu au posibilitatea sa fie Zen, ca dumneavoastra.

      Aia stiu bine ca daca pierd ultimul autobuz sau ultimul tren catre Cuca Macaii, EU, si maine nu sunt la munca, pe angajator il doare in pix de ce nu au ajuns la munca. Ii da afara, si gaseste altii.

      Aveti o lipsa de empatie uluitoare. Chiar exista oameni pe lume pentru care a nu ajunge unde trebuie, cand trebuie, e o drama; nu toata lumea rade, canta si danseaza cand pierde o zi de munca.

      Pentru dumneavoastra, presupun ca romanii isi petrec viata intr-o lamentatio aeterna pentru tot felul de chestii nesemnificative - un loc de parcare, un pat de spital, o ambulanta, un metrou, lucruri pe care, daca am fi mai descurcareti, le-am putea ocoli. Nu?

      Sa mai tacem din gura, si sa ne descurcam.
      • Like 2
    • @ Maria Zamfir
      Stimata doamna, n-ati inteles nimic din ce-am spus, dar faceti ditamai comentariul pe tema a ce vi se pare ca as fi spus. Nu ati cuprins esentialul din toata povestea. Exista parcare, a spus-o, doar ca el o dorea pe cea ieftina. Si dorea parcare pentru ca vrea neaparat sa mearga cu masina proprie inclusiv pana la aeroport desi o alternativa era sa o lase acasa si sa cheme un taxi (de pilda). Iar daca isi doreste neaparat masina la aeroport sa plateasca parcarea la pretul la care a gasit-o. Mutatis mutandis e ca si cum eu m-as plange ca nu sunt destule curse low-cost si ca, helas (sau mai degraba "quelle horreur") nu e niciuna transatlantica, de pilda. Deci sa mi se asigure mie un serviciu si la pretul pe care mi-l doresc. E OK, poti sa ti-o doresti, dar nu faci atata caz daca nu ai noroc.
      Despre asta era toata povestea. Partea cealalta, cu lipsa de empatie si toata drama pe care ati construit-o cu partenerul italian si lipsa de intelegere a angajatorilor, tine de data aceasta de frustrarile dumneavoastra si vad ca sunteti capabila sa vi le exhibati cu la fel de multa larghete ca si autorul. Ceea ce e minunat.
      • Like 1
    • @ Adrian Gabriel
      Bucurestiul in raport cu masinile are o singura problema: oferta prea mica in raport cu cererea. Prea putine drumuri, prea putine benzi, prea putine parcari raportate la cate masini vor sa le foloseasca. Si ca intotdeauna, vedem o singura solutie, extinderea ofertei. In timp ce toata Europa civilizata nu stie cum sa mai descurajeze oamenii din a folosi inutil masini personale si sa le faca cat mai confortabile metodele alternative de deplasare, noi vrem sa avem cat mai multe masini si sa gasim solutii pentru si mai multe.

      Eu am citit de doua ori articolul si tot nu am gasit o explicatie pentru faptul ca aceata solutie cu masina personala si parcarea pe termen lung era mai buna decat Uber pentru un bucurestean. Costa cam 35-40 de lei sa ajungi cu Uber de acasa la aeroport sau viceversa. Asta inseamna un cost total de 80 de lei sa zicem pentru toata calatoria. In schimb, autorul articolului si-a asumat ca pentru un drum de trei zile prefera sa dea 120 de lei pe parcare, plus cheltuielile de transport cu masina proprie.

      Cum economia nu e raspunsul am cautat alta explicatie si nu am gasit asa ca ma pot gandi la acelasi motiv care ii face pe majoritatea bucurestenilor sa aleaga statul in trafic in locul mijloacelor de transport in comun: simbolul de statut pe care il confera masina proprie.

      In concluzie, o persoana care foloseste masina fara motiv, doar de dragul de a o folosi, se plange ca in acelasi oras cu el mai stau alte cateva sute care gandesc ca el in loc sa fie el singurul si toti sa se dea din calea lui.
      • Like 4
    • @ Adrian Gabriel
      Cred ca nu ne intelegem - mie mi se pare corect sa beneficiezi de un bun sau un serviciu pentru care ai platit. Dumneavoastra spuneti ca nu ai dreptul sa te 'lamentezi' daca bunul sau serviciul respectiv nu corespunde.

      Imi dati un exemplu in care un grup de oameni, despagubiti corect dupa regulile IATA nu au pornit o rascoala pentru ca au forst prinsi o noapte in Novosibirsk, ignorand, sau poate, din neatentie, trecand cu gratie peste faptul ca omenii aceia _fusesera_ _despagubiti_ _deja_. Conform legii.

      Motiv de nemultumire aveau, dar nu de razmerita, si in plus, nu stiu daca ati fost acolo in persoana sa vedeti daca cineva a injurat, s-a agitat, sau nu.

      Eu va atrag atentia asupra faptului ca exista bunuri si servicii de a caror calitate si promptitudine depindem, si ca nu toata lumea poate sa spuna: Sunt prins o zi in locul X, din care nu am cum sa plec, da' nu-i nimic, ca n-am nici o graba. V-am dat un exemplu personal de 'graba' si v-am explicat alte posibile motive de 'graba' si nemultumire.

      Dumneavoastra imi raspundeti ca cei care se asteapta ca un serviciu cumparat sa functioneze sufera de frustrari latente...Banuiesc ca dumneavoastra nu ati fi defel deranjat daca trenul de ora 7.30 ar pleca la 10.00, si in loc sa va duca la Craiova, v-ar duce la Buzau.

      Autorul nu se plange ca a trebuit sa parcheze la 'scump' per se. Parcarea pe termen lung nu este o fita, este o necesitate. Tot autorul spune foarte clar ca daca nu ar fi forst anuntata existenta acestor doua parcari, ar fi luat un taxi. Autorul ne mai spune si ca personalul care ar trebui sa gestioneze parcarile, sau macar sa ofere informatii este absent (un fel de da, pe site scrie 24/24, dar deschidem la 11.00 si inchidem la 15.00).

      A te plange - da, a te plange - ca un serviciu la care ai tot dreptul sa te astepti nu functioneaza nu este o refulare nervoasa. Este un exercitiu legitim.

      Bineinteles ca in viata nu merge totul ca uns. Un avion poate sa fie defect; poate sa ploua, poate sa ninga, pot fi furtuni - sunt cazuri definite foarte bine de IATA in care un avion nu poate sa decoleze sau sa aterizeze. Dumneavoastra pareti sa credeti ca numai romanii sunt toparlani, modarlani, si fac scandal cand un avion nu poate sa plece in caz de forta majora - va invit sa vedeti ce razmerita se face pe Heathrow cand se intmpla asa ceva.

      Diferenta in nivelul de frustrare al pasagerilor este data de nivelul de servicii cu clientii oferit de linia aeriana si/sau aeroport. Vezi cum pasagerii de Emirates, Cathay Pacific, Singapore Airlines stau calmi (sau macar resemnati), pentru ca printre ei se plimba stewardesele si le explica, poate de mai multe ori, si cu calm, de ce nu se poate decola... Pe cand alaturi, la British Airways, oamenii fac spume la gura, iar la low-cost e deja WW3.

      Si aici ne intoarcem la parcarea domnului Morar. Daca ar fi fost la intrarea parcarii un om care sa ii spune - Ne cerem scuze, este plina, si cealalta este plina, dar puteti parca aici, sau aici, sau aici, si din aceste parcari exista un microbuz care trece dupa acest program, grantat, domnul Morar nu s-ar fi enervat, sau poate s-ar fi enervat mai putin.

      Daca pe site-ul Henri Coanda ar scrie ca parcarile pe termen lung se deschid la ora X, si se inchid la ora Y, nu ar fi avut de ce sa se enerveze. Insa nu scrie niciunde asa ceva. Nici macar numarul total de locuri de parcare pe termen lung nu este scris pe site-ul Henri Coanda.

      Repet, in incheiere - a te simti frustrat si a te plange atunci cand un serviciu la care ai tot dreptul sa te astepti nu functioneaza e OK. Nu este o refulare; faceti un whataboutism de toata frumusetea. Da, nu e ca si cand n-ar fi gasit un pat la Spitalul de Arsi. Exista lucruri mai grave pe lume.

      Insa disfunctiile grave se construiesc pe toleranta noastra fata de disfunctiile mici...
      • Like 0
    • @ Vlad Dragu
      Fain ar fi!

      Am trait 10 ani la Londra, si nu am condus niciodata. Nici nu mi-am adus masina, pentru ca n-am simtit nevoia. Dar acolo ai tube, ai bus lanes, ai Black Cabs care pot sa foloseasca bus lanes, si niste amenzi de te doare inima daca intri cu masina personala pe bus lane.

      Va contrazic putin; toata lumea spune ca asa-i romanul, sa aiba el masina mica. Dar si alti romani - hehe, cei originali, italienii de la Roma - au aceleasi probleme.

      Nu romanul sau cetateanul Romei are buba la cap cu masina. Chiar nu exista transport in comun decent. Metroul ajunge in foarte putine locuri, si in Bucuresti, si la Roma. Nu exista bus lanes, deci te urci in autobuz, si esti la fel de prins in trafic. Macar in masina proprie poti sa asculti un radio si nu te cauta nimeni in buzunare.

      Noi avem doua masini, care ies din parcare daca mergem la tara sau la cumparaturi mai serioase. In rest, Uber.

      (Intre noi si cea mai apropiata statie de metrou sunt 5km, si ultima data cand am incercat un autobuz am stat 45 de minute...so...).
      • Like 0
  • Daca aveati o persoana de incredere lasati cheile pe roata din fata si va lua masina din parcare in cateva jumatati de ora a 6 lei altfel sunt 144 de jumatati in 3 zile a 6lei 864 lei. Cine a zis ca nu e bine sa ai afacerea ta in Bucuresti?
    • Like 0
  • Maron_S check icon
    am incercat si eu sa folosesc parcarea pe termen lung din aeroport , dar am incercat sa fac rezervare - la telefon mi s-a spus ca nu se fc rezervari, vii si daca ai noroc gasesti locuri - bibe bine, vin din provincie, cum pot fi sigur ca gasesc locuri .. ? Nu puteti fi sigur, mi s-a spus.
    Ca urmare, o parcare pentru care nu se poate face rezervare in prealabil era inutila pentru mine, asa ca am incercat la parcarea privat cu cateva sute de metrii mai incolo (dai sa iesi din aeroport si la sensul giratoriu de sub pod este intrarea in parcare). Acolo s-a putut face programare, au si masina care sa te duca in aeroport (si sa te ia) , asa ca am rezolvat problema :). la intoarcere nici nu am sunat dupa masina, m-am dus pe jos , nu e mare distanta,- dar pentru femei /copii/familii e riscant, mai apare un caine , etc
    • Like 4
  • Extras de pe pagina AIA Athena:
    LONG TERM PARKING (P3)
    Long Term Parking (P3) is located across the airport`s main access road (Attiki Odos motorway), with 5,800 parking spaces available.
    A 24-hour customer service is available. For assistance, please contact our parking personnel, pressing the information button at all auto pay stations or entry/exit control units.
    Long Term Parking (P3) este situat pe drumul principal de acces al aeroportului (autostrada Attiki Odos), cu 5.800 locuri de parcare disponibile.
    Un serviciu de 24 de ore pe zi este disponibil. Pentru asistență, contactați personalul nostru de parcare, apăsând butonul de informare din toate posturile de plată auto sau din unitățile de control de intrare / ieșire.

    • Like 3
    • @ Mircea Dim
      Pai uite aici nu au dreptate nici Alien, nici domnul Flamaropol.

      Uitati-va la zona de informatii parcare pentru Henri Coanda. Comparati-o cu citatul oferit de dumneavoastra. Nu prea seamana... Ti se ofera o harta a parcarilor din cadrul aeroportului in sine. Nu se vorbeste despre nevoia de a rezerva un loc. Parcarile conexe pe care le mentioneaza domnul Flamaropol nu fac parte din sistemul oficial de parcare al Aeroportului Henri Coanda, sau asta NU reiese de pe site. Asa ca daca m-as afla in pozitia unei persoane din provincie, chiar una cu acces la computer si internet, n-as avea de unde sa stiu ca ele exista, si ca am nevoie de rezervare prealabila....


      • Like 1
  • Lenesul mai mult aleargă si scumpul mai mult pagubeste. De multe ori....
    • Like 0
  • Alien check icon
    Aveti o imagine romantica despre ce inseamna servicii europene. In Europa parcarea la aeroport costa mai mult decat biletul de avion, uneori cu un ordin de marime mai mult.
    Servicii europene inseamna sa aveti acces la aeroport cu o linie de tren, metrou sau macar autobuz rapida si confortabila, nu masini si parcari goale, ieftine si aproape. Asta e o epoca de mult apusa. In Europa chiar se desfiinteaza parcarile pentru a descuraja utilizarea masinii.
    Tot european e si dreptul sa pierdeti avionul cand e greva la metrou sau la tren :D
    • Like 2
    • @ Alien
      Deci, sustineti ca la noi e paradis iar la la ei, in vest, e "iadul"?!? Ca n-am inteles bine...
      • Like 3
    • @ Mircea Dim
      Nu cred ca asta spune Alien - desi exagereaza. Pe mine TfL m-a despagubit cu o suma serioasa cand s-a stricat un tren de Picadilly Line catre Heathrow si am ramas in camp, si avionul, pa.

      Bine, asta a fost avarie, nu greva, insa si aici e o chichita, pentru ca la transportul in comun esti despagubit si in caz de greva 'spontana', dar asa ceva nu prea exista. Daca stiai (si se anunta ad-nauseam) ca va fi greva pe linia X, nu te despagubeste nimeni.
      • Like 1
    • @ Mircea Dim
      Alien check icon
      Nu, sustin ca dependenta asta de masina si atasamentul de volan nu mai e de multisor "european". Nicaieri in Europa nu se mai incurajeaza utilizarea masinii personale si nici nu prea se mai fac parcari noi decat rar, Insa macar se dezvolta infrastructura de transport in comun.
      In multe tari europene industria auto e pupata in .... pentru ca aduce joburi insa posesorii de masini personale sunt sicanati cu taxe, strazi inchise si transformate in zone pietonale, parcari desfiintate, restrictii, etc.
      • Like 1
    • @ Maria Zamfir
      Alien check icon
      In tarile francofone grevele "salbatice" nu-s neaparat rare :) Iar cand se intampla cate una nici masina/uber/taxi nu mai e o solutie, traficul devine infernal.
      Iar cu pretul nu exagerez, eu daca vreau sa petrec un weekend la ski la chamonix sau la soare la malaga biletul de avion ma costa 50€ si parcarea 85€ la promotie de vineri pana duminica, nici macar 48h. Iar daca vorbim de o vacanta (2-3 saptamani) ce spuneam cu parcarea care costa cu un ordin de marime mai mult decat avionul nu e deloc fantezie.
      • Like 3
    • @ Alien
      Problema este alta, Alien (mi-e greu sa va zic domnule Alien :) ). Nici in Vest nu ai acces la toate aeroporturile convenabil, de oriunde te-ai afla. Poate doar daca locuiesti intr-un oras mare, si atunci, intr-adevar, nu te poti plange.

      Va dau insa un exemplu personal - am locuit in Germania o bucata de vreme (sotul meu e fost militar, a fost detasat acolo) intr-un orasel uitat de lume. Ca sa ajung la Munchen pentru un zbor, cu trenul, trebuia sa fac 4 schimbari de tren. Pentru Nurenberg, numai doua.

      Pana la Munchen, cu trenul, faceam minim 4h30min (eu sunt genul control freak, imi lasam timp intre conexiuni, nu voiam sa alerg de la un peron la altul cu doua valize, avand 5-8 minute intre trenuri, dar minimul era tot cam 4h). Cu masina faceam 1h40min, hai 2h.

      Daca pleci o saptamana-doua, nu pleci numai cu rucsacul, deci optiunea pentru masina, este, din punctul meu de vedere, una rationala, si una pe care oricat de 'verzi' ar fi vesticii, nu o pot elimina.

      Incercati dumneavoastra o ruta Champagne-sur-Seine - Fontainbleau - Paris Garre du Nord - Chales de Gaulle (am studiat in Franta), dupa care autobuze intre terminale. Cu bagaje...). Compar asta cu Londra, unde am locuit 10 ani, si unde faceam 1h05 pe Picadilly Line pana la Heathrow, fara sa schimb trenul.

      Daca stai mai la tara, cam vii cu masina, oriunde ai fi.

      Parcarile pe termen lung nu sunt chiar atat de scumpe; ultima plimbare a fost Munchen - Indianapolis, a durat zece zile si ne-a costat cam 80 de Euro. Ar fi putut sa ne coste si mai putin daca ne duceam la inca 15 minute distanta de terminal, unde e 5 euro pe zi, cred, si au autobuz din 20 in 20 de minute.

      Toate tarifele, hartile parcarilor, si mai ales sistemul de rezervare online pentru parcare se gasesc pe site-ul aeroportului.

      Uitati-va la Henri Coanda la parcari, si aratati-mi unde se spune ca ai nevoie de rezervare la long term. Aratati-mi si mie unde este mentionat macar acest sistem de parcari long term conexe, despre are vorbeste domnul Flamardopol, mai jos. Care este programul microbuzelor intre Henri Coanda si aceste parcari conexe.

      Va ajut cu un link: http://www.bucharestairports.ro/en/transport/parking/long-time-parking

      Dupa cum ati dedus deja, sunt destul de umblata prin lume, sau macar prin Europa. Din ce scrie acolo, nu mi-as da seama nici batuta ca am nevoie de rezervare sau ca mai sunt si alte parcari. Oi fi prostutza :)

      Aveti dreptate in ceea ce priveste conexiunile; daca esti bucurestean, mai treaca-mearga, hai sa zicem ca iei un taxi pana la Gara de Nord. Daca esti din provincie, iei un tren pana la Gara de Nord. Si dupa aceea, cu Doamne-Doamne in suflet, te urci in 785, si te rogi sa nu ploua, sa nu ninga, sa nu fie accidente pe DN1,..Sau pleci de acasa cu doua zile inainte, ca sa fii sigur ca ajungi...

      Oricum ar fi, ai nevoie de parcari pe termen lung in orice nod de transport - gara, aeroport, terminal de autocare. Sa zicem ca sunt la Craiova (sau Timisoara, Iasi, Cluj, Sibiu) si zbor de acolo, fie direct, fie numai pana in Bucuresti. Tot trebuie sa imi las masina undeva.

      Problema adusa in discutie de autor nu este, la modul simplist, 'n-am gasit loc de parcare, m-am suparat'. Problema este ca a) Henri Coanda nu informeaza; b) Henri Coanda are locuri de parcare long term insuficiente; c) Traim intr-un mediu in care inoti sau mori, nu te ajuta nimeni.
      • Like 2
    • @ Alien
      Doamne, unde stati, si cu ce Ryanair zburati :)?

      La Paris n-am mai fost de mult, dar la Munchen nu e asa nenorocire, va jur. 10 zile la long-term au fost 80-90 de euro... Bine, rezervat din timp, cu zile si ore de sosire/plecare, etc. Ma uitai acum la parking fees, pare ca au mai crescut preturile cu vreo cinci euro - ultima oara cand am fost plecati mult timp a fost acum un an si ceva, dar in nici un caz 85 de euro pentru doua zile... o.O
      • Like 3
    • @ Maria Zamfir
      Alien check icon
      La mine initiativa privata ofera de ceva vreme o alternativa. Datorita preturilor criminale la parcarile din aeroport, unele tarlale, hale, depozite etc din satele din jur se-au transformat in parcari private cu preturi mult mai democratice. Iti duci masina pe tarla, ei te duc la aeroport cu masina lor, te asteapta cand revii si treaba asta costa cam 15€ + 3€/zi. Adica la o vacanta de 3 saptamani ajungi in total pe la 75€, ceea ce e OK. Au sistem de rezervari online, treaba merge destul de bine.
      PS
      Am vazut ca a aparut serviciul asta si pentru aeroportul din Sibiu de exemplu.
      • Like 2
    • @ Alien
      Hai ca nu e chiar asa, nu cand e vorba de aeroporturile principale, cel putin. Aeroportul principal al Romei, de exemplu, e conectat de o autostrada si doua linii decale ferata, dar are si parcari incapatoare si de toate felurile, de la executiv la termen lung in aer liber. Tocmai o sa las masina pe aproape doua saptamani la mai putin de 3 € pe zi. Rezervare prin Ryanair, altminteri e 4 €. Naveta gratuita 24/24, din cinci in cinci minute ziua, la cerere (apasare pe buton, care functioneaza) noaptea. Si ce sa vezi? au loc pana si saraki aia din provincie.
      Ah, la executiv + relax + asigurare, in fata aeroportului, pretul pe mai multe zile e de 12,82 €/zi. Totul, bineinteles, cu rezervare si plata online.
      • Like 2
    • @ Alien
      A bine, clar, dar francezii sunt ciudati :) In UK daca e greva te anunta cu o luna inainte. Si da, e macel - la mine la birou daca era greva la metrou ne ziceau sa lucram de acasa, ca nu se mai misca nimic in centru, si toata lumea ajungea la munca transpirata/fleoasca de ploaie si plina de draci.
      • Like 1


Îți recomandăm

Nicolle Birta

- Maman, c'est du vrai chocolat? (mami, este ciocolată adevărată?). Întocmai ca în povești, băiețelul își lipise nasul roșu, înghețat de frig, de geamul vitrinei frumos decorate, cu prilejul Sărbătorilor de iarnă. - Mais bien sûr c'est du vrai chocolat, (desigur că este ciocolată adevărată), îi răspunsese mama.

Citește mai mult

Povestile Cristinei autografe

„Pe cerul albastru, într-o casă de nori mare și albă, trăiau șase norișori frați. Cinci dintre ei erau gri, iar unul era roz. Cei gri făceau mereu glume pe seama celui roz, pentru că era altfel. Nu numai că era roz, dar atunci când norișorii făceau ploaie, el nu putea să stoarcă nici măcar o picătură. Oricât de tare se străduia. Și toți norișorii râdeau de el...”

Citește mai mult

Eataly

„Am lucrat mulți ani pentru a alege mici furnizori excelenți din Sicilia, Sardinia, Calabria, din toate regiunile din Italia. Am reușit să conving furnizorii să producă mai mult, dar la același standard de calitate. Și să le scriu și spun povestea, să le creez noi ambalaje și tot programul tehnic pentru a face față birocrației. Acum avem 2.000 de furnizori, foarte, foarte mici”, spune Oscar Farinetti.

Citește mai mult